skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak odstranit ramus ve skodovce
13:58:25
24.03.2005
24.03.2005

Labros
-> D.J.Vlasta: Jaký tlumič výfuku je podle tebe tišší a kde se dá sehnat?
13:52:47
24.03.2005
24.03.2005

wekky
Úplně nejlepší a nejlevnější jsou traktorová sluchátka jako měl Otík v mé vesničce střediskové....
23:42:24
23.03.2005
23.03.2005

D.J.Vlasta
Ja bych misto vylepovani,zacal s kvalitnejsim tlumicem vyfuku,pripadne prodlouzenim a vrazenim jeste jednoho tlumice a potom nejaky qualitni silentbloky,ale origo asi tezko sehnat,spis nejaka uprava svepomoci.Jinac jsem slysel,ze dost pomaha vyplneni vsech dutin montazni penou,ale u dobreho auta bych to asi nedoporucoval z duvodu koroze.
08:43:55
23.03.2005
23.03.2005

Labros
je fakt že na fáčku už je motor daleko líp uloženej (dělali to s porsche, je tam třetí silenblok kterej je v předpětí jen v klidu, v záběru je volnej)
20:09:11
21.03.2005
21.03.2005

PeterP136
-> King2: S tym hlukom som to myslel tak, ze u fava nad 3tot/min nezacne duniet cely vnutrajsok auta. Aspon ja to tak mam u mojej skodovky a strykovi to tiez na 120cke niekde medzi 3 a 4t zacalo nepekne duniet. (duniet = hlbokotonovo revat)
16:18:00
21.03.2005
21.03.2005

King
2 Racyk: To je tezky, v moji shade je zase nycko od 80-110km/h na petku ticho jak v hrobe. Hodne dela vyvazeni motoru - po tom, co jsem daval odlehcenej setrvak s novym vyvazenym pritlacakem se to zas o malinko zlepsilo....Svoje delaj rezonance krycich plechu na motoru a na nadrzi - eliminovano gumovyma pasama pod upevnovaci sroubky a v mistech, kde se plechy dotykaj ostatnich casti. Lepenka nebo asfalt na podlahach, nadrzi, na stene u motoru taky dela svoje a vrstvicka gumoasfaltu na zadnim celicku taky udelal svoje. Jednu neprijemnou rezonanci jsem zabil ted i vymenou pricky za fungl novou se zavazim. Jinak bych trosilinku zapolemizoval s nazorem, ze shade s vleckou se nemuze hlukove porovnat z favem. Skutecnost je takova, ze aspon trosku opecovavana S130-Rapid je na tom s hlukem lip nez vetsina favoshitu a ani jetejsi felcky nejsou zrovna oazy ticha.
22:09:39
20.03.2005
20.03.2005

Racyk
No zmírnit hluk ve škodovce jde naložením skelné vaty bo podběhů na blatníky a podobně.. a hlavně tichý výfuk! Ne seriový ale například Felina jak mám já i brácha a máme v autech relativně tiššeji:) jinak hluk při 3000ot/min je podle mě neodstranitelný, jelikož v těchto otáčkách je motor v té nejdivnější podobě:)
21:52:55
20.03.2005
20.03.2005

Rabbit
Dneska sem jel za mladou a zistil sem, že mi ve vyšších otáčkách ( 60-70km/h na trojku ) cosi rezonuje ve středovim tunelu. Nevíte co to může bejk a co s tim dělat?
01:28:40
20.03.2005
20.03.2005

Pilot 105
-> lipnicak: Prý je dobré použít koncový tlumič z Feldy a udělat k němu svody s vlnovcem. Vlastní zkušenosti s ním nemám, ale už jsem ho slyšel a je to opravdu víc do komfortu.
00:15:58
20.03.2005
20.03.2005

PeterP136
Tiahla a kravinky treba utiahnut alebo vymenit za nove. To ma netrapi. Ale otacky od 3,5 do 4,5 rozochveju celu kasnu a tu uz nemam o co utiahnut :).
22:14:47
19.03.2005
19.03.2005

Rabbit
Zatracenej chlast, sotva vidim na písmenka. Nevim jak ostatnim, ale mě hluk od motoru nevadí, aspoň ho slyšim. Ale rezonující táhla ve dvěřích a jiný radosti, to už je vopruz.
12:09:57
19.03.2005
19.03.2005

lipnicak
asi si udelam vlastni vejfuk 

11:51:08
19.03.2005
19.03.2005

Luukkyy
-> lipnicak: Přeřvat to!!!!!Ale jak,to ti musí poradit někdo jinej,někdo kdo umí audio

11:50:41
19.03.2005
19.03.2005

lipnicak
tak sem povolil celej agregat ,projel to po horsi silnici,nechal samovolne zastavit,utahnout a je to to znat,ramus je tak polovicni,uz je to unosna mez.Prisel sem na to ze ten rambajs dela vejfuk,rozrezonuje se pri tech 3100 ot/min a vydava silene zvuky a celej se klepe.Proto kdo mel ladak tak mu to nedelalo.Nevite nahodou o solidnim vyrobci vyfuku?? me se za pul roku vzdy rozlame.
01:02:51
19.03.2005
19.03.2005

lipnicak
jinak komplet GO zadni napravy,prevodovka OK,motor-136 GO 10tis,serial.vejfuk,vse vyvarene,strecha s vytlumenim,dotazene.Mozna celej problem je ve tvrdsich silemblokach na pricce motoru.Kasle je 88.Mozna jeste skusim zitra povolit celej agregat,popojet a dotahnout to at si to sedne.
00:01:21
19.03.2005
19.03.2005

Simi
Myslim si, ze to je dost zavisle na motoru, resp. na konkretnim kusu. Kazdy motor ma ruzne vibrace v ruznych otackach, podle toho, jak se ho soudruhum podarilo sladit :-) Ja mam napr. nejvic vibraci = hlucnosti na petku (4.22 prevod) pri rychlostech 90-100km, coz je zrovna docela dost neprijemne, nuti me to totiz neustale jezdit rychleji :-). Jakmile se rychlost dostane na 110, vibrace mizi (nebo se zjemni tak, ze nejsou tolik citit). Kazdopadne verim tomu, ze rozbit vibrace na velkych plochach (dvere, podlaha) muze znacne pomoct. Budu zkouset na jare, tak pak se uvidi :-)
23:45:47
18.03.2005
18.03.2005

Vojta - zrušená registrace
jj skodovka je vecny problem v tomto...me treba dost huci v rozmezi otacek 3000-3200 vyztuha strechy v rapidu a to dost..nevim co s tim :/
22:18:21
18.03.2005
18.03.2005

PeterP136
Vselijaky rachot a fukot sa da utisit lahko. Ale rezonancia slabej a pruznej kasne sa da ostranit jedine vystuzenim. Dokonca nemam doveru ani v rozne asflatove pasy, pretoze mam pocit, ze to nevibruju velke plochy, ale proste cela kasna. Snad len nejak inac ulozit motor s prevodovkou. Napriklad favo je oproti skodovke pri 3,5tot/min tichucke auto lenze ma motor zaveseny v lufte na kus maksich silentblokoch. Mozno keby sa podarilo sj v skodovke cely agregat aj s prevodovkou takto zavesit, tak y to stichlo. Lenze vo fave je kvoli hluku este aj ten zvlastny uchyt motoru zospodu, ktory to ma utisovat pri prave okolo 3tot.
22:15:51
18.03.2005
18.03.2005

Labros
leda jestli jsi někdy neměnil s motorem i příčku a nemáš tu starší dutou. Když na ní zaklepeš tak poznáš jestli je plněná pískem.
Potom můžeš zkusit uvolnit předpětí silenbloků - povolit všechny šrouby co drží agregát, a trochu popojet bez brždění. No a potom už jen vyměnit motor.
Potom můžeš zkusit uvolnit předpětí silenbloků - povolit všechny šrouby co drží agregát, a trochu popojet bez brždění. No a potom už jen vyměnit motor.
21:49:31
18.03.2005
18.03.2005

Rabbit
Adam Radimovič:
Špatnej nápad, nevim jak ostattní, ale já sem si na tu svou zvyk a mám jí rád. NEVIMĚNIM!!!!!!!!! To jí rači budu postupně promazávat a utahovat povolený věci. Zrovna minulej výkend sem utahoval povolený sedačky.
Špatnej nápad, nevim jak ostattní, ale já sem si na tu svou zvyk a mám jí rád. NEVIMĚNIM!!!!!!!!! To jí rači budu postupně promazávat a utahovat povolený věci. Zrovna minulej výkend sem utahoval povolený sedačky.
21:27:11
18.03.2005
18.03.2005

aDAm
osvědčena rada....vyměnit auto;-)
19:38:40
18.03.2005
18.03.2005

minno
ak sa za celý život auta zanedbáva údržba, keď chceš potom v takom aute neohluchnúť, musíš vymeniť a opraviť asi všetko :-) iné je, keď sa problém objaví len dočasne a hneď sa vyrieši. napr. mne kedysi drnčalo tiahlo v dverách, tak som to pospravil a bol zas pokoj

19:35:21
18.03.2005
18.03.2005

minno
jedna vec je hluk spôsobený samotným motorom a druhá vec sú drnčania, prefukovanie od dverí a pod. keď je motor nejaký smrťák, prevodovka a nápravy tiež, dvere ti dobre nedoliehajú, dverné tesnenie je staré a tvrdé, tiahla, mechanizmy, zámky a iné veci nevideli 20 rokov vazelínu a ešte máš aj deravý výfuck a navyše najsamprvší typ úžovky, nečuduj sa :-) takýchto strojov je po našich štátoch zo škodoviek väčšina :(
19:28:57
18.03.2005
18.03.2005

minno
odhlucnene boky v motor. priestore nie je seriova uprava, filce pod kobercami su snad vsade aspon na novsich modeloch, lišty na dverách ti nepomôžu, zadna naprava 130 je tichsia, plato je vsade rovnake...
no ale k veci...definuj kde presne ti to rezonuje, ci cela karoseria alebo ti to len niekde drnci...zo skúseností z môjho auta sú problematické skôr otáčky okolo 2100, t.j. cca 60kmh na štvorke - na predných sedačkách je to tichučké, ale vzadu to nepríjemne rezonuje, a pri 80-90khm (3000 ot.) je to práve naopak, vzadu je menší hluk ako vpredu...to je ale v pohode...
ak máš všetko dobre pouťahované, namazané, gumové časti vymenené atď. a ešte keď máš vlečenú zadnú nápravu ako píšeš, tak ti to musí ísť tichučko...

no ale k veci...definuj kde presne ti to rezonuje, ci cela karoseria alebo ti to len niekde drnci...zo skúseností z môjho auta sú problematické skôr otáčky okolo 2100, t.j. cca 60kmh na štvorke - na predných sedačkách je to tichučké, ale vzadu to nepríjemne rezonuje, a pri 80-90khm (3000 ot.) je to práve naopak, vzadu je menší hluk ako vpredu...to je ale v pohode...
ak máš všetko dobre pouťahované, namazané, gumové časti vymenené atď. a ešte keď máš vlečenú zadnú nápravu ako píšeš, tak ti to musí ísť tichučko...
19:25:46
18.03.2005
18.03.2005

Pavel P@nkáč
to by mě taky zajímalo, já mam ve vnitř řev jak prase, nemáte někdo něco osvěčeného a hlavně levného? dokonce jsem zdvojil i izolaci v motorovém prostoru a téměř neznatelný výsledek

19:19:06
18.03.2005
18.03.2005

lipnicak
zdar mam problem z hlucnosti pri 3100-3300 ot/min.Pri techto otackach se ozve rezonancni hluk,ktery je dost neprijemny.Karoserie 1988,kompletni odhlucneni 130 (boky v mot.prostoru,filcy pod koberci,lišty na dverich,zadni naprava 130,zadni plato original 130.