skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamioňáci :-)
08:55:03
03.08.2019
03.08.2019

SO545
-> Jirik_Tuňák1983 26.07.19 00:12:53: to bude tahat asi kratsi naves...
00:12:53
26.07.2019
26.07.2019

Jirik_Tuňák1983
12:00:38
24.04.2019
24.04.2019

David29
A po 
Detailisty nenadchne, ale stejně to za pár dní bude stejný
A práce 5min - "blbej" Coyote čistič disků...

Detailisty nenadchne, ale stejně to za pár dní bude stejný

A práce 5min - "blbej" Coyote čistič disků...
11:59:44
24.04.2019
24.04.2019

David29
Před
11:59:39
24.04.2019
24.04.2019

David29
Před
11:59:34
24.04.2019
24.04.2019

David29
Před
03:44:29
19.04.2019
19.04.2019

ondie
Svazácká dcérka nutně potřebovala udělat procítěnou reportáž..
Snad bych tu "kyberšikanu" na její účet i schválil.. na zákeřnou povahu zákeřná záplata.
Snad bych tu "kyberšikanu" na její účet i schválil.. na zákeřnou povahu zákeřná záplata.
20:24:41
18.04.2019
18.04.2019

Syny
-> Luky: Jo tak, uz jsem si to dohledal
To mi fakt nejak uniklo, jsem ani nevedel kdo to je a co to ma znamenat :) Tak samozrejme udelat si selfie a hned to dat na net je dulezity 


19:09:31
18.04.2019
18.04.2019

Luky
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: ne. Takže je smutná z toho že musí opravovat Liazku?
-> Syny: ále... Smetana si vyfotila teatrální selfie s nějakým hořícím kostelem a ona se toho internetová komunita nějak chytla
-> Syny: ále... Smetana si vyfotila teatrální selfie s nějakým hořícím kostelem a ona se toho internetová komunita nějak chytla

18:20:31
18.04.2019
18.04.2019

Syny
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Tendle xicht jsem videl uz X krat naroubovanej na ruzny fotky a vubec nevim o co jde - neco mi nekde uteklo? 

16:53:28
18.04.2019
18.04.2019

Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Luky: nikdy jsi neopravoval liazku?

16:07:23
18.04.2019
18.04.2019

Luky
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: výborných memů s Emmou jsou plný internety, ale tenhle nějak nepobírám
14:57:31
18.04.2019
18.04.2019

Apple STS Chvojkovice-Brod
05:57:26
13.02.2019
13.02.2019

David29
-> bouchy: Když je někdo kokot, tak lepí... Musí se to vyplachovat. Ale jsou borci, co v létě přijedou na plac a dvě hodiny to tam nechaj.. Tak to se pak nabaluje
Já když jsem svoje první auto pikoval, tak 1,5m3 tam byl - a dělal jsem to asi 12h. A krásně jsou tam vidět ty vrstvy, jako letokruhy
Já když jsem svoje první auto pikoval, tak 1,5m3 tam byl - a dělal jsem to asi 12h. A krásně jsou tam vidět ty vrstvy, jako letokruhy

23:09:15
12.02.2019
12.02.2019

lubeky130
-> bouchy: ved sa to ta lepilo viác á viác cele zlee á ten co to tám nechál ten to nevyzbijá uz nikdy bol v sude 5 minut á skoro tám umrel strásná robotá veru jedine dynámit
06:59:10
11.02.2019
11.02.2019

bouchy
-> lubeky130: To se tam na to musí lepit víc a víc ne? Když tak Mythbusters metoda čištění to jistí
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Děs běs. Nic není vidět, pokud je to řádně naložený (nebo možná za jízdy). Na to snad ani PČR nemá čas, aby tyhle vraždy zvedala nápravu po nápravě. Vypadá to na zatím neslepenej vážnej problém, že už jich bylo, včetně použití armatury apod.


-> Matthes, záškodník z TechWebu: Děs běs. Nic není vidět, pokud je to řádně naložený (nebo možná za jízdy). Na to snad ani PČR nemá čas, aby tyhle vraždy zvedala nápravu po nápravě. Vypadá to na zatím neslepenej vážnej problém, že už jich bylo, včetně použití armatury apod.
22:21:19
09.02.2019
09.02.2019

lubeky130
-> David29: Trnava vozil som aj 12 ale jeden top zamestnanec nechal zaschnut 2kubiky ták uz len 10 vozim cele zle 1 den som nebol v robote
15:51:46
06.02.2019
06.02.2019

David29
-> lubeky130: 9m3, legálně 8m3.. Ale vezl jsem ji 10m3 a v pohodě. Kde? 

14:13:25
06.02.2019
06.02.2019

lubeky130
-> David29: pekne volvickoo kolko kubicak ? ja jázdim ze starym fmkom z roku 2006 12 kubicák
13:58:36
06.02.2019
06.02.2019

David29
Vyložili si to, a už se to nehlo 

11:02:38
29.01.2019
29.01.2019

David29
Tak zezadu už jsem taky konečně poznat
19:12:23
15.01.2019
15.01.2019

David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo, na to jsem koukal. To je slušný. By mě zajímalo, co tomu předcházelo?
Možná povolenej disk? Nevím...
Možná povolenej disk? Nevím...
19:08:21
15.01.2019
15.01.2019

Matthes, záškodník z TechWebu
21:16:21
19.12.2018
19.12.2018

Bukaj
20:58:14
19.12.2018
19.12.2018

Jirik_Tuňák1983
18:38:32
18.12.2018
18.12.2018

palinator
-> bouchy:
Protáčí se snad každej velkej starej diesel kterej není schovanej ne? Nemrzku má máloco. Sergej asi zas tak špatná mašina nebude, když je to jeden z nejčastějších strojů od naší hranice na východ. A zimu tam maj myslim slušnou.
Dým bude čistě mráček nespálený/odpařený/zkonde nzovaný nafty. Vlhkost až když z toho něco chytne.
Protáčí se snad každej velkej starej diesel kterej není schovanej ne? Nemrzku má máloco. Sergej asi zas tak špatná mašina nebude, když je to jeden z nejčastějších strojů od naší hranice na východ. A zimu tam maj myslim slušnou.
Dým bude čistě mráček nespálený/odpařený/zkonde nzovaný nafty. Vlhkost až když z toho něco chytne.
18:37:56
18.12.2018
18.12.2018

Pavel P..
-> Luky 18.12.18 10:29:17: Tady u nás v arealu parkuje jede pán svůj luxusní autobus Karosa řady 734, prý s ním vozí děti z mimopražských škol na plavání a vodáky na řeku a podobné zájezdy.... a když to ted v chladném ránu nastartuje, tak to je jako dýmovnice a smrdí to teda hrozně.... a hned vedle parkuje druhý veteránista s valníkovou LIAZkou, a to je skoro totéž.... minule řikal že to je v cajku že to smrdí a hulí jen pár km než se to ohřeje.

18:31:53
18.12.2018
18.12.2018

bouchy
U moderních sazometů do toho možná bude kecat i stav (kvalita) nafty. Obecně známo, že třeba v DP v Praze, co jezdí na bionaftu (B100 nebo co) byly nutný zásahy (vytápěný potrubí a já nevim co), aby to vůbec nakloktali (viz ytb "autobus1195"). Samozřejmě dýmovnice. Btw zajímalo by mně, jestli je ten dým tak špatnej a co to vůbec je - stejně mi přijde, že to je povětšinou pára/mlha z toho, jak to dlouho stálo apod. Ale jinak tam bude dost nespálený nafty, to jo. No a pak je tu ještě kapitola V3S, která měla leda nálitky za žhavičky...někomu na vojně údajně startovala skvěle, ale jinak asi krajně nespolehlivě a ještě člověk musel mít po kapsách nějakou zálohu, protože dvě protočení a byl konec (->otáčky, navíc baterky do série). Tam se dalo laborovat s olejem nebo se nevyspat a furt to chodit startovat (což podle mě nebylo dobrý na baterku)...když už jsme u těch lokomotiv - největší sráče byly ty vnucený Sergeje - 2T diesel, co šel nahovno startovat, v zimě nemoh tahat os. vlaky a jak šel blbě startovat, tak to radši nechali běžet (a tam to zase strašně žralo...). Zlatej hranatej motorák (ten se taky musel protáčet, protože ne vše bylo ve výtopně). Ale ani elektrika není lepší


18:31:18
18.12.2018
18.12.2018

palinator
-> 11mAjA11:
Tak zrovna ojebat teplotu žhavení nebude takovej problém. Ale ta hodnota -5°C mi přijde dost nízká. Starý TDI žhaví do 7°C.
Tak zrovna ojebat teplotu žhavení nebude takovej problém. Ale ta hodnota -5°C mi přijde dost nízká. Starý TDI žhaví do 7°C.
18:09:32
18.12.2018
18.12.2018

11mAjA11
-> palinator: teba S-Max 2.0 103kw velice bidne..delal sem zhavky, je to lepci ale zadna hitparada, ma to 250 na hrbu a bude treba uz asi i starter..navic co sme taky vypozorovali je ze nektere CR treba do -5°C nezhavi..coz pak samo sebou nese rizika pri vetsim opotrebeni motoru ze proste nebude ochotny chytat..hruza des bes..
14:31:49
18.12.2018
18.12.2018

Apple STS Chvojkovice-Brod
-> MVM: vyměňování v zimě na 815 sypači uprostřed polí, byla obzvláště lahůdka, když sem dělal u silnic
12:48:11
18.12.2018
18.12.2018

palinator
-> MVM:
Jasně, to už jsem nezmiňoval, ale uvažoval jsem to.
Jinak lokomotivy startujou často přímo trakčním dynamem a to by umělo točit s motorem jak rychle by chtělo. Tam je to o baterkách, který to dynamo napájej. A rozhodně to nejsou startovací akumulátory. Je to např. 110 V v baterkách Ni-Cd.
Jasně, to už jsem nezmiňoval, ale uvažoval jsem to.

Jinak lokomotivy startujou často přímo trakčním dynamem a to by umělo točit s motorem jak rychle by chtělo. Tam je to o baterkách, který to dynamo napájej. A rozhodně to nejsou startovací akumulátory. Je to např. 110 V v baterkách Ni-Cd.

12:44:20
18.12.2018
18.12.2018

MVM
-> palinator: Ještě bych dodal že jednou z nejdůležitějších věcí jsou startovací otáčky - hlavně u dieselu. Kde čím rychlejší,tim lip se ohřeje v kompresi vzduch.A tim navážu na naše ČSSR 24V startéry a PAL Magneon - že zbytek světa už měl startéry i s reduktorem,při menším odběru a všech výhodách. S tim velkým 24V hovadským startérem s výsuvnou kotvou - jestli jste to někdo měli rozdělaný a to seřizování - víte o čem píšu 

12:37:42
18.12.2018
18.12.2018

Apple STS Chvojkovice-Brod
-> palinator: s t4kou 2,5tdi jsem 3 roky jezdil uplne bez žhavení, proste sem idiot pri GO zapoměl na jeden konektor, v mrazech 3.-4.pokus a jela. JTD v Lancii na 1 funkční z 5 si je trochu zakuckala než se chytli vsechny válce, ale chytala normálně
12:29:39
18.12.2018
18.12.2018

palinator
-> MVM:
Prej má TATRA i snad na EURO 5 vstřikovací čerpadlo furt řízený mechanicky. Elektronika bude asi jen v močce.
Jinak ty všechny žhavení a ohřevy jsou podle mě jen takový berličky, když to nejde udělat jinak, resp. se chce úspěšnost startu zabezpečit. U osobáků nebejval problém natočit přímovstřikovej diesel i při -15°C bez žhavení a dlouhýho trápení (osobně vyzkoušeno). Jak moc velkej problém je to u velkejch motorů, to nevim. Zásadní bude asi kompresní poměr, kterej u větších motorů byl vždycky relativně malej. Mimochodem, má někdo zkušenost jak startujou dnešní osobácký common-raily (tj. kompresní poměr třeba 15:1 vs. 18,5:1 u rotačky) bez žhavení?
Prej má TATRA i snad na EURO 5 vstřikovací čerpadlo furt řízený mechanicky. Elektronika bude asi jen v močce.
Jinak ty všechny žhavení a ohřevy jsou podle mě jen takový berličky, když to nejde udělat jinak, resp. se chce úspěšnost startu zabezpečit. U osobáků nebejval problém natočit přímovstřikovej diesel i při -15°C bez žhavení a dlouhýho trápení (osobně vyzkoušeno). Jak moc velkej problém je to u velkejch motorů, to nevim. Zásadní bude asi kompresní poměr, kterej u větších motorů byl vždycky relativně malej. Mimochodem, má někdo zkušenost jak startujou dnešní osobácký common-raily (tj. kompresní poměr třeba 15:1 vs. 18,5:1 u rotačky) bez žhavení?
12:23:01
18.12.2018
18.12.2018

palinator
-> Kocvin:
Tak jako je to asi i o objemu jednotlivejch válců. Lokomotivy taky nestartujou. A u Zetorů to bude taky asi případ od případu. Známej když koupil 6911, tak prej startovala v mrazech uplně krásně, pak jí dělal velkou opravu včetně kabátu, spodek motoru nechal původní, ale nechával dělat čerpadlo a vstřiky, nastavenej předvstřik prej správně a traktor od tý doby nestartuje. Sváděl to pak i na původní startér že točí pomalu, dal rychloběžnej, ten tomu o něco pomoh, ale když je v garáži kolem nuly tak je to přemlouvání a hulí to jak svině.
Občas jsou ty diesely dost záhadný. Někdy motor na kterej se 40 let nesáhlo funguje, jinej se neustále opravuje a furt funguje blbě a jinej, moderní, kterej je třeba koncepčně uplně řádově jinde, tak zase hulí jako stará vražda, přitom to snad ani není fyzikálně možný.
Něco jako u nás na elektrárně (je to teda asi potřeba brát s rezervou) - na blocích 2,3,4, kde jsou už léta provozovaný nepůvodní systémy Foxboro + na bloku 2 byla zkušebně instalována močovina, na 3 a 4 pak močovina při poslední modernizaci, jsou prej horší emise, než na bloku 1, řízeným původním "analogovým" socialistickým řídícím systémem DIAMO, kterej ani žádnou močovinu nemá.
(reálně bych teda věřil spíš tomu, že ten kotel bude mít z nějakýho důvodu nižší surový emise, než ostatní, který to doháněj močovinou)
Tak jako je to asi i o objemu jednotlivejch válců. Lokomotivy taky nestartujou. A u Zetorů to bude taky asi případ od případu. Známej když koupil 6911, tak prej startovala v mrazech uplně krásně, pak jí dělal velkou opravu včetně kabátu, spodek motoru nechal původní, ale nechával dělat čerpadlo a vstřiky, nastavenej předvstřik prej správně a traktor od tý doby nestartuje. Sváděl to pak i na původní startér že točí pomalu, dal rychloběžnej, ten tomu o něco pomoh, ale když je v garáži kolem nuly tak je to přemlouvání a hulí to jak svině.
Občas jsou ty diesely dost záhadný. Někdy motor na kterej se 40 let nesáhlo funguje, jinej se neustále opravuje a furt funguje blbě a jinej, moderní, kterej je třeba koncepčně uplně řádově jinde, tak zase hulí jako stará vražda, přitom to snad ani není fyzikálně možný.

Něco jako u nás na elektrárně (je to teda asi potřeba brát s rezervou) - na blocích 2,3,4, kde jsou už léta provozovaný nepůvodní systémy Foxboro + na bloku 2 byla zkušebně instalována močovina, na 3 a 4 pak močovina při poslední modernizaci, jsou prej horší emise, než na bloku 1, řízeným původním "analogovým" socialistickým řídícím systémem DIAMO, kterej ani žádnou močovinu nemá.

12:18:27
18.12.2018
18.12.2018

MVM
-> palinator 18.12.18 12:08:15: Však já ani netvrdím že mám jinej názor. Ono je důležitý že emise se měří na prohřátým motoru a oleji. (Nevím a nechci tvrdit jestli pro Euro 0,1,2 byl už zavedený měřící cyklus včetně ohřevu. ) Proto byly různý vychytávky jako ohřev chlad.kap, v bloku atd. Samozřejmě žhavení a nástup elektroniky motoru. Dokud je ta fáze startu čistě na mecanický větvi - tak to podle toho vypadá a je to čistě spouštění a start motoru,bez ohledu na to,co z toho leze ven 

12:08:15
18.12.2018
18.12.2018

palinator
-> MVM:
Tak ono taky nemuseli z fabriky sekat čerpadla a vstřiky jeden jako druhej.
Řekl bych, že u aut vyrobenejch u nás docela odpovídaj starty a emise tomu, jakou plněj EURO normu. I vzhledem k opotřebení. A pokud vim, tak první normy (EURO 0,1,2) byly v podstatě dosaženy jen turbem, zvětšením vstřikovacích tlaků a jiným seřízením. Výrobce komponent zůstal a je otázkou, do jaký míry LIAZ a TATRA měnili spodek. Nakonec spalovací komora je tady jen díra v pístu a asi se na ní moc věcí vymyslet nedá.
Shodou okolností jsem nedávno četl nějaké paměti z dep dopravních podniků a prý ty auta houfně hulily už jako zánovní a starty byly bídný vždycky. Novější LIAZy a Karosy (motory M1.2B a M1.2C) už tak problematický asi nebyly.
Ale neber to jako že bych měl nutně pravdu, jen si to snažim trochu vysvětlit - hlavně proč západní motory tolik netrpěj na příšerný emise a blbý starty jako ty československý.
Tak ono taky nemuseli z fabriky sekat čerpadla a vstřiky jeden jako druhej.

Shodou okolností jsem nedávno četl nějaké paměti z dep dopravních podniků a prý ty auta houfně hulily už jako zánovní a starty byly bídný vždycky. Novější LIAZy a Karosy (motory M1.2B a M1.2C) už tak problematický asi nebyly.
Ale neber to jako že bych měl nutně pravdu, jen si to snažim trochu vysvětlit - hlavně proč západní motory tolik netrpěj na příšerný emise a blbý starty jako ty československý.
12:07:48
18.12.2018
18.12.2018

Kocvin
-> palinator: Taky bych to na čerpadla nesváděl, všechny zetory mají motorpal a že by některý takhle za studena hulil jsem nikdy neviděl..
Nehledě na to, že Crystaly neměly žhavení ani zvedání ventilů nikdy a při dobrým stavu palivové soustavy a dobré kompresi, startovaly v zimě úplně v pohodě a bez téhle kouřové clony.

12:01:52
18.12.2018
18.12.2018

MVM
-> Luky: To jo,ale ten cyklista je teď na plicní ventilaci



11:53:39
18.12.2018
18.12.2018

Luky
-> MVM 18.12.18 10:49:37: hmm, mít to korbu, přísahal bych, že je to ten co jsem potkal ráno 

11:42:48
18.12.2018
18.12.2018

MVM
-> palinator 18.12.18 11:30:56: Nevim typ - video jsem našel jen pro ilustraci.
Ano slyšel jsem taky,že první Avia Saviem francouzský licence byly uplně v klidu a jelo to relativně pěkně. Na Motorpal bych to nesváděl - není to jenom o čerpadlech a tryskách. Na vojně byly různý typy Tater a taky to kouřilo jak která. V zimě to bylo prašť jak uhoď. Spíš si myslím že je to dáno tím jak tomu na studeno jde kdo a jak moc po krku.
Ano slyšel jsem taky,že první Avia Saviem francouzský licence byly uplně v klidu a jelo to relativně pěkně. Na Motorpal bych to nesváděl - není to jenom o čerpadlech a tryskách. Na vojně byly různý typy Tater a taky to kouřilo jak která. V zimě to bylo prašť jak uhoď. Spíš si myslím že je to dáno tím jak tomu na studeno jde kdo a jak moc po krku.
11:30:56
18.12.2018
18.12.2018

palinator
-> MVM:
To je stovka bez žhavení?
On ten problém bude spíš ve vstřikovacích systémech Motorpal ne? Avie s původním Bosch čerpadlem prej chytala uplně v pohodě, jak tam dali naše vstřikování tak to bylo v prdeli. Poslední Avie který už zase dostali západní čerpadlo, tak prej chodily taky dobře.
Soudruzi v Jihlavě asi někde udělali chybu.
To je stovka bez žhavení?
On ten problém bude spíš ve vstřikovacích systémech Motorpal ne? Avie s původním Bosch čerpadlem prej chytala uplně v pohodě, jak tam dali naše vstřikování tak to bylo v prdeli. Poslední Avie který už zase dostali západní čerpadlo, tak prej chodily taky dobře.
Soudruzi v Jihlavě asi někde udělali chybu.
10:45:39
18.12.2018
18.12.2018

Luky
-> MVM: Já vím no, ale tohle fakt bylo docela dost do očí bijící 

10:38:28
18.12.2018
18.12.2018

MVM
-> Luky: Tak obzvlášť LIAZ a Tatra jsou na to typický. Jednu takovou,byť s málo km Liazku jsme jako tahače měli. Hodně to auto stálo.akdykoliv jsem s tim pár km jel - tak to strašně kouřilo,studený. I samotný čekání než se nafoukal vzduch byla hutná bílá mlha. Tak je to dáno tím jak se s tím zachází a jal se to právě za studena honí. Potom je to zapečený,má to nizký tlaky atd. Jinak na emisích - se měří prohřátý motor bez zátěže,nebo spáše řečeno volná akcelrace - tzn výkon potřebný pro změnu otáček. A všichni víme jak to s emisema chodí 

10:29:17
18.12.2018
18.12.2018

Luky
Dneska ráno jsem jel za nejspíš studenou LIAZkou. To bylo neskutečný jak mu to hulilo, jaká mlha za ním byla!!
Fakt, kam se hrabe parní lokomotiva... Jak to sakra může legálně jezdit po silnici s takovým hnusem?!
Jeli jsme do kopce a předjeli jsme cyklistu - chudák...



Jeli jsme do kopce a předjeli jsme cyklistu - chudák...


16:30:03
17.12.2018
17.12.2018

David29
-> Jarda/felda: Magnet dneska nelze, dělaj to keramický.
Ale jak to maj udělaný, to nevím
Ale jak to maj udělaný, to nevím
11:19:27
17.12.2018
17.12.2018

Jarda/felda
-> David29 16.12.18 18:46:48: úplně softwarově vypnout si to nedovolí nikdo to si spíš řidič vypnul i tachometr pomocníkem


