skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Karburátory - LPG
10:08:10
20.12.2004
20.12.2004

Baghira
-> Komár 1981: Ona je na štelování taková hranice, kdy už to výkon nepřidá ale zvětšuje se spotřeba, takže ideální je se dostat k nejvyššímu výklonu s přijatelnou spotřebou. To ale nezáleží na karbecu, ale na sřízení. Já mám třeba nejvyšší výkon při spotřebě 10-11 litrů město a asi 8 litrů dálnice. Tou výměnou karbece ti výkon nenaskočí o 5 koní, ale zlepší se pružnost a motor půjde líp do otáček, protože v podstatě ty difuzory jsou jakousi překážkou v proudění, takže mít větší je plus. Pokud bude možnost, taky si zkusim pokusně sehnat jeden tatrováckej a uvidíme...
09:50:31
20.12.2004
20.12.2004

Komár 1981
-> Baghira: a nemusim se bat, ze me to sezere s tim 613tkovym karbecem? Bavme se o LPG...
12:05:30
19.12.2004
19.12.2004

Baghira
-> drbik: Tak bych moc chybu v karbecu nehledal, pokud je podtlakový ovládání 2 stupně v pořádku. Bude to zřejmě přiškrcenej přísul LPG do motoru (šroub na hadici od reduktoru k motoru), je to o laborování a štelování, kdy to už pojede, ale ještě to nebude žrát jak prokopnutý, takže bych povolil zatím o jednu otáčku tedy 360° a uvidíš, jak na tom bude výkon a spotřeba. Jinak ideální karbec je 130 nebo 136, pro fainšmekry 613 :-), kvůli velikosti difuzorů.
22:38:03
18.12.2004
18.12.2004

drbik
TO Glenn: Můžeš mi prosím napsat o tom ohřevu plynu - plyn mám chvíli a moc do toho nevidím. Jinak to že karbec moc neovlivní jízdu na plyn vím - jen jsem nevěděl na kolik to ovlivní ten jinej rozměr difuzoru. Jo a druhá klapka sice neotvírala - ale už otvírá - už je to poraveno - ale porád se to nezlepšuje
21:43:04
18.12.2004
18.12.2004

Pet
Dík. Hned sem o něco málo chytřejší 

21:39:57
18.12.2004
18.12.2004

Stal
-> King2: Sak jasne, lisi se v detailech, postupne vylepsovani v prubehu vyroby, ale to mas tak se vsim na skodovce, komponentne bylo takovych variant ze by se v tom prase nevyznalo 

21:35:01
18.12.2004
18.12.2004

King
2 Pet: 120kovej i 105kovej SEDR ma navlas stejnej difuzor 1. stupne vc. natryskovani, coz je pri normalnim jezdeni hlavni, 2. stupen ma vetsi difozor i trysku, ale to neni na skodu :)
21:31:42
18.12.2004
18.12.2004

Pet
mě šlo o různý typy sedru, jak se píše v tom linku od lubosGL, jestli má ten ze 120ci jiný trysky a ... než ten ze 105ky.
21:30:35
18.12.2004
18.12.2004

King
2 Stal: Ale,ale :) EDSRka byly 3 typy, SEDR dokonce 6 typu. A lisej se nejenom natryskovanim, ale velikosti difuzoru. Nastesti rozdil mezi 120 a 105kovym sedrem je minimalni a pri normalnim jezdeni je rozdil ve spotrebe nepozorovatelnej (aspon moje zkusenost) - v podstate 120 kovej SEDR je na 105ce Plug and Play....
21:28:06
18.12.2004
18.12.2004

Stal
-> Pet: toz nevim co presne si myslel :) SEDR narozdil od starsiho provedeni mel upraveny kanalky, trysky, odpojovac trysky atd.
21:23:06
18.12.2004
18.12.2004

Pet
to jo, ale já myslel trysky a ...
21:13:09
18.12.2004
18.12.2004

Stal
-> Pet: samozrejme, typove do skodovek byly osazovany pouze dva, starsi EDSR a v ´84 modernizovany SEDR, a oba sou zamenny na kterykoli typ motoru
21:10:57
18.12.2004
18.12.2004

King
2 drbik: Urcovani typu podle cisla na vicku neni 100pct, protoze sposta SEDRu muze mit vicko z jinyho kousku, doporucuju orientovat se podle cisel na difuzorech a podle velikosti trysek a porovnanim napr. lubosovym linkem. Jinak muzu ujistit, ze vliv typ karbu na vykon auta s lpg je minimalni. Samozrejme, ze 105kovej nepatrne max. vykon snizi, ale neni to nic markantniho. Tak jako na kazdel "lpg" problem s karbem, je jedina rada: dat do poradku karbec, tak aby fungoval poradne na benal a pak teprve popr. resit plyn. Co treba podtlakovy ovladani 2. klapky? Slape, jak ma?
21:00:59
18.12.2004
18.12.2004

Pet
Sory že je to trochu mimo mísu, ale dá se dát karbec ze 120 na 105? Bude to třeba víc žrát? Pojede to líp? Jo a myslim na benál. Ď
20:12:14
18.12.2004
18.12.2004

lubosgls
19:00:56
18.12.2004
18.12.2004

Glenn
-> drbik: já mám taky LPG a měl jsem ho celý rozebraný a karburátor to nemůže ovlivnit protože množství plynu je řízeno podtalkem ze sacího potrubý a plyn prochází přes karburátor přímo do sacího potrubý ale zkontroluj ohřev splynovače protože když se nebude správne ohřívat tak to může dělat tyhle problémy už se mi to stalo

16:51:39
18.12.2004
18.12.2004

Kočislav
Já vím z hlavy jen to, že 2938 je na 105, chhytrou knížku bohužel zrovna nemám poruce. Ale myslím si, že pokud máš takové potíže na 120 motoru, že je tam jiná vada popř. přímo celý kraburátor na odchodu. Protože myslím, že 105 karburátor na 120 motoru ti udělá rozdíl naprosto nepatrný. (sám jsem měl 105 karb. na 120 LS motoru a jelo to pěkně.) Takže si myslí, že by bylo lepší, sehnat někde jiný karburátor - bez ohledu na typ - a zkusit ho.
14:31:29
18.12.2004
18.12.2004

drbik
Prosím nevíte někdo na jakou škodovku 150 - 125 přijde originál jakej karburátor (podle výrobního čísla toho co je na krburátoru) - Mám totiž Š 125 na LPG a ve vysokejch otáčkách to je šíleně líný - vůbec se to nechce do těch otáček dostat a nejhoršíto je mezi 3 tis až 3,5 tis. otáček. Jinak v nízkejch to jede hezky. Mám podezření na to že tam je karburátor třeba ze 105 nebo z jiný škodovky. pač to jede špatně i na benzín. Jinak na první pohled se zdá ten krab. dobrej. TA zaměna je možná pač tam byl jeden čas u předchozího majitel motor ze 105. Ty čísla karburátorů by mi hrozně pomohly díky.