skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
WANKEL
prohledat
21 příspěvků (zobrazeno 1 až 21) od 03.02.2003 do 04.02.2003, založil/a
22:28:53
04.02.2003
04.02.2003

Baghira
Oni ani ty japončíci s Wanklem dlouho nevydrží...
20:45:10
04.02.2003
04.02.2003

Jiří Čech
Máte zkreslené představy o fungování automobilek za socialismu nebo i v kapitalizmu - vznikne spousta různých modelů, které se po marketingovém průzkumu uvedou na trh nebo zavrhnou. Wankel nedělala Boleslav, ale ÚVMV a tam za těch let vzniklo tolik věcí, které se nikdy nikam nedostaly, až to člověka bolí. Bolševik umřel na nedostatek financí, problém moskevské direktivy zase nebyl tak velký, jak se povídá. Wankel dokázali dovést k jakési slušné životnosti pouze Japonci, ostatní to pustili, protože přes mnoho výhod malého a lehkého motoru se díky principiálně neodstranitelnému tvaru spalovacího prostoru nikdy nedostali do spotřeby a emisí podle požadavků doby. Pro zvědavbé - Evropa dokázala vyrobit těsnící lišty s životností 100 000 km, potom jako když utne motor umřel, nikdo nevěděl proč.
22:23:00
03.02.2003
03.02.2003

Max
NO jasně...to chápu....ale myslim si taky že to nejni zas až taková újma 

22:21:29
03.02.2003
03.02.2003

Dan
Jo.
Ale ten motor vzadu......
Holt tydle karosářský verze se nechytly kvůli čemu asi.
Ale myslim, že sme zas o tolik nepřišli......
Ale ten motor vzadu......
Holt tydle karosářský verze se nechytly kvůli čemu asi.
Ale myslim, že sme zas o tolik nepřišli......
22:18:07
03.02.2003
03.02.2003

Max
NO viděli jste třeba protyp pickupa ze 120?
18:35:13
03.02.2003
03.02.2003

Dan
Transporter (T3) se nedělal jen s boxerem. My máme dýzla 1.6 (z golfaII).
A nebudete mi věřit, ale je to vodou chlazený
A vzádu je tam místa dost, asi tak jako v Kadettu (E) Caravan. Možná o malinko kratší.
A nebudete mi věřit, ale je to vodou chlazený

A vzádu je tam místa dost, asi tak jako v Kadettu (E) Caravan. Možná o malinko kratší.
14:07:27
03.02.2003
03.02.2003

Luděk
To je taky věc marketingu a lobby a všeho.Systém VHS u videa taky není nejlepší,ale zvítězil o Windows ani nehovořím ...
13:28:15
03.02.2003
03.02.2003

sep
myšleno ujala ve velkém....Mazda sice ano,ale v podstatě už od počátku výroby uvažuje o jejím ukončení,nakonec to vždycky nějak dopadne že se Wankel ještě drží,ale mazda taky nacpala do vývoje nejvíc peněz a i tak je ten motor v podstatě jenom technická lahůdka pro znalce,ve větším měřítku nevyužívaná.Před takovýmni 30-40 lety to vypadalo na hromadné opuštění klasické koncepce motoru ale z mnoha nejrůznějších důvodů se tak nestalo.....Můj názor je že smůla Wanklu je v jeho pozdním příchodu,kdy už byla zavedená klasická koncepce a bylo už na ní vychytaných dost much na to,aby nebyla vůle zvyšovat(i když třeba dočasně) výrobní náklady a riskovat......ale je to škoda......
12:52:45
03.02.2003
03.02.2003

Luděk
Ona se ujala,ale málo,páč jsou s tím starosti,ale Mazda RX7 nemá chybu a dělají nový model RX8.
12:47:48
03.02.2003
03.02.2003

sep
2Zaky:problém u wanklů byl spíš u spotřeby,a svíček.bylo by to na hlubší rozbory proč se ta myšlenka neujala........
10:05:12
03.02.2003
03.02.2003

Luděk
To máš pravdu,Octavie kombi se nakonec vyráběla do roku 1974,to už měla vzádu 100vkový lampy,ale mě se ten kombík opravdu líbí,to auto vypadá takový dospělejší.Navíc en boxer byl ještě vzduchem chlazenej,takže zabíral podstatně míň místa,ale ve Fiatu byla klasika.
09:40:38
03.02.2003
03.02.2003

wekky
No jo, ale tehdy byla ještě velká poptávka po octávii kombi a ta byla pro převoz lepší.
A transporter je boxer, což je výškově o dost jinde.
A transporter je boxer, což je výškově o dost jinde.
09:33:32
03.02.2003
03.02.2003

Luděk
2Wekky:Velký Wont vyráběl dlouhá léta model Transporter s motorem vzadu a nikomu to nevadilo a Fiat měl taky tu 6tistovku v provedení kombi,v té době prostě motor vzadu vyhovoval.
09:29:01
03.02.2003
03.02.2003

wekky
Ono kombi s motorem vzadu není tak moc praktické. Ani se moc nedivím, že zůstalo jen u prototipu, i když docela hezkého. A pokud mohu soudit, tak třeba nárazníky produkčního provedení jsou z designového hlediska mnohem lepší než z prototipů.
Na téhlě ředě je vůbec vidět hraní si s detaily, pozdější modely už nejsou tak propracované. Asi nebylo tolik času.
Škoda, že se do série nadostal kabriolet, ten byl naprosto úchvatný. A to, že se lámal, by výztuhami a zkoušením taky vyřešit šlo, kdyby směli.
Na téhlě ředě je vůbec vidět hraní si s detaily, pozdější modely už nejsou tak propracované. Asi nebylo tolik času.
Škoda, že se do série nadostal kabriolet, ten byl naprosto úchvatný. A to, že se lámal, by výztuhami a zkoušením taky vyřešit šlo, kdyby směli.
09:25:27
03.02.2003
03.02.2003

sep
1000 kombi není tak neznámá,ale wankel to je o něčem jiným....
09:17:46
03.02.2003
03.02.2003

Luděk
Jó hoši,ještě se holt musíte hodně učit,třeba 1000covka kombi bylo taky bomba auto,alespoň se mi proporcionálně móóc líbí.Když jsem jednou v roce 91 přijel před Mototechnu do Pardubic,tak jsem zastavil vedle týpka v kožené bundě s třásněma,kterej připevňoval na obstarožní Mazdu RX7 cedulku:prodám,nebo vyměním za pěknou Š120.Neučinil jsem tak a tudíž ji nemám :c((((
08:58:58
03.02.2003
03.02.2003

sep
upřímně koukám jako blázen,že by škodovka někdy zkoušela wankel,to je pro mně dost novinka,bylo pár firem(citroen,mazda,atd,)
který koupili patentový práva a dost to zkoušely,ale že by škodovka taky,to koukám,jestli to nebylo jen tak na černo.......
08:39:29
03.02.2003
03.02.2003

Žaky
No to je něco,vo tom vubec nevim
,jakou by měl asi zivotnost,hlavně hrany.

08:37:22
03.02.2003
03.02.2003

U-Geen
SS? 

08:36:17
03.02.2003
03.02.2003

Luděk
Jo,vo tom vím,vůbec se vyplatí pořádně projet stránky,z hisoricky-technického hlediska jsme totiž nebyli žádní břídilové,bohužel v té době nebyl sice Velký Wont,ale Sovětský soudruh.

08:16:39
03.02.2003
03.02.2003

U-Geen