
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
22:47:36
30.08.2016
30.08.2016

Nwkt
pomalu se to blíží 

00:39:15
13.07.2016
13.07.2016

dragon_cb_cz
-> palinator: Njn dej tomu pár let a ono se to tak nějak vyrovná. Mě třeba sralo, že když jsmě měli Puga 309D, tak byla nafta o dost dražší než benzín, pak když jsme jezdili benzínovou Feldou tak to bylo naopak... tak teď raději mám auta na obě paliva abych mohl brečet tak jako tak 

00:36:01
13.07.2016
13.07.2016

palinator
-> dragon_cb_cz:
Mě sere, že celou dobu co jsem jezdil do školy, tak byla nafta za 34 a teď, když je za 24-26, tak nejezdim dohromady nikam.
Mě sere, že celou dobu co jsem jezdil do školy, tak byla nafta za 34 a teď, když je za 24-26, tak nejezdim dohromady nikam.

22:56:34
12.07.2016
12.07.2016

dragon_cb_cz
-> Hurdis: To já taky ne
ale zrovna za studií jsem najezdil asi nejvíc, to jsme Praha ČB lítali každej víkend tam a zpět, tak to naskakovalo cca 25 tisíc za rok... pak co se narodila Štepánka tak to šlo trochu dolu, pak první rok v práci zase víc co jsem jezdil každej den autem - a teď zase míň, co jezdím do práce na kole. Na 9-5 je od servisky někdy koncem listopadu asi 7.5 tisíce, na Accordu od ledna možná 6, na 900NG něco přes tisíc... no možná nakonec za ten rok těch 25 zase dáme.

22:52:23
12.07.2016
12.07.2016

Hurdis
-> dragon_cb_cz: Tak máš v tom 5 let studií.
Škodou 120,125L a Escortem. To se nedá hned nahnat.
A nedovolenkuju :D
A nikdy jsem za rok nedal víc než 70 tis. jenom jsem se 2x přiblížil na 65 a 69.
Ono když cesta není cíl, musíš najít i čas na skutečnou práci.
Proto bych chtěl poděkovat dopravním hlídkám, dopravním inspektorátům, špatně usazeným radarům, firmě Cobra, vynálezci CB radia apod, za čisté bodové konto.


A nikdy jsem za rok nedal víc než 70 tis. jenom jsem se 2x přiblížil na 65 a 69.
Ono když cesta není cíl, musíš najít i čas na skutečnou práci.
Proto bych chtěl poděkovat dopravním hlídkám, dopravním inspektorátům, špatně usazeným radarům, firmě Cobra, vynálezci CB radia apod, za čisté bodové konto.
22:50:17
12.07.2016
12.07.2016

dragon_cb_cz
-> Hurdis: Člověče, to bych čekal že budeš mít odtočeno víc... ale ty jsi ty brutální nájezdy začal dávat až poslední dobou, co?
22:44:51
12.07.2016
12.07.2016

Hurdis
Auta při tom počtu již moc neřeším, i když nájezdy počítám mnohem pečlivěji.
S jediným autem mám natočeno nejvíce 220 tis.
Ale když to spočtu celkově (samozřejmě s nějakou tou chybkou - ne vše jsem kdy zapisoval), tak teď nějak by součet nájezdů za 15 let měl dosahovat lehce nad 650.000 km.
Prozatím ..klep, klep...s třemi šutry do čelního okna a dvou neopravovaných líznutých lemů blatníků.
To snad při těch nájezdech a zacházení lze uznat. Obzvláště, když jsem letos objednal již druhé nové letní pneu na hlavní auto. Aktuální sadu R18 jsem nazul 12.4. a už je skoro po ní.
S jediným autem mám natočeno nejvíce 220 tis.
Ale když to spočtu celkově (samozřejmě s nějakou tou chybkou - ne vše jsem kdy zapisoval), tak teď nějak by součet nájezdů za 15 let měl dosahovat lehce nad 650.000 km.
Prozatím ..klep, klep...s třemi šutry do čelního okna a dvou neopravovaných líznutých lemů blatníků.
To snad při těch nájezdech a zacházení lze uznat. Obzvláště, když jsem letos objednal již druhé nové letní pneu na hlavní auto. Aktuální sadu R18 jsem nazul 12.4. a už je skoro po ní.
00:28:51
11.07.2016
11.07.2016

dragon_cb_cz
-> minno: Ono kolikrát pro běžného smrtelníka nebyl až takový problém na auto našetřit, jako spíš ho vůbec sehnat... nabídka byla i v 80. letech tristní, o době dřívější nemluvě...
21:09:26
10.07.2016
10.07.2016

Jožynek
Už sa to blíži, pol-čas rozpadu..

07:43:00
09.07.2016
09.07.2016

Bukaj
-> minno 08.07.16 20:32:55: Možná nebyla levná (GO vyšla cca na desetinu až dvacetinu ceny nového vozu), ale byla dostupnější, než koupě jiného vozu. Zvláště v dobách, kdy se zánovní ojetý vůz prodal za vyšší cenu, než byla jeho cena pořizovací. V dnešní době bude GO motoru stát tak dvojnásobek hodnoty vozu (pokud se někomu nepodaří utavit motor na zánovním vozu)...
00:08:58
09.07.2016
09.07.2016

doking
Naše rodinné Fávo,jež stále fyzicky existuje, papírově již ne, najelo na jeden motor 320 000 Km , údržbu měl relativně pravidelnou. Je odstaven ve stodole,a slova budiž mu země lehká jsou čím dál tím víc pravděpodobnější, jen je otázkou času,kdy se k tomu odhodlám.
No a tak měsíc zpátky jsme doma v O1 pokořili hranici 280 000 km. (1.9 Tdi).
No a tak měsíc zpátky jsme doma v O1 pokořili hranici 280 000 km. (1.9 Tdi).
20:32:55
08.07.2016
08.07.2016

minno
-> dragon_cb_cz 05.07.16 20:41:04: Ja si zas myslím, že na vtedajšie pomery GO motora zas tak lacná nebola, práve naopak, pre bežného smrteľníka, ktorý aj na kúpu auta šetril niekoľko rokov (10-15), bola GO motora veľmi nákladná záležitosť.
18:30:06
06.07.2016
06.07.2016

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 06.07.16 10:03:18: Reagoval jsi na můj příspěvek ze SM 19/67...
10:05:08
06.07.2016
06.07.2016

Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 05.07.16 23:13:39: A na to dojížděl baworák. 

10:03:18
06.07.2016
06.07.2016

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: O šedesátých letech se tady bavíš ty, z mého příspěvku nic takového nevyplývá.
23:58:11
05.07.2016
05.07.2016

dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: Vložka se usazuje jako celek ale, tohle byl fakt vpodstatě nástřik materiálu kterej se následně přebrousil a přehonoval... detaily si fakt bohužel nepamatuju, ale žádná z těch "běžnejch" technologií co jmenuješ to nebyla.
23:48:55
05.07.2016
05.07.2016

Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 05.07.16 23:37:45: pak se ještě dělá suchá vložka 

23:37:45
05.07.2016
05.07.2016

dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: Ee, nikasil je tenoučká povrchová vrstvička, tohle bylo něco trochu jinýho - s trochou nadsázky něco jako 3D tisk kovu 

23:13:39
05.07.2016
05.07.2016

Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 05.07.16 20:41:04: ta technologie se jmenije nikasil a u motorek už se používá hezkou řádku let ....
21:04:12
05.07.2016
05.07.2016

vhml
-> dragon_cb_cz 05.07.16 20:41:04: právě že to stojí kolem 150Kč/kus. On je to dohromady jen skruženej plech s nanesenou kompozicí a ve chvíli kdy na to máš mašinu, tak výrobní náklady jsou minimální.
20:58:47
05.07.2016
05.07.2016

Milan 136
-> Tuner#2: u tech novych motoru to ani jinak, nez polomotorem koncit nemuze. Uz u htp se nesmi rozdelit kartery a vyndat klika. Ale dela se to. Horsi je to u novych EA 211. Tam se na lince utahuje klika nekolika krokama, nekolik sroubu soucasne, pak zas jiny atd. A nikdo neporozradi jak. Hlavne to je v dilenskych podminkach absolutne nerealizovatelny. Takze kdyz to vyndas,tak to slozis se staryma sroubama a nebude to predepnuty jak ma a zadre se to...
Ale zase na druhou stranu, sama od sebe se klika dneska nemazne
Ale zase na druhou stranu, sama od sebe se klika dneska nemazne
20:45:13
05.07.2016
05.07.2016

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 05.07.16 09:21:00: No jen aby to nestalo vic nez jiny motor z bouracky...
20:41:04
05.07.2016
05.07.2016

dragon_cb_cz
-> vhml: Zjišťoval jsi kolik cca? Já když jsem to kdysi nadhodil v jednom rozhovoru, tak mi bylo řečeno, že je to dost raketa, nehledě na výběr vhodné kompozice (ale to by asi někdo poradit dokázal).
-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: Jo jo, jako třeba Volvo P1800, vyráběný 1961-73, jehož exemplář je zapsanej v Guinessovce jako osobák s největším nájezdem
Nebo třeba Simca 1000, ta pokud vím podobnou "životností" jako Škodovka taky netrpí - ale to by asi věděl spíš Burák.
Důvod proč se dělala u vozů s "velkým" nájezdem GO motoru byl podle mě jednoduchý - při vývoji toho motoru se prostě udělaly nějaký kompromisy a rozhodnutí - a jedno z nich bylo, že to prostě nemusí tak moc vydržet, když bude GO levná a jednoduchá (což byla). Což je přístup proti kterému nic nemám, ale rozhodně to není tak, že by motor s větší životností v té době nešel udělat a nedělal se - viz výše.
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: GO motoru podle mě nikdo neprovádí, max nějaký dílčí opravy typu výměna kruhů/pístů (Milan tuším říkal něco 1.8TSI kde se mění jak na běžícím páse), nebo nějaká oprava hlavy, jinak se na to prdí... většina motorů stejně nemá snadno vyměnitelný vložky a řešit výbrus by bylo nesmyslně složitý a drahý - prostě se dá jinej polomotor a ten mrtvej se případně pošle do fabriky kde udělaj "repas" - takový motory se pak právě dodáváj jako náhradní díl - tohle tuším dělá třeba Ford (technologie tý opravy je mimochodem docela zajímavá, někde jsem o tom četl článek, ale detaily si nepamatuju - jen že se na stěny válců vpodstatě "nastříká" novej materiál a následně se přehonuje, klasickej výbrus se nedělá).
-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: Jo jo, jako třeba Volvo P1800, vyráběný 1961-73, jehož exemplář je zapsanej v Guinessovce jako osobák s největším nájezdem

Důvod proč se dělala u vozů s "velkým" nájezdem GO motoru byl podle mě jednoduchý - při vývoji toho motoru se prostě udělaly nějaký kompromisy a rozhodnutí - a jedno z nich bylo, že to prostě nemusí tak moc vydržet, když bude GO levná a jednoduchá (což byla). Což je přístup proti kterému nic nemám, ale rozhodně to není tak, že by motor s větší životností v té době nešel udělat a nedělal se - viz výše.
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: GO motoru podle mě nikdo neprovádí, max nějaký dílčí opravy typu výměna kruhů/pístů (Milan tuším říkal něco 1.8TSI kde se mění jak na běžícím páse), nebo nějaká oprava hlavy, jinak se na to prdí... většina motorů stejně nemá snadno vyměnitelný vložky a řešit výbrus by bylo nesmyslně složitý a drahý - prostě se dá jinej polomotor a ten mrtvej se případně pošle do fabriky kde udělaj "repas" - takový motory se pak právě dodáváj jako náhradní díl - tohle tuším dělá třeba Ford (technologie tý opravy je mimochodem docela zajímavá, někde jsem o tom četl článek, ale detaily si nepamatuju - jen že se na stěny válců vpodstatě "nastříká" novej materiál a následně se přehonuje, klasickej výbrus se nedělá).
18:44:26
05.07.2016
05.07.2016

Matsoft
Vcera prekrocil s favem 100000km
18:33:48
05.07.2016
05.07.2016

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 05.07.16 08:09:31: Ano, současníci 742, ale my se tu bavíme o šedesátých letech 
Jen je otázka, zda u těch 742 by byla jiná situace, kdyby jezdily na kvalitní oleje a měly adekvátní údržbu...
Mnoho z těch "uloženek", dochovaných do dnešních dnů, má ještě původní náplně brzdové a chlaicí soustavy...

Jen je otázka, zda u těch 742 by byla jiná situace, kdyby jezdily na kvalitní oleje a měly adekvátní údržbu...
Mnoho z těch "uloženek", dochovaných do dnešních dnů, má ještě původní náplně brzdové a chlaicí soustavy...

09:21:00
05.07.2016
05.07.2016

vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.07.16 08:27:54: Nezná, tak je pozná :-) A stejně jako na jednořádkovou 130 se můžou nechat vyrobit. Ani to nestojí moc.
08:27:54
05.07.2016
05.07.2016

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 05.07.16 08:23:18: Tak ono to pry jinak neslo, vybrusovy panve to nezna, ojnice to ma lamane, atd. Nic si namluvit nenechal, skoncilo to jinym motorem z vraku.
08:25:34
05.07.2016
05.07.2016

Sejki - zrušená registrace
-> Tuner#2: v Peugeotu prijel pan ze mu nejde zaradit trojka, no ona sla ale kolecko bylo bez zubu:-) tak jsme ji rozdelali, ve francii objednali dily do prevodovky, tam nechapaly ale poslaly. Prevodovka se slozila a auto jezdi dal. Sranda byla kdyz se objednavala nova karoserie 107ky ktera nejdriv putovala nekde z ciny do francie a tam to poslali do cr jakoze to je od nich...
08:23:18
05.07.2016
05.07.2016

vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.07.16 08:14:53: tak když si za mazlou kliku nechaji nabulíkovat celej polomotor... Pro servis je to samozřejmě nejsnažší.
08:14:53
05.07.2016
05.07.2016

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: Dneska kdyz se to chyti na klice, tak musis koupit za kilo cely polomotor
, kdyz odejde gufero v prevodovce, tak cela skrin za nesmysl apod. hovadiny. Prikladu od znamych je dost a dost 


08:09:31
05.07.2016
05.07.2016

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: Dovolím si nesouhlasit. Současníci 120tek ze zahraničí prostě najezdili mnohem více bezbolestně narozdíl od Škodovky. Stačí vzít v potaz už jen Peugeot a Citroen.
06:58:38
05.07.2016
05.07.2016

Bukaj
-> dragon_cb_cz: ...pro vozy dané třídy to byla životnost motoru i "na západ" od nás - jen v té době nebylo auto až tak spotřební zboží, takže se zánovní vozy s velkým nájezdem neházely do šrotu, ale dělaly se GO motoru, výměny karoserií atd
Jak vůbec dnes výrobci aut přistupují k těmto úkonům (GO, výměna kastle atd) u nových vozů? Počítá se s tím, nebo se motor mění kus za kus a v případě poškození karoserie celý vůz? Myslím v autorizovaných servisech...

Jak vůbec dnes výrobci aut přistupují k těmto úkonům (GO, výměna kastle atd) u nových vozů? Počítá se s tím, nebo se motor mění kus za kus a v případě poškození karoserie celý vůz? Myslím v autorizovaných servisech...
00:57:06
05.07.2016
05.07.2016

dragon_cb_cz
-> Bukaj: To si spíš jen namlouváš, spousta aut (služebáky nebo i aktivnější soukromí řidiči) běžně najezdili víc... a běžná životnost to možná byla pro AZNP, ne pro slušné automobilky...
22:41:18
04.07.2016
04.07.2016

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: V šedesátých letech byla hranice 100 tisíc běžnou životností vozu - takový nájezd v našich končinách byl tak za 15-20 let

22:21:27
04.07.2016
04.07.2016

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 04.07.16 21:19:54: Ta poslední věta by neměla končit tečkou, ale čárkou. Pokračovala by pak ....."což je tragédie".
Ale co se taky v té době najezdilo, že....

21:19:54
04.07.2016
04.07.2016

Bukaj
Na 130LPG mám najeto 173 000 (z toho cca 130 000 na LPG) a kdybych ve 130 000 neměnil preventivně hlavu (kvůli zaklepaným sedlům výfukových ventilů), tak je tam dodnes původní těsnění.
Motor sice moc nejede (na 130ku), ale nejede furt stejně
Nicméně to bude spíš mou neschopností vyladit karburaci a zapalování - jezdit se musí a na laborování nezbývá čas, často trvá několik týdnů, než zbyde volná chvíle třeba na seřízení ventilů...
Ale auto musí jezdit minimálně šest dní v týdnu a pak večer jsem zruchanej z práce a nemám náladu se v tom vrtat...
...takže doufám, že těch 200 000 ten motor určitě vydrží
Jinak pro zajímavost k debatě o životnosti škodováckých motorů -
(výňatek článku ze SM 19/67 o modernizaci MBček - konkrétně o náběhu modelu 1100 MB De Luxe):
Motor sice moc nejede (na 130ku), ale nejede furt stejně


Ale auto musí jezdit minimálně šest dní v týdnu a pak večer jsem zruchanej z práce a nemám náladu se v tom vrtat...
...takže doufám, že těch 200 000 ten motor určitě vydrží

Jinak pro zajímavost k debatě o životnosti škodováckých motorů -
(výňatek článku ze SM 19/67 o modernizaci MBček - konkrétně o náběhu modelu 1100 MB De Luxe):
21:15:54
04.07.2016
04.07.2016

castrol
-> Tomaso435:



21:11:07
04.07.2016
04.07.2016

Tomaso435
-> castrol: dííííííídoprdeléééééééééé



21:07:13
04.07.2016
04.07.2016

castrol
-> Jirik_Tuňák1983: suhlasim, vsetko zacalo az feliciou 

13:02:35
04.07.2016
04.07.2016

minno
-> Jirik_Tuňák1983: práve si urazil Tomasoooooo

23:07:40
03.07.2016
03.07.2016

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 03.07.16 17:37:21: Neznám škodováckej motor, který by vydržel totéž co tehdejší zahraniční produkce. Děda na staré Octávce 4x protočil tacho, ale i tak se v polovině dělala GO výměnou motoru za jiný po poloGO. Pak to byla dlouho bída, většinou po přelezení 100 tkm. a dřív to byly mrtvoly s XY problémy od hlav, těsnění hlav, benzínu v oleji až po všechno nač si člověk vzpomene. Prostě auta pro kutily. O nějakých NÁJEZDECH se dá mluvit až od Felicie. Do tohoto modelu je to v porovnání se zahr. produkcí, jak jsem už psal, spíše taková srandička. 

17:37:21
03.07.2016
03.07.2016

palinator
-> minno 01.07.16 13:40:57:
Dědův s 180 tkm byl už v prdeli po všech stránkách. A to byl na to auto celej život vskutku opatrnej, jezdil v optimálních otáčkách s nízkou zátěží polabských rovin, tažný to auto ani nemělo, většinou jezdili ve dvou cesty 5-30 km, někdy i na dovolenou stovky km. To auto nikdy nevařilo, ale přesto praskla hlava, dala se jiná, jetá, díky ní to začlo žrát olej. Vodu to auto žralo snad vždycky. Je fakt, že tu údržbu to auto dostávalo tak nějak všelijakou. Olej se většinou dolejval, měnil jen když už si na to člověk vzpomněl.
Dědův s 180 tkm byl už v prdeli po všech stránkách. A to byl na to auto celej život vskutku opatrnej, jezdil v optimálních otáčkách s nízkou zátěží polabských rovin, tažný to auto ani nemělo, většinou jezdili ve dvou cesty 5-30 km, někdy i na dovolenou stovky km. To auto nikdy nevařilo, ale přesto praskla hlava, dala se jiná, jetá, díky ní to začlo žrát olej. Vodu to auto žralo snad vždycky. Je fakt, že tu údržbu to auto dostávalo tak nějak všelijakou. Olej se většinou dolejval, měnil jen když už si na to člověk vzpomněl.
14:59:35
01.07.2016
01.07.2016

miguelias
-> dragon_cb_cz: Jak si motor zajedeš, tak ti slouží. U škodovky s dobře zajetým motorem, kvalitním olejem a vhodným stylem jízdy motor klidně tento nájezd zvládne.
Jsem si vzpomněl na blbca co má 120ku, motor táhne parádně, funguje perfektně, má najeté 54tis. No a ten blbec chce dělat výbrus.
Jsem si vzpomněl na blbca co má 120ku, motor táhne parádně, funguje perfektně, má najeté 54tis. No a ten blbec chce dělat výbrus.

14:49:34
01.07.2016
01.07.2016

dragon_cb_cz
-> minno: Vím, ale motory přes 200 tisíc už jsem taky viděl... asi otázka štěstí, dobrýho oleje, shody náhod... těžko říct. Přeci jen je rozdíl, jestli s tím někdo jezdil dlouhý trasy, nebo krátký postrk a ještě k tomu třeba často s vlekem...
14:37:02
01.07.2016
01.07.2016

miguelias
-> Kocvin: Tenhle fakt ne.
Akorát myslím jednou měnil hlavu.
Mám od něj nové zadní světla na oužu. Chtěl za to jen rezervu na feldu. (50kč na vraku)

Mám od něj nové zadní světla na oužu. Chtěl za to jen rezervu na feldu. (50kč na vraku)

14:25:48
01.07.2016
01.07.2016

Kocvin
-> miguelias: Jestli vás ten mistr trošku nevodil za nos..

14:11:17
01.07.2016
01.07.2016

orlando1
Fabia 1.4 tdi 410 000 km
13:53:21
01.07.2016
01.07.2016

miguelias
-> minno: Jak jsem chodil do školy, tak mistr měl kdysi 105ku, a s motorem bez GO najeli 350 000km. Pak ho oddělal jeho syn tím, že nenalel chladící kapalinu. 

13:40:57
01.07.2016
01.07.2016

minno
-> dragon_cb_cz: No ale 320 tis. km je takmer 2x toľko :) Motory do 200 tis. km poznám aj ja, že ešte tak nejako s božou pomocou fungovali :)
13:31:29
01.07.2016
01.07.2016

dragon_cb_cz
-> minno: 120kový motor se skoro 180 tisícema na hrbu jsem měl a fungoval vcelku obstojně - speciálně když vezmu v úvahu chybějící ségrovku na pístním čepu a díky tomu vydřenou drážku ve vložce
Olej nežral, neměl moc síly, ale to bylo asi spíš karburátorem (nefunkční druhý stupeň).
