skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyzkoušený způsob odhlučnění. Máte?
13:38:30
03.02.2005
03.02.2005

Baghira
-> Ondra: Pane bože kolikrát už tu tvrdim, že PU pěna je nenasákavá a vlhku odolná...to je jak házet hrách na zeď s váma.
12:47:11
03.02.2005
03.02.2005

Ondra
Jenik120.. tzv. rezonanční otáčky nebo tak nějak, to už se tu taky řešilo :)
12:43:09
03.02.2005
03.02.2005

Ondra
Jooo joo vata nebo montážní pěna, když na sebe pak vážou vlhkost??? To jooo, to fakt pomáhá, kastli do hrobu akorát :)
21:20:32
02.02.2005
02.02.2005

Vojta - zrušená registrace
Mate nekdo zkusenosti s folii AMS-Tecsound?? Je to neco jako tapajomat resp. skoro to tez.
21:19:12
02.02.2005
02.02.2005

Vojta - zrušená registrace
-> jenik120: Me treba rezonuje hodne strecha....ta vyztuha co tam je.
20:04:46
02.02.2005
02.02.2005

jenik120
Zdravim... Me by vcelku zajimalo co pri tech otackach od zhruba 3300 do 4500 v tom aute rezonuje a pripadne jak to odstranit... Koukal jsem a vsechny plechy a vse co by mohlo byt volne jsem dotahl, pdlozil gumovymi prouzky a ... nic moc
motor je cely vyvazeny a dela to porad.Do 3500 ot/min vse v poho

19:14:53
02.02.2005
02.02.2005

Roman
-> ace ventura:
určitě napiš,bylo by to fajn.Já nemám možnost žádnýho sváření,ani o nikom v okolí nevím.
určitě napiš,bylo by to fajn.Já nemám možnost žádnýho sváření,ani o nikom v okolí nevím.
21:18:15
01.02.2005
01.02.2005

ace ventura
-> Roman: chystám se na to (už by mohlo bejt teplejc
), mám připravený zbytky nerez trubky a kolínek prům. 40mm, kousek svodu 2->1 z feliny. Ještě sehnat přírubu ze starýho vejfucku ze 130ky a domyslet přechod na vlnovec - má totiž pruměr 45. Až to budu mít tak napíšu...

20:27:34
01.02.2005
01.02.2005

Leny
-> Peto85: Dí pravdu, co saje vodu z auta pryč!
20:25:27
01.02.2005
01.02.2005

Leny
-> Roman: Já už ho mám hotovej, svařenej z kolen a dopasovanej přímo na autě.
20:04:27
01.02.2005
01.02.2005

Roman
-> Leny: -> ace ventura:
Mám jenom malý dotaz ohledně toho svodu k výfuku na fel.Budete ho někdo vyrábět,já jenomže ho už dlouho sháním a nemám kontakt na někoho kdo by to udělal,tak jestli bych s s někým zvás mohl domluvit,tak by to bylofajn.
Mám jenom malý dotaz ohledně toho svodu k výfuku na fel.Budete ho někdo vyrábět,já jenomže ho už dlouho sháním a nemám kontakt na někoho kdo by to udělal,tak jestli bych s s někým zvás mohl domluvit,tak by to bylofajn.
08:27:50
01.02.2005
01.02.2005

Peto85
trosku aj ja pridam uz som odhlucnoval par aut na zakazku a najlepsie je smolovy plat tzv ipa vistriekat to dakym sprejom proti rezonancii staci daco na podvozok potom je dobri nobasil ale ten co sa dava na fasady ten lisovany a este je dobry ten molitan ale ten specialny do auta je to drahe ale je to ok a cokolvek tam budete davat tak to najprv namocte do vody a ak to nasaje vodu tak to do auta nepatri lebo kondenzovat sa v aute bude vzdy!! a voda v aute je najvetsi bordel
00:52:13
01.02.2005
01.02.2005

D.J.Vlasta
Hodne take zalezi nejenom na odhlucneni,ale na pricinach hluku.Kdyz u Skodovky vyhodim kvalt umi byt docela ticha.Skoda motor ktery neslysite
Zaprvy by hodne pomohla uprava vyfuku.(ale tichej vyfuk neni zase pro nekoho zadouci)Zadruhe uspusobeni zaveseni motoru a prevodovky.Motory v predu maj vyhodu,ze jsou posazeny primo na hlavnich nosnych bodech na kterych drzi i predni naprava.Skodovka ma pohonou jednotku zavesenou na kastli a dutinou zadniho nosniku se hluk hodne roznasi do auta.Urcite se vyplati at uz jakymkoliv materialem vyplnit dutiny zadnich nosniku a mozna i uprava silenbloku.Malej Polski Fiat ma motor zavesenej jen na pruzine,sice to pri startovani lita ze strany na stranu,ale urcite ma pruzina dynamictejsi odpruzeni nez gumovej silentblok.

19:08:37
31.01.2005
31.01.2005

PeterP136
On ten mirelon je dobyr, ale len v riadnej hrubke. Ale to isteplati aj pre molitan a sklenu vatu. Akurat molitan je na tom kulilincek lepsie. Ale hlavne je zabranit rezonanciam, co znamena, dat dole strop a potriadne prilepit nad zadnymi seddackami to asfaltove chlpate cudo a nad predne natriet aspon 0,5cm asflatu alebo niecoho podobneho (lepiveho, napr aj medvedieho hovna :) ). Takisto vsetko vacsia vacsie plochy. Ja som natrel riadne podlahu a hluk sa znizil. Bohuzial pri 3,5t otacok zacne vsetko rezonovat a v aute sa vytvori neprijemny hluk, ktory ustava az niekde okolo 5t (co uz al enie su cestovne otacky). Mirelon je ale dobry ako tepelna izolacia a teda do skodovky veeelmi vhodna. Napriklad v lete mi strecha vobec nesala do kabiny teplo :).
A takisto je potrebne zvuk uzavriet. Teda upchat vsetky otvory, ktorymi sa siri do kapiny (bohuzial niektore z nich su na vetranie :( ) a takisto uzavriet ho v motorovom priestore (plechy pod motorom, a rozne odhlucnovacie vyplne)
A takisto je potrebne zvuk uzavriet. Teda upchat vsetky otvory, ktorymi sa siri do kapiny (bohuzial niektore z nich su na vetranie :( ) a takisto uzavriet ho v motorovom priestore (plechy pod motorom, a rozne odhlucnovacie vyplne)
17:47:36
31.01.2005
31.01.2005

Vojta - zrušená registrace
A co nejaka izolace do dveri - treba kvuli reprakum? neco takoveho, kdyz uz budou dobre repra tak aby i ta ozvucnice za neco stala.... ?
16:42:18
31.01.2005
31.01.2005

King
2 Mishoo: Aby sis udelal predstavu, jak 3mm mirelon tlumi, staci kdyz si ho na chvili naplacnes pred reprobednu. Ja uz predstavu mam

15:47:41
31.01.2005
31.01.2005

Hurdis
-> Mishoooo: Jasné, každá vrstva navíc trošku z hluku ubere, já mám například potažené tapacíry kobercem a kdyby se to mělo měřit, tak by asi hluk byl taky trošku nižší
. V podstatě je na každém, jestli si s tím chce dát tu práci nebo ne.

15:44:17
31.01.2005
31.01.2005

Hurdis
Pro šťourali
nějaké ty technické údaje např.:www.nekap.cz/mirelon-char
.php nebo www.ekomirelon.cz/aplikac
e.html nebo www.mirelon.com/cz/home.h
tml

15:43:33
31.01.2005
31.01.2005

Mishoooo
-> Hurdis: No to som rad
Ci to stlmi ten hluk alebo nie a ci to budu subjektivne pocity to neviem ani ja ale na skodu to urcite nebude... ked to das pod tapacir tak mas aspon make tapaciri, take akoby nafuknute
A neodpustim si... urcite to aj tlmi



15:34:12
31.01.2005
31.01.2005

Hurdis
-> Mishoooo: Rozumíme, rozumíme, v tomhle máš pravdu, takový materiál sotva seženeš. Mně šlo jen o to, že mirelon je velmi slabá zvuková izolace a dávat jí do auta je podle mého názoru skoro škoda práce, rozdíl bude neznatelný. Raději bych začal s výměnou silenbloků, výfuku apod, ale to už je zase jiné téma...
15:26:46
31.01.2005
31.01.2005

Mishoooo
-> Hurdis: Vy ste jak zadubenci s prepacenim... je nehovorim ze to ma rovnnaku izolaciu ako ked vysteles dvere do pradknutia sklenou vatou! hovorim ze na 3 mm vrstvy nezozenies vhodnejsi a lepsie tlmiaci material!!! uz sa rozumieme? 

15:17:54
31.01.2005
31.01.2005

Hurdis
-> Mishoooo: : Nechci se pouštět do nějakých velkých diskuzí nebo dohadování, ale King2 má naprostou pravdu, není možné srovnávat kročejovou izolaci a izolaci proti vnějšímu hluku, co se týče mirelonu je srovnání s placebo efektem naprosto výstižné. Jinak jsem stavař, momentálně mě dělí 2 roky od titulu stavebního inženýra tak si myslím, že mám alespoň trochu reálnou představu o čem mluvím

15:09:58
31.01.2005
31.01.2005

Mishoooo
-> King2: Doprdele ved s tym pracujem uz par rokou asi viem co vravym... ale to uz je vec zaujatosti a tvrdohlavosti ze niekto si neda poradit

14:33:24
31.01.2005
31.01.2005

sep
Přesně jak píšou Baghira s Kingem........když to přeženu,ideální by bylo všechny plechy oplácat souvislou 2-4 cm silnou vrstvou plastelíny nebo modelářské hlíny,a přes to nějaký filc,nebo skelnou vatu a úspěch zaručen.-))auto bude o 150 kilo těžší a bude v něm ticho jako v atomovém krytu.-)
14:26:40
31.01.2005
31.01.2005

Baghira
Ideální izolace je elastická, pórovitá a těžká, ovšem to jaksi do asut aplikovat uplně nelze, takže mirelon má výhody (do aut), že je lehkej, nenasákavej a nějakej útlum tam taky bude, ale určitě ne významě protihlukovej, to bys musel oblepit celý auto zevnitř, protože hluk se jak známo šíří všemy směry a konstrukce auta je ideální místo na přenos hluku, přes sloupky, podlahu... Kdybys sis udělal spešl výfuk se dvěma tlumiči, tak budeš překvapenej jak je auto tichý, teda co se hluku od motoru týká.
14:20:22
31.01.2005
31.01.2005

King
2 sep: Jasne, ze pena netlumi, ale zabranuje rezonancim plechu - nejucinejsi metoda ohlucneni je zabraneni vzniku hluku. Preplatovat hucici plech 10mm mirelonem je reseni v rovine placebo-efektu 

14:17:21
31.01.2005
31.01.2005

King
2 Mishoo: Opakuju po 170te :) "Tlumeni krocejovyho hluku" mirelonem neni nic jineho, prelozeno do jazyka technika, nez ze vrstva mirelonu 2-4mm zabranuje klapani napr. plovouci podlahy pri chuzi clovicka do betonovyho podkladu (nelze vyrobit idealne rovnou beton. podlahu ani idealne rovnou plovouci podlahu. Samozrejme, ze mirelon nepatrne tlumi hluky vyssich kmitoctu, ale na odhlucneni klasickeho skodofkoveho hukotu a duneni (rezonance plechu) je potreba neco plastickeho, huneho pevne prilnuteho k odhlucnovanymu plechu a pres to vrstva neceho, co opravdu poradne tlumi hluk. 

14:12:28
31.01.2005
31.01.2005

Baghira
-> sep: Přesně tak, já to mám už víc jak 5 let a naprosto v pohodě. Mám všechny dutiny vystříkaný pěnou, včetně prahů, předtim vystříkaný dutiňákem. loni jsem něco dělal a kus jsem musel odžíznout a ten plech pod pěnou je jak novej (na prahu). Akorát se nesmí zapomenout, že na auto spotřebuješ tak 7 dóz velký pěny a to je tak 20 kilo hmotnosti ve finále navíc.
13:54:14
31.01.2005
31.01.2005

sep
...ta pěna do dutin,pokud jsou plechy zdravé,a před vystříkáním dutiny je pořádně proženeš voskem tak životnost dutiny se po vystříkání pěnou nijak nezmění,za tím si stojím.Chce to jen důslednost ,sehnat pěnu s co nejmenší nasákavostí a trpělivost při nástřiku,v 70 letech dokonce pár automobilek tohle dělalo sériově,šlo o podvozkové díly u náklaďáků a pod. a právě kvůli antikorozní odolnosti.Čili řeči o tom jak někdo vystříkal děravej práh kterej byl už před tím mrtvej a za rok mu stejně upad a ejhle ,může za to pěna bych nebral zas tak vážně.......druhou věcí je že ta pěna zas až tak ideální tlumící vlastnosti nemá,spíš zabrání rezonancím než že by pohlcovala,ale zase spevňuje vyplněný profil což někdy může docela pomoct.-)..........
13:23:47
31.01.2005
31.01.2005

Mishoooo
-> Hurdis: A prd! Mirelon Sa vyraba aj v hrubkach 2-4 mm priamo na pouzitie ako podlozka pod parkety ktora rozklada bodove zatazenie a zaroven!!! tlmi krovňcajovy hluk ktory prechadza cez parkety a neprenasaho na podlahu! A este sa to aj dobre lepi a tvaruje tak neviem o com tu este chcete kecat... 

13:18:51
31.01.2005
31.01.2005

Hurdis
Mirelon jako zvuková izolace je z větší části nesmysl. Mirelon byl a je konstruován jako TEPELNÁ izolace, původně pro topenářské a vzduchotechnické potrubí. Jeho zvukově izolační vlastnosti jsou pouze podružnou záležitostí. Jestli chcete používat na odhlučnění pórovité materiály tak bych raději doporučoval orsil, isover apod., prostě záležitosti na minerální bázy. Ale zatím nevím o nikom kdo by to do škodovky zkoušel, schválně kdo se toho chopí?

11:19:37
31.01.2005
31.01.2005

King
Nez zacnes koketovat s mirelonem, zkus se podivat na nekolik jiz probehlych debat na tohle tema 

22:27:52
30.01.2005
30.01.2005

Crack
Jo a pomáhá skelná vata do dutin...doufám že už ti nikdo neříkal :)
21:46:38
30.01.2005
30.01.2005

Leny
-> Tomasson: Asi jsem blbej ale fakt nevim.Co to je a kde to splašim?
21:30:36
30.01.2005
30.01.2005

Tomasson
Doporucuju mirelon, nejlepe 5mm a vic!
21:26:54
30.01.2005
30.01.2005

aDAm
nejlepší na odhlučnění je fiktnout střechu;-) mam to vyzkoušeny, v autě hezky tichoučkou jen ševeli trošičku vitr;-)
Jinak montážní pěnu do dutin je pjekná je to super pokud chceš ať ti auto zhnije na prach;-)))
Jinak montážní pěnu do dutin je pjekná je to super pokud chceš ať ti auto zhnije na prach;-)))
19:00:52
30.01.2005
30.01.2005

ace ventura
-> Leny: super, jen co seženu ten vlnovec tak do toho hned du. orig vyfuck je děs 

17:09:51
30.01.2005
30.01.2005

Leny
-> ace ventura: Jo je to dost tichý, jako fávo tak do 3000ot/min, pak už to je hlasitější (ale furt lepší než origo), a bomba kolem 5oooot, tročku to hvízdá jako turbo. Prostě ten střeďák tam chybí. Mám to chycený zezadu na svodech a vepředu pověšený za gumovej sílentblok...
16:07:51
30.01.2005
30.01.2005

Leny
-> D.J.Vlasta: Dík za rady, okna jsou ok, dveře taky utěsněný a to topení jsem měl nedávno venku a všechno jsem utáhl, ale ty klapky možná, přece jen už to je babička, 24 let... Něco zkusí, ale ta hudba pomáhá, to jo 

16:05:14
30.01.2005
30.01.2005

ace ventura
-> Leny: já jsem vyměnil silentblok u převodovky i motoru (byly tam ty měkký) a podstatně se to zlepšilo, ale objevilo se dunění kolem 3000 ot., takže taky přemýšlím nad vejfuckem z feliny. Chtěl bych ho upevnit přes silentbloky k příčce a v zadu k nosníku a spojit s motorem vlnovcem
. Pak by to mělo být úplně good.

15:55:22
30.01.2005
30.01.2005

D.J.Vlasta
Ja jsem slysel ,ze je dobry na odhlucneni vsechny dutiny vyplnit montazni penou,ale nezkousel jsem to takze nevim.Jinac klasika molitan,filc a nebo poradnou hudbu co prehlusi vsechny pazvuky vychazejici z motoroveho prostoru.
Jinac ta meluzina,zkontroluj vsechny spoje,pripadne klapky v topnem systemu.Nekdy piska spatne utesnene okno na dverich.

15:01:08
30.01.2005
30.01.2005

Crack
Já sem dával nad převodovku a dozadu na tu stěnu kde je motor lepenku a bylo to lepší...
14:52:24
30.01.2005
30.01.2005

Leny
Jak jste na tom? Chtěl bych vědět co máte vyzkoušenýho, co vám sníží hluk v pilotní kabině :) Nemyslím tím ty úpravy jako vyvážit příčku motoru atd, ale třeba nějakej molitan nebo něco za sedačky atd. Origo výfuk tam nemám, teď je tam na svodech koncovej díl z feldy a docela dobrý, ale chtělo by to ještě něco. Pak mám druhou věc, v autě mám při větší rychlosti slyšet hroznou "meluzínu", je to moje 3. škodovka a dělá to jen tahle, jedinej rozdíl tady je že nemám na haubně ten plastovej nasávač k topení, jen holá mřížka, může to být tím? L.