skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zpřesnění drah řadičky
prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 19.04.2005 do 23.04.2005, založil/a Jirik [toreádor] - zrušená registrace
13:16:43
23.04.2005
23.04.2005

Pilot 105
-> Gryzly: Z 1203jky.
13:13:49
23.04.2005
23.04.2005

Gryzly
-> Pilot 105: pěkný z čeho je ta 4qltová?
13:00:12
23.04.2005
23.04.2005

Pilot 105
Tak mi konečně kamarád vyfotil ty plechy.
08:52:25
21.04.2005
21.04.2005

Labros
už jsi jí to naučil,jo 

08:41:27
21.04.2005
21.04.2005

Majkl
-> Labros 19.04.05 16:25:10: uz to taky tak neni
uz to jde podle meho stylu na jeden zatah :-) tamto bylo hrozny :-)

22:10:06
20.04.2005
20.04.2005

D.J.Vlasta
->minno:kdyz das trochu meziplynu,tak zaradis jednicku i pri ttrochu vetsi rychlosti,nemusis uplne stavet.Ja pouzivam meziplyn i na podrazovani ze vsech rychlost.stupnu,rychlost tam lepe zapadne.
14:33:48
20.04.2005
20.04.2005

Darkness
-> Bimbo: pokud podřazuješ s meziplynem tak ji tam dáš i za jízdy bez problémů

09:12:35
20.04.2005
20.04.2005

Bimbo
-> minno: Protoze sou tam vyšší otáčky a ty sznchrony to nepoberou. Ja tam například jedničku nedam dokud uplne nezastavim, a i tak tam jde blbě.


07:26:24
20.04.2005
20.04.2005

minno
-> Tomáš SK: a preco sa potom jednotka pri vyssej rychlosti neda zaradit?
00:46:02
20.04.2005
20.04.2005

Tomáš SK
-> minno: Mas pravdu ciastocne, jednotka synchronizovana je. Jedina nesynchronizovana rychlost je spiatocka.
00:07:25
20.04.2005
20.04.2005

Gryzly
-> Jirik: Tak tebe už nebaví kvedlat těsto za jízdy? Já i brácha máme upravenej fofrklacek podle morissona. oba máme 4q kulisu ale brácha má i 4q převodovku. A řadí se stím nádherně, přesně a krátce.
23:43:10
19.04.2005
19.04.2005

D.J.Vlasta
Ja jsem pred 2 roky prestavoval na petikvalt.dal jsem novej kloub na tahlo a jsem s tim spokojenej,razeni nema sebemensi vuli a rychlosti dobre zaskakujou.Mel jsem tedy rozebranou i prevodovku a delal jsem vymenu vsech lozisek,diferaku a vsechny vidlicky jsem seridil.Fabii z toho ale asi tezko udelas,na to je mechanismus skodovkovy prevodovky prilis hrubej.Videl jsem par rozebranejch prevodovek a muzu rict,ze rozmerove ma skodovka prevodovku hodne predimenzovanou,kdyz jsem videl jemny kolecka treba ve Fiatu.Otazka houzevnatosti materialu je jina vec.Nejlepsi je stejne kdyz clovek muze poradne zasaltovat jako u mojeho kila tam je prevodovka tak v prdeli,ze se musi radit jako u nakladaku,pekne s meziplynem a neni poznat temer kdy je tam neutral.Dnesni novy kary ridice moc rozmazlujou,za chvili to bude i samo ridit.

22:48:33
19.04.2005
19.04.2005

Jirik - zrušená registrace
-> minno: Jenomže on je hodně velký rozdíl v chodu a řazení 5q a 4q převodovky.
Pětikvalty jdou obecně víc ztuha.
Na svoji původní 4q getríbku jsem si taky nemoh stěžovat.
Pětikvalty jdou obecně víc ztuha.
Na svoji původní 4q getríbku jsem si taky nemoh stěžovat.
21:55:34
19.04.2005
19.04.2005

minno
prečo by akože nemalo ísť zaradiť jednotku pri jazde? mne to tiež ide. jednotka ale nie je synchronizovaná (nevyrovnávajú sa otáčky pri radení), preto sa dá zaradiť len pri veľmi pomalej jazde rýchlosti chôdze, mám pravdu? ja sa ináč na radenie nesťažujem, ide presne a ľahko a vždy viem čo tam mám hodené.
21:54:25
19.04.2005
19.04.2005

PeterP136
-> Martin: To by nemuselo byt zle. Aspon si budem moct opriet nohu o radicku bez obav toho aby som nejako tlacil na paku v prevodovke.
21:41:52
19.04.2005
19.04.2005

sep
-> Martin: :nemáš fotku toho plechu?
21:38:16
19.04.2005
19.04.2005

Martin
Já jsem si udělal nový ten spodní plech, ve kterém jsem si vyrobil komplet dráhy pro všechny rychlosti. Mám klasickou 5q kulisu s decentně zkrácenou řadcí pákou. Nevím, zda mám jen takové štěstí, ale jedničku mohu zařadit i při jízdě a dokonce i za studena. Strašně mě štvalo, že člověk takřka nepoznal rozdíl mezi zařazenou 1,3 nebo 5 popř. 2 a 4. Takhle ta páka krásně drží ve svém směru tak, jak bylo zařazeno.
19:56:01
19.04.2005
19.04.2005

Labros
Tak to je správný, akorát jde vždycky o trpělivost když se to vleče třeba už pár měsíců 

19:53:11
19.04.2005
19.04.2005

PeterP136
A navyse ja sa s takymi vecami serinkam. :) Nemam rad rychlu ale nekvalitnu robotu. A rychlo a kvalitne to nie som schopny urobit :).
19:52:08
19.04.2005
19.04.2005

PeterP136
-> Labros: Nemenil. Zatial ju len pomalicky rozoberam. Tak ako je tam nepojde. Az na par veci (niekomu to spadlo z hevera a jeden stit je kriveny a neviem ci to pojde vybuchat) je to v slusnom stave tak by to bol hriech hodit do auta a ist repasovat ten srot s ktorym jazdim. Akurat mam na to cas len dva dni do mesiaca. To vdaka robote, ktoru mam 334km od domova,kde mam prenajatu garaz.
19:40:10
19.04.2005
19.04.2005

Labros
-> PeterP136: Takže už jsi měnil vlečku? Nahodils ji tam tak jak jsi ji přivezl od Borise, nebo jsi do ní investoval?
19:33:33
19.04.2005
19.04.2005

PeterP136
-> Labros: Zeby ? :)
Ono to take rozkyvane uz bolo po predoslom majitelovi. :( Ale na kulise od borisa je len o 1mm viac na sirku. Aj tam je to zbrusene, ale nie az tak ako u tej co mam v skodovke.
Ono to take rozkyvane uz bolo po predoslom majitelovi. :( Ale na kulise od borisa je len o 1mm viac na sirku. Aj tam je to zbrusene, ale nie az tak ako u tej co mam v skodovke.
19:18:22
19.04.2005
19.04.2005

Labros
-> PeterP136: To je nepříjemný. Čoveče nějak moc energicky řadíš!
19:16:15
19.04.2005
19.04.2005

PeterP136
-> Labros: Neviem ako u teba, ale u mojje skodovky asi mam vacsie vole na cinke, takze ked ohnem ten plech, tak proste vyzujem gulicku na radicke z misky a uz nezaradim ani ho... :). Ale ak je plech v poriadku, tak misku nedostanem do takej polohy aby som z nej radicku dokazal vyzut. Lenze u mna je na jednej strane uz je ten plech len 2mm siroky a to sa ohne ako nic.
19:13:21
19.04.2005
19.04.2005

PeterP136
-> Jirik: Predpokladam, ze mas pred prevodovkou cinku a nie silentblok, takze sa musis zmierit s trochu vacsimi volami.
Ale zase nebud smutny. Vyber paku, a vymen na jej spodku gulicku. Uvidis ze sa to zlepsi. Akurat mne sa po kupe nejako rychlo zbrusovala az som nakoniec mal v tuneli kopu sracky z umelohmotnych struzlin a vazeliny. no a ked sa prebrusila az po tyc, tak zrazu rup a bol som bez radicky :). Ale na stvrtej gulicke uz jazdim vyse roka a pol a zatial bez problemov. Ale mal by som to uz skontrolovat. Ono to nie je ktovieco menit to 50km od domu na ceste kde zavadziate, lebo bez kvaltu sa proste odtial nepohnete :).
Ale zase nebud smutny. Vyber paku, a vymen na jej spodku gulicku. Uvidis ze sa to zlepsi. Akurat mne sa po kupe nejako rychlo zbrusovala az som nakoniec mal v tuneli kopu sracky z umelohmotnych struzlin a vazeliny. no a ked sa prebrusila az po tyc, tak zrazu rup a bol som bez radicky :). Ale na stvrtej gulicke uz jazdim vyse roka a pol a zatial bez problemov. Ale mal by som to uz skontrolovat. Ono to nie je ktovieco menit to 50km od domu na ceste kde zavadziate, lebo bez kvaltu sa proste odtial nepohnete :).
19:09:00
19.04.2005
19.04.2005

PeterP136
-> kuko: Keby to bol 5q, tak by som podal obrazku povedal ze je to plechom na spodku kulisy. Mal som nieco podobne, potom som ho otocil, takze musim opatrnejsie radit 5ku, ale 1 a 2 bez problemov.
Ale 4q kulisu som este na vlastne paprce nevidel :).
Ale 4q kulisu som este na vlastne paprce nevidel :).
19:07:41
19.04.2005
19.04.2005

Labros
toho bych se tak nebál, jezdil jsem jednu dobu i bez toho plechu a nezdálo se mi že by mi chtěla řadička někam vyskakovat. Je to jen pojistka proti přeřazení z pětky do zpátečky.
19:05:42
19.04.2005
19.04.2005

PeterP136
-> sep: Ten plech na kulisu skutocne dostat? nedostat aj na sedanovsky 5q ? ja ho mam uz dost opotrebovany. Uz sa pod tlakom radicky veselo prehyba a hrozi to vyskocenim radicky tam kam nema.
18:52:56
19.04.2005
19.04.2005

Rabbit
Řek bych, že ste nějaký rozmazlený, ale zas je pravda, že by to řazení mohlo bejt lepší.
18:21:35
19.04.2005
19.04.2005

TUNER
-> Jirik: Posunout to usazení vejš,ten spodní plech bych ti taky udělal a místo gumovýho silentbloku na tyči do převodofky si dej kloub z řízení,ten je absolutně bez vůle.....Ale fšechny vibrace se ti budou přenášet do fofrklacku,tak si vyber.....Řazení bez vůle nebo bez vibrací...?
A nebo od každýho trochu...

A nebo od každýho trochu...


16:25:10
19.04.2005
19.04.2005

Labros
ono to řazení odpovídá přesně stylu, jakým se s tím řadilo.
Majkl má auto po dědkovi a má řazení naprosto přesný, akorát se musí jemně a s citem. Já zase za ten kvalt lapnu a vrazim ho tam, u něj to tak nejde. U mě taky vůle nejsou tak strašný, ale jednička se při studený převodovce a ztuhlým oleji musí nejdřív vyklonit hodně do strany a pak se zase vrátí ke středu. Obojí jsou 5q.
Majkl má auto po dědkovi a má řazení naprosto přesný, akorát se musí jemně a s citem. Já zase za ten kvalt lapnu a vrazim ho tam, u něj to tak nejde. U mě taky vůle nejsou tak strašný, ale jednička se při studený převodovce a ztuhlým oleji musí nejdřív vyklonit hodně do strany a pak se zase vrátí ke středu. Obojí jsou 5q.
16:15:27
19.04.2005
19.04.2005

Crack
To je jště dobrý....se zeptejte Zazy,jaký sem měl vůle v řazaní u auta co sem mu prodal

15:32:30
19.04.2005
19.04.2005

kuko
to by sa hodilo mojmu znamemu, asi takto nejak vyzeraju jeho drahy rychlosti

15:00:14
19.04.2005
19.04.2005

Labros
a zkrácení chodu dejme tomu na polovičku znamená taky zmenšení vůlí na polovičku.
14:59:28
19.04.2005
19.04.2005

Labros
přesně tak, známej má posunutej ten kloub stejně jako to má Morrison a páka má o hodně kratší chod ale samozřejmě ovládací síla se zvýší
14:56:45
19.04.2005
19.04.2005

sep
Asi nebude tak jednoduché úpravou kulisi,resp. fofrklacku docílit přesnosti řazení ala fabie,to už je spíš o převodovce samotné......těch možností je ale i tak dost,zkrátit páku,případně ji více ohnout směrem k řidiči,sehnat si spodní plech kulisy co se dával na 4kvaltové 1203ky,ten má vyřezané všechny dráhy (pouze mu logicky chybí 5ka= upravit),nebo úprava kulisy jak je popsaná na morrisonových stránkách..
14:17:07
19.04.2005
19.04.2005

Jirik - zrušená registrace
Máte někdo nápada, jak zpřesnit chod řadící páky u 5q převodovky ?
Aby se to dejme tomu hodně blížilo Fabii / Octavii ? Tj. spolehlivé zkrácení chodu aby to nevypadávalo, menší výkyv do stran při řazení 1,2 a 5.
Mám originál 125kovou šaltrpáku, nezkrácenou. To ráhno má výkyv jako prase a pokaždý když řadím 5, tak dám někomu pěstí do kolena.
Aby se to dejme tomu hodně blížilo Fabii / Octavii ? Tj. spolehlivé zkrácení chodu aby to nevypadávalo, menší výkyv do stran při řazení 1,2 a 5.
Mám originál 125kovou šaltrpáku, nezkrácenou. To ráhno má výkyv jako prase a pokaždý když řadím 5, tak dám někomu pěstí do kolena.
