-> King:
No a jak teda chceš ty "eko-závody" hodnotit? Vytvoříš mnohočlennou rovnici s parametry od směru a rychlosti větru, přes převýšení a jeho charakter, přes šíři, profil a průměr gum a velikost jejich vzorku, k tomu chyba počítadla km a zaokrouhlení při tankování plus dávka potřebná ke startu motoru?
Řekl bych, že pro naše potřeby bude dostatečně objektivní měření dlouhodobé spotřeby podle tankovaní, s tím, že se uvede co je na autě jinak a kolik zhruba tachometr přeměřuje. Jde pravda, že měření (lépe řečeno odhad) spotřeby podle ujetejch 70 km je podle mě nesmysl s vypovídající hodnotou téměř nulovou, stejně tak jako odečet hodnot z palubního počítače, pokud není dodatečně kalibrovaný nebo neznáme jeho chybu. Každopádně jej lze použít pro měření "rozdílu" spotřeby např. při natankování jiného paliva, jiného stylu jízdy. Např. když mě na cestě do PCE padnou 2 červený na světlech, hned je to na denní průměrný spotřebě vidět.
