skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Proč jede na neutrál?
00:34:15
14.05.2016
14.05.2016

srdcar 120L
-> vmat93 07.05.16 10:34:59: -> Zdá se, že přemýšlíš nad blbostí. Studený olej v převodovce způsobí jen to, že jsou ozubená kola i při neutrálu unášena. Když jsi to měl zvednuté, zkoušel jsi někdy, jakou sílu musíš vynaložit, abys kolo zastavil? Minimální. Převodovce se nic nestane, je na přenos sil stavěná, je mazaná olejem a brzdám to nic nedělá. Když se olej zahřeje, tak to většinou přestane dělat. Pokud nemáš místo převodového oleje vazelínu.
12:44:46
13.05.2016
13.05.2016

Vrba
-> Petr120: může byt špatná poloha přesuvníku některé rychlosti. Ale těžko takto na dálku přesněji diagnostikovat.
20:38:36
12.05.2016
12.05.2016

srdcar 120L
-> Vojťas: Sytič = obohacovač směsi, jedná se vlastně o další jednotryskový karburátor v karburátoru, se samostatným ovládáním množství vzduchu a lze ho rovnoměrně jako klasickou klapku regulovat. To znamená dát naplno, přiškrcovat a zavřít úplně. Pokud ti to takto nepracuje, tak je na sytičové klapce něco složeno špatně a nebo je ucpaná tryska sytiče.
15:09:00
12.05.2016
12.05.2016

Petr120
-> Vrba: olej tam je co tam má být (je přímo do téhle převodovky) a špatně seřízené? jak to můžu seřídit? Je tam nová spojka
14:16:42
12.05.2016
12.05.2016

Luky
-> Vojťas: tzn. u prvních stodvacítek? Já myslím že počínaje 1202STW přes litra až po Rapida jsem nikdy neměl problém to nastavit v nějakých rozumných hodnotách, tak nevím kde nějaký on/off sytič případně je
14:04:50
12.05.2016
12.05.2016

Vojťas
-> Luky: ja mam za to ze u prvnich typu sytice nejde nastavit jina hodnota nez plna? nebo ta hranice kdy to je na max/min je tak mala, ze to prakticky nema vyznam
10:03:33
12.05.2016
12.05.2016

Luky
-> vmat93: malinko odbočím - přijde mi, že je divný nechat běžet auto na volnoběh na plný sytič. Proč? Potažmo když je to na kozách kvůli výměně brzd...
Já sytič stahuju tak aby otáčky byly co nejmenší a zároveň to nechcíplo
Já sytič stahuju tak aby otáčky byly co nejmenší a zároveň to nechcíplo
09:49:24
12.05.2016
12.05.2016

Vrba
-> Petr120: hmmm,špatny olej nebo špatně seřízené,....
15:55:27
11.05.2016
11.05.2016

Petr120
-> palinator: já jsem ve fázi testů a zjistil jsem tohle a nějak nechápu proč to dělá :/
10:12:45
11.05.2016
11.05.2016

palinator
-> Petr120:
Koukám že mi někdo okopíroval koncepci.
Akorát já jsem ještě daleko od realizace.
Koukám že mi někdo okopíroval koncepci.


21:08:00
10.05.2016
10.05.2016

Petr120
-> Vrba: řekl bych že jen unáší, ale má snahu to jet
19:46:51
10.05.2016
10.05.2016

Vrba
-> Petr120: jede,nebo jen unáší?
18:53:43
10.05.2016
10.05.2016

Petr120
Mám stejnej problém, ale s převodovkou z favorita. Měl jsem ji rozpůlenou kvůli zavaření diferáku (mám to na traktor) olej je tam novej co mi prodal borec v mototechně přímo do převodovky na favorita. A stejně to furt jede, i když mám vyřazeno. Mohl jsem ji nějak špatně složit?
13:17:39
07.05.2016
07.05.2016

Syny
Hustej olej v prevodovce. A to bud tim, ze tam nekdo dal blbej a nebo tim, ze ten co tam je uz je spis vazelina...
11:25:33
07.05.2016
07.05.2016

stepan
-> miguelias: A bude tu téma "Proč mi teče převodovka a náprava". 

11:01:40
07.05.2016
07.05.2016

miguelias
-> vmat93: Zkus vyměnit mazut v převodovce za olej.



10:34:59
07.05.2016
07.05.2016

vmat93
Původně jsem nechtěl kvůli takové blbosti zakládat nové vlákno, ale nemohu nikde nalézt v jiných vláknech odpověď. Taky se vám stává, že stodváca s odbržděnou ruční brzdou na plný sytič lehce, skoro neznatelně popojíždí dopředu? Já jsem si na to ve své 125L zvykl, ale v začátcích mě to dost znervózňovalo
Sice to vyřeší ruční brzda, ale i tak - brzdám ani převodovce přece nemůže nijak svědčit, když je tam nějaká (poměrně dost velká) síla, která se opírá do zabrzděné nápravy, ne?
Krásně to šlo pozorovat včera při výměně paken. Nastartoval jsem motor, aby se po delší době zahřál a promazal a i když auto stojí na cihlách, tachometr vyletěl na zapnutý sytič na 35 km/h
Na volnoběh při zahřátém motoru (cca 900 ot/min) to pak odpovídalo "jen" nějakým deseti km/h, ale i tak to je dost na to, že v tu chvíli se přece kola nemají vůbec co točit, ne?

Sice to vyřeší ruční brzda, ale i tak - brzdám ani převodovce přece nemůže nijak svědčit, když je tam nějaká (poměrně dost velká) síla, která se opírá do zabrzděné nápravy, ne?
Krásně to šlo pozorovat včera při výměně paken. Nastartoval jsem motor, aby se po delší době zahřál a promazal a i když auto stojí na cihlách, tachometr vyletěl na zapnutý sytič na 35 km/h

Na volnoběh při zahřátém motoru (cca 900 ot/min) to pak odpovídalo "jen" nějakým deseti km/h, ale i tak to je dost na to, že v tu chvíli se přece kola nemají vůbec co točit, ne?