Technika jizdy 1000-136

prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 22.09.2011 do 23.09.2011, založil/a Ultim
řadit dle data
06:31:34
23.09.2011
vhml
-> Tuner#2: že ti lepší gumy drží do poslední chvíle a pak nekontrolovaně ustřelí je normální věc, to nevyřešíš nikdy, to je gumou.



-> Eidy: obecně se snažím jezdit taky na pozdní apex. I Když na slalomech to není čas řešit, na Běšinach ze stovkou jedu furt plnej, protože to proti 140LS nějak nejede a na ten vrch za barákem jsem se za celej život nenaučil a už asi nikdy nenaučím :-D
00:03:49
23.09.2011
Eidy
-> Tuner#2: iba trénink robí majstrou. 4

Dřív jsem míval hodiny každou jízdu, někdy i 2x. No a předloni a loni jen 1x za celej den.
00:00:03
23.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 22.09.11 23:40:37: Nešlo o to, že bych nesměl, ale že nemám co dodat. Ostatně ono je to i o nastavení auta, když si vzpomenu na svůj první Most kde se mě auto ve vracečce hrnulo po čumáku ven a nešlo s tím nic dělat, tak to prostě bylo na ho*no. Postupně jsem dostal auto nastavením do mírné přetáčivosti, která šla na sériových gumách zvládnout, ale na semislickách si s tím zas nevím rady. Prostě drží, drží a pak najednou se to uthne a už s tím neumím nic moc udělat. Vyrovnal jsem to snad 2x, 3 x přetočil 8
23:58:54
22.09.2011
Nepér
U předohrabu, když jede rovně, pomůže zatížit předek, takový puštění plynu na roztočený dvojce uprostřed ostrý zatáčky dokáže vyvolat takový hodiny, až to zouvá zadní gumy... 1 Sorry za OT
23:44:05
22.09.2011
Ultim
Eidy 22.09.11 23:32:10 napsal:

→ Ultim:

Koukal jsem na to projíždění zatáček a já to jezdím něco mezi

geometrickým a pozdním apexem. U pozdního lze dřív akcelerovat, ale

s mým motorem není ta akcelerace žádná divočina a podvozek je daleko

výkonější, takže využívám především jeho. Beztak si to musíš osahat

a vyzkoušet na vlastní kůži, ale je to slušný precedens.




Takze jak se bavime od zacatku, pomalu dovnitr...

Diky za nazor
23:40:37
22.09.2011
Eidy
-> vhml: S tím nezatáčením na kluzku jsi mi připomněl moje pocity z předohrabů. Jestli to mám geneticky daný nebo co, to nevím. Každopádně když zkouším jet rychle s předohrabem a začne to klouzat po tečně, tak mám naprosto panickou (doslova paňickou 1 ) hrůzu. Z toho mě fakt polejvá pot. Zatímco u zadohrabu mi prokluz hnané nápravy rozlévá blbeckej úsměv po tváři. 133

-> Tuner#2: Ale prosim tě, co bys nemohl přidat svůj názor? Zas takovej řidič nejsem.4 A šejk? No jo, on si na nový Ferrari vydělá asi tak za hodinu, tak co by se bál.
23:32:10
22.09.2011
Eidy
-> Ultim: To asi neznám, ale Porsche to má třeba vyrovnanější. V podstatě podobně jako BMW a spol.



Koukal jsem na to projíždění zatáček a já to jezdím něco mezi geometrickým a pozdním apexem. U pozdního lze dřív akcelerovat, ale s mým motorem není ta akcelerace žádná divočina a podvozek je daleko výkonější, takže využívám především jeho. Beztak si to musíš osahat a vyzkoušet na vlastní kůži, ale je to slušný precedens.
23:17:17
22.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
Po Eidym nemám co napsat, snad jen že to zkouším podobně a stejně jezdím jak pro rohlíky a mám se ještě co učit (respektive by to chtělo auto o které bych se nebál). Tady šejk ten se toho nebojí, vypnutá trakce, píseček a je jedno, že to má ideální rozložení hmotnosti 5



www.rozzlobenimuzi.com/?l inkid=261...
23:05:36
22.09.2011
Ultim
-> Eidy: Ty znas nejake auto co ma 40:60 a ma motor v predu?

Z fyzikalniho hlediska je to jedno (asi), bud tam ta hmotnost je,nebo neni.

Hmotnost dela zatizeni napravy. Zatizeni dela adhezi a adheze pusobi proti odstredive sile.

Ale porad je vyhodne mit oddelene pohon a zataceni. O tom se ani nebavme...



Jinak zajimave cteni:

www.autoweb.cz/jak-byt-le psim-ridicem-kapitola-6-id ealni-stopa-a-apex
22:44:16
22.09.2011
Eidy
-> Ultim: Škodovka nemá 30:70. Kdysi jsem byl na testu tlumičů a vycházelo to asi na 40:60 nebo 42:58. Už nevím přesně, ale na předku bylo minimálně 40%. Od té doby jsem teda na autě dost věcí změnil, ale přesto to bude řádově stejně. Jinak ano, tak nějak jezdím.



No a co se plynu týká, tak v zatáčce podlahu nebo co to snese. Když se jede kudla a zatáčka je táhlá, prudké ubrání plynu ustřelí zadek. Prostě jako se to říká o Porsche 40.



Na druhou stranu se mi zdá, že svět je v tomhle směru řekněme natvrdlej. Nebo je to urban legend. Pokud je rozložení hmotnosti třeba 40:60, tak musí být úplně jedno, jestli je motor vpředu nebo vzadu. Z fyzikálního hlediska je to naprosto stejný.
upraveno 2x, naposled 22.09.2011 22:45:19
22:24:23
22.09.2011
Ultim
vhml 22.09.11 12:47:11 napsal:

→ Ultim: pomalu do zatáčky a rychle ven platí

především kvůli nedostatku výkonu, který ale je u všech aut včetně

těc nejsilnější. Je výhodnější nechat desetinku na brzdách, než

přepálit nájezd do zatáčky a nevhodnou stopou ztratit více rychlosti.




Souhlasim s tim, ze je lepsi to prochu probrzdit,nez prestrelit. Ale ono to zaroven podporuje tu teorii, ze se u skodovky musi pred zatackou zatizit predek, aby to vubec zatacelo.

Jako ostatni zadohraby jsou bud BMW (motor ve predu, neni co resit) nebo sportaky,ktere maji lepsi rozlozeni hmotnosti a ne 30:70 (nebo kolik to skodovky maj) si to muzou dovolit to tam pustit vic.



-> Eidy: Takze v klidecku si podradit, brzdit, bez plynu a pak tesne pred zatackou dat "stredni plyn", zatocit si do zatacky a pak tomu dat? Jo to by slo.



Jsem si minuli tyden sjizdel jednu cestu, kde se jezdi vrchy a tak nejak jsem to taky delal, v klidecku dovnitr a jak se to zacalo rovnat, tak plny.



Luky. 22.09.11 14:30:07 napsal:

→ Ultim: k.. Případně lze využít i přebrždění zadku při

podřazování....




Znam, v jedne vracecce na te trati, jsem sel ze 3 na 2 pri plnych brzdach, zadek se utrhnul a pekne me natocil cele auto do smeru zatacky, stacilo jen dat plny 4

Ale volantem jsem nemusl nic rozhazovat, ten miril do zatacky...



PS: Byla to zatacka c. 7.

www.slovackykopec.cz/trat .php?id=1
20:14:08
22.09.2011
Eidy
-> Luky.: Pěkná rasovina ty Milovice. Ale vodíš to tam slušně.4
19:38:41
22.09.2011
Pepe_Ke
Škoda 120 - Kaskadéři
odporúčam pozrieť 2
14:38:23
22.09.2011
Eidy
-> vhml: ad. kluzký povrch: Proto se držím toho pravidla, že pomalu dovnitř, rychle ven. Natlačit předek do zatáčky, abych měl jistotu, že se chytne a pak full throttle a zadek se utrhne.

Když jsem měl na denní ježdění Rapida, uplatňoval jsem to tak vždycky.

Ono taky záleží na poloměru zatáčky. Do rychlý a táhlý to pustím rovnou. Do nějaký šikany viz. výše.
14:30:07
22.09.2011
Luky
-> Ultim: když chceš, aby ti to správně zatočilo a třeba i udělalo přetáčivý smyk, pomož tomu trochu i před zatáčkou rozhozením volantem. Případně lze využít i přebrždění zadku při podřazování. Blbě se to vysvětluje, človek to dělaá tak nějak automaticky. Trochu je to vidět na mých onboardech z Milovic (byla i šotolinka 88 )

Rally Sliperry Milovice 17.5.2008 onboard RZ1


Rally Sliperry Milovice 17.5.2008 onboard RZ2


(trochu umocněno tím, že jsem měl kapku přebržděnej zadek 40 )



A ještě jedno ze Sosnové, ale to jsem vyloženě dělal kraviny

Rally Sliperry Sosnová 1.11. 2008 - onboard
upraveno 1x, naposled 22.09.2011 14:35:50
14:22:26
22.09.2011
vhml
-> Luky.: na ouzky kyvce se 155 urcite jo. Ale obecne s nejakou normalni gumou a jeste k tomu treba na vlecce,ktera navíc už má áčka je to nedotacivy
14:18:01
22.09.2011
Luky
-> vhml 22.09.11 13:42:44: zásadně nesouhlasím 1 Jsem teď asi týden jezdil do práce s babi litrem na 155/14 a divil jsem se, jak ten udýchaný litrový motor stačí na to, abych se furt díval ven bočním okýnkem, zejména na mokru 1 Jenom plynem, spojkou jsem tomu pomohl jen pokud motor neměl dostatečné otáčky
14:15:14
22.09.2011
palinator
-> vhml:

Ale zrovna když se ti to nejvíc nehodí, tak je mrcha s kyvkou přetáčivá.
13:42:44
22.09.2011
vhml
-> palinator: škodovka v sériovým provedení je pekelně nedotáčivej stroj, to je známá věc
13:42:01
22.09.2011
vhml
-> Eidy: o šoto nic nevím, maximálně sníh, led nesnáším. Neumím ale na kluzkým, pokud auto nezatáčí. . S tím si neumím poradit, vyrostl jsem na striktně čisté stopě, tudíž neumím používat ručku. Až s použitím Fabie se mi to zvrtlo k powerslidům. Ale jakmile auto nezatočí tak nevím co s tím. Naopak na kluzku a funkčním předkem jsem doma, ideálně za deště s čerstvém sněhu na asfaltu, ale pořád platí že je rychlejší radši ject čistěji než více bokem.



Případ 4kolek který se udrží driftem v zatáčce tím že je kola tahaj dovnitř je jinej, na škodovce nepoužitelnej.
13:29:01
22.09.2011
palinator
-> Eidy:

Já mám na sériovce 120M takovou zkušenost, že když brzdim motorem, tak předek drží a zadek ujíždí, když dám full throttle, tak se utrhne předek.
upraveno 1x, naposled 22.09.2011 13:29:27
13:28:37
22.09.2011
Eidy
-> Ultim: Nebo se můžeš podívat na moje onboard záběry. Je to čistě okruh. O šotolině nic nevím, na to je odborník vhml a jate-line.

Ono taky záleží jak poslouchá podvozek.
13:26:04
22.09.2011
Pavell
Do zatáčky to pustit bez plynu(nebo jen trochu), cuknout trochu volantem a pak pořád plnej3 Když je tam štěrk tak jako na sněhu. Záleží samozřejmě kde a kdy. V normálnim provozu na hlavních silnicích to nedělam. Ale okresky jsou mé4
13:20:49
22.09.2011
Eidy
Jak říká Venca. Je lepší trochu to prodat na brzdách, než se pak bát, že se nevejdeš do zatáčky. Do zatáček nikdy nejezdím s brzdícím motorem (bavíme se o rychlé jízdě), ale tak aby trošičku zabíral a jakmile auto usadím do oblouku, tak to zašlápnu do podlahy.

Moje zkušenost je taková, že naopak s úplně brzdícím motorem to nezatáčí tak ochotně nebo vůbec.
12:47:11
22.09.2011
vhml
-> Ultim: pomalu do zatáčky a rychle ven platí především kvůli nedostatku výkonu, který ale je u všech aut včetně těc nejsilnější. Je výhodnější nechat desetinku na brzdách, než přepálit nájezd do zatáčky a nevhodnou stopou ztratit více rychlosti.
12:44:37
22.09.2011
Ultim
Tak jsem se dnes dival na SPORT 5 a byl tam asi rallycross. Proste zavody se 4 autama v jede rozjizdce se smisenym povrchem.

Bylo tam pekne videt, jak ostrejsi zatacky jedou driftem. Ale to byly prekopane zadokolky s nekolikaset konovima motorama.



Ale jak je to u skodovek?

Nekde jsem cetl takove motto: Pomalu dovnitr, rychle ven. Jakoze do zatacky najizdet s mirne ubrany plynem (asi aby se zatizil predek) a na vyjezdu tomu zacit davat.

Dalo by se obecne rict, ze cim ostrejsi zatacka (na mensim polomeru), tim vic prechazet do driftu?



Jak jezdite Vy?

(Ptam se predevsim na sportovnejsi zpusob jizdy, pomalu jet dokazu sam 4 )
Extreme Tyres