skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid vs. Favorit
prohledat
130 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 27.06.2005 do 01.07.2005, založil/a Martin2705
22:41:19
29.06.2005
29.06.2005

Fugenbunt
-> K!RR!: No to je jako kdyz se srovnava zado a predo hrab a projeti zatacky dedostylem..:o))
22:37:11
29.06.2005
29.06.2005

kirri
-> Labros: no ja ti nevim, chlapeale proste je to tak no proste je to skorem to same rozdil tam bude to se nehadam ale nepatrny ne takový e by to s řidičem navyklím na zadohraby mělo lítat ze silnice, s tí na mě nechoďte

22:34:55
29.06.2005
29.06.2005

kirri
-> Fugenbunt: no scestné naprosto, srovnávat tohle s Favoritem, hahaha tak to jako by si srovnaval jel sem skodou 1000MB za ferrari 288GTO a nestacila mi ani 4proudovka
to je to samé, neber to osobně



22:33:42
29.06.2005
29.06.2005

Labros
-> K!RR!: hele tak to bych se zase hodne hadal " to snad poznáš jen když parkuješ a stojíš na místě" - tak teda na fabce je to obrovskej rozdil, tam to poznam i v kazdy zatacce ve meste, tam nejenze je to silene tuhy ale kdyz pridam nebo uberu plyn tak ten volant se mi chce v ruce jeste vic narovnat - uplne me to kopne do rukou. Kdyz pak presednu do moji shade s motorem vzadu neskutecne si lebedim jak zataci sama od sebe. To je jakasi povera, ze tezkej predek bez posilovace poznas jen na miste.
22:32:42
29.06.2005
29.06.2005

Fugenbunt
-> Vici: -> K!RR!: No já to bral tak, že když jsem jel na křivoklád těma nádhernejma zatáčkama a snažil jsem se "jako držet" Fiata Brava 1,8 16V, takže sem jel trochu ostře a fáčko mělo občas co dělat aby se udrželo ve svym pruhu. Muzete si to vyzkouset a uvidime....
22:28:29
29.06.2005
29.06.2005

minno
musim zastat kirriho :) proste netreba sa vyhovarat na auto :-) ked sedis v niecom novom (inom) prvy krat tak sa ocakava, ze nepojdes na tom tak ako obvykle na svojom "defaultnom" aute a najskor zistis ako sa to auto chova... ked presadne moderny sofer do starej rozpadnutej S100 tak tiez asi nepojde 120 do zatacky vsak :-) Kazde auto sa chova inac :-)
Napr. na predomotore so zadohrabom desne podskakuje zadok pri prejazde ostrejsej zakruty v meste a pritom na normalnej ceste to sedi celkom ok (teraz mam na mysli moj sluzobak) a zas moja 120 nepockakuje v meste na rovnakej ceste vobec...ale inac sedi zas trosku horsie...asi tak.
Napr. na predomotore so zadohrabom desne podskakuje zadok pri prejazde ostrejsej zakruty v meste a pritom na normalnej ceste to sedi celkom ok (teraz mam na mysli moj sluzobak) a zas moja 120 nepockakuje v meste na rovnakej ceste vobec...ale inac sedi zas trosku horsie...asi tak.
22:18:40
29.06.2005
29.06.2005

kirri
-> Labros: hele polemizovat o tom uz nebudem, ono svuj dil urcite sehral -> nezkuseny ridic za volantem, treba jela rychleji ( záměrně neříkám holka za volantem) i když roli to většinou taky má, ale o tom potom, já nevím, řízení ztuha když to jede nejde, to snad poznáš jen když parkuješ a stojíš na místě, že máš motor vepředu - moc těžký, jinak to jde krásně určitě líp než šnekový starý řízení, já nevím prostě moc to zveličujete a prostě někdo má svuj osobni nazor, nechci rikat ze ty, ale proste je to tak dyt reci typu favo na HP jelo do zatacky hur nez skoda na origo podvozku a jeste s LPG, to je fakt síla, fakt jo, ale už dost nejsem žádnej profi řidič, ale zase žádnej začátečník, a nějaký ty krizový situace ať už s dobrým či zlým koncem za sebou mám

22:13:51
29.06.2005
29.06.2005

Labros
-> K!RR!: ne asi je to jen o zvyku. Lence se tohle stalo kdysi ve felde mojeho otce, kdyz jsem jeste zadnou sade nemel a tak jsem to taky nechapal. A ona delala ridicak ve stodvace a po autoskole vlastne nicim nejezdila. Tohle je jen kombinace nedotacivosti a absence posilovace.
22:04:41
29.06.2005
29.06.2005

REMIX
Hoši já měl fávo i šáde a žádný rozdíl nepociťuji
Hlavně že to jezdí a brzdí




22:03:28
29.06.2005
29.06.2005

kirri
-> Labros: ale uz to nerozebirejme kazdej si chrani co ma a jak ze by favorit lital se a tam a jinej predohrab tak to odmitam panove

22:01:48
29.06.2005
29.06.2005

kirri
-> Labros: ja nevim me jde rizeni super - ridim jednou rukou poloha 12:00 zadna zatacka v protismeru, no nesmis se tam ritit jako pako a to mi nerikej ze stejnou rychlosti s naprosto seriovo skodovkou toto projedete v pohode - cci videt a vyskousime
21:59:32
29.06.2005
29.06.2005

Labros
co se tyka toho chovani skodarny (Rapida) v zatacce pri prejezdu nerovnosti, tam je naprosto nezbytny mit bezvadny tlumice. Sebemensi chyba v tlumeni se projevi odskakovanim kola.
-> K!RR!: I ty Brute?? taky si mam podle tebe roztrhat ridicak? ja ale jedinkrat kdy jsem skoncil z feldou v pravotocivy zatacce v protismeru, to sem ridil predohrab bez posilovace po hodne, hodne dlouhy dobe, a proste necekal ze to pujde tak ztuha. Kdybych na to byl zvyklej, samozrejme bych se nenechal tak prekvapit.
No ale nevymyslim si, kdyz prevypravim dobove vypraveni soutezniho jezdce 130R/H, ktery rikal ze na technickych usecich drtili i dakeko silnejsi auta. Na rovnejsich usecich samozrejme ztraceli.
-> K!RR!: I ty Brute?? taky si mam podle tebe roztrhat ridicak? ja ale jedinkrat kdy jsem skoncil z feldou v pravotocivy zatacce v protismeru, to sem ridil predohrab bez posilovace po hodne, hodne dlouhy dobe, a proste necekal ze to pujde tak ztuha. Kdybych na to byl zvyklej, samozrejme bych se nenechal tak prekvapit.
No ale nevymyslim si, kdyz prevypravim dobove vypraveni soutezniho jezdce 130R/H, ktery rikal ze na technickych usecich drtili i dakeko silnejsi auta. Na rovnejsich usecich samozrejme ztraceli.
19:37:30
29.06.2005
29.06.2005

Simi
-> Vici: plny souhlas. Na kvalitnim asfaltu je jeste relativne uzijes, ale ten je u nas snad jedine na brnenskem okruhu a kdovi jestli vubec aspon tam :-( Nebejt ty 15 tak pekny, sly by dolu. Ideal si myslim ze je kolem tech 14 palcu, sirka 185...
19:23:36
29.06.2005
29.06.2005

Vici
-> Simi: a kdyz das na favo byt jen HP tlumice k ser perum a 175/60/14 kola tak to bude fungovat srovnatelne ne-li lepe nez skodarna na 195/50/15. mimochodem 195ky na aute teto hmotnostni kategorie jsou celkem nesmyslne a mozna i kontraproduktivni - viz hrboly, koleje atd (taky jsem je vyzkousel a zas prodal...)
19:14:51
29.06.2005
29.06.2005

Rapid
18:23:49
29.06.2005
29.06.2005

Rapid
hlavni je nebat se to poradne povesit za krajnici

18:18:18
29.06.2005
29.06.2005

Simi
Ja jsem na predohrabu (wartas) zacinal a najezdil docela dost i s nekolika dalsima (audi 100, favorit, astra, P106, citroen zx, P309, vectra). V souctu jsem s nima najezdil podstatne vic, nez se zadohrabama (skodarna a sierra). Skodarna tak, jak ji mam ja (snizena, pritvrzena, gumy 195/50 R15) pusobi daleko sportovneji, budi dojem, ze sedi daleko lip, ale realne vysledky nejsou uz zdaleka tak okouzlujici jako prvotni dojem. Pokud je opravdu kvalitni asfalt, da se s ni jet opravdu slusne rychle a clovek ma pocit, ze to auto proste nejde urvat. Jakmile je ale povrch vozovky hrbolaty, vyjete koleje apod. ztraci skodovka sve kouzlo a vetsina tech predohrabu nakonec jede rychleji a pusobi daleko klidnejsim a jistejsim dojmem. O jizde na mokru nebo snehu ani nemluve, to snad nema cenu ani komentovat.
Kdybych to mel nejak shrnout, tak bych rekl, ze s predohrabem (vcetne facka) zvladne i horsi ridic jezdit daleko rychleji nez se skodarnou. Ta vyzaduje uz urcite ridicske schopnosti. Pri drobnych upravach budi sice podstatne sportovnejsi dojem, ale realne chovani uz tomu tolik neodpovida...
Kdybych to mel nejak shrnout, tak bych rekl, ze s predohrabem (vcetne facka) zvladne i horsi ridic jezdit daleko rychleji nez se skodarnou. Ta vyzaduje uz urcite ridicske schopnosti. Pri drobnych upravach budi sice podstatne sportovnejsi dojem, ale realne chovani uz tomu tolik neodpovida...
18:16:18
29.06.2005
29.06.2005

kirri
mno ja ridil jak rapida tak i favorit, a jak pise Vici neco na tom, že někdo neudrží favo v zatačce, že by měl roztrhat papiry, bude...
No vsude je jak je favorit lepší co má lepší a myslím, že lepší co se týká jízdy je, no aspoň teda s porovnaním serie - serie, zas až takovej plavnej podvozek nemá a jinak je to normalni auto s prednim pohonem a motorem vepredu a stejně si myslí srovnavat rapida - sportovní kupé už s touto myšlenkou tak stavěné a favorita - rodinné auto pro další desetiletí (slogan škody a.s.) nejde
No vsude je jak je favorit lepší co má lepší a myslím, že lepší co se týká jízdy je, no aspoň teda s porovnaním serie - serie, zas až takovej plavnej podvozek nemá a jinak je to normalni auto s prednim pohonem a motorem vepredu a stejně si myslí srovnavat rapida - sportovní kupé už s touto myšlenkou tak stavěné a favorita - rodinné auto pro další desetiletí (slogan škody a.s.) nejde
18:15:21
29.06.2005
29.06.2005

Rapid
-> Labros: s tou vahou bych nerek ze to mel bejt hlavni trumf, vsechny auta se drzi +/- predepsany hranice. Spis to melo bejt mensi obratnejsi auto neco jako 206 no, jenze to posrali. O jezdcich ani nemluve. Jsem jen zvedavej jaky wrc budou jezdit v dalsich letech, fia celkem řádí

17:52:35
29.06.2005
29.06.2005

sep
-> Labros: :divil by ses jakym zpusobem se pracuje na vyvoji WRC ve skode motorsport,ja se taky divil.....
16:42:13
29.06.2005
29.06.2005

Hurdis
No průběžně střídám na ježdění 120cu, formana, feldu a občas i fábii a že bych měl problém s něčím projet zatáčku
. Každý auto se chová trochu jinak a je jedno jestli je to 120 a 120 nebo 120 a favorit. Holt se musí trochu přizpůsobit styl jízdy. A vo tom to je..

16:27:19
29.06.2005
29.06.2005

VeTeV
-> Labros: me treba fabka prijde cajk, ale v porovnani s favem je favo horsi o dost - houpacka
jinak co se tyce predohrabu me treba mazda, toyota i oktavka sedeli lepe nez favo
jinak co se tyce predohrabu me treba mazda, toyota i oktavka sedeli lepe nez favo

16:25:08
29.06.2005
29.06.2005

Labros
Mno dobre jdu teda roztrhat ridicak 
Ne, fabku obcas musim ridit, ale fakt by me zajimal nazor nekoho kdo ji ridil bez posilovace rizeni. Krome Viciho, experta na rizeni vsech aut
Taky sem cetl, ze facko drzi stopu dobre, i kdyz se hodne naklani.
Jako spolujezdec mam vzdycky ve fab (fel) lepsi pocit, nez jako ridic. Takze se budu muset naucit ridit predohrab
Otcova oktavka mi ale zadnej problem nedela, ta se chova naprosto super. Jaktoze ta fabka neudelala v rallye o nic vetsi diru do sveta, nez Oktavka, prestoze si od ni tolik slibovali a tvrdili, ze bude mit daleko lepsi pomer vykonu k vaze?
Podle me problem Skoda motorsportu neni zdaleka jen v technickym useku, viz co jsem psal ohledne tech pilotu.

Ne, fabku obcas musim ridit, ale fakt by me zajimal nazor nekoho kdo ji ridil bez posilovace rizeni. Krome Viciho, experta na rizeni vsech aut

Taky sem cetl, ze facko drzi stopu dobre, i kdyz se hodne naklani.
Jako spolujezdec mam vzdycky ve fab (fel) lepsi pocit, nez jako ridic. Takze se budu muset naucit ridit predohrab

Podle me problem Skoda motorsportu neni zdaleka jen v technickym useku, viz co jsem psal ohledne tech pilotu.
16:19:04
29.06.2005
29.06.2005

King
2 Vici: Nee, ja su pěšák :c) 1.3MPI....
16:02:58
29.06.2005
29.06.2005

Vici
-> King2: tak tak.. a pokud je to treba 1,6 se stabikem tak je to jeste lepsi.
a taky si myslim ze brzdy fe/fa funguji o poznani lip nez ctyrpisty ze 13x
a taky si myslim ze brzdy fe/fa funguji o poznani lip nez ctyrpisty ze 13x
16:01:25
29.06.2005
29.06.2005

King
2 sep: Asi tak....Taky si vzdycky rikam, kdyz nekam jedu na servis, treba sluzebni feldou, kam se podeli ti S1xx zavodnici :) Jednou me stihal nejakej votunenej shadista mezi Lazskem a Milinem (ponekud klikato a clenito) a zatimco felda tak nejak poslusne proplouvala zatacky, shadine byla silnice nejak uzka :)
15:13:55
29.06.2005
29.06.2005

sep
fabie ma podvozek vynikajici ,serie i jako soutezni auto(Nko i Acko ),co se WRCa tyka tak to uz je o necem jinem,mimojine o slendrianu v technickem useku Motorsportu,ale to je na jine debaty........jeste vsuvka ,proste je nemozne diky koncepci udrzet s motorem vzadu v urcitych pasazich stejnou rychlost jako s motorem vpredu......mam pocit ze je to tady samy Haugland,nemyslim ze jsem uplny nazdarek,ale kdyz me veze znamy v seriove felicii(ktery ji ma v rukou opravdu dobre) tak dobre poznam kdy uz bych ja sel davno ven a felda drzi....
14:59:46
29.06.2005
29.06.2005

King
Vono neni jednoduchy urcit, co je lepsi
Kdosi na netu obhajoval nazor, ze s nastupem favoritu se testovaci ridici s S130 na testovaci ridice na favech na testovacim polygonu nechytali (byt o fous). Ja osobne jsem najezdil asi 5000km s fofrmanem a favo-pickupem a dovolim si rebelsky tvrdit, ze v zatackach si lze dovolit vic, nez s S13x v serii. Pocit naklaneni v zatacce je ve favu je sice dost neprijemnej, ale automaticky to neznamena, ze se v zatacce chova hur. ...si teda mysim :)

14:56:40
29.06.2005
29.06.2005

Vici
tak to me celkem pobavilo.. nekolik lidi zde pise ze dostat favorita do zatacky nebo z ni je problem. no nevim, nebude spis problem mezi sedackou a volantem? nikdy jsem nemel problem zadne favo/feldu a ni jine auto s prednim nahonem a motorem vpredu ridit v jakemkoliv rezimu, o zatackach nemluve.., vcetne zimy. cili moje rada zni : kdo neumi ridit nic jineho nez skodovku tak at bud roztrha ridicak a nebo at do niceho lepsiho neseda. usetri problemy sam sobe i ostatnim
jinak problem skodovka/favo : kazdemu vic sedi neco jineho a tim at si jezdi....
jinak problem skodovka/favo : kazdemu vic sedi neco jineho a tim at si jezdi....
14:14:13
29.06.2005
29.06.2005

Labros
Taky jsem byl hodne nadsenej z podvozku z fabie, a divil jsem se ze nekdo kritizoval obrovskou nedotacivost, dokud jsem jezdil s posilovacem. Pak jsem jednou jel bez a zjistil sem, ze si ji do zatacky opravdu strasne nechce. A to co vyvadeji fabie v rallye asi taky nebude nahoda. Kazdej pilot, co jezdil ve fabii a presedlal (Kresta, Gardemeister) ma najednou super vysledky. S fabii vsichni akorat vylitavaj z trate, ulamujou kola, ...
14:06:26
29.06.2005
29.06.2005

saskyn2
fábie má podvozek z vw polo, je fakt super, akorát moc nevydrží přední náprava(tak 50tkm po Praze)
13:45:05
29.06.2005
29.06.2005

Fugenbunt
Tj podvozek fábie se všeobecně chválí však taky Yeti a Roomster by měl bejt na podvozku fábie ale tušim že až na tom ty druhy generace.
13:22:28
29.06.2005
29.06.2005

Fantozzi
tak fábka je úplně o něčem jinym ta si je jistá parádně, sedí jak přišitá a pro mě je jízda s ní maximální pohoda :-) Ale jak psam v nějakym světě motorů Kottek - felda se naklání její chování není nejjistější ale stopu drží překvapivě dobře :-) Když si zvykneš tak to jde :-) Jinak já si ještě po přechodu ze šáde na feldu nemůžu zvyknout na pérování páč škodovka byla oproti tomuhle kočár... :-)
11:46:58
29.06.2005
29.06.2005

Milos
-> sep: souhlasim s tou zimou, to brzdeni ,ale prejizdeni zatacek a podobne, to sem se bal i ve felde takze favo nebude o moc lespi, sem zvyklej na fabku, ta ma podle mne podvozek uplne fajn(mysleno na seriovy auto) a s mojim rapidem se nebojim jet do zadne zatacky
11:09:40
29.06.2005
29.06.2005

Fugenbunt
A fáčko na 14" 175/60 na dálnici v bočním větru je taky dost o nečem jinym, nez 13" 165/70 při těhle gumách abych to honil od kraje ke kraji..o)) No dostat fáčko do zatáčky neni problém problém je ho dostat ve svym pruhu ven...
09:11:22
29.06.2005
29.06.2005

saskyn2
No teda já nevim, ale podle mě je při brždění motor vzadu spíš výhoda, prtože konkrétně u feldy (což je jak fávo)se při brždění ta lehká prdel přizvedne a brzděj to jenom předky, u škodovky brzděj všechny 4 kola a tim pádem má menší brzdnou dráhu. Jinak felda má lepší posilovač, takže se nemusí tak dupat na pedál.Jinak do zatáčky mi seděla líp škodovka(136) než felda.(škodovka nový tlumiče, vpředu ze žigula, pružiny 260LA, gumy 165/70 - felda nalítáno 49tkm, gumy165/70) U škodovky dělá taky hodně velkej profil gum(80), chce to tam hodit alespon 175/70
06:44:31
29.06.2005
29.06.2005

Labros
Tak ne, ze by favorit mel vylozene spatny jizdni vlastnosti, ale dostat ho do zatacky je tezky problem.
22:32:02
28.06.2005
28.06.2005

minno
to už hraničí s fantozzizmom
joke


22:30:27
28.06.2005
28.06.2005

COL
-> sep: ten problem s brzdenim by to chtelo nejak rozvest, argument s lehkym predkem sam o sobe nestaci
22:09:30
28.06.2005
28.06.2005

Fantozzi
No, já si myslím, že mít rád škodovky, na tom není nic špatnýho, ale tvrdit, že má parádní jízdní vlastnosti, že je na tom daleko líp, než Favoš, atd., to už hraničí s fanatismem... :-)
19:56:32
28.06.2005
28.06.2005

kirri
-> Sita: hm tak to ti asi nevěřím, no ale je to jen muj nazor

19:54:19
28.06.2005
28.06.2005

Sita
nebudu psat teoreticky rozbory o vlivu umisteni motoru na jizdu. to uz udelali jini. za sebe muzu rict, ze jsem jezdil favo 92 na podvozku HP sporting a pak Skoda 130 na seriovym podvozku vzadu dokonce s LPG. No a kupodivu lip se mi jezdilo s S130...
18:25:31
28.06.2005
28.06.2005

kirri
-> sep:




18:14:56
28.06.2005
28.06.2005

sep
by mě zajímalo jak s rapidem projíždíte ostré zatáčky stejnou rychlostí jako s favoritem......další věc je chování auta při rychlostech nad 120km/h................4p
ísty jsou super,ale k čemu když se auto s lehkým předkem sune jako sáně,v zimě se skoro nedá brzdit,okamžitě jde auto do smyku.....motor vepředu je prostě znát ať se to líbí nebo ne......
16:51:57
28.06.2005
28.06.2005

VeTeV
-> K!RR!: presne tak a obcas mam problem ze se zakoukam 

16:36:04
28.06.2005
28.06.2005

kirri
-> VeTëV: jako ve vvesničko má středisková, co děláte kochám se:)




16:35:23
28.06.2005
28.06.2005

VeTeV
-> K!RR!: ahodou ja si jezdim paradne - jen nemam rad dalnice jezdi se tam rychle a nemuzu se kochat okolim 

15:56:17
28.06.2005
28.06.2005

kirri
-> VeTëV: no podle toho co si mi říkal, tak stav auta se kterým jedeš do Brna a tvé, super řidičské dovednosti ( jen muj JOKE) se nedají brát jako "test" tohoto vozu, jinak test sem dělal já a je zde v článcích:)
15:44:10
28.06.2005
28.06.2005

VeTeV
chlapci dam vam apel jak je favo uzasne nebot ve ctvrtek jedu do Brna favem a uz ted mam hruzu 
snad se jeste setkame na srazu

snad se jeste setkame na srazu

13:18:07
28.06.2005
28.06.2005

kirri
-> Rapid135: no nevim teda, zase bych to nevidel tak cerno bile, tady rikate jooo skodovky stokrat lesi, hlavne kdyz vetsina ridi motorove cluny
