skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Podložky vs. ET
prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 15.12.2004 do 17.12.2004, založil/a Jirik [toreádor] - zrušená registrace
16:52:58
17.12.2004
17.12.2004

jb
nic ve zlem ty teoretiku ale proc ti to teda dela takova acka :)
16:51:46
17.12.2004
17.12.2004

jb
no ja nevim moment na konzole a na oboustrane podeprenem nosniku je taky neco jineho..ja nevim ja myslim ze to tak idealni neni aby to pusobilo v tezisti mozna pokud kolo stoji samo na gume mimo auto ale jinak je soucast celeho mechanismu ne ??, kdyz je pevne spojeno s autem ..
14:41:03
17.12.2004
17.12.2004

chooki
Jb : jestli jazdis po celej sirky kola tak sila ktora namaha poloos momentom posobi v strede sirky kola. zakladna mechanika...
23:02:54
16.12.2004
16.12.2004

jb
choki tak to uz vubec nachapu,kdes vzal 2,5cm to jako ze od pulky rafku uz neni zadne zatizeni na poloous ?? nechapu snad jezdis o celelm kole
22:50:24
16.12.2004
16.12.2004

Pepino RS
-> Baghira: jo mnel taky pruhy na bocich jak ferari, aspon je vydet ze jsem nekecal, kdzy jsem ho vydel nemnel takovy acka, ale tem na pravam se vubec nedivym ja bych se skroutil taky do A kdy na mne nekdo dal taky podlozky !! 

22:27:52
16.12.2004
16.12.2004

Baghira
-> Pepino RS: Nebyla to červená Calibra ala Ferrari? Takovej totiž jezdí u nás a mám obavy, že jde o něho...navíc taková Ačka co na ní má, jsem neviděl snad na žádný škodárně :-).
22:15:58
16.12.2004
16.12.2004

Pepino RS
-> Jirik: jednou jsem videl na srazu calibru ktera mnela siroky blatniky, neco jak rs blatniky, tak on to mnel na calibre, ale to ted nehraje roli jde o to ze mne kola bez limce a mne to dost utopeny a tak doma urizl kus kulatiny a dal to tam nebylo by to do oci byjici kdyb ve preda ta jako by podlazka nebyla 10 cm dlouha a vzadu 15cm, kdyz jsem se ho ptal jestli se na tom neboji jezdit tak mne rekl ze se s tim nemuze nic stat, tak jsem mu smutne podal ruku a rekl jsem mu at vyridi doma za mne uprimnou soustrast. to auto bylo v pardubkach na tom zrazu v roce 2003 mozna najdu fotky tech podlozek ! s toho vypliva proc resit 25mm na 120, kdyz jsou lidi co si tam daj 150mm a myslej si ze je vse v poho ! 

21:40:30
16.12.2004
16.12.2004

chooki
rozdiel medzi prelisom a podlozkou je sakra velky... prelisom myslim rozsireny rafik a nie vytiahnuty rafik. priklad :
podlozka 5 cm, zvacsena paka o 5 cm,
rafik sirsi o 5 cm, paka zvacsena 2.5 cm, lepsie by to bolo nakreslit, pridam aj mozno obrazok, ak by sa naslo dost oponentov...
Inac ja mam vzadu rozsir. kola o 8 cm, ze by to nejak velmi dodrbavalo poloosi neviem, mal som aj kyvku aj vlecku, mokra sa mi aj zlomila, ale to suviselo s necim inym. Samozrejme zivotnosti to neprida (najma lozisk), ale to je tak so vsetkym....
podlozka 5 cm, zvacsena paka o 5 cm,
rafik sirsi o 5 cm, paka zvacsena 2.5 cm, lepsie by to bolo nakreslit, pridam aj mozno obrazok, ak by sa naslo dost oponentov...
Inac ja mam vzadu rozsir. kola o 8 cm, ze by to nejak velmi dodrbavalo poloosi neviem, mal som aj kyvku aj vlecku, mokra sa mi aj zlomila, ale to suviselo s necim inym. Samozrejme zivotnosti to neprida (najma lozisk), ale to je tak so vsetkym....
16:20:31
16.12.2004
16.12.2004

jb
no ja si myslim taky ze zadny.... a to co rika milosek tak je bez podlozek a nebo s
16:08:22
16.12.2004
16.12.2004

PeterP136
-> jb: Ziadny. Je to dostatocne polopate ? :))) Aj ked musim uznat, ze rotujuce hmoty budu kusok insie, ale rozdiel zavisi od hmotnosti konkretnych podloziek.
Podla mna ak chce niekto rozsirovat, tak prerobit napravy a/alebo sirsie pneu.
Podla mna ak chce niekto rozsirovat, tak prerobit napravy a/alebo sirsie pneu.
16:02:05
16.12.2004
16.12.2004

TUNER
-> Milošek: Tak to aby mi na zadní nápravě působily tak 3 tuny.......
Taky bych je vyndal,ale to by pak vypadalo jako tramvaj....Prostě tam musí bejt...Ale snad už se pracuje na nějakym jinym řešení....viď Saky




15:50:01
16.12.2004
16.12.2004

Milošek
-> Earthworm: rika ti neco paka?tak si vem ze cela poloosa je paka a operny bod ma treba 10cm od konce no kdyz tam narves 5cm podlozku tak se ta paka o polovinu zvetsi ted si vem ze na to lozisko pusobe treba 400kg vaha no a ty jak to prodlouzis bude na ni pusobit uz 600kg proste pohoda ne?
15:38:58
16.12.2004
16.12.2004

Earthworm
Pokud si to nejak dovedu vybavit, tak u ceho se zmeni podstatne namahani tak to budou srouby co drzi kolo. Ale ve fyzice si nejsem jistej...

15:29:22
16.12.2004
16.12.2004

jb
pocka tmuze nekdo prepracovanemu cloveku vysvetli polopata mjaky je rozdil pokud dam prevarak ktery leze ven a drzi na bubnu tam kde origo disk a podlozkou ktera vysune kolo stejne daleko od bubnu ?? prece rameno sily bude porad stejne ne ?? je jedno jestli je tvoreno jenom vylezlym diskem a ramenem a nebo origo diskem a podlozkou a ramenem
17:23:50
15.12.2004
15.12.2004

Saky
Jiriku to se nestydis za takovy kacirsky reci? takhle tady zdrbat podlozky vzdyt je to nejoblibenejsi tunersky doplnek-)
15:27:51
15.12.2004
15.12.2004

Luděk
-> Jirik: no tak už Jiříku taky konečně nahoď vlečku a nedělej dášu

13:45:09
15.12.2004
15.12.2004

Jirik - zrušená registrace
-> Baghira: Jistě, o té jsem taky převážně mluvil. Kurví se ale jedna jak druhá. 

13:41:40
15.12.2004
15.12.2004

Baghira
-> Jirik: Akorát, že u vlečky je ta hřídel na dvou ložiskách a je podstatně kratší než u kyvky, kde je od převodovky po buben nějakých tušim 68 cm a to už je na kroucení a ustřihnutí mnohem "optimálnější".
..vlastní zkušenost...a byla to originál poloosa.
13:14:15
15.12.2004
15.12.2004

Jirik - zrušená registrace
Namáhat se bude tímhle způsobem jak kyvka, tak vlečka. Když vemu škodováckou nápravu.
Co dělají podložky na přední nápravě s kulákama, svislákama a gumama si taky netroufám říct, protože při vytočení kol se mění i odklon. Dohonit pak správnou geometrii musí bejt docela voprc.
Co dělají podložky na přední nápravě s kulákama, svislákama a gumama si taky netroufám říct, protože při vytočení kol se mění i odklon. Dohonit pak správnou geometrii musí bejt docela voprc.
13:11:46
15.12.2004
15.12.2004

Jirik - zrušená registrace
Mňo, taxem doma přemýšlel nad obrázkem poloosy a ráfku. Skutečnost je taková, že u škodovácký zadní nápravy není moc dobrý používat moc široký podložky.
Když si představíte u kyvky, kde je ložisko a jak dlouhej je kužel, na kterém drží nejenom buben, ale i celé kolo, tak je vám asi jasný, jak se to namáhá.
Když použijete disk s menším ET, tak ráfek sice vyleze ven, ale opěrný bod nápravy zůstane na stejném místě.
To se nedá říct o použití podložek.
Disk se dostane dál od náboje / bubnu třeba i o 25 mm nebo víc, podle podložky.
Prodloužíte tím v podstatě poloosu a opěrný bod je o těch jmenovaných 25 mm dál od ložiska. Netroufám si říct, jak je potom poloosa na špici točivého momentu namáhaná.
Je to taky jedna z věcí, proč jsem ty 25mm podložky vyhodil. Dostal jsem rozum a nechtěl jsem se někde zabít.
Dá se to asi říct o každej nápravě nejenom škodováckejch.
Když si představíte u kyvky, kde je ložisko a jak dlouhej je kužel, na kterém drží nejenom buben, ale i celé kolo, tak je vám asi jasný, jak se to namáhá.
Když použijete disk s menším ET, tak ráfek sice vyleze ven, ale opěrný bod nápravy zůstane na stejném místě.
To se nedá říct o použití podložek.
Disk se dostane dál od náboje / bubnu třeba i o 25 mm nebo víc, podle podložky.
Prodloužíte tím v podstatě poloosu a opěrný bod je o těch jmenovaných 25 mm dál od ložiska. Netroufám si říct, jak je potom poloosa na špici točivého momentu namáhaná.
Je to taky jedna z věcí, proč jsem ty 25mm podložky vyhodil. Dostal jsem rozum a nechtěl jsem se někde zabít.
Dá se to asi říct o každej nápravě nejenom škodováckejch.