
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
18:34:59
28.01.2013
28.01.2013

škodec
-> peter13789: no nech to citam akokolvek nerozumiem ti ani slovo

17:47:32
28.01.2013
28.01.2013

peter13789
mám technickú otázku chlapci ...
našiel som doma kompletné čapy s maticami, podložkami aj koníkmi z užovky a tak ma napadá, či by sa mohla vyskytnúť nejaká komplikácia pri montáži do nových silentblokov do nových ramien, v prípade že nebude samozrejme tvrdé od pemita ...
našiel som doma kompletné čapy s maticami, podložkami aj koníkmi z užovky a tak ma napadá, či by sa mohla vyskytnúť nejaká komplikácia pri montáži do nových silentblokov do nových ramien, v prípade že nebude samozrejme tvrdé od pemita ...
07:41:38
24.01.2013
24.01.2013

čert
-> m8rinek 23.01.13 22:05:40: podle mě menší
22:36:44
23.01.2013
23.01.2013

m8rinek
-> stepan: jj, ale tak Tebe už jsem ovlivnil, mohla by přijít nějaká hlava pomazaná :D.
22:35:57
23.01.2013
23.01.2013

stepan
-> m8rinek: No jasně, ale já myslel, že to co ho žene je stejný a lišej se ty hnaný, víš jak to myslim?
22:30:48
23.01.2013
23.01.2013

m8rinek
-> stepan: jinak, ser na převody za kolečkem... Máš dvě kolča s různym průměrem, to větší bude mít vždy větší obvodovou rychlost, takže pokud ti to kolčo má hnát náhon tachometru a potřebuješ ho zpomalit, tak použiješ kolečko menší...
22:28:36
23.01.2013
23.01.2013

myschaak AZNP K.Hora
-> m8rinek: potřebuješ digitacho) a hezky ocejchovat

22:26:51
23.01.2013
23.01.2013

stepan
-> m8rinek: No jde, vzhledem k tomu, že jsem myslel, že se lišej ty větší, tak jsem napsal že potřebuješ větší. Když se teda lišej ty na hřídeli, tak potřebuješ menší.
22:23:35
23.01.2013
23.01.2013

m8rinek
-> stepan: ne ty jsou stejné, ale o to vůbec nejde :)))
22:20:58
23.01.2013
23.01.2013

stepan
-> m8rinek: Aha, tak já byl přesvědčenej, že se lišej ty větší kolečka směrem k náhonu.
22:18:37
23.01.2013
23.01.2013

m8rinek
-> stepan: liší se kolečko na SP...
Takže pokud dám kolečko větší, tak při stejných otáčkách kolečko, roztočím náhon tachometru ještě víc,,,,
Takže pokud dám kolečko větší, tak při stejných otáčkách kolečko, roztočím náhon tachometru ještě víc,,,,
22:15:40
23.01.2013
23.01.2013

stepan
-> m8rinek: Ale liší se to kolo, který je na náhonu, ne?
22:13:15
23.01.2013
23.01.2013

m8rinek
-> stepan: takže při stejnejch otáčkách budu tacho ještě víc roztáčet a bude mi ukazovat ještě víc? Nechceš si to ještě rozmyslet :))).
22:10:14
23.01.2013
23.01.2013

stepan
-> m8rinek: Pokud si to správně vybavuju tak potřebuješ větší.
22:05:40
23.01.2013
23.01.2013

m8rinek
Hele je tu dost chytrejch lidí... Tak poraďte...
Mám převodovku 4,22 a menší kola, takže mi tacho ukazuje víc, než reálně jedu, abych tuto chybu eliminoval, jaké použiju kolečko? Menší nebo větší?
Mám své řešení, jde mi jen o potvrzení. Díky
Mám převodovku 4,22 a menší kola, takže mi tacho ukazuje víc, než reálně jedu, abych tuto chybu eliminoval, jaké použiju kolečko? Menší nebo větší?
Mám své řešení, jde mi jen o potvrzení. Díky
22:01:18
23.01.2013
23.01.2013

stepan
-> T: No samozřejmě že se zařazenym kvaltem.
21:58:21
23.01.2013
23.01.2013

T
-> stepan: : tak ta nic nedělá,asi budu muset zkusit nějakej kvalt :-)
21:51:31
23.01.2013
23.01.2013

stepan
-> T: mrkev
21:50:27
23.01.2013
23.01.2013

T
-> Nwkt: : to vím,ale chtěl jsem se ujistit, že nevim jestli se přede mnou v tom někdo nerejpal....
-> havlik: : já bral jen za mrkev a nic a u mokrý jsem točil s poloosou, teda místo ní rukou a nic....asi by to chtělo taky správnej kvalt nebo neutrál, ne ? nevim nic
-> stepan: : a která je vstupní hřídel ?
-> havlik: : já bral jen za mrkev a nic a u mokrý jsem točil s poloosou, teda místo ní rukou a nic....asi by to chtělo taky správnej kvalt nebo neutrál, ne ? nevim nic

-> stepan: : a která je vstupní hřídel ?

21:46:41
23.01.2013
23.01.2013

stepan
-> T: A nebo můžeš točit vstupní hřídelí.
21:31:44
23.01.2013
23.01.2013

Nwkt
-> T 23.01.13 21:26:45: černý je 4,22, bílý 3,9
21:30:39
23.01.2013
23.01.2013

havlik
-> T: šroubovák :) nebo unašeč poloosy v diferáku
21:26:45
23.01.2013
23.01.2013

T
otázka amatéra jako vždy
jak otáčet diferákem na sundané převodovce, jak suchá, tak mokrá....
mam na mokré černé ozubené kolečko a na suché bílé a chci se jen ujistit jestli souhlasí převody....

jak otáčet diferákem na sundané převodovce, jak suchá, tak mokrá....
mam na mokré černé ozubené kolečko a na suché bílé a chci se jen ujistit jestli souhlasí převody....
10:48:05
22.01.2013
22.01.2013

T
-> minno: : pochopil jsi správně 

08:08:54
22.01.2013
22.01.2013

minno
-> MOLSO:



06:51:34
22.01.2013
22.01.2013

MOLSO
-> minno: nikdy som od petiho nepocul viac nadavok ako pri povolovani tych matic
stastie ze v okoli neboli kyvkove poloosi lebo by som s nimi asi dostal po hlave 




22:50:58
21.01.2013
21.01.2013

peti
-> minno: ja som nikdy nelepil a par prevodoviek som urobil a drzia, utiahoil na moment a zaklepal
22:49:58
21.01.2013
21.01.2013

minno
-> peti: fakt? dobre vedieť že aj na lepidlo na nerozoberateľný spoj existuje finta na rozobratie. Ono ale aj tak úplne dostatočne drží aj loctite na "rozoberateľný" spoj.
22:44:21
21.01.2013
21.01.2013

peti
-> minno: noo mal stastie, spomenul si ze na navode bolo ze to ide po nahriati teplovzduskou a naozaj
22:41:24
21.01.2013
21.01.2013

minno
-> peti: jo pomyslel som aj na molsa pri písaní príspevku, tiež to mal povolené pri prvej rozborke. A ty si to potom urval aj so závitom nie

22:39:10
21.01.2013
21.01.2013

peti
-> minno: molso to zalepil loctitom na nerozberatelne spoje a potom ja som to mal povolovat, vravim mu, mas tam dajaky cudny tmel a vtedy si spomenul ze ich zalepil




22:36:56
21.01.2013
21.01.2013

minno
-> T: aké 3 zo 4? Akože na dvoch prevodovkách celkovo? No je fakt, že sa tie matice zvyknú povoľovať, upozorňoval na to vždy aj nebohý petr s. Aj na mojej prvej 5q bola jedna matica povolená a dokonca až vykrútená z hriadele von tak, že kolečko šúchalo o víko. A nie som jediný. Terajšiu prevodovku (už tretí 5q
) som si robil sám a matice som dotiahol presne na moment a poriadne zaklepol a už to drží cez 30 tis. km a všetko v poriadku, nič sa nepovoľuje.

22:29:42
21.01.2013
21.01.2013

T
-> minno: : no jak píšu, já měl 3 ze 4 na povolení rukou, tak mě to zarazilo, tak se ptám pro jistotu 

22:28:27
21.01.2013
21.01.2013

minno
-> T: na povolenie rukou určitie nie. Musí to byť dotiahnuté presne.
22:03:21
21.01.2013
21.01.2013

T
-> vhml: , -> m8rinek: : takže podle tabulky to neni zrovna na povolení rukou...?
21:32:42
21.01.2013
21.01.2013

m8rinek
-> vhml: a v mý převodovce byl nahnanej závit matice do hřídele tak, že to povolila až flexa...
21:30:49
21.01.2013
21.01.2013

vhml
-> T: viz. utahovací momenty.
Zaklepat je třeba důsledně, Loctite jim neuškodí.
Já v mým hybridu nemám zaklepnuto vůbec, jen na zeleným Loctitu, budu se modlit :-D
Zaklepat je třeba důsledně, Loctite jim neuškodí.
Já v mým hybridu nemám zaklepnuto vůbec, jen na zeleným Loctitu, budu se modlit :-D
21:30:46
21.01.2013
21.01.2013

m8rinek
21:29:10
21.01.2013
21.01.2013

T
jedna technická : jak moc se utahují po sundání víka 5Q ty dvě největší matky ?
proč se ptám...rozebral jsem dneska moji druhou převodovku v životě a tím pádem mam za sebou tyhle 4 matky a z toho byly 3 jen tak volně, nebejt rozklepnutý, tak už tam nejsou....
proč se ptám...rozebral jsem dneska moji druhou převodovku v životě a tím pádem mam za sebou tyhle 4 matky a z toho byly 3 jen tak volně, nebejt rozklepnutý, tak už tam nejsou....
15:48:39
20.01.2013
20.01.2013

minno
-> vhml: Tieto moje su originaly. U druhovyroby som sa vsak stretol s tym, ze tie oka pre gumy byvaju nakrivo vovarene a potom tam tie gumy sedia uplne nahovno.
14:59:28
20.01.2013
20.01.2013

vhml
Nemůže bejt třeba nějaký druhovýrobní rameno, který bude kratší?
14:25:15
20.01.2013
20.01.2013

minno
Takto to sadlo mne po skrátení jednej gumy v páre o 3 mm a dotiahnutí matice na doraz (pemit tvrdé gumy).
13:59:21
20.01.2013
20.01.2013

škodec
tiez som nezkracoval a vraj by sa ani nemali. Ale tak jazdi aj take aj take takze je to asi jedno.
13:56:20
20.01.2013
20.01.2013

minno
-> Antony 20.01.13 13:31:24: ja som skrátil a sedí mi to tak, že aj tá vnútorná guma je stlačená približne rovnako ako u teba tá vonkajšia, čiže celkovo ešte o niečo viac zmačknuté ako u teba.....
Bude to asi záhada Z ako so všetkým u škodoviek.
Bude to asi záhada Z ako so všetkým u škodoviek.
13:36:51
20.01.2013
20.01.2013

Shader
-> Antony: Taky jsem nezkracoval a sedí...
13:35:45
20.01.2013
20.01.2013

exwrcteam
ja taky nezkracoval..
13:31:24
20.01.2013
20.01.2013

Antony - zrušená registrace
Mám taky gumy od pemita, nic jsem nezkracoval, a sedí to pěkně
13:23:19
20.01.2013
20.01.2013

minno
-> Tuner#2: no ale horné od pemita sú ináč robené ako horné sériové. A presne ako afro píše, spodné sú aj sériové dlhšie. A kdežto sériové spodné sa po dotiahnutí zmačknú tak akurát nakoľko je to mäkká guma, tie tvrdé sa vzhľadom na rovnakú dĺžku a vyššiu tvrdosť už tak moc zmačknuť nedajú a treba ich preto mierne skrátiť. Resp. zmačknúť sa dajú aj bez skrátenia, len potom už "pretekajú" z pod misiek.
12:56:14
20.01.2013
20.01.2013

afro100
-> Tuner#2: spodne gumy mas aj seriove dlhsie .. a ide prave o to, aby sa dotiahnutim viac natlacili medzi rameno a trubku ..
12:42:43
20.01.2013
20.01.2013

Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 20.01.13 10:52:14: A proč ty horní sednou bez úprav?