skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
čelní plocha škodovky
00:21:13
27.10.2009
27.10.2009

Syny
Neni konstatni odpor lozisek nejak zprumerovana vyrobni hodnota, se kterou se proste pocita jako s konstantnou pro snazsi vypocet?
11:27:10
26.10.2009
26.10.2009

Luky
Teda vlastně tomu vůbec nerozumim, ale ten konstantní odpor ložišek mě taky překvapil...
21:56:10
25.10.2009
25.10.2009

COL
-> Jakuza:
to zname.
tedy presneji receno nedovedu si tam predstavit ten konstantni odpor lozisek...
valivy odpor - tj. vlastne sila bude spis b.v ne?
odpor proudicicho vzduchu - taky sila bude to cele c.v.v, ovsem c tu neni Cx.
Ale to je fuk, nijak nam to nepomuze s tim, jakou do vypoctetniho vzorce pro Cx dosazovali celni plochu. Protoze to nejspis delali tak, ze zjistili odpor(silu) a pak ze zname celni plochy, rychlosti vzduchu a jeho hustoty dopocetli to Cx.
to zname.
tedy presneji receno nedovedu si tam predstavit ten konstantni odpor lozisek...
valivy odpor - tj. vlastne sila bude spis b.v ne?
odpor proudicicho vzduchu - taky sila bude to cele c.v.v, ovsem c tu neni Cx.
Ale to je fuk, nijak nam to nepomuze s tim, jakou do vypoctetniho vzorce pro Cx dosazovali celni plochu. Protoze to nejspis delali tak, ze zjistili odpor(silu) a pak ze zname celni plochy, rychlosti vzduchu a jeho hustoty dopocetli to Cx.
21:44:16
25.10.2009
25.10.2009

Jakuza
"c" je koeficient používaný pro výpočet jízdních odporů vozidla. Jde o číslo vycházejícíc z měření v aerodynamickém tunelu.
vzorec: a+b.v+c.(v.v)
a- odpor ložisek (je stále stejný)
b- valivý odpor pneumatik (je přímo uměrný rychlosti)
c- odpor proudícího vzduchu (odpor zvětšující se po kvadratické řadě v závisloti na rychlosti)
vzorec: a+b.v+c.(v.v)
a- odpor ložisek (je stále stejný)
b- valivý odpor pneumatik (je přímo uměrný rychlosti)
c- odpor proudícího vzduchu (odpor zvětšující se po kvadratické řadě v závisloti na rychlosti)
19:46:08
21.10.2009
21.10.2009

MATTESS
-> zidlik: kdybych měl (i třeba v měřítku) obrys, tak by to takový problem nebyl
19:23:39
21.10.2009
21.10.2009

zidlik
-> Luky.: ale kdo se stim má měřit a počítat žejo

15:18:08
21.10.2009
21.10.2009

Luky
Šlo by to i změřit, ale bylo by to asi dost nepřesný, resp. by záleželo jak moc poctivě bys to dělal
14:25:53
21.10.2009
21.10.2009

COL
-> zidlik: jo v m^2
20:24:04
20.10.2009
20.10.2009

zidlik
-> COL: a co vubec znamena to 1.8 nebo 2.0 jako 2m čtverečný??jinak zajimalo by mě to taky a jak sou na tom i jiný auta

14:45:06
19.10.2009
19.10.2009

COL
No a vi nekdo cislo? nejlip cislo, ktery pouzival vyrobce a ktery pak pouzil pro stanoveni cx.
11:37:46
19.10.2009
19.10.2009

jarda.u1
-> Luky.: jojo,uz mi to docvaklo

09:48:53
19.10.2009
19.10.2009

Luky
To né, jedná se o kolmý řez. Jinak bys třeba mohl při počítání zadní (
) plochy rapida počítat i střechu, protože ta se svažuje dozadu, stejně jako čelní okno dopředu




09:11:00
19.10.2009
19.10.2009

jarda.u1
-> havlik: Aha,uz to chapu.Ja si tu plochu vybavil trochu jinak(jako soucet plochy predku+plochu skla)
09:08:52
19.10.2009
19.10.2009

havlik
-> jarda.u1: dyt je v serii střecha asi o 3cm nižší
09:08:03
19.10.2009
19.10.2009

jarda.u1
-> havlik: takze ve finale je ta plocha u rapida mensi?
09:06:02
19.10.2009
19.10.2009

havlik
-> jarda.u1: ale jinej sklon A sloupku
09:04:37
19.10.2009
19.10.2009

jarda.u1
-> Luky.: A nema nahodou Rapid oproti sedanu vetsi celni sklo?
08:52:37
19.10.2009
19.10.2009

Luky
A nebude 1,8 pro rapida a 2,0 pro sedan? Protože sedan má přeci vyšší zasklenou plochu
01:08:31
19.10.2009
19.10.2009

COL
Jakou má čelní plochu škodovka? Mám na mysli model M nebo rapid. Nácházím dvě různá čísla, a to bud cca 1.8 nebo cca 2.0?