skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
LPG vs benzin
prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 10.11.2004 do 13.11.2004, založil/a Cafe-Racer
18:17:08
13.11.2004
13.11.2004

Cafe-Racer
Uříznutý tubus jsem míval, ale praktický efekt je 0. Hezky to rámusí, nejvíc uvnitř v autě, ale líp to nejede. Mám tam obyčejný tubus s "kyjem", vstup teplého vzduchu zacpaný izolepou. Projdu si ty membrány a elmag ventil na benzín, díky.
10:52:58
12.11.2004
12.11.2004

Baghira
-> King2: Jasně, tak už je to extrém, pokud to pod karbem nebo jinde saje vzduch jak kamion při brždění, tak je něco špatně :-). Jenže takhle se těžko radí, co víme, třeba má Cafe-Racer uřízlej tubus airboxu a to pak můžeme radit jak chceme a nikdy mu to nepojede :-).
10:49:54
12.11.2004
12.11.2004

Baghira
-> Cafe-Racer: Jinak nečistotou v karbu to nebude, protože s karbem LPG spolupracuje minimálně a hlavně to by ti spíš nefungoval benál. Hledal bych chybu v membránách, bohatosti , v těsnosti a Markovi odtud něco podobného dělali tuším svíčky (tam šlo o cukatůru). Jinak LPG systém jako takovej nezatracuj, ona ta chyba totiž se samotným zařízením málo kdy souvisí a jde spíš o "zanedbání" jiných věcí.
10:47:13
12.11.2004
12.11.2004

King
Jasne, muj karbec je taky za zenitem, takze zhruba to co popisujes ty, ale mit na benal 500 a na lpg 1500 volnobeh uz stoji za zamyslenou :)
10:24:33
12.11.2004
12.11.2004

Baghira
-> King2: Prostě jak mám předstih kolem 5°, tak mi to na volnoběh poskakuje a za jízdy v nižších otáčkách pěkně cuká, takže mám 10° a pohoda. Jinak vůle tam není žádná, vše je nové. Mám podobný problém v tom, že mám karb trochu postarší, takže mám taky volnoběh kolem 1000 na LPG a asi 900 na benál a hold jsem si toho vědom, ale než kupovat a upravovat novej karb, tak jsem si to vyšteloval ke spokojenosti, zařídil 100% těsnost a pohoda. Pokud mi teď poskakují otáčky na LPG po přepnutí na benál nebo po delší jízdě na LPG, tak pouze v rozmezí 100ot, což je řekl bych v normě.
09:26:57
12.11.2004
12.11.2004

King
2 Baghira: A jak ti rozhazuje predstih otacky? Jako vule v rozdelovaci ci rozvodech? Jinak znova opakuju, ze bych se v Cafe-Racerove pripade zameril na odstraneni priciny, nez na kompenzaci dusledku. Vzdycky, kdyz jsem nekomu servisoval auto na lpg a narazil jsem na to, ze lpg volnobeh je vyssi nez na benal, byla to porucha karbu (nebo jeho nastaveni, ktery bylo spatny aby kompenzovalo treba nejakou netesnost) a pak je tezky to sestelovat, aby to bylo dlouhodobejc stabilni. Nedavno na formanu si kluk stezoval, ze mu to zere 14/100km, ale ze benzin je OK, ze LEKRa mu spravil a nastavil "dobrej" automechanik. Benalovej volnobeh byl asi 800 a na lpg jsem pridavanim bohatosti na reduktoru byl schopnej dostat se na 2500rpm pak uz sroubek vypadaval :) Po chvili jsem to vzdal a zkonstatoval jsem ze s takhle rozmrdanym LEKRem to proste nastavit nejde a za vysledek nerucim - hadal se jak poslanec, ze je to OK, ale.......Po mesici me potkal, ze prej to dal na sestelovani jinymu shpecialistovi a ten LEKR udajne byl rozstelovanej a jeste to brutalne prisavalo do pod karbem....
23:39:09
11.11.2004
11.11.2004

Baghira
-> Cafe-Racer: A nebylo by lepší volnoběh se studenym motorem vůbec nerozhazovat, pořádně ho ohřát a potom to nastavit a aspoň týden ježdění na to nesahat? Podobnej problém jsem totiž řešil kdysi taky a problém byl v tom, že jsem to furt šteloval. Pak jsem to jednou nastavil, za týden drobně poladil a bylo v poho. Beru teda jako že vše ostatní je o.k., protože kolísání otáček má většinou co do činění s netěsností a u mýho mototru i s předstihem.
17:25:36
11.11.2004
11.11.2004

King
2 Cafe-Racer: Jses rarita :) Muj sromny nazor je, ze je neco s karbem - proste benzinovy otacky volnobehu jsou strop, maximum, a jestli ses schopnej nastavit reduktorem vyssi otacky nez na benal, je tam nekde kiks....Tesnost maly membrany: odmontuju tenkou hadicku, co vede mezi reduktorem a sacim potrubim a sanim hubou zkusim, jestli je prostor pod malou membranou tesnej - v pripade, ze se podtlak ztraci, neodblokovana mala membrana dokaze rozhazovat lpg volnobeh a ztezuje start na lpg. V pripade, ze tu tenko hadicku tam nemas, znamena to, ze mas blokovani elmag. ventilem a pak zapomen na predchozi radky :) Tesnost velky membrany - tentokrat se odsroubuje tlusta hadice pripojena k mixeru a opet se foukanim nebo sanim skusi jestli je prostor pod velkou membranou tesnej (lepsi je to foukani dovnitr, protoze sanim si clovek zbytecne sosne lpg, vyzkouseno :).
17:03:16
11.11.2004
11.11.2004

Cafe-Racer
Ktery membrány myslíš - na reduktoru? To nevím, jak to zjistím?
17:02:42
11.11.2004
11.11.2004

Cafe-Racer
Celý problém se projevuje dost pomalu. Zkraje se projevuje jen na studeným motoru - ráno to natočím (na plyn) a musím mít sytič nadoraz, aby se mi motor jakž takž převaloval. Když se ohřeje, drží volnoběh. Jezdím s tím dál, pak to přejde do fáze, že i s teplým motorem na volnoběh stěží udrží motor otáčky, odhaduju tak 600-700. Dám plnej sytič, chvilku zaškytá a pak otáčky poslušně vyletí, pří ťuknutí do plynu vyletí hned. V téhle fázi obvykle někde zastavím a přidám bohatost na reduktoru. Pomůže to na volnoběh teplého motoru, sytič na studeném stejně moc nejde. Pak se naseru, protáhnu auto na benzín a jak přepnu zpět na plyn, koukám že mám vysokej volnoběh. A ráno auto navrknu na LPG a sytič skoro nepotřebuju, udrží se samo. Ufff...
16:05:05
11.11.2004
11.11.2004

King
Jeste bych se vratil k tomu, jak popisujes, ze ten kulhajici volnobeh ses schopnej odstranit stelovanim sroubu na reduktoru....Proste sroubem na reduktoru nastavis maximum volnobeznych otacek (je to tak?), pak to projedes na benzin a po prepnuti na plyn to ma moc vysokej volnobeh......A ma to ty vysoky otacky porad nebo jsi to zaznamenal tesne po prepnuti na plyn a sestrelils to sroubem na reduktoru? 2. klapka 100pctne nezustava viset ? Tesnost maly membrany si zkousel? Tesnost velky membrany? Jinak taky 1,10Kc/km rulez! :)
15:47:17
11.11.2004
11.11.2004

Cafe-Racer
To mi pripomina - pri cene 13,70 Kc / litr LPG jsem schopny jezdit za 1,10 Kc/km. A o tom to je.
15:46:04
11.11.2004
11.11.2004

Cafe-Racer
King: az je mi nekdy smutno, jak to auto perfektne slape na benzin (i kdyz jsem emisema neprosel...). Na benzin chyta i v zime na 2., max 3. otoceni motoru. Volnobeh benzinu drzi pekne. Kouknu na ten ventil, treba je to v nem. Ja myslim, ze je to nejaka necistota v karburatoru, ale uz jsem ho mel venku, perfektne jsem ho vycistil, utesnil, promazal klapky a kdovico, dela to porad. Neni to zavada, kvuli ktery bych se zblaznil, ale vzrusta kvuli ni muj odpor k LPG. Ten zase klesa, kdyz si spoctu kilometrovy naklady :-)
10:01:37
11.11.2004
11.11.2004

King
2 Cafe-Racer: Kdyz pises: "...ale jak to projedu na benzin, jsou volnobezny otacky LPG prilis vysoky a zase to steluju zpatky.....".....nut
ne to znamena, ze mas rozstelovanej karbec popr. minimalne jeho volnobeh (benal). Pro zopakovani: otacky volnobehu na benal jsou dany z male casti klidovou polohou klapek (cca 0,1mm od uplneho uzavreni) a nastaveni pruchodnosti volnobeh. kanalu sroubem pridavnyho vzduchu (obtok 1.klapky). Z toho vypliva, ze pokud nastavim na 100pct funkcnim karbu volnobeh rekneme 800rpm, neni mozno se po prepnuti na lpg dostat pres tuto hranici - jedine pri aktivaci dalsiho obtoku klapky = sytic. Jses si jistej, ze volnobeh na benal je cca 800-1000rmp a stabilni? Jde auto bez problemu nastartovat na benal (studenej start)? Dalsi problem, kterej s tim muze souviset, je netesnost elmag. ventilu na privodu benalu do SEDRu - ventil po prepnuti na lpg sice benal zavre, ale tlak z AC pumpy dokaze netesnosti sedla ventilu protlacit radove ml az desitky ml za hodku do plovakovy komory, coz se pri jizde moc neprojevi, ale dost citelne to rozhazuje bohatost volnobehu (nepravdelnost chodu). Otestovat se to da na bezicim motoru na lpg, kdy se odpoji hadicka od ventilu a behem nekolika minut nesmi z vystupu ventilu nic odkapavat.
22:38:20
10.11.2004
10.11.2004

Cafe-Racer
Membrany meneny pred pul rokem, volnobeh je nizsi, motor znatelne vynechava. Obvykle to jde seridit sroubem na reduktoru, ale jak to projedu na benzin, jsou volnobezny otacky LPG prilis vysoky a zase to steluju zpatky.
22:08:06
10.11.2004
10.11.2004

Gryzly
Jak máš starý membrany? Co to je zlobit volnobeh? je vyssí nebo nižší?
21:52:12
10.11.2004
10.11.2004

Cafe-Racer
Mam takovou zajimavost: jezdim prevazne na LPG a casem (tezko vyjadrit, rekneme mesic provozu, tj. 2000 km) mi zacne na LPG zlobit volnobeh. Jakmile trochu slapnu na plyn, je to OK, jezdi taky normalne. V souvislosti s tim zacne byt motor tupy na sytic (vse na LPG). Staci ale prepnout na benzin, trochu to protahnout (1-2 km) a vse funguje dobre. Jak LPG volnobeh, tak sytic. Napada vas neco?