Úprava převodovky Š130

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 14.02.2017 do 16.02.2017, založil/a thomaschek
řadit dle data
21:35:32
16.02.2017
Discovera
-> ochoda: Ano to jsem já ten šílenec...40Kg váhy navíc. Auto bylo a je stále rozkuchané a jen jsem tehdá nahodil motor a otestil s naprosto prázdným vykuchaným skeletem bez sedaček s štokrlem místo sedačky a zabetonováním a jiným uložením (silentbloky felda tvrdý u altíku a měkký u výfuku) s karosářskou kostkou u příčky převodovky (ta je tvrdá dost - viz mé foto) a origo zavařenou s pískem vyplněnou příčkou motoru je auto neskutečně tiché. Dostat kastli do rezonance je oříšek a to bylo auto úppně prázdné bez jediné sedačky. Daň je přidaná váha a né málo. Pro mě je priorita ticho a kochání z jízdy 6 Trhat asfalt to nemusí.



A k té převodovce....raději nechám sérii 3,9 5q než se srát s pokusy. Mě dalo zabrat seřízení jen vůle mezi hřídelí a stálým převodem, když jsem do ní házel z poloviny nové kola a synchrony....sakra jak tohle děláte nechápu. Převodovka je to nejhorší do čeho člověk může šáhnout....ta nedá následně nic zadarmo.
upraveno 1x, naposled 16.02.2017 21:38:38
11:59:04
16.02.2017
vhml
-> steyr 15.02.17 22:31:53: mám to spolu s 185/60R14.



Samozřejmě rychlej rozjezd s tím neprovedeš. A loni na Beroune v Kasárnách už to taky bylo na hraně, ale to je dáno i motorem. Záleží co od toho očekáváš a na co to chceš.
110LS - Rallye Berounka Revival 2016
11:52:00
16.02.2017
Evž@
-> steyr: řekl bych že to už celkem zabíjí odpich....chce to umět se spojkou při rozjezdu
08:32:27
16.02.2017
minno
Ja teda tichú škodovku rozhodne nemám3 Je to furt len hlučný traktor.



Ale je fakt, že s tou hlučnosťou prevodových koliesok je problém. Hlučné sú aj niektoré sériové kolesá z fabriky, keď si dobre nesadnú tolerancie u súkolí8
22:31:53
15.02.2017
steyr
troska sa votriem do vlakna....jazdi niekto LR prevody na diferaku 3,9 ? neni ta jendotka moc dlha uz ?
20:53:57
15.02.2017
MVM
-> Gemini: Já mám od něho dvě který řvou3 .. Už jsem mu psal. Prý to mám dovézt na výměnu - no rozdělávat se mi to kvůli tomu nechce. a na rovný zuby jsu zvyklej. Prý chyba ve výrobě o který ví - všichni se m u už prý ozvali. Byla to prý jedna serie koleček.
20:49:37
15.02.2017
Gemini
mal som piatu rychlost od p. Sixtu....0.96 sikmy zub.....zvuk ako rovny zub :) cista katastrofa

Never more !!
19:50:47
15.02.2017
ochoda
-> Čokin: Ještě tuším Discovera (?) nebo někdo takovej tady stavěl myslim 120 a ten to měl napěchovaný odhlučňovacím matrošem teda pekelně. 6 Ale jinak jak říkáš. 1
19:47:37
15.02.2017
Čokin
-> ochoda: Tiší škodovku neznám......Minno má uši jako skladatel3
18:34:32
15.02.2017
ochoda
-> thomaschek : Já sem měl teda období, že sem na 5q jezdil jen 1,2,3,4 páč 5ka moc pískala. 1 A řekl bych, že lepší tomu pomůžeš, když to auto odhlučníš (u člena minno toho jde okoukat víc než dost, ten bych řekl, že je na ten klídek v autě docela uchylnej 1 (nic ve zlym)).
17:22:46
15.02.2017
MVM
-> Bery: No Hevland je o systému řazení - ale chápem no.. myslel jsi tzv. rovný zuby což je jekot oproti šikmýmu mnooohem větší .. -> thomaschek : No jak Ti už -> Dušan: napsal - dej 0,74 Sixta a víc neřešit.

Co je ale můj názor - nemá smysl u 1,4 OHV 55kW nebo jiných malých motorů moc smysl ty motory trápit zabetonováním do tahu v kroutícím momentu v nízkých otáčkách. Nikdy jsem tuto teorii extrémně "dlouhých" ekonomických 5° neuznával,na spotřebu to stejně pořádně nejede.Hlučnost - to je specifický .. A pokud nebudeš mít nějakou super vačku nebo turbo díky čemuž bys dosáhl především podstatnýho nárůstu točivýho momentu - je to utopie a špatná úvaha. Je to můj názor aniž bych počítal tažnost jednotlivých kvaltů,nedjbůh graf dynamickejch odporů .. Aby to "nějak" hrálo s charakteristikou motoru - musí tomu odpovídat i kvalty.
upraveno 1x, naposled 15.02.2017 17:23:56
07:44:40
15.02.2017
Dušan
-> vhml: pomoc se da vsemu, ale vzhledem k materialu a nutnosti brouseni atd je to vopruz
07:05:49
15.02.2017
Bery
hlučnější verzi jsem nepoznal. Nepatrně to víc kňučelo, říkal že to bude ošetřený s další výrobou,takže teoreticky by už hlučná kola neměl nabízet.

Mě se ale nedá moc věřit - proti hewlandu je všechno tichý...
06:56:04
15.02.2017
vhml
-> Dušan 15.02.17 06:14:15: 4kvaltový kolečko tam sice nepasuje, ale nechá se mu pomoct aby tam pasovalo.



Jinak má-li to být cestovní kvalt, tak bych do nově vyráběného ozubení nešel ani náhodou, pokud bych nedostal záruku na hlučnost. Protože to je věc které se u závodních převodovek neřeší, ale dosáhnout nějaký rozumný hladiny je technologicky dost problém. Lze to, ale samozřejmě zas za úplně jiný peníze než stojí ,,závodní" soukolí
06:20:25
15.02.2017
Dušan
ten pokles otacek 4 vs 5 u Sixty je o nejakych 1700 dolu
06:14:15
15.02.2017
Dušan
-> thomaschek : uz jsem ti jednou napsal, ze 4st ze 4Q nejde do 5Q. Osove jsou jsou zamenitelny, ale neni tomu tak v jejich hloubce na ulozeni na hrideli. 4Q a 5Q ma jiny lozisko. Co se tyka hlucnosti tak jsou a budou jeste dlouho hlucny. A navic pro nekoho kdo ma rad uplny ticho jsou hlucny hodne. Pak je tam jeste jedna vec u Sixtovych kolecek a to bezpecnost. Me to prasklo ve svaru, tzn na vyhozeni. Ano, na silnym motoru, ale o tom nikdo predem nemluvil.
22:25:39
14.02.2017
skodoukolemsveta.cz
-> thomaschek 14.02.17 22:13:37: Ahoj, zrovna jsem si od něj jednu takovou "pětku" koupil a budu příští týden snad už zkoušet, tak ti povím jak je hlučná či nikoliv.
22:13:37
14.02.2017
thomaschek
Kluci, díky za komenty, ale asi jsme se nepochopili. Nevidím důvod, proč by nešly kolečka 4.rychlosti z 4kvaltu dát jako namísto seriové čtyřky do pětistupňové převodovky? Pak by se dodělala jen těžší pětka. Pokud vím, nesměla se pouze zaměnit vidlička zpátečky z 4kvaltu a 5kvaltu. Osová vzdálenost mezi hřídelemi všech převodovek ve stejná. No zítra rozpulím náhradní převodovku a uvidím, zdalli čtyřky jsou zaměnitelné, ale na 99,9% to jde. Navíc někdo tu měl v 5kvaltu na čtvrtém stupni 0,96 ze 4kvaltu. Takže divně odstupňované to nebude -jediný skok bude mezi mezi 3a4, ale bude stejný, jako měla 120 mezi 3 a 4, dodám jen těžší pětku. Modul se dá vždy spočítat a nabrousit, stačí počty zubů a vzdálenost hřídelí. Ty nové pětky Sixty navařené na původní jádro jsou permanentně hlučné nebo si sednou? O to mi právě nejde, upřednostňuje se klid, když výkon na těžkou pětku mám.
upraveno 1x, naposled 14.02.2017 22:20:48
19:48:04
14.02.2017
Vrba
-> thomaschek : To už by chtělo vyměnit i 1,2,3 ,jinak to bude nesmyslně odstupnované. Navíc bys měl počítat s tím,že nové převody budou o něco hlučnější než sériová kola.
14:24:12
14.02.2017
Dušan
navic 4° ze 4 kvaltu ma jine kolecka, ktere nejdou do 5 kvaltu
14:23:06
14.02.2017
Dušan
-> thomaschek : vymen jen 5° kola. U Sixty si kup 0.74 a 1300ka s tim bude mit co delat.
13:53:34
14.02.2017
vhml
-> thomaschek 14.02.17 13:03:36: počty zubů si nemůžeš libovolně vymýšlet. Vzhledem k rozteči hřídelí, sklonu zubů a potřebnému modulu ( uvažujme, že bude stejný jako u sériových koleček ) se musíš držet i sériového součtu počtu zubů na soukolí.
upraveno 1x, naposled 14.02.2017 13:56:07
13:03:36
14.02.2017
thomaschek
Kluci,

nic moc jsem tu na to téma nenašel. Budu upravovat převod na 5.stupni škody 130. Čtvrtý stupeň bude klasika ze čtyřkvaltu 0,96, pátý bude těžší na původním jádru. Rozvodovka 3,9. Máte někdo fyzickou zkušenost, jaký nejtěžší převod je ještě zkousnutelný? Jde o snížení hlučnosti na dálnici a mimo obec, dynamika jde stranou. Výpočtově mi vychází dobře převod 0,736 (28/38) nebo ještě i 0,722 (26/36). Pneu bude 185/60R14 4x130 (odpovídá obvodově 165/80R13). Motor 1,4 OHV 55kW. Nebo někdo jezdíte ještě delší převod na pětce? Jako možnost vychází 23/32 =0,718 (což je stejná pětka, jakou měly první Favority 136), ale š 130 má větší průměr kol, což převod udělá ještě těžším. Možností je i „převrácená trojka“ (31/22→22/31), pak je z toho 0,709, což i na 1,4 je asi příliš těžký převod. Níže jsou vypočtené otáčky při 90km/h na pětku s rozvodovkou 3,9 a pro porovnání i první Favorit 136:

Převod 5. stupeň n/min

0,828 originál š 130 - 2630

0,736 - 2351

0,722 - 2308

0,717 Favorit (rozvodovka 3,895) -2398
upraveno 1x, naposled 14.02.2017 13:04:21
Extreme Tyres