skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
co se opravdu stalo?
20:28:31
25.01.2011
25.01.2011

petr s
-> Bc. Duso: Použít silnější trubku
20:27:41
25.01.2011
25.01.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> m8rinek: Přesně vím o čem mluvíš a máš pravdu ...Hans předespala ta samá banda oborníků....Čímž neříkám, že J-čkem se neřídím a jsem chytřejší než FAS.NEJSEM.
V době kdy jsme oba byli na houbách se trubky na rámy běžně zahřívaly a ohýbaly za tepla.Formule měly rámy vařené do obdelníku.
Každý se snaží dělat věci jak nejlépe umí a procentuální snížení pevnosti hlavního oblouku je termín, který zavání hodně velkou teorií.
V době kdy jsme oba byli na houbách se trubky na rámy běžně zahřívaly a ohýbaly za tepla.Formule měly rámy vařené do obdelníku.
Každý se snaží dělat věci jak nejlépe umí a procentuální snížení pevnosti hlavního oblouku je termín, který zavání hodně velkou teorií.
20:24:27
25.01.2011
25.01.2011

Ing. Duso
-> m8rinek: jo, a co stym umime udelat aby sme tu pevnost prinavratily.. jasne logicky novy oblouk... ale mimo toho.. vsetkymi takimi to otazkami sa zaoberaju inziniery.. mam dojem ze aj vystuzena vlecka je nieco podobne .. ako vieme zvysit pevnost a zamedzit kruteniu ramien ? vyrobit znova, vyrobit z 3mm plechu a budu vazit 2x tolko, pouzit kvalitny material.. alebo to preplatovat, samozrejme je to smiesny priklad, pretoze pri obluku ide o viac nez len o zlomene rameno.. alebo stratene koleso.. ale ked si clovek pozrie J-cko.. a ako sa vivijali ramy.. a ako sa v jednotlivych rokoch pridavali nove vzpery a vystuhy tak...
20:14:09
25.01.2011
25.01.2011

m8rinek
-> Bedřich: Jenže nikdo zde neví o kolik se v Dusově případě snížila pevnost oblouku, vědět, že se pohybuju v řádech jednotek procent, tak to je důvod se s tím nezabývat, jenže nikdo nejsme schopen mu fundovaně odpovědět (já tedy ne, Ty?), ale všichni víme, že to jakási banda odborníků určila jinak a vlnky nepřipustila... asi věděli proč... snad?
20:10:10
25.01.2011
25.01.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> m8rinek 25.01.11 20:05:21: Ale o tom jsem už psal...já o laidáctví nemluvím.V Dusově případě o laidáctví nejde...
20:10:08
25.01.2011
25.01.2011

petr s
-> Vyspu: Já nejméně 30 u vlečky
20:08:47
25.01.2011
25.01.2011

Vyspu
Já jsem viděl už 3 upadlý zadní kola u kyvky, vždy levý...
20:08:40
25.01.2011
25.01.2011

vhml
A proto jsou všechny výpočty dělány s bezpečností minimálně 1,5-2. To je právě na to lití jak se povede, na to aby tam šmoula dal jinej šroub než tam patří atd.
20:08:22
25.01.2011
25.01.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> Fén: Ne netaví se to dvakrát.Špatně jsem to napsal.Chemické složení se má dělat z taveniny ne z tuhého materiálu.V tzv. zařízení pro sekundární metalurgii a to ja sranda na kterou jen tak každý nemá i když by ji chtěl.Takže odpověď je ta, že peníze se musí vydělat zaplatit vše co se zaplatit musí a až potom ten zbytek utratit.Ale to už jsem fakt hodně odbočil od tématu.
20:05:21
25.01.2011
25.01.2011

m8rinek
-> Bedřich: čas, finance, dostatečná úroveň výrobku i bez řádné přípravy?
Jasně, jenže někde mam mít šroub M10 o pevnosti 12,9, fláknu tam 8,8, protože ho prostě mam, drží to, chvíli to i funguje, ale taky nemusí, nebo to funguje na dosmrti, ale proč to riskovat?
Jasně, jenže někde mam mít šroub M10 o pevnosti 12,9, fláknu tam 8,8, protože ho prostě mam, drží to, chvíli to i funguje, ale taky nemusí, nebo to funguje na dosmrti, ale proč to riskovat?
20:03:08
25.01.2011
25.01.2011

Fén
-> Bedřich: Aby se nemuselo dvakrát tavit?
20:02:41
25.01.2011
25.01.2011

Bucin
-> m8rinek: Jasný teorie velkého třesku tu zní, když vim že to raději udělám pořádně tak tu nerozebírám otázku. Mohu to tam takle dát, ale jak to správně ohnout.
20:00:46
25.01.2011
25.01.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> m8rinek: Teoreticky....u konkrétního výrobku z litiny
Má se vypočítat vsázka,procentuálně přepočítat složení šrotu (opískovaného) a dodat potřebné množství "čistého" materiálu z hutí.Po natavení udělat skutečné chemické složení taveniny atd. atd. a až potom lít.(v hodně velké zkratce)
Prakticky... se nakoupí šrot(nepískuje se),přepočítá vsázka,a tavič dle zkušeností a toho co vidí nataví a leje.Bokem odleje prut pro chemické složení materiálu a je to.Až po vyjmutí odlitků z forem se ví jaké má daný materiál složení...
Víš proč to tak v praxi je a nejde se podle toho co se dělat má??
Má se vypočítat vsázka,procentuálně přepočítat složení šrotu (opískovaného) a dodat potřebné množství "čistého" materiálu z hutí.Po natavení udělat skutečné chemické složení taveniny atd. atd. a až potom lít.(v hodně velké zkratce)
Prakticky... se nakoupí šrot(nepískuje se),přepočítá vsázka,a tavič dle zkušeností a toho co vidí nataví a leje.Bokem odleje prut pro chemické složení materiálu a je to.Až po vyjmutí odlitků z forem se ví jaké má daný materiál složení...
Víš proč to tak v praxi je a nejde se podle toho co se dělat má??
20:00:04
25.01.2011
25.01.2011

Ing. Duso
-> m8rinek: jo to beru.. ptam se veci ktere malo kto vi, a taky sem se ptal pred mesicem jak treba ohybat abych oblouk dostal tam kde treba.. odpoved? nebyla.. ale muj ram neriesme.. rozpraval som dnes s ludmi co rozumeju problematike a dozvedel som sa urcite skutocnosti. Som o nieco mudrejsi.
19:56:16
25.01.2011
25.01.2011

m8rinek
-> Bucin: předejdu tim třeba tak (v případě rámu o kterém se s Bedřichem bavíme), že to udělám pořádně, trubky dopasuju a svařim. Třeba bude pevnost spoje na podobné úrovni, ale proč to pokoušet...
19:54:48
25.01.2011
25.01.2011

T
-> Gryzly: : tak nějak, ikdyž vlečka je tímto známá....to spíš přidam já
každý mluví a dělá vyztužení vlečky a kamrád to měl a měl originál výztuhy a co se nestalo....


každý mluví a dělá vyztužení vlečky a kamrád to měl a měl originál výztuhy a co se nestalo....


19:53:04
25.01.2011
25.01.2011

Bucin
-> m8rinek: předejdeš tomu jen tim že to co vymyslíš otestuješ. A to nikoho nebaví protože je to zdržuje od tuzigování
19:52:14
25.01.2011
25.01.2011

T
-> Bc. Duso: : no a o ty praktické mi jde...jak někdo někoho varoval a stalo se tak...zatím tu čtu spíše samé, že se nic nestalo a čim je to větší blbost a 99% lidí by to zavrhlo, tak se to i tak nestalo...stačí Davidovo příspěvky
-> Bedřich: : no tak to co jsi popsal už opravdu nepatří na virt
šlo o banální věci, které stejně vyšly a nebo nevyšly....i přez zatracení 


-> Bedřich: : no tak to co jsi popsal už opravdu nepatří na virt


19:50:10
25.01.2011
25.01.2011

m8rinek
-> Bedřich: do tý doby než přijde kolize se asi nic neděje... Co se děje pak je druhá... Máme 200 řešenejch teoretickejch příkladů, ale v praxi se vždy objeví až ten 201, ale proč tomu tedy nepředcházet?
19:47:28
25.01.2011
25.01.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> m8rinek: Co by jsi řekl člověku který ani nebyl schopný trubky při výrobě rámu spasovat..Doprskal je CO-čkem a jede se a že nejezdil nějaké sranda závody.
Víš teorie s praxi se potkává hodně málo.
Víš teorie s praxi se potkává hodně málo.
19:45:47
25.01.2011
25.01.2011

Gryzly
-> T: takhle sis to představoval?
19:44:13
25.01.2011
25.01.2011

m8rinek
-> Bc. Duso: jasně, ale od toho ta teorie je, například si děláš rám a v technických předpisech je napsáno, že zvlnění na vnitřní straně se nepřipouští, přesto se ptáš nezkušenýho zbytku zda to ponechat či ne... Třeba se nic nestane, pevnost poklesne jen minimálně, nebo taky ne...
19:41:09
25.01.2011
25.01.2011

Ing. Duso
-> T: Ja to vidim tak, ze vela ludi pise na zaklade : "jedna babka povedala". Za dalsie, kazdy dava rozumy, ale velmi malo ludi ma aj nieco odskakane... V teoretickej rovine vie kazdy vsetko na 99,9% prakticke skusenosti ziadne alebo male, a tie su najviac cenene.
19:39:52
25.01.2011
25.01.2011

David29
Třeba prasklou + svorku na baterce jsem vyřešil truhlářskou svorkou
A hle, neshořelo to - riziko tam bylo, ale kostra poblíž nebyla a hlídal jsem si to...

19:38:49
25.01.2011
25.01.2011

Gryzly
OK tak tedy: I na vlečce ti muže upadnout kolo.
Např. když ti praskne zhnilé šikmé rameno.
P.S: stále jsem zastánce vlečky.
Např. když ti praskne zhnilé šikmé rameno.
P.S: stále jsem zastánce vlečky.
19:37:24
25.01.2011
25.01.2011

David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Zrovna lana na výtahu jsou předdimenzovaný (spolehlivě vážně unesou 10 násobek jmenovité nosnosti výtahu) - ale kdyby ten výtah byl jenom čistě můj, tak bych klidně místo 3,4 lan tam měl jenom 2...
Ono jak co - něco konstruktéři předimenzovali, něco ne - když tam dáš slabší šroub, je to riziko, ale kolikrát to vydrží bez problému... Ono zase s rozumem, třeba mi vážně příde demence nezajistit matici na bubnu u vlečky apod...
Zkrátka když člověk u toho použije rozum, nevidim v tom problém...
Ono jak co - něco konstruktéři předimenzovali, něco ne - když tam dáš slabší šroub, je to riziko, ale kolikrát to vydrží bez problému... Ono zase s rozumem, třeba mi vážně příde demence nezajistit matici na bubnu u vlečky apod...
Zkrátka když člověk u toho použije rozum, nevidim v tom problém...
19:29:14
25.01.2011
25.01.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> T: Žádný takový není.Pohybujeme se zde v teoretické rovině. V 90% případů.
Pár opravdových praktických chyb už jsem viděl, ale ne na těchto stránkách.Buď se mi staly nebo jsem na chybu byl upozorněn.Na internetu velice málo a na virtu vůbec.U jedné konstrukce trubkové nápravy dokonce sám majitel a konstruktér upozornil na svou chybu a řekl jak by se dané řešení mělo udělat.Ale ne tady.Jak jsem řekl.Tady většina používá dva nebo ti zdatní více prstů...a pokud je zima a jsou zamilovaní ja to vražedná kombinace...
Chci upozornit, že mluvím o konstukcích a technických řešeních které si člověk sám vymyslí navrhne a vyrobí.Né o tom, že je někdo laidák a nechce se mu určitou věc dodělat tak jak v sérii má být.
Pár opravdových praktických chyb už jsem viděl, ale ne na těchto stránkách.Buď se mi staly nebo jsem na chybu byl upozorněn.Na internetu velice málo a na virtu vůbec.U jedné konstrukce trubkové nápravy dokonce sám majitel a konstruktér upozornil na svou chybu a řekl jak by se dané řešení mělo udělat.Ale ne tady.Jak jsem řekl.Tady většina používá dva nebo ti zdatní více prstů...a pokud je zima a jsou zamilovaní ja to vražedná kombinace...
Chci upozornit, že mluvím o konstukcích a technických řešeních které si člověk sám vymyslí navrhne a vyrobí.Né o tom, že je někdo laidák a nechce se mu určitou věc dodělat tak jak v sérii má být.
19:26:42
25.01.2011
25.01.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Ted uz snad jo
No ale konstrukteri nebyli kokoti kdyz tam navrhli sroub 10K a kdyz tam nekdo da 5S, tak je to proste demence. Ono nejde o to, ze to nevydrzi. Jde o to, ze konstrukter to nejak vypocital a nejak to navrhnul s urcitou mirou bezpecnosti. U aut to asi bude dany normou. Stejne tak jako lana u vytahu. Tam by taky stacilo jedno tenky lano, ale jelikoz to je vytah tak tam musi byt 4 tlusta lana, ktera unesou treba desetinasobek uzitecny hmotnosti vytahu. Pokud nekdo z nedbalosti nebo z neznalosti snizuje miru bezpecnosti u aut a podobnych stroju pohybujicich se vysokou rychlosti je dle me blbec.

19:25:46
25.01.2011
25.01.2011

T
David29 25.01.11 19:21:53 napsal:
→ Matthes, záškodník z TechWebu: Jak ji můžeš
nerozumět, když je řádně očárkovaná?
Tak když tam dá někdo naddimenzovanej šroub proč ne… ale cpát někomu
zbytečně že prasárnu to nevydrží upadne to a já nevim co ještě když
s tím dotyčný člověk nemá zkušenost a jenom to tvrdí protože si to
myslí mi příde kravina…
Lepší?
: to je ono 
→ Matthes, záškodník z TechWebu: Jak ji můžeš
nerozumět, když je řádně očárkovaná?
Tak když tam dá někdo naddimenzovanej šroub proč ne… ale cpát někomu
zbytečně že prasárnu to nevydrží upadne to a já nevim co ještě když
s tím dotyčný člověk nemá zkušenost a jenom to tvrdí protože si to
myslí mi příde kravina…
Lepší?


19:24:29
25.01.2011
25.01.2011

m8rinek
Já třeba nikdy neviděl rozlámanou loukoť, nicméně nechci být prvním komu se to povede, takže mam jedno kolo výstavní...
Neprojetí kruháčem díky jízdě bez př. tlumičů už jsem viděl...
Sejmutí volantu za jízdy díky absenci matky taky...
Upadivší kolo jsem zažil díky absenci závlačky...
Vytržený spodní rameno z nápravnice (jeden šroub zůstal, druhý roztrhl oko v nápravnici...
Prasklejch ojnic je plnej internet...
Seriovou klikovku vyndanou z motoru na dva kusy...
Prasklej poddimenzovanej držák sedačky....
Povolenej tripoid díky nedotažení šroubků zajištěných pérovkou...
Vyhozenej tripoid při propružení...
Přetrhaný podvázání vlečky vcelku silnym řetízkem...
Otevření kapoty bez pojistky....
Jednoduše asi to inženýři uplně špatně nevymysleli, vše je dimenzováno, vše je zajištěno, problémy přichází až po zásahu někoho dalšího...
Neprojetí kruháčem díky jízdě bez př. tlumičů už jsem viděl...
Sejmutí volantu za jízdy díky absenci matky taky...
Upadivší kolo jsem zažil díky absenci závlačky...
Vytržený spodní rameno z nápravnice (jeden šroub zůstal, druhý roztrhl oko v nápravnici...
Prasklejch ojnic je plnej internet...
Seriovou klikovku vyndanou z motoru na dva kusy...
Prasklej poddimenzovanej držák sedačky....
Povolenej tripoid díky nedotažení šroubků zajištěných pérovkou...
Vyhozenej tripoid při propružení...
Přetrhaný podvázání vlečky vcelku silnym řetízkem...
Otevření kapoty bez pojistky....
Jednoduše asi to inženýři uplně špatně nevymysleli, vše je dimenzováno, vše je zajištěno, problémy přichází až po zásahu někoho dalšího...
19:23:54
25.01.2011
25.01.2011

Bucin
Myslíš jako tvrzení: "Na kyvce praskaj poloosy a pak upadne za jízdy kolo." ?
Něco podobného se jednou stalo našemu mystrovy na učnáku.
Příčinu nevim, běžná záležitost podle mne NE.
Něco podobného se jednou stalo našemu mystrovy na učnáku.
Příčinu nevim, běžná záležitost podle mne NE.
19:23:22
25.01.2011
25.01.2011

T
-> David29: : taky příklad, sice z opačného pohledu,ale to taky sem patří a já se přidám.....měl jsem na škodovce přidělaný jeden tlumič na texa šroub...spíš šroubeček a jezdilo to jak vzteklý 

19:23:13
25.01.2011
25.01.2011

105
špinavy benzin a este k tomu ze staryho plech kandaku nedela fakt dobre tryskam v karbecu



19:21:53
25.01.2011
25.01.2011

David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jak ji můžeš nerozumět, když je řádně očárkovaná?
Tak když tam dá někdo naddimenzovanej šroub proč ne… ale cpát někomu zbytečně že prasárnu to nevydrží upadne to a já nevim co ještě když s tím dotyčný člověk nemá zkušenost a jenom to tvrdí protože si to myslí mi příde kravina…
Lepší?
Tak když tam dá někdo naddimenzovanej šroub proč ne… ale cpát někomu zbytečně že prasárnu to nevydrží upadne to a já nevim co ještě když s tím dotyčný člověk nemá zkušenost a jenom to tvrdí protože si to myslí mi příde kravina…
Lepší?

19:21:37
25.01.2011
25.01.2011

T
-> Bedřich: : asi jsi to jediný zatím pochopil a tohle co píšeš je důvod, proč bych rád zjistil kde je kolikrát pravda v odpovědích...kolikrát lidi říkají, že to po technické stránce není možné a nikdo z nich pak není schopný ukázat, kde že to jejich tvrzení potvrdilo....a proto byc mně tu pár příkladů "ze živoda" zajímalo 

19:20:41
25.01.2011
25.01.2011

105
stavalo se mi pomerne casto kdyz sem nemel podvazany ramena a k tomu kyfka tlumice , ze mi pri vytaceni pre rucku vylitla poloosa u tripodu.. podvazani problem vyresilo
za jizdy se mi pri properovani rozkocil zadni tlumic.. (byl nejakej divnej) (konfig vlecka -tlumic kyvka)
nemel sem odpojovac zajistene jazyckovou podlozkou a jednou ze srazu z plumlova se mi to vymstilo (accebos a jumbo vi) ,, kdyz sem asi v 9 vecer jiskru, predstih vsecko.. byl povoleny odpojovač
z duvodu nedostatku matek na vlecku sem jezdil s nezajistenou matkou a klicem 36 v kufru :D
problem vyresila obri perovka :D (jen na chvilu :D )
jednou sem vyzul obe zadni pneu .. (tlak 1,5 atm + zimni polaris)
a podobny chujoviny
za jizdy se mi pri properovani rozkocil zadni tlumic.. (byl nejakej divnej) (konfig vlecka -tlumic kyvka)
nemel sem odpojovac zajistene jazyckovou podlozkou a jednou ze srazu z plumlova se mi to vymstilo (accebos a jumbo vi) ,, kdyz sem asi v 9 vecer jiskru, predstih vsecko.. byl povoleny odpojovač

z duvodu nedostatku matek na vlecku sem jezdil s nezajistenou matkou a klicem 36 v kufru :D
problem vyresila obri perovka :D (jen na chvilu :D )
jednou sem vyzul obe zadni pneu .. (tlak 1,5 atm + zimni polaris)
a podobny chujoviny
19:20:26
25.01.2011
25.01.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Tve ja te vete nerozumim :-D Proste davat nepevnostni srouby je blbost...
19:20:25
25.01.2011
25.01.2011

MOLSO
-> David29: aj Jaromír sa vsetkym smial ked mu hovorili ze s tou sirkou nerobi dobre .... ale raz sa dosmial 

19:17:43
25.01.2011
25.01.2011

David29
-> MOLSO: Ještě ty s tim začínej-)
19:17:26
25.01.2011
25.01.2011

David29
-> jok3r: Poněvadž v rameni zůstal zalomenej šroub a jeden mi ten tlumič neudržel (ulomila se ta miska). Jelikož se tam vrtačkou nedostanu a nemám podmínky pro opravu, vysral jsem se na to...
Jezdilo se stejně jako se čtyřma, akorát že se člověk chvilku houpal - bylo to auto na to kolo prostě měkčí a houpavější. Hele, 20tkm a v pohodě...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak když tam dá někdo naddimenzovanej šroub, proč ne... ale cpát někomu zbytečně, že prasárnu to nevydrží, upadne to a já nevim co ještě, když s tím dotyčný člověk nemá zkušenost, a jenom to tvrdí protože si to myslí, mi příde kravina...
Jezdilo se stejně jako se čtyřma, akorát že se člověk chvilku houpal - bylo to auto na to kolo prostě měkčí a houpavější. Hele, 20tkm a v pohodě...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak když tam dá někdo naddimenzovanej šroub, proč ne... ale cpát někomu zbytečně, že prasárnu to nevydrží, upadne to a já nevim co ještě, když s tím dotyčný člověk nemá zkušenost, a jenom to tvrdí protože si to myslí, mi příde kravina...
19:14:23
25.01.2011
25.01.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> T: Jde o to, že každý má v sobě kus Colina Chapmana.Na těchto stránkách obzvlášť.Někteří, mám pocit, že teoreticky už přesáhli i jeho vědomosti a dle vystupování i praktické zkušenosti.A každý vidí daný technický problém jinak má jiný cit pro technické řešení a nebojí se svůj názor hlasitě projevit...
19:12:04
25.01.2011
25.01.2011

MOLSO
-> David29: raz škaredo doplatíš 

19:11:56
25.01.2011
25.01.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> T: Co si tim chtel rict? Ze je nekdo blbej a dava srouby 5S kam patri 10K nebo o co jde?
19:11:56
25.01.2011
25.01.2011

afro100
-> David29: tak kopretiny chytene normal matkami su celkom zvycajne, jeden miestny clen mal tu specialnu matku len jednu :D
19:11:52
25.01.2011
25.01.2011

Pavel P..
-> David29: ale víš jak se to řiká.... tak dlouho se jezdí u Michelskejch až se rohlíky vysypou

19:11:26
25.01.2011
25.01.2011

jok3r
-> David29: jak se jezdilo jen se trema tlumicema? a melo to nakej duvod?
19:10:28
25.01.2011
25.01.2011

David29
Kopretiny jsem měl chycený dvouma matkama, další dvě byly z plecháčů... světe div se, taky nikdy nic
19:09:20
25.01.2011
25.01.2011

David29
Poněvadž sou lidi, co moc přemejšlí...
Hele, já na škodovce nikdy neměl pravej přední tlumič - všichni mě maj za blázna, vraha, a já nevim co ještě.... ale že bych s tim měl někdy nějakej problém, to ne
Hele, já na škodovce nikdy neměl pravej přední tlumič - všichni mě maj za blázna, vraha, a já nevim co ještě.... ale že bych s tim měl někdy nějakej problém, to ne
19:09:14
25.01.2011
25.01.2011

T
-> afro100: : urval se ti někdy nějaký šroub za jízdy? zlomilo se rameno....tak nějak....

19:06:52
25.01.2011
25.01.2011

afro100
nejak som nepobral o co vlastne ide ... ?