skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
18:37:46
02.02.2011
02.02.2011

Mil@n
-> pulin: je 2p kotouč ma 252mm a 4p ma 247mm je menší a taky rozdil v tlouštce kotouče
18:29:44
02.02.2011
02.02.2011

pulin
Kluci mám dotaz ať nezakládám zbytečně další téma.Na stovce měním ve předku 2 pístky za 4 pístky a chtěl jsem se zeptat. Nejsem si jist budu muset koupit kotouč určený na škodu 105/120/125 nebo mužu koupit kotouč 130 ? tam je nějaký rozdíl ve velikostech asi co ?Předem diky za odpověď
10:14:09
01.02.2011
01.02.2011

minno
-> T 31.01.11 18:36:23: ktoré podložky na dolnom čape jedna vpredu a druhá vzadu? Nemyslíš náhodou veľkú podložku čo ide na spoj dolného ramena so spodnou hlavicou zvislého čapu skrz excenter? Tam ide tá podložka predsa vždy k zadnej vnútornej strane ramena, aj na ľavom aj na pravom ramene. Či myslíš iné podložky? Prečo sa nepozrieš konečne do katalógu ako tie diely do seba majú ísť a skladáš to stále všetko tak nejako čudne?
23:21:25
31.01.2011
31.01.2011

Bery
tohle fakt dorvat až když je auto na kolech,pak se člověk zbytečně diví co ta náprava po montáži do auta blbne)
19:02:04
31.01.2011
31.01.2011

Eidy
-> T: V tom případě asi ok. Jen bych ti doporučil tyhle čepy utahovat až když auto stojí na kolech resp. když jsou ramena v provozní poloze, abys nenamáhal silenty tolik na krut.
18:48:35
31.01.2011
31.01.2011

T
-> Eidy: : vařil sjem to bez čepů,ale to bylo už tak před 2 rokama,tohle už bylo na autě právě a ostatní šly dobře po srovnání samozřejmě,že bych to srovnal špatně,ale to by přeci nešlo vůbec ne? a že zrovna jen jeden
ale utažený to teď je,sice hrubá síla palice pomohla,ale je tam.....tak by to mělo být OK ne?


18:38:20
31.01.2011
31.01.2011

T
-> Eidy: . huš je tu foto 

18:37:56
31.01.2011
31.01.2011

T
-> Eidy: : tak to už se mi taky stalo, takže asi dobrý a tvrdý josu opravdu, mam strach abych nestrhnul závit právě
tak to musí stačit.....když ne tak půjde náprva po pár km zase dolu




18:37:17
31.01.2011
31.01.2011

Eidy
-> T: co přesně jsi kam mlátil kladivem?
Edit: Jo tenhle čep. A srovnal sis to třeba důlčíkem nebo kulatinou, aby ti to sedělo na sebe? A jek to bylo křivě? Můžou bejt zkroucený ramena. Vařil jsi to s nastrčenejma čepama? Občas to chce trochu tý síly no.
Edit: Jo tenhle čep. A srovnal sis to třeba důlčíkem nebo kulatinou, aby ti to sedělo na sebe? A jek to bylo křivě? Můžou bejt zkroucený ramena. Vařil jsi to s nastrčenejma čepama? Občas to chce trochu tý síly no.
18:36:51
31.01.2011
31.01.2011

T
foto....
18:36:39
31.01.2011
31.01.2011

Eidy
-> T: Myslíš silentbloky? No pokud to víc nejde, tak to nejde. Oni ty tvrdý jsou fakt tvrdý a já třeba lehce promáčknul misky (podložky).
18:36:23
31.01.2011
31.01.2011

T
a proč mi včechny čepy šly dobře a tenhle jsem tam musel namlátit kladivem? je to špatně?
jo a na dolním čemu jsou ještě podložky...vím jak byly tak je dam stejně, ale proč je jedna vpředu a jedna vzadu?


jo a na dolním čemu jsou ještě podložky...vím jak byly tak je dam stejně, ale proč je jedna vpředu a jedna vzadu?


18:34:49
31.01.2011
31.01.2011

T
tak snad už posledních pár otázek a už bude hotovo
utahoval sjem to na fest,ale nestalo se mi, že by mně třeba zastavilo to futro.....ale už mi přijde, že to je dost utažený....nebo se to musí mermomocí opřít o to futro?

utahoval sjem to na fest,ale nestalo se mi, že by mně třeba zastavilo to futro.....ale už mi přijde, že to je dost utažený....nebo se to musí mermomocí opřít o to futro?
15:35:59
31.01.2011
31.01.2011

m8rinek
-> Eidy: Jo jo, vim jak funguje šroubový spojení, nicméně pro ten pocit :P.
11:56:49
31.01.2011
31.01.2011

Eidy
-> m8rinek: Ten broušenej dřík, může maximálně pomoct při středění kozlíku na díry k nápravnici. Ale jinak je to jedno. Stejně to drží díky tření mezi dílama. Jako kola na náboji. Takže podle mě je to na normální použití jedno a stačí dodržet pevnost (se mi to teď kecá, když jsem ty šrouby vyměnil
)

11:25:32
31.01.2011
31.01.2011

Pavel P..
-> m8rinek: origo šrouby spodních ramen ti můžu oměřit, mám nový ty co tam maj být na 14ku klíč.
10:56:00
31.01.2011
31.01.2011

m8rinek
-> Eidy: Hele já mam vůbec takový tušení, že origo šroub měl na přesno broušenej krk, silnější než normální šroub, musim je někde pohledat, případně jimy nahradit šrouby stávající...
10:53:44
31.01.2011
31.01.2011

Eidy
-> m8rinek: No právě. Origo šrouby mají 14 hlavu a to je legrace.
10:47:11
31.01.2011
31.01.2011

105
-> m8rinek: oou kujíí :)
10:37:40
31.01.2011
31.01.2011

m8rinek
10:33:08
31.01.2011
31.01.2011

105
jak hledam jak hledam .. ani ty turecky cepy nemuzu najit:D
17:31:09
30.01.2011
30.01.2011

m8rinek
-> Eidy: 17 hlava tam ani origo být tuším nemá, ale já bral zase můj případ kdy mam imbus hlavy, takže tu jsem mimo já :))).
Propilovat díry by pomohlo, ale tak vždy jsme to tam nakonec natáhli...
Propilovat díry by pomohlo, ale tak vždy jsme to tam nakonec natáhli...
08:24:11
30.01.2011
30.01.2011

suri
-> m8rinek: ja nevidím duvod ani vyhadzovať zvisláky z maličkou liškou alebo zato že treba nové silentbloky im dať
07:43:04
30.01.2011
30.01.2011

Eidy
-> m8rinek: Ani to by nešlo. Na 17 hlavu tam nedáš ořech, i kdyby ses zbláznil. Leda by stěna měla tloušťku cigaretového papírku.
A propilovat díry by nepomohlo?
A propilovat díry by nepomohlo?
07:37:41
30.01.2011
30.01.2011

105
-> Pavel P..: to je este pohoda... ja to mam vyrezli uz dost... :(
01:47:57
30.01.2011
30.01.2011

m8rinek
-> Eidy: tak to je ono, já z vrchu držel imbus a dole šrouboval, povolovat to po milimetru by asi byla supr práce... I když s malou ráčnou a kloubkem by to jistě šlo....
Já mam nějakej divně povařenej předek a nápravnice je širší než auto, tak se musim jakýkoli anabázi s vyndáváním nápravy vyhnout (jinak bych vyhodil celou nápravu ven, očistil a znovu natřel, takhle to musim udělat jen tak jak to jde....)
Já mam nějakej divně povařenej předek a nápravnice je širší než auto, tak se musim jakýkoli anabázi s vyndáváním nápravy vyhnout (jinak bych vyhodil celou nápravu ven, očistil a znovu natřel, takhle to musim udělat jen tak jak to jde....)
01:30:03
30.01.2011
30.01.2011

Eidy
-> m8rinek: Já zapomněl. Normální kozlíky mají pouze díru, takže stačí shora držet hlavu šroubu a povolit matku. Jenže já mám kozlíky frézovaný z nerezu a nechal jsem si udělat závit do nich. Čili musím točit šroubem, abych to povolil a vyšrouboval.
A navíc jsem tam měl šrouby se 17 hlavou, takže musíš nandat stranovej klíč kolmo k nápravnici, což jde s nápravou v autě dost blbě.
A navíc jsem tam měl šrouby se 17 hlavou, takže musíš nandat stranovej klíč kolmo k nápravnici, což jde s nápravou v autě dost blbě.
01:26:08
30.01.2011
30.01.2011

m8rinek
-> Eidy: moc tomu nerozumim, stejnou anabázi mam dnes za sebou (nehoda s brzdovkou), rameno jsem povolil na šroubech co držej spodní kozlíky, nechal ho viset na svisláku(tlumič musel ven) a svěsil ho níž. Proč musela náprava níž?
00:31:27
30.01.2011
30.01.2011

Eidy
Tak já mám teď na nápravě turecký čepy. Snad to vydrží, ale origo matky tam šly nádherně rukou.
A přehodil jsem šrouby spodních ramen. Teď tam jsou 12,9. Ale byla to šichta, když jsem nechtěl rozpojit chlazení pod nápravou a mohl jsem jí pustit jen o pár cenťáků (o 3). Trvalo mi to celý odpoledne, přístup jak k penězům.
A přehodil jsem šrouby spodních ramen. Teď tam jsou 12,9. Ale byla to šichta, když jsem nechtěl rozpojit chlazení pod nápravou a mohl jsem jí pustit jen o pár cenťáků (o 3). Trvalo mi to celý odpoledne, přístup jak k penězům.
22:30:42
29.01.2011
29.01.2011

m8rinek
-> suri: mam origa, repliku jsem měl jen jednu, ale nikdy jsem na ní matku nenatáčel...
Proto nevidim důvod proč vyhazovat čepy s lehoučkou liškou
Proto nevidim důvod proč vyhazovat čepy s lehoučkou liškou
21:55:38
29.01.2011
29.01.2011

suri
-> m8rinek: a závit 12x1,48842872mm a to doslova , nepasovala tam ani x1 x1,25 x1,50 x1,75 žiadna matka
origo ako píšeš stálo vždy cca 200
origo ako píšeš stálo vždy cca 200
21:50:23
29.01.2011
29.01.2011

Jindas
-> m8rinek: Ale jak říká -> afro100: nevím jak na tom jsou opravdu jsem se jen ptal jestli jsou a za kolik... ale jsou prej pořád...
21:49:26
29.01.2011
29.01.2011

m8rinek
-> Jindas: za 120Kč to je hezké, já kupoval nové á 200Kč dobovky...
E: dobový poznáš dle plynulejch přechodů v prostřed, kdežto turecko má znatelný hrany na tom zešikmení a válcový části + co jsem viděl je soustruženo tupou kudlou :D
E: dobový poznáš dle plynulejch přechodů v prostřed, kdežto turecko má znatelný hrany na tom zešikmení a válcový části + co jsem viděl je soustruženo tupou kudlou :D
21:48:20
29.01.2011
29.01.2011

Jindas
-> afro100: Tak to nemůžu sloužit,nevím jak na tom jsou... jen jsem se ptal jednou kdysi pro jednoho člena odsud.
21:47:09
29.01.2011
29.01.2011

afro100
-> Jindas: hej a turecke kde je nejaky neurcity zavit nie ?
21:46:41
29.01.2011
29.01.2011

Jindas
-> m8rinek: Počkej u nás v mototechně zrovna ty spodní za 120,- oba ... tak já nevím jestli to je drahý nebo levný? Jestli se to vyplatí?
21:46:10
29.01.2011
29.01.2011

suri
-> m8rinek: mne nešibe, to je kolegov názor je toho dostatok , osobne som takýchto čepov pár repasol , obrúsil a nazinkoval , prebehol závity
21:44:46
29.01.2011
29.01.2011

m8rinek
-> suri: počkej to Vám všem šibe? Zrovna ty spodní zas tak levný nejsou a nic jim není...
21:42:49
29.01.2011
29.01.2011

suri
-> Pavel P..: určite však je toho kopa , že si to vôbec vyberal
20:40:25
29.01.2011
29.01.2011

m8rinek
-> Pavel P..: vzít ocelákem a přezinkovat...
20:33:20
29.01.2011
29.01.2011

Jindas
-> Pavel P..: 29.01.11 20:30:19



20:30:19
29.01.2011
29.01.2011

Pavel P..
takovýhle narezlý čepy asi vyhodit že?

19:30:42
29.01.2011
29.01.2011

T
-> Matulo: ,-> minno: ,-> suri: : dík 

18:25:28
29.01.2011
29.01.2011

suri
-> T: 60NM ak máš momenťák inak na cit
18:13:27
29.01.2011
29.01.2011

minno
-> T 29.01.11 18:10:03: tam ide klasika 8.8, M10x20
-> T 29.01.11 18:11:30: to doťahuj s citom, musíš sám poznať kedy už stačí, aby si ten šrób neurval.
-> T 29.01.11 18:11:30: to doťahuj s citom, musíš sám poznať kedy už stačí, aby si ten šrób neurval.
18:11:55
29.01.2011
29.01.2011

Maťulo
-> T: staci 8,8 

18:11:30
29.01.2011
29.01.2011

T
jo a nevim jak dotahnout kozlíky.....ty bez mezer asi na krev ale ta mezera...já bych mohl pořád dál utahovat.....jak moc je mam dotahnout?
18:10:03
29.01.2011
29.01.2011

T
když se tu tak řeší ty šrouby....tak jsem si tak nějak vzpomněl na šrouby , co drží příčku motoru ty 4 a nevim jaký tam mam.....tam je co za pevnost?
17:03:48
28.01.2011
28.01.2011

suri
-> Eidy: mal som takú knižku kde boli www.pbocko.szm.com/projec
ts/.../vstupne%20parametre
%20pre%20vypocet%20PSS%20v
%20MKP.pdf podobné výpočty a takéto veci písané , na akom mieste to bolo testované ale neviem
15:30:29
28.01.2011
28.01.2011

vhml
-> Eidy: ta 12,9 je právě že náchylnější na dynamický namáhaní. Ale jestli to vadí nebo ne je otázka.