
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problemy s chlazenim
08:36:19
03.02.2005
03.02.2005

Martin
-> jb: to vis, vlastni zkusenost, to je k nezaplaceni 

07:28:38
03.02.2005
03.02.2005

jb
koukam ze ses poucil s tim zajistenim vlozek co ? :) clovek neco posere a pamatuje si to cely zivot :) jen kdyby to nebylo tak drahe- taky zpusob uceni ..
zname zname 


15:23:00
29.01.2005
29.01.2005

Kočislav
To je zvláštní, kamarád má Rapida 136, hlava po GO (srovnaná, ventily) a při vypnutém topení mu jakoby z těch hadic k topení v interiéru vychází bublavé zvuky. Když otevře topení, tak je to OK.
Nevím, jestli to má z toho, že tam ty hadice nějak špatně zapojil, či co? Auto normálně topí.
Nevím, jestli to má z toho, že tam ty hadice nějak špatně zapojil, či co? Auto normálně topí.
02:26:30
29.01.2005
29.01.2005

D.J.Vlasta
Huraa,tak konecne se nasla ta prava pricina proc jeden valec nepalil a byla cista svicka.Me tohle delalo u firemniho Renaultu,bylo slyset jak topenim bublaj bublinky,bohuzel tady to nebylo jen tesneni,ale total rupla hlava. Je to diesel,takze nova stala 20 voci jenom hola.Nas sef na to sral,tak s tou ruplo hlavou jsme jezdili skoro 2 roky,az ke konci se to zhorsilo uz to pak nechtelo jit na 4 valce,tak teprve to slo do opravy.
23:22:25
23.01.2005
23.01.2005

Štěpán
-> Martin: Jak jde do valce voda,je to vzdycky tahle cisty,zadny karbon,nic



20:01:01
22.01.2005
22.01.2005

Martin
Ještě jak vypadaly válce...
20:00:16
22.01.2005
22.01.2005

Martin
Díky všem za cenné rady !
Odneslo to pouze těsnění, bylo fouklé na prvním válci...
Zajímavá věc je, že celý spalovací prostor na prvním válci byl totálně čistej, téměř žádné saze.
Odneslo to pouze těsnění, bylo fouklé na prvním válci...
Zajímavá věc je, že celý spalovací prostor na prvním válci byl totálně čistej, téměř žádné saze.
15:18:01
18.01.2005
18.01.2005

Baghira
-> Martin: Teda nechci být špatnym prorokem, ale když jsem měl 130cu, tak mi to dělalo to samý...na hlavu bych to netipoval, každopádně ji určitě přeměř, jestli se nepokřivila a změř přesahy vložek...nic víc se asi od stolu poradit nedá.
15:12:44
18.01.2005
18.01.2005

Martin
-> Baghira: Tesneni klidne preziju, to mi az zas tak nevadi, hlavne aby to nebyla rupla hlava. Az hodim auto na chatu, tak to asi hned sundam, aby bylo jasne, jestli fouklo, nebo ne. Kazdopadne dohromady to budu davat az po zkouskovem, aby rodice nemeli keci...
15:08:27
18.01.2005
18.01.2005

Baghira
-> Martin: je to jasný, zřejmě fouklí těsnění pod hlavou, u hliníkovejch hlav to stačí docela málo uvařit aby šlo do kytek. Jenže to měřením tlaků nepoznáš. Je mi líto, ale musíš to asi rozhodit...
15:08:14
18.01.2005
18.01.2005

Labros
Hele tak to se to možná fakt zavzdušnňuje tim topenim ne? Zkus to s tím úplným odpojením topení od motoru
15:04:01
18.01.2005
18.01.2005

Martin
Je to v prdeli, furt se ta svine zavzdusnuje
. Jedu, uz to vari, tak zastavim, otevru vicko expanzky, vybubla to a jedu v pohode dal. Dokud se to neuvari, tak to netopi a je slyset ze topenim jde vzduch. Uz fakt netusim, co s tim, odvezu to na chatu, tam to zahodím do garaze a necham to tam, dokud na to nebudu mit naladu. Stejne uz nevim, co s tim mam delat...
-> Kočislav: Vickem to asi nebude, termostat byl davany novy a funguje.
Spis pak asi zkusim uplne odpojit topeni a zjistit, ktery okruh se zavzdusnuje. Mozna ze i sundam zase hlavu a kouknu na tesneni. Ale az po zkouskovem a az opet po stopadesate vyklidim po bratrickovi garaz :-/

-> Kočislav: Vickem to asi nebude, termostat byl davany novy a funguje.
Spis pak asi zkusim uplne odpojit topeni a zjistit, ktery okruh se zavzdusnuje. Mozna ze i sundam zase hlavu a kouknu na tesneni. Ale az po zkouskovem a az opet po stopadesate vyklidim po bratrickovi garaz :-/
13:57:07
18.01.2005
18.01.2005

Kočislav
Napadá mě ještě jedna možnost. Když se ti to zavzdušňuje mimo provoz, může to být způsobené zavzdušňováním při chladnutí kapaliny. Nevím, jestli to není nesmysl, ale četl jsem, že některá víčka expanzní nádobky podobným způsobem projevovala nekompatibilitu s chl. soustavou. Pak mě ještě napadlo, jestli tam nemáš nějaký starý termostat, co tam ještě nemá ten odvzdušňovací otvůrek.
Takže pokud nic nepomáhá, zkus si půjčit od někoho, kdo žádné problémy nemá normální víčko expanzní nádobky a vyzkoušej ho. Popř. se mrkni na ten termostat.
Takže pokud nic nepomáhá, zkus si půjčit od někoho, kdo žádné problémy nemá normální víčko expanzní nádobky a vyzkoušej ho. Popř. se mrkni na ten termostat.
13:01:47
18.01.2005
18.01.2005

Herman
-> Martin: koukam,ze jsi se zatim na tomhle motoru dost vyradil....a asi jeste dost vyradis



12:22:47
18.01.2005
18.01.2005

Martin
Tak jsem hadici utěsnil, vše jsem odvzdušnil a jel to projet. Zkusil jsem tomu dost naložit a chladí to zatím v pohodě. Uvidíme co to udělá, až to nechám odpočinout...
Po jízdě jsem ještě koukal na svíčky a opět na prvním válci se svíčka nějak ulejvá, byla taková mokrá. Už jsem vyměnil kabel, víko rozdělovače a teď i jinou svíčku. Odpoledne to pojedu projet a uvidím, jestli nastane konečně nějaká změna.
Po jízdě jsem ještě koukal na svíčky a opět na prvním válci se svíčka nějak ulejvá, byla taková mokrá. Už jsem vyměnil kabel, víko rozdělovače a teď i jinou svíčku. Odpoledne to pojedu projet a uvidím, jestli nastane konečně nějaká změna.
10:45:04
18.01.2005
18.01.2005

Martin
Tak svitla jiskřička naděje, našel jsem jednu rosící hadici, tak se modlím, aby to bylo tím...
10:13:37
18.01.2005
18.01.2005

Gryzly
Nó holt jsou věci mezi rozdělovačem a spojkou které jdou mimo lidské chápání. 

10:01:21
18.01.2005
18.01.2005

Martin
-> Gryzly: No toho se také obávám, ale zase mi nejde do hlavy, že jsem s tím 14dní jezdil bez problémů. Tohle se objevilo až po tom pitomém uvaření auta :-/
Jak to co nejlépe poznat, když by byla utopená vložka ? Ale při tom mě napadá, že by se asi musel dost výrazně tlakovat chladící okruh, ne ?
Jak to co nejlépe poznat, když by byla utopená vložka ? Ale při tom mě napadá, že by se asi musel dost výrazně tlakovat chladící okruh, ne ?
09:39:31
18.01.2005
18.01.2005

Gryzly
Při volnoběhu se to nijak neprojevovalo ale nenapadlo mě zhazovat víčko expanzky. Nemohl jsi nějak posunout vložku?
09:26:26
18.01.2005
18.01.2005

Martin
-> Herman: Startuje to uplne v pohode na prvni skrtnuti.
07:40:13
18.01.2005
18.01.2005

Herman
-> Martin: a jak ti to startuje kdyz je to studeny??to kdyz jsem mel prasklou hlavu ja,tak to hrozne blbe startovalo....

21:07:03
17.01.2005
17.01.2005

Martin
Nejvic se desim, ze to budu muset opet rozhodit, jenomze v garazi uz je zase nepredstavitelnej bordel a jiny auto. Navic nejsou penize, tak doufam, ze nebudu muset opet nejak zasadne investovat
. Do toho zkouskovy, takze i kdyz na neco prijdu, tak by rodice meli zase keci, ze se neucim a hrabu se v aute. Proste se mi zda, ze vsechno je proti me... A ke vsemu netusim, co se s tim deje 


21:03:10
17.01.2005
17.01.2005

Martin
-> Gryzly: A pri volnobehu se to nejak projevovalo, treba kdyz si sundal vicko s expanzni nadoby ? Jestli to treba nejak nesmrdelo ?
Jinak kdyz jsem vcera jel ze zahrady, tak jsem to zkousel vytocit do otacek, jestli to nebude mit nejakej vliv, ale nic se nedelo a teplota drzela.
Jinak kdyz jsem vcera jel ze zahrady, tak jsem to zkousel vytocit do otacek, jestli to nebude mit nejakej vliv, ale nic se nedelo a teplota drzela.
20:57:07
17.01.2005
17.01.2005

Gryzly
-> Martin: Já měl na 742.136 prasklý těsnění tak že šli plyny do vody jinak nic nikam. Ale to se ptrojevovalo jen když jsem tomu víc tlápnul. Pak nebyl problém to uvařit na 100 metrech. jinak s lehkou nohou se dalo jet.
20:24:14
17.01.2005
17.01.2005

Martin
-> Petr F.: Je to možné, ale můžeš mi říct, proč zrovna to ?
Jak se to má projevovat, pokud jde o těsnění a jak když je ruplá hlava ? Jak by si ale vysvětlil, že za provozu to nevaří ?
Jak se to má projevovat, pokud jde o těsnění a jak když je ruplá hlava ? Jak by si ale vysvětlil, že za provozu to nevaří ?
20:16:46
17.01.2005
17.01.2005

Petr F.
Těsnění pod hlavou, nedejbože prasklá hlava.

18:15:16
17.01.2005
17.01.2005

Martin
-> Labros: Kontroloval jsem to nejmíň milionkrát. Koukal jsem i do topení, do tunelu, jestli neprotéká topení, všechny hadice jsem prošel a nikde ani kapka vody. Uvidíme zítra, jestli klesne hladina.
Nejde mi do hlavy, proč za jízdy to funguje a za klidu se to zavzdušní. Nejvíc mě sere, že už jsem fakt bezradnej a fakt netuším čím by to mohlo být.
Jak by se to chovalo, kdyby byla ruplá či křivá hlava ? Jak se projevuje, když se tlakuje chladící systém ? Prostě by mě zajímalo, co všechno překontrolovat, než ten motor zase rozeberu :-/
Nejde mi do hlavy, proč za jízdy to funguje a za klidu se to zavzdušní. Nejvíc mě sere, že už jsem fakt bezradnej a fakt netuším čím by to mohlo být.
Jak by se to chovalo, kdyby byla ruplá či křivá hlava ? Jak se projevuje, když se tlakuje chladící systém ? Prostě by mě zajímalo, co všechno překontrolovat, než ten motor zase rozeberu :-/
17:16:05
17.01.2005
17.01.2005

Labros
jestli jsi to moc nepřehřál jak říkáš, tak nezoufej, to by měla hlava i těsnění přežít
Kolikrát jsi kontroloval tu novou hadici k topení?
Kolikrát jsi kontroloval tu novou hadici k topení?
16:12:48
17.01.2005
17.01.2005

Martin
Tak je tu dalsi problem. Pri jizde se mi fikla hadice na topeni a nasledne jsem tedy auto uvaril. Ne moc, hned jsem zastavil. Po oprave se mi ale nedari odvzdusnit chladici soustavu. Jakmile to odvzdusnim, tak za chvili je to opet zavzdusnene. Kdyz to ale odvzdusnim a vyjedu, tak je to v poradku a chladi to v pohode po celou cestu. Ale jakmile necham auto chvili bejt, tak se to zavzdusni. Kdyz nastartuju a proturuju to, tak slylsim, jak topenim proudi bublinky vzduchu.
Nevim, jestli se neco nestalo s hlavou, ale kdyz jsem meril tlaky, tak jsou vsechny totalne stejne. Voda v oleji take neni. Uz nevim, co s tim mam delat, tusim, ze dokonce ubyva voda v expanzce, ale pod autem neni ani stopa po nejake louzi. Uvidime ted jsem to opet odvzdusnil, tak mohu konecne objektivne porovnat, zda ta voda ubyva nebo ne.
Uz jsem fakt bezradnej a mam z toho takovou depku, ze bych to auto nejradeji hodil ze skaly
Nevim, jestli se neco nestalo s hlavou, ale kdyz jsem meril tlaky, tak jsou vsechny totalne stejne. Voda v oleji take neni. Uz nevim, co s tim mam delat, tusim, ze dokonce ubyva voda v expanzce, ale pod autem neni ani stopa po nejake louzi. Uvidime ted jsem to opet odvzdusnil, tak mohu konecne objektivne porovnat, zda ta voda ubyva nebo ne.
Uz jsem fakt bezradnej a mam z toho takovou depku, ze bych to auto nejradeji hodil ze skaly
