Záměna převodovky

prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 20.01.2003 do 23.01.2003, založil/a
řadit dle data
22:47:19
23.01.2003
Dan
To sice neee, ale od takových je radost to auto koupit, zvlášť, dyž to maj garážovaný.
Takový dědulové to pak eště větčinou prodávaj pěkně nevědomky pod cenou.
Perfektní základ ! 79
15:32:43
23.01.2003
hashman
Baghiro: V té době se nejspíš nepočítalo, že za nějakých 10-12 let se Škoda 120 a její "varianty" stanou mezi mládeží fenoménem...1, každej to bral jako ...prostě auto. Samozřejmě až na pár "vyšinutých", a těch je i dneska nemálo, kteří parkují před vchodem baráku, každou neděli vyletí ven, napiplají na plechy kila sračiček, až to uschne tak to vyleští, objedou s tím barák a zase čekají do další neděle, aby tento postup mohli zopakovat. Někteří z nich UŽ mají nalítáno od roku 1980 CELÝCH 12tis. km!!! 9 Bojím se, abych takové "řidiče" na silnici moc často nepotkával...
15:24:11
23.01.2003
hashman
Tuner#2 píše: existuje 5-ti kvalt s 4,22 a to ze 125L, takže to bude asi to nej pro tebe, ale co vím já, tak se musí vyměnit i nádrž...Konec citátu.
Tunere#2, má 120L z r.87. Od roku 85 se počítalo s alternativní montáží jak 4q, tak i 5q, tudíž se změnil tvar nádrže, která má tak o nějakých x dcl menší objem, ale opět od roku 85 je možná změna převodovky (při zachování nápravy) bez nejmenších úprav (nepočítaje v to rovněž výměnu konzoly a tyče řazení.) Omlouám se, jestli se neopakuji, ale v té změti odpovědí jsem si opravy tohoto omylu nevšiml. Hash
21:19:20
22.01.2003
Baghira
Taky trochu zapomínáme na to, že ač to zní podivně i za komančů se dalo auto objednat s určitými změnami a nemuselo jít nutně jen o palubku a přední čelo, ale měnili se i převodovky a nápravy. Tyhle ůpravy nedělali většinou ve fabrice, ale v servisech Škoda.A kdo měl známé a ten známí další známé a...tuzexové bony, tak to nebyl zase až takový problém. Jediné co bylo prý opravdu nedostatkové "zboží", byla... barva 3
15:44:40
22.01.2003
Apple STS Chvojkovice-Brod
Je to úplně jednoduchý,já to dělám tím způsobem,že si auto hodím na kozy,vyndám tlumiče,odpojim ručku,a dál vyndavám celou polonápravu,jak pravou tak levou.Protože potom Ti tam vůbec nic nebrání vyndání prevodovky.P.S.poloosysta čí jen vytáhnout do boku..
15:41:04
22.01.2003
Luděk
Šmarjá,vypustím olej,odšroubuju šest ks matic M8 a vyndám to směrem ven z auta (na pravé straně směrem doprava a na levé straně směrem doleva),samozřejmě musím mít povolené rameno v silentbloku a sundané péro vč. tlumiče.
Při montáži postup opakuji,ovšem obráceně a kameny proti posunutí zajistím tuhou vazelínou.
Jo a povoluje se proti směru hodinových ručiček a utahuje naopak (vlastníš-li digitálky,tak k tomuto použij způsobilé a náležitě poučené osoby) 52 3
15:28:53
22.01.2003
Jirik
Klucííí, poraďte mi sakra jak jsem se ptal na začátku. Co mám udělat s poloosama když budu vyndavat převodovku. Jak je vysunu z převodů, co povolit a tak díky. 25
13:05:24
22.01.2003
Tuner#2 - zrušená registrace
Luděk: Děkuji za uznání chyby - jak se říká chybama se člověk učí a nikdo nejsme dokonalý 4
11:10:24
22.01.2003
Luděk
Nastudoval jsem včera věčer v 21,00 hodin v garáži dostupnou dokumentaci a podle ní,co se převodovek na vlečené nápravy týče,je to takto: modely Garde,120LX a Rapid měly 4q a převod 4.22, modely 130,5,6 a Rapid 130,5,6 měly 5q a převod 3.9, ovšem můžou se vyskytnout modely 120LX,Rapid s 5q a převod 4.22, toť séroivé provedení,ostatní bylo už na individuální úpravě (to měl ten známej automechanik,páč pracoval za komančů ve značkové opravně a měl kontakty,tak si naděli 130GL s 5q 4.22).Omlouvám se tímto za nařčení z bludů všem okoločtoucím a píšícím.18 Nicméně to nakonec stejně neřeší problém,že pokud nevíš,odkud převodovka přišla (tzn. kompletní historii),tak se stěží odhaluje,co skrývá.52,ale obvykle tedy platí,že převodovka na vlečku=převod 3.9 (pan Železný by řekl,že na 101%).
10:46:57
22.01.2003
Jarda
Baghira: potvrzuji že Rapid 120 má vlečku s 5q převodovkou 4,22, jsem totiž vlastníkem jednoho takového i když už s motorem 135
10:04:14
22.01.2003
nigga
Tak za to, ze plati "co meli to tam svihli" se rozhodne postavim. Na mejch strankach najdes popis atypickych veci, ktery mam v aute. (myslim atypicke jen v elektrice, to dalsi jsem zatim nestudoval)
08:21:03
22.01.2003
sep
Je zajímavý jak každej myslí že za komunistů byla organizace ve škodovce jako u mongolů,rozhodně to tam nechodilo jako u Forda ale ani u debilů,a žádný kvanta atypických motorů,převodovek a podobně neprodukovali.Spíš je to neznalost skutečnosti,než co jinýho.Žádný "co měli to tam švihli" to je hloupost....
07:16:06
22.01.2003
Dark.lort
Ja bych se tim nedrzim(rok vyr.)Ja se skody vic jak 110 nevitahnu,a kamos taky.Takze bych rek ze to co jim tam zrovna zbylo tak tam svihly.Delalo se vic druhu talirovyho kola a pastorku.Takze dost asi zalezi co tam je,a to clovek nepozna jelikos kartry jsou stejny.74 34
23:55:57
21.01.2003
U-Geen
Jo bez něj to nende :-)
21:05:33
21.01.2003
Baghira
To Luděk: No nevím kdo taky píše bludy, ale já to rozhodně nejsem. 4D 130,135,136 měli 100% převod 3,9. Jediným vozem s vlečkou a převodem 4,22 byla Š 120 LX, Garde a zřejmě 120 Rapid!!! Nejdřív si o tom něco zjisti a potom kritizuj, kámoše jsi asi automechanika měl, ale poněkud s mezerami... Nicméně k tomu hrdlu na vlečku, ještě je potřeba sehnat takové S-íčkové gumové koleno a to jsem sháněl dost blbě...ale musí tam být.
20:38:16
21.01.2003
U-Geen
Taky. Garde a Rapid 120
20:19:42
21.01.2003
rapid
já myslel že 120LS byly gardečka
20:18:16
21.01.2003
flico
Rapid (nie Rapid 130, 135, 136) mal motor 120LS
13:37:19
21.01.2003
Luděk
U typu LX si nejsem jistej v kranflecích,ale myslím si ,že mělo motor L,a copak tak měl Rapid (ne Rapid 130),motor 120 LS 74
13:36:32
21.01.2003
Tuner#2 - zrušená registrace
Luděk: 120LX je ale rarita. Jednou jsem jí viděl a má skutečně s vlečkou 4,22, ale jinak sedany s vlečkou ( tzn. 130, 135, 136 měly převod 3,9 !!! a za tím si stojím ) Je fakt že byly rarity a slyšel jsem o 4q s 3,9 převodem a pod. už z výroby. Ale jinak velký série byly s kyvkou 4,22 a s vlečkou 3,9 (nepočítám rarity jako 120LX, 120SP, 125 (5q s 4,22) a možná ještě nějaký vyjímky...)
13:29:45
21.01.2003
wekky
120LX mělo mít 4,22. Stejně jako Garde. Mají totiž motor 120LS
13:25:01
21.01.2003
Luděk
Jo,takže jakej převod by potom měla 120LX když má vlečku74 Šak vy ani nevíte,co se všechno vyrábělo.4d sedany mají vyšší pohotovostní hmotnost,ale hlavně jsou otypované jako 5ti místné (kupé pouze 4 místné),odpoledne mrknu do knihy a zítra podám komplexnější informaci.R.V. 77 a 78 měl převod 4,44,s převodem 3,9 začalo Garde popř. 120LE.
To Jirik: už jsem Ti psal,že převodovka tam půjde,pokud ovžem není předělaná na abnormální kameny (to jsou ty kvádry na poloosách),pak by Ti to hrkalo.Jenom je otázka,jaká bude její životnost ...
12:38:51
21.01.2003
Tuner#2 - zrušená registrace
Luděk to jsi se asi trochu splet... proč by byl rozdíl mezi 4d a 2d?? Sedan 130, 135, 136 je úplně stejný s Rapidem 130, 135, 136 (zadní náprava vlečka a převodovka 5 ti kvalt s 3,9 !!!) Kyvadlové měly 4,22.

Tomáš Černý: existuje 5-ti kvalt s 4,22 a to ze 125L, takže to bude asi to nej pro tebe, ale co vím já, tak se musí vyměnit i nádrž a pokud by jsi přeci jenom dával vlečku s 3,9, tak musíš vyměnit i nalévací hrdlo, které je jinak zalomené (právě kvůli té nápravě) - zrovna to řeším v reálu (přestavba 105 na 130)
11:18:23
21.01.2003
wekky
Teoreticky by to záměnné být mělo. Nikdy jsem to sice nedělal, ale nevím ani, že by se v průběhu výroby na těchto komponentech něco zásadně měnilo. Postup je v chytrých knihách dostatečně popsán.
10:59:18
21.01.2003
Bob
Není zač
10:55:04
21.01.2003
Jirik
Tak teda díky že jste rozvedli téma. Ale já jsem se nedozvěděl vůbec nic. Chtěl jsem jenom vědět jestli pasují Mkové poloosy do 1000kové převodovky. Dotaz jsem dával na začátku téhle nudle a tak když se někdo do tohoto tématu přihlásí, tak nemůže absolutně vědět o čem je řeč, nebo na co se zakladatel tázal. Převodofku jsem ještě nevyndaval a tak jsem chtěl ještě poradit jak s odpojením poloos, kamenama a tak. Ještě jednou díky.
10:02:05
21.01.2003
wekky
Máte v tom nějaký chaos. Stálý převod byl přiřezován k motorům (a je jedno jestli 4D nebo 2D)
105, 120, 120LS .......4,22....kyvka
130, 135, 136............3,9....vle čka
Podle toho je i poznat, jaký převod byl s jakým typem náprav. Výjimkou je 120LE, které mělo 3,9 ale jiný převod 4. (byly však jen 4q a nevyrobilo se jich mnoho) a kyvadlové nápravy.
4,44 měli starší 100, 110
09:04:05
21.01.2003
sep
Řek bych že sis to spletl.....
09:01:00
21.01.2003
Luděk
Ne ne,kdepak 4d s vlečkou jednoznačně 4,22,130cu měl dlouhá léta kámoš automechanik (od nova) a 136ku má u nás místostarosta (taky od nova),vím co říkám,škoda,že s sebou nemám chytrou knihu,hnedle bych provedl citát.To jedině,že bych si to sněčím pletl,ale myslím si,že ne.
08:47:35
21.01.2003
sep
4D 135/6 s vlečkou 100% 3,9
08:27:00
21.01.2003
Luděk
Kážete tady bludy přetelé (obzvláště Baghira ve svých odpovědích na odstavce,takže:
1, ano,nápravu včetně převodovky a řadicího táhla jako komplet
2,ano,všechny 4d vozy s vlečenou nápravou měly sériově převod 4.22 (130,135,136 GL)
3,ano,všechny 2d vozy s vlečenou nápravou měly sériově převod 3.9 (Rapid 130,135,136)
4,ano,všechny 4d vozy s kyvadlovou nápravou měly při 5q standardně převod 4.22 (125L,120LS GLS)
5,ano,osobně jsem ji vlastnil,ale není to sériová záležitost,ale 4q se dělal v sérii (120LE)
V podstatě běžně existují čtyři převody 3.9,4.22,4.44 a není vůbec žádný problém setkat se v převodovce s kterýmkoli z nich,protože těch továrních 5q zase až tolik nebylo a mnoho se jich postavilo předěláním 4q (jeden čas to vyšlo na směšných 2t.Kčs),liší se pouze soukolím diferenciálu (počet zubů).
Do standardního eMkového auta jde metodou nejmenšího násilí (5q+táhlo) převodovka na kyvadlovou nápravu (proto jsou taky podstatně dražší)
Pokud budeš mít 5q na vlečku,tak to buď musíš předělat (jde o výměnu těch bočních uchycení pro poloosy (planety se tomu říká) díly se dají použít ze staré 4q,nebo namontovat převodovku včetně vlečené nápravy.
V každém případě bych nekoupil převodovku od cizího člověka a loupnul jí do auta,aniž bych ji alespoň nerozpůlil a nepřetěsnil.
To Jirik: s převodovkou s polosoutěžní Š1000 po tatovi si dlouho pojezdit nemusíš,protože ty staré typy měly ještě jednořádové lořiska a vůbec subtilnější konstrukci,takže při výkonu Tvého engine to může být převodovka na jedno použití.
23:51:32
20.01.2003
nigga
Nechci machrovat, ale mam jak Andrta, tak Macha, tak Cedrycha tak i sportovní úpravy (Plšek) tak i manuál k autu (AZNP), literatur je fakt moc, ale proč se věcně nezeptat, to víšk že než na to opravdu skáknu tak to budu umět naspaměť :-)
23:49:38
20.01.2003
U-Geen
Samozřejmě, sis nějak nepřečet info vo mym autě ne?
23:17:35
20.01.2003
Baghira
Doporučuju si sehnat nějakou literaturu, už jen pro představu. Třeba "Aby jezdili i v roce 2000" nebo "Opravy osobních automobilů Š 105-130". Je to tam v kostce všechno popsané...něco i podrobněji. Než jsem kdysi začal něco dělat, tak jsem si v nich spoustu věcí ujasnil. Některý věci tam jsou i celkem slušně rozkreslený což tady asi moc nejde.
23:08:56
20.01.2003
nigga
U-G : a ty si daval vlecku5q ?

Baghira: diky, diz ja v tom mam hokej, jeste tomu vubec nerozumim, zatim jen zjistuju, ktera bije, ale diq
22:57:34
20.01.2003
U-Geen
Tomáš: Mám 87ku a nádrž sme nechávali...
22:26:12
20.01.2003
Baghira
Takže za 1...Ano, celkem v pohodě...ale i s převodovkou
2...v sérii NE
3...v sérii všechny
4...v sérii všechny
5...v sérii NE
Mezi těma 5q je rozdíl v diferácích, v uchycení na příčku a tak...Zbytečně si to nekomplikuj abys pak ne12
22:08:47
20.01.2003
nigga
Stálý převod 3,9 nechci, mám S120 takze je na ni soucasnejch 4,22 ažaž nechci auto na rychlost, ale aby uvezlo 4 lidi dokopce, zadnej zavodak kapito 76

Abych si to poskladal v hlave, prosim nekoho aby odpovedel na nasledujici otazky:

opakuji mam S120L ; rijen 1987

1 lze zamenit stavajici kyvadlovou napravu (1987) za vlecnou bez vetsich uprav? (bez rezani, svareni) (ta nadrz by mela vzhledem k roku vyroby byt v pohode, myslim, ze uz byly pak vsechny stejny)

2 existuje 5q prevodovka pro vlecnou napravu se stalym prevodem 4,22?

3 existuje 5q prevodovka pro vlecnou napravu se stalym prevodem 3,9 ?

4 existuje 5q prevodovka pro kyvadlovou napravu se stalym prevodem 4,22?

5 existuje 5q prevodovka pro kyvadlovou napravu se stalym prevodem 3,9?


Dekuji za rady a hlavne za trpelivost

Tomas
21:19:43
20.01.2003
Baghira
Děj tam rovnou i vlečku a máš pokoj. Já to nechával dělat u užovky a tam se musely ještě měnit trubky na vodu, nádrž, hrdlo nádrže...a to je asi včechno, ale někde jsem četl, že nádrže u pozdělších typů byli jednotné jak pro 4q tak pro 5q, ale nevím to určitě, což by ti ušetřilo shánění. Navíc ten 5q pro vlečku je lepčí. Má stálý převod 3,9.
20:45:12
20.01.2003
nigga
No predpokladam ze mam kyvnou, kdyz mam 120L. To vis, ze by bylo nejjednodussi si sehnat 5q na kyvadlovou, jenze ja si rikam, abych si za rok nezmyslel ze chci vlecnou napravu (proste tu lepsi) a pak se nebyl do hlavy,ze jsem vyhodil peknej peniz za 5q na kyvnou. Nezustane to samozrejme jen na koupi, ale poradnym vyladenim toho petikvaltu a to taky neco stoji ten matros do toho.
20:34:33
20.01.2003
hashman
Takhle - máš 120L r.1987 (od výroby kyvadlová náprava) a chceš tam nacpat 5q na vlečená ramena. Je to tak? Jestli ano, tak ti nezbyde nic jiného, než vyměnit ramena, s tím související nádrž (nejsem si jistý, ale mám pocit, že tam něco nesedí) a jinak nevím, protožes tím nemám zkušenosti. Nemáš jednodušší sehnat si 5q na kyvadlovou nápravu? Pak se celá akce redukuje pouze na vytažení 4q a nacpání 5q (samozřejmě s tím souvisejicích prací, jako výměna táhla a konzoly řazení, povolení motoru apod. nesmysly). Ano, máš pravdu, že převodovky na kyv.nápravu (4,22) a pro vlečená ramena (3,99) jsou různé.
20:21:48
20.01.2003
nigga
takze kdyz mam káro z 1987 tak co vsechno muzu mit (mam S120L) Chtel bych prave vlecku a 5q ale kdyz rikate ze kyvku a vlecku jen tak nevymenim (na brutal upravy uz se vubec necitim) tak co byste poradili, ceho nejlepsiho bych mohl dosahnout? Jestli to spravne chapu, tak 5q se delal na kyv i vlecnou a, je to tak?
20:13:26
20.01.2003
nigga
kurfa
19:22:33
20.01.2003
hashman
5q za 4q jde vyměnit na vozech vyrobených po r.1985, jinak po nelegálních úpravách karoserie, výměně nádrže,........., apod. Převodovky mezi jednotlivými nápravami (vlečná x kyvadlová) rovněž nejdou z důvodu jiných "střev" v převodovce. Hash
19:03:46
20.01.2003
Dan
Jo, vlečka má suchý poloosy. 5q na kyfku nejde na vlečku.
Ale ta z tisícofky by pasovat na M-ko mohla, neee ?!
16:22:38
20.01.2003
nigga
Tak to jsem pekne v riti, to je predemnou velky rozhodovani
16:18:56
20.01.2003
U-Geen
Zamenny nejsou.
16:15:12
20.01.2003
nigga
To me zajima taky. HLavne by me zajimalo, jestli jsou zamenne 5kvalt na kyvku a 5kvalt na vlecnou. CHci v kvetnu vymenit 4q za 5q a kdyz tak uvazjuu dopredu tak si rikam, co kdybych potom chtel dat vlecnou napravu, jestli nebudu v riti a nebudu muset shanet druhej 5qalt.Diky za radu
16:11:01
20.01.2003
Jirik
Ahoj kucí. Mám doma kratší 4q převodovku. Jezdila nějakou dobu na tátově polosoutěžní Š1000 Mb. Známý by mi jí rozhodil a pro jistotu vyměnil synchrony a ložiska.
Ještě jsem ale převodovku nikdy nevyndaval a tak bych chtěl poprosit o nějaký popis postupu. V tej knížce mi to přijde trochu kostrbatý a tak bych dal raději na rady někoho kdo to dělal. Jak odpojit poloosy, co se musí vyndat a tak. Pasují Mkové poloosy do převodovky ve které byly krátké ? Díky 45
Extreme Tyres