
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
KARBURATOR
prohledat
21 příspěvků (zobrazeno 1 až 21) od 05.02.2003 do 20.02.2003, založil/a
16:54:22
20.02.2003
20.02.2003

Luděk
2Baghira:pojď na mikrochat

09:56:26
20.02.2003
20.02.2003

Luděk
Svíčky jsem silvery dával okamžitě,k tomu nový kabely a všechno,v tomhle směru je to 100%tní.Částěčně pomohla výměna toho kroužku ve směšovači za Fáčkový,ale stejně to není úplně ono (hlavně s tím špuntem v tom filtru).Zapalování je origo,mám startér s reduktorem a start v -10 no problém,jenom ty otáčky jaxi nedrží.Prostě mi tam jde hodně vzduchu,když vyměním,nebo vyčistím filtr,taxe to vždycky ještě zhorší,ale jenom na prvních pár minut,než se to trochu ohřeje.Když jsem se nechal do LPG dílny dotáhnout studenej a oni to poštelovali,aby to chytilo,taxem ujel cca 2 km a motor chcípnul a bylo po srandě,protože se to ohřálo a změnily se podmínky pro bohatost směsi.
17:28:39
19.02.2003
19.02.2003

Baghira
No, trysky to nebudou určitě, protože s nima LPG vůbec nijak nespolupracuje...vlastně pro LPG je tam ten karbec skoro zbytečnej, protože plyn prochází přes komory přímo do sacího potrubí. Karbec ze 136 (pokud nejde o LEKR z Fava) je stejnej, takže v tom by problém být neměl. Já bych se spíš zaměřil, buď na seřízení motoru...předstih, svíčky ty bych dal silvery na LPG, zapalovací kabely a cívka!!! změřit a zkontrolovat, protože za špatné startování na LPG může často špatná cívka. Druhý směr je kontrola filtru na přívodu a vypínači LPG u reduktoru, ale když ti to předtím fungovalo, tak to asi nebude tím. Taky je dobrý při velkých mrazech a ranním startování kolem -17°C mít co nejplnější nádrž. Má větší tlak při přisycování a lít to startuje. Dál taky vybírat pumpu, kde tankují zimní LPG směs, která je tuším do -35°C. Mě osobně pomohlo El. zapalování z Fava. Předtím jsem nastartovat tak do -9°C a dnes bez problémů při -18°C (míň tu zatím nebylo) a hned napoprvé. Jinak studený mi to drží na volnoběh i se sytičem tak po minutě, to je asi v mrazech normální, tomu by pomohlo obohacení směsy, ale kdo to má pak platit
. Jo a je dobrý mít přes zimu nastavený volnoběh na 1000ot.za minutu, nechcípá to pak studený na každý křižovatce.

10:59:27
19.02.2003
19.02.2003

Luděk
2Baghira:já mám taky jednoděrový směšovač,ale hrozně špatně mi to studený drží volnoběh (i se sytičem naplno),motor mám 136,kroužek ve směšovačí z Fáva směšovače (je mohutnější =>menší průmer díry) a musím mít ve filtru víčko od olejový flašky a tím zmenšuju přístup vzduchu do filtru,páč bych to jinak studený na LPG vůbec nenatočil.Je zajímavý,že když jsem tam měl motor 130,tak to fungovalo O.K.,ale asi týden po montáži LPG jsem dal motor 136 a od té doby to je tak,jak to popisuju.Je možný,že by na to měly vliv trysky v karbci? Karburátor byl na tom 136kovým motoru,ale co když je jako 130tkovej.Jinak všechno bylo několikrát seřizovaný v odborných dílnách (jednak karbed,druhak i LPG),ale prostě jediný pozitivní stav nastal,když LPG specialista mi vyhodil tu vrapovanou hadici na sání teplýho vzduchu k výfuku,vymontoval překlápění bimetalem a vrazil do gumy to víčko.
16:40:10
18.02.2003
18.02.2003

Baghira
To Luděk: Směšovač mám jednoděrový, údajně je lepší vzhledem k proudění vzduchu a vstřiku plynu, ale neměl jsem dvouděrový, tak nevím...no hlavně ten co mám je dvakrát tak dražší
. Já tu kofolu použil tak maximálně na ten karbec, protože vždy když se jí někdy napiju, tak čistí i vnitřní trubky a to raketovou rychlostí
. Taky radši to
.




12:19:16
18.02.2003
18.02.2003

Luděk
Copak Baghira,to LPGový specialista,já zas až tak daleko zacházet nechci a kofolu už teda nikdy pít nebudu,radši si dám o
víc.
2Baghira:jaký máš typ směšovače,jedno,nebo dvouděrový?

2Baghira:jaký máš typ směšovače,jedno,nebo dvouděrový?
21:33:21
17.02.2003
17.02.2003

Baghira
Tak jsem se o víkendu jal upravit karburátor, jelikož jsem o tom už nějaký čas přemýšlel a hlavně mám dva, tak se to dalo dělat doma v teple. Jelikož jezdím především na LPG, úprava vzala směr k co nejlepším jízdním vlastnostem při provozu na toto palivo. První věcí po rozebrání bylo odstranění směšovače a zvětšení difuzoru na komoře 2 stupně, což se podařilo a při pohledu shora je vidět jen čistá díra zbavená veškerých nerovností a ostrých hran a dokonale vyleštěna pastou na ventily. Difuzor se dal zvětšit asi o 1,5mm v pruměru, protože stěny nejsou moc silné a bál jsem se jejich probroušení. 1 stupeň jsem upravil jen decentně, difuzor jsem zvětšil asi o 1mm a u rozprašovače jsem odstranil malou přepážku, která ho drží. Vše opět vyleštil... Výko jsem přesně spasoval a otvory taktéž zabrousil a zaleštil. Podtlak na druhém stupni jsem nechal, akorát se otvírá na 5°otevření klapky 1 stupně. Celý karburátor jsem nechal odmočit přes noc v Kofole, která jako čistič opravdu funguje!!! Pokud jde o dojmy, tak na LPG je velmi znatelný rozdíl ve výkonu a motor jde tak o 15% rychleji do otáček a tah je opravdu nesrovnatelný s předešlým stavem. Pokud jde o benzím, tak na ten to skoro nejede, respektive jede, ale změnou poměru při brzkém otevření klapky 2 stupně se motor doslova zadusí. Ještě zkusím jak to funguje, když se nechá otvírání podtlakem, tak jak má být a uvidíme

19:58:46
13.02.2003
13.02.2003

Žaky
Ja drtim jinak natryskovany karbec T 613 rok,diky vetsim dif. trochu lip plni ve vets.otackach.No webery to nejsou ale zas Te to nesezere.
19:10:22
09.02.2003
09.02.2003

Dan
Tak děkuju, pomohli ste mi. Už mam tak ňák jasno....
Pryč s LEKRem a SEDR tam (Favo). A na ty klapky teda prdim, věřim vám.
Dík za předání zkušeností, Martine.
Pryč s LEKRem a SEDR tam (Favo). A na ty klapky teda prdim, věřim vám.
Dík za předání zkušeností, Martine.
07:06:16
09.02.2003
09.02.2003
martin
ano,-v podstatě se za tyto"slova"stav
ím i já.Na seriovce nemá smysl nic jiného,-než původní karburátor.U mě je bohužel ten problém,-že sériový motor nemám ani zdaleka,-a zanedlouho na něm bude učiněna ještě zasadnější změna objemu.Z toho důvodu jsem uvažoval o výměně karburátoru,-ale po několika"bezesných nocích";o)-mám ten pocit,-že ponechám původní,-s vyměněnými tryskami,-nanejvýš použiju JIKOV z T613(opravdu není špatny-určitě v mém případě..."o tom jsem se už ostatně bavil před válkou s našim okresním panem hejtmanem;o)))".Po nějakých zkušenostech s ním,-můžu řict,že se mi jevil asi nejlíp.
20:30:47
08.02.2003
08.02.2003

Jiří Čech
Na Skoda Techweb jsem napsal článek Karburátor, kde popisuji jak to vlastně s karburátory je. Nevidím důvod na škodovky dávat bůhví jaké karburátory, bez jakékoli další úpravy motoru to lépe nepojede. Jediná možnost je vylepšení studených startů použitím relativně dostupného LEKRu z Fa, jen je nutné vyřešit několik detailů, jako upevnění, ovládání první klapky a vyhřívání automatu sytiče. Pokud mám dobře seřízený SEDR, pro sérii je nadmíru dostačující. A ještě k vačkám - do série bez náročnějších úprav se hodí tak 260/260, větší vačky vyžadují úpravy na výfuku a sání včetně většího karburátoru, jinak výsledný efekt neodpovídá zvýšené spotřebě.
20:15:51
07.02.2003
07.02.2003
martin
tak ještě k těm weberům(protože vidím,že sám se tu asi nic nedozvím;o)-no ale nevadí.jak jsem řekl,-a bavil jsem se o tom i s kamarádem,-který motory podobného ražení staví už 10 let,-tak na takový typ karburátoru je potřeba min."udělaná"hl
ava,-ale podle vačky!!-a ne jak je to zvykem"sprdnout"
;nějakou polechtanou hlavu,-s vačkou 260/260 nebo 280/280-i když zas na druhou stranu;o)-kdo je masochista,-a rád experimentuje-a nepřestává ani po týdnu hledání"vady"na už sestaveném motoru věřit,že to pojede"vždyť sakra musí ne,-když tam máme tu super vačku,-a "a"čkovou hlavu..bomba!-ne nic ve zlym;o)-tak ten ať to klidně všechno dá dohromady,-a pak at mi třeba napíše jak mu to jede,-budu rád;o).no prostě ajasně,-dobře poskládaný motor i se "seriovým spodkem"(klika písty ojnice)ale sdobrým vrškem,-už může dobrodiní;o)těchle karburátorů ocenit.jinak je ale asi opravdu nejlepší tam nechat jikova(asi ho tam taky nechám;o)-a hlavně,a to chci zdůraznit!!!-nikdy u něj nespojovat klapky 1 a 2 stupně!!!-to je ta největší pitomost,-co lze provést.sám jsem to kdysi měl,-a už nikdy více.žere to jak"tank";o)-pr
odlevy to má jak"sobí spřežení na čukotce;o)-no prosté totální OMYL
01:02:20
07.02.2003
07.02.2003

BlackSUN
Jestli se budou brát papíry, tak až po novym roce, tedy 2004... Dřív se to nepodaří nahodit do "provozu", ty zákony a novely a tak... 

20:18:22
06.02.2003
06.02.2003

Dan
Jiží, spotřeba, emise, atesty, homologatse, to sou větsi, kerý mě na leštěnce apsolutně nezajímaj.....
Na policiji brutálně seru, fakt, vůbec nemá smysl se tim zabejvat. I dyž te´d už zas budou smět brát techničáky, séřu na to, je mi to jedno. Uplatit se dá každej
Mě teď hlavně zajímá, co by dělal ten motor v níže popsdaný konstelaci.
Na policiji brutálně seru, fakt, vůbec nemá smysl se tim zabejvat. I dyž te´d už zas budou smět brát techničáky, séřu na to, je mi to jedno. Uplatit se dá každej

Mě teď hlavně zajímá, co by dělal ten motor v níže popsdaný konstelaci.
20:44:30
05.02.2003
05.02.2003
Jirik
A co potom emise ? 

19:44:47
05.02.2003
05.02.2003

Dan
Tagže na motor s "A" hlavou, eventuelně vačkou něco kolem 260 (od Vičiho
) a "N" vejfuckem by to nemělo valnej význam ?
Na to rači přetryskovanej SEDR s natvrdo spřaženejma stupněma ?

Na to rači přetryskovanej SEDR s natvrdo spřaženejma stupněma ?
19:19:55
05.02.2003
05.02.2003
martin
no já nevím,-seriovka na"dvou Weberech"-určitě nebudu daleko pravdy,-když řeknu,-že nějaký stupeň ůprav to musí mít(alespoň vačku a hlavu)-ono,-když vezmeš v potaz to,jak velký má ten dvojitý karburátor difuzor(32-33-34 to zaleží),-tak tam pujde řádově daleko větší množství směsi paliva se vzduchem,-no a na seriovce v nízkých otáčkách,-to podle mě nemá skoro žádný efekt(když ti to točí"stabilně"!
!tak kolem 4500,-a víc už to nepujde ani za boha.Vliv tech karburátorů začíná až možná kolem právě těch 4000-a víc,-a pak ten motor dostane co chce;o).čili asi by to šlo,-ale k ničemu pořádnému to nepovede!-jako by to tam skoro nebylo,-plus další problémy,-kterým se u těchle karburátorů(solex,del ortho nebo weber nevyhneš)A spotřeba,-to je mýtus!!!!!!!!!!!!!!-když se to seřídí,a moc na to nešlapeš(a to je ale problém)-tak jezdíš tak za 8-9 l na100km(samozřejmě že ne ve městě;o).Nejsem motorář,-ale toliko vím:"dá se stím jezdit i častěji než jednou za rok na sraz:o)"
18:51:01
05.02.2003
05.02.2003

Dan
Mě by zas zajímalo, jak by se choval motor s minimem úprav s dvouma dvojitejma karburátorama (Weber nebo tak). Měly by to ject líp, neee ? (žraní mě nezajímá)
Můžeš mi k tomu Martine něco říct ? Nebo něgdo ?
Můžeš mi k tomu Martine něco říct ? Nebo něgdo ?
09:26:01
05.02.2003
05.02.2003

Vici
golf 1,6 ma Pierburg 2E ...
08:14:30
05.02.2003
05.02.2003
Vojta
Slysel jsem ze nejaky typek tam dal karbec z Fiata myslim 128 sport coupe, obsah 1,3. Nevim jestli to resil prez nejaky mezikus nebo jak ale jelo mu to pekne!! Jinak ja jsem o vikendu vycistil karbec a je to covece znat, co tam bylo bordelu, ucpanych kanalku atd no des! Jinak soused ma karbec z toho Fava a taky si to pochvaluje!
07:14:25
05.02.2003
05.02.2003
martin
mám takové dilema,-chci vyměnit původní karburátor JIKOV SEDR za nějaký jiný.Už jsem ledacos zkoušel(měl jsem v Erku kdysi Weber 32 DRT-fuego),-taky Karbec JIKOV z T613,-dokonce jednu dobu i spec.sání a 2 WEBERY 40 DCOE.Teď už to potřebuju taky trochu na"ježdění":o)a nejenom na parádu,-a proto bych moc uvítal nějaké"konstruktivní
"!doporučení,-jaký karburátor se dá ještě na sériové sací potrubí(ala rapid)použít(kromě Pierburga-proti tomu jsem zaujatý;o)).Slyšel jsem něco o karburátoru 1.6 WV golf nebo žiguli,-nevímale,jestli mají stejnou rozteč,-a jak dalece jsou"vůbec k čemu"..Pokud někdo s něčím takovým máte taky nějaké zkušenosti,-a osvědčilo se vám to,-tak napište.dík.