Nový model pro široké masy: Škoda Superb Junior

prohledat
7 příspěvků (zobrazeno 1 až 7) od 03.04.2003 do 03.04.2003, založil/a
řadit dle data
21:24:23
03.04.2003
Kurvapes
Tak to si radši koupim nějakej volítanej shuplick z němců.
18:05:02
03.04.2003
Lukáš
Kdyby nebylo napsáno, že se jedná o Superb, tak by ten popis seděl na současně vyráběné dáčie nebo žiguláky. A to doslova. Holt poslední model a výkřik techniky!

40
15:43:35
03.04.2003
WindMAN
:)
15:36:56
03.04.2003
Billy
For WindMAN>>>
April uz sice bol, v tom mas pravdu.
Ale velmi sa mi pacil tento kusok:
Diskutabilní je absence posilovače brzd, brzdný účinek je však při adekvátním tlaku na pedál dostatečný. Koneckonců posilovač neměl ani někdejší sportovní model Škodovky - 110R a brzdy jsou díky těsnějšímu kontaktu s řidičem přesněji dávkovatelné.

Ozaj nieje nieco takmer rovnake na novej Fabii WRC :-)
15:29:23
03.04.2003
CHIP
Hmm, parada... To se opravdu da... :-))
15:26:44
03.04.2003
WindMAN
ale april uz bol... 52
15:22:25
03.04.2003
Billy
Nový model pro široké masy: Škoda Superb Junior

(01. 04. 2003 00:00)

ŠkodaAuto se rozhodla podpořit svou image levného domácího výrobce kvalitních vozů a oslovit méně náročné zákazníky novým modelem. Podle průzkumů automobilky existuje velké množství klientů, kteří si nemohou dovolit drahý vůz, ale zároveň potřebují automobil prostorný, schopný odvézt i 5 urostlých chasníků. Protože Octavia na tom s místem vzadu také není nijak zvlášť dobře, rozhodlo se vedení firmy pro Superb, jehož odlehčená varianta ponese dobře známý přídomek "Junior".

Motorizaci nového Superbu Junior obstará moderní tříválcový agregát s vysokým točivým momentem 1,2HTP ve své 40 kW verzi. Dobře se postará o rozjetí vozu a postačí i k udržení cestovní rychlosti 130 km/h na delších dálničních úsecích. Podle sdělení automobilky není větší rychlost vzhledem k předpisům potřeba a zákazník ji ani nepožaduje. Bohužel se nám nepodařilo zjistit, o kterého zákazníka konkrétně jde. Dále uvedl, že by vůz měl bez problémů zvládat i silniční stoupání, sic za cenu větší nutnosti řadit, třeba i první rychlostní stupeň. Ovšem to zcela výjimečně. Kladem tohoto řešení, které více než dostatečně vyváží střídmý výkon vozu, je nový vyhřívaný zavazadlový prostor v ušetřeném místě pod přední kapotou. Komfort užívání vozu zajišťuje elektrický startér a není proto nutné startovat motor klikou.

Interiér je dobře přizpůsoben svému účelu. Přední sedadla jsou posuvná, jen opěradlo má pevně daný sklon, ergonomicky propočítaný k výborně tvarovanému pevně umístěnému volantu o průměru 400 mm. Větší volant je nezbytný k pohodlnému řízení, protože vůz postrádá posilovač řízení. Stejně tak standardně dodávaná ocelová kola obouvající vhodně zvolené pneumatiky 155/80 R14 přispívající k tomu, že ani parkování nebude patřit k úkonům zapovězeným řidičům slabší tělesné konstrukce. Diskutabilní je absence posilovače brzd, brzdný účinek je však při adekvátním tlaku na pedál dostatečný. Koneckonců posilovač neměl ani někdejší sportovní model Škodovky - 110R a brzdy jsou díky těsnějšímu kontaktu s řidičem přesněji dávkovatelné.

Materiály zvolené v pro vnitřní prostor vozu se vyznačují vysokou trvanlivostí. Sedadla jsou potažená pevným suknem, strop je bílý koženkový, patrně ze zásob z dob legendárních stodvacítek a již tak dostatečný interiér se jím dále opticky zvětšuje a prosvětluje. Pěkný tvar má palubní deska dokonce obložená dřevem, podle našich zjištění smrkovým, mořeným a lakovaným bezbarvým lakem, takže luxusní nádech typický pro limuzíny je zachován. Samozřejmou součástí je popelník a kvalitní radiopřijímač, který skrze oba reproduktory dokáže interiér příjemně vyplnit hudbou či mluveným slovem. Milou pozorností je další popelník spojený s držákem na velké panáky (Rum není součástí dodávky) speciálně pro cestující na zadních sedadlech, instalovaný na středové konzoli. Oproti Fabii Junior Superb nepostrádá plato zadního okna, dokonce tvarově přizpůsobené k převážení plata s vejci.

Protože se předpokládá použití v těžších podmínkách, koberečky jsou z kvalitního omyvatelného plastu. Posádka jistě ocení odkládací přihrádky ve dveřích, dokonce je jedna i před spolujezdcem. Vzhledem k charakteru vozu není uzavřená, aby měl cestující všechny odložené věci vždy na dosah. Objemný kufr není z úsporných důvodů čalouněn, ale dno je vyloženo praktickou gumovou podlážkou. Automobilka u nového modelu dbá na bezpečnost před zloději, takže ani kufr, ani dveře spolujezdce nejsou opatřeny zvenčí zámkem, čímž se riziko vykradení statisticky snížilo o dvě třetiny. Novému Superbu Junior naproti tomu nechybí imobilizér. Aby ŠkodaAuto předešla nedorozumění, přímo v tiskových materiálech uvádí, že se tím nemyslí motor, ale elektrický obvod komunikující se spínací skříňkou.

Nevím jak vám, ale nám se nový počin mladoboleslavských líbí. Přesně se řídí naším oblíbeným heslem "funkčnost místo zbytečných serepetiček" a šoférovi do řízení nekecá žádná hloupá elektronika. Je dobře, že za předpokládaných 499 tisíc se dostane národu do rukou tak rozměrově bohatý automobil s tak nevšedním motorem.

Extreme Tyres