
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava převodovky - otočená trojka za pětku
13:05:59
05.04.2016
05.04.2016

Akasa
nešlo mi vůbec o max rychlost
, spíš o spotřebu a hlučnost

09:46:26
05.04.2016
05.04.2016

minno
-> Dušan: nema cenu jezdit vic jak 180







15:11:04
01.04.2016
01.04.2016

Dušan
-> Akasa: krouceni prevodovky je asi zbytecny resit. Bud vydrzi nebo ne. Ocelovy vika mi vydrzely stejne jako origo hlinik. A popravde delsi prevodovku nez 3,9 a 0,74 je asi zbytecny. Nekolikrat jsem to zkousel, ale nema cenu jezdit vic jak 180.
07:02:34
01.04.2016
01.04.2016

vhml
-> Akasa 01.04.16 00:24:48: Těch 0,65 už by byl velikej úlet. Hlavně by byl problém návaznosti na čtyřku.
00:24:48
01.04.2016
01.04.2016

Akasa
-> Dušan: Díky za info, já sice taky plánuju turbo (zatím teda kromě toho turba, intercooleru a mnou nachystané redukci ze svodů na turbo nic hotového nemám :D), ale s tak brutálním výkonem jako máš ty nepočítám (to turbo bude jen tak na chuť, max 0,4bar) tak snad by to mohlo vydržet. Nechám si osoustružit a převařit ty věnce ze trojky u známeho, kdyby se na to nedal, tak to asi nechám sixtovi a rovnou bych uvažoval o poměru kolem 0,65. Snad by se to tam ještě mohlo vlézt. Řešil jsi Dušane nějak kroucení převodovky? Má smysl dávat ty boční ocelové víka?
15:36:22
31.03.2016
31.03.2016

Karel.
-> Čokin:



13:51:13
31.03.2016
31.03.2016

Dušan
-> Čokin:
-> Akasa: 0,74 na SP3,9 ,motor 210k/300Nm. Samozrejme na petku je rychla jizda zadny praseciny.

-> Akasa: 0,74 na SP3,9 ,motor 210k/300Nm. Samozrejme na petku je rychla jizda zadny praseciny.
22:16:53
30.03.2016
30.03.2016

Čokin
-> Akasa: Dostačujcí......

21:55:37
30.03.2016
30.03.2016

Akasa
-> Dušan 30.03.16 17:34:45: Jaký to byl poměr? Ten věnec už vypadá docela tence. Jaký byl výkon a kroutící moment motoru?
17:42:47
30.03.2016
30.03.2016

Dušan
-> Čokin: jj
17:41:39
30.03.2016
30.03.2016

Čokin
-> Dušan: To je ta dlouha 5 ?
17:34:45
30.03.2016
30.03.2016

Dušan
me treba Sixtova 5ka praskla ve svaru...Sixta na to ani neodpovedel
20:10:40
29.03.2016
29.03.2016

ochoda
-> vhml: Aha 

19:28:23
29.03.2016
29.03.2016

vhml
-> ochoda 29.03.16 18:25:37: hnané nikdy
18:25:37
29.03.2016
29.03.2016

ochoda
-> Akasa: Tak teď si mě dostal, ale podle mě dělaj nový kola dycky celý.
18:17:36
29.03.2016
29.03.2016

Akasa
myslel jsem věnec se zuby, pokud jsem to správně pochopil, tak to dělá pan Sixta stejně. Je to "spojování" základu ozubeného kola s věncem moc složité pro soustružníka, nebo by na to byl potřeba nějaký spešl přípravek? Ještě jedna důležitá otázka, kolik je tedy vlastně toho prostoru v bloku převodovky? jaký maximální poměr by se v místě, kde je pětka vlezl?
18:05:33
29.03.2016
29.03.2016

ochoda
-> Akasa: "jen" zuby je podle mě kravina dělat, a tušim se to aji kolíkuje, nejenom vaří
18:02:54
29.03.2016
29.03.2016

Akasa
Díky moc Ultim, tohle jsem přesně chtěl vědět, na čem by vlastně ta úprava závisela. Chápu li správně, nejhorší část té mé úpravy by bylo vlastně to soustružení. Pokud budu mít trojkové a pětkové soukolí, tak by to měl dobrý soustružník zvládnout, ne? Když se to potom svařuje k sobě, nezměkne nějak ten materiál? Kalí se to potom znovu, nebo je to jen malý problém, který se neřeší? (předpokládám, že se to neřeší, protože jinak by se před obráběním mohly nechat ty kola "odkalit" a pak po zavaření znovu zakalit) A ještě jedna otázka: Kdybych si chtěl udělat jiný poměr, ale byl bych si to soustružení a a svaření schopný nechat udělat u známého, na kolik si myslíte, že by vyšly udělat od sixty vyloženě jen ty zuby? předpokládám, že by se tím cena dala dost stáhnout. (ikdyž ani těch 3300 není nějak vyloženě moc)
17:56:13
29.03.2016
29.03.2016

MVM
Tak jak píšou kluci.Rozebrat,poslat třeba Sixtovi. (Nejdřív mu zavolat co jak.. )Nechávám si u něj dělat převody a vždycky jednání v pohodě. 

17:32:15
29.03.2016
29.03.2016

Ultim
-> Akasa: Jako ono to jde, ale ne tak jak si myslis.
Ty kola jsou navzajem nezamenitelna (hnane a hnaci a jednak taky ze 3ky na 5ku).
Co by ale slo, tak vzit pouze soukouli ze 3ky na navarit to na stredy z 5ky, samozrejme obracene.
Ony se tak delaji i ty zakazkove prevody, viz Sixta, protoze je mnohem levnejsi delat jen soukouli, nez cele ozubene kolo.
"Uvedenou sadu lze také zakoupit pouze výměnou – dodáte seriovou sada kol (nepoškozené synchronní ozubení) a dostanete upravenou sadu závodní."
www.prevodovky-sixta.cz/i ndex.php/extensions-40
Cena bude stejna jako u noveho prevodu tj. 3.300-3.500,- protoze to soukouli musi nekdo z toho ozubeneho kola vyrobit (a v soustruzit to kaleneho kola neni zrovna sranda).
Ty kola jsou navzajem nezamenitelna (hnane a hnaci a jednak taky ze 3ky na 5ku).
Co by ale slo, tak vzit pouze soukouli ze 3ky na navarit to na stredy z 5ky, samozrejme obracene.
Ony se tak delaji i ty zakazkove prevody, viz Sixta, protoze je mnohem levnejsi delat jen soukouli, nez cele ozubene kolo.
"Uvedenou sadu lze také zakoupit pouze výměnou – dodáte seriovou sada kol (nepoškozené synchronní ozubení) a dostanete upravenou sadu závodní."
www.prevodovky-sixta.cz/i ndex.php/extensions-40
Cena bude stejna jako u noveho prevodu tj. 3.300-3.500,- protoze to soukouli musi nekdo z toho ozubeneho kola vyrobit (a v soustruzit to kaleneho kola neni zrovna sranda).
17:27:59
29.03.2016
29.03.2016

vhml
Jít by to šlo. Sám mám na pětce zuby ze čtyřky. Jen s tím není o moc míň práce než vyrobit věnec nový. Výhodou pak je jistota, že to nebude pískat, na rozdíl od nově vyrobených.
17:20:46
29.03.2016
29.03.2016

ochoda
-> Akasa: Honza Frei (tušim) to má v nabídce od členů, hledat se mě to nechce.
...nejde to dle mě proto, že na jedný hřídely sou ozubaný kola "obyč" a na tej druhej maj ještě nějakou část co souvisí se synchronama. Ono když v tom odkazu od Čokina koukneš na ty vnitřnosti na obrázkách tak si myslim že už od podledu jde vidět, že to nepůjde.
...nejde to dle mě proto, že na jedný hřídely sou ozubaný kola "obyč" a na tej druhej maj ještě nějakou část co souvisí se synchronama. Ono když v tom odkazu od Čokina koukneš na ty vnitřnosti na obrázkách tak si myslim že už od podledu jde vidět, že to nepůjde.
17:19:30
29.03.2016
29.03.2016

Čokin
-> Akasa: Cena u Sixty je tuším 3500,- / ks.
Jinak více Ti řekne k tomu Vrba
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Jinak více Ti řekne k tomu Vrba
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
17:10:45
29.03.2016
29.03.2016

Akasa
proč by to přesně nešlo? jak se pohybuje průměrná cena za vyrobení 2 takových kol?
17:01:54
29.03.2016
29.03.2016

peti
-> Akasa: nedalo, jedine dat vyrobit na zakazku ine ozubene kolesa s pozadovanýcm prevodovým pomerom
16:54:13
29.03.2016
29.03.2016

Akasa
Zdravím, nenašel jsem zde, že by se tu taková věc už řešila, ale myslím si, že jde minimálně o zajímavý nápad.
Jak jsem psal v nadpise, zajímalo by mě, jestli by bylo technicky možné vyměnit ozubená kola 3. rychlostního stupně, za ozubená kola 5. rychlostního stupně, ale s tím, že by ta kola z trojky nebyly jako u normální trojky v převodovém poměru 1,41; ale přehozená. Pokud správně počítám, by byl u takto přehozených kol převodový poměr 0,71. Což by pro mě mělo velikou výhodu při jízdě po dálnici.
Teď se suchou 5kv. převodovkou (3,9) na kolech 175/65/13 (obvod 1750mm) jedu na pětku (origo poměr 0,83) při 3000 ot/min 97km/h, po změně na poměr 0,71 bych jel při 3000 ot/min 113km/h. Původně jsem uvažoval i o převrácené dvojce, ale to by bylo už moc extrémní a na to bych neměl krouťák. (převrácená dvojka má 0,47 - 3000ot/min = 171km/h, 2200ot/min = 126km/h).
Tolik k teorii, teď by mě zajímalo a doufám, že bude mít někdo konstruktivní odpověd na mou otázku, zda-li by to šlo to tahle vyměnit. Výhoda by byla v tom, že pořizovací náklady jsou téměr nulové narozdíl od toho, nechat si vyrobit 2 ozubená kola na zakázku. Jen nevím tyhle 3 věci:
Vlezlo by se to do bloku?, šlo by to kvůli osazení na osy? nebyl by nějaký jiný problém?
samozřejmostí by asi byla i změna 4. rychlostního stupně (1,08) na rychlejší z obyčejné 4kvaltové převodovky (0,96), ale to tuším, by asi neměl být problém.
Předem díky k věcné diskuzi, ideálně někoho, kdo už nějakou tu převodovku rozebral. Já osobně jsem v tomhle laik a úpravu bych nechal na někom odbornějším, kdo by mi i správně seřídil vůle vyměnil nějaké synchrony a tak.
Přikládám pro zajímavost tabulku vypočtené rychlosti v závislosti na otáčkach a převodovém poměru.
Jak jsem psal v nadpise, zajímalo by mě, jestli by bylo technicky možné vyměnit ozubená kola 3. rychlostního stupně, za ozubená kola 5. rychlostního stupně, ale s tím, že by ta kola z trojky nebyly jako u normální trojky v převodovém poměru 1,41; ale přehozená. Pokud správně počítám, by byl u takto přehozených kol převodový poměr 0,71. Což by pro mě mělo velikou výhodu při jízdě po dálnici.
Teď se suchou 5kv. převodovkou (3,9) na kolech 175/65/13 (obvod 1750mm) jedu na pětku (origo poměr 0,83) při 3000 ot/min 97km/h, po změně na poměr 0,71 bych jel při 3000 ot/min 113km/h. Původně jsem uvažoval i o převrácené dvojce, ale to by bylo už moc extrémní a na to bych neměl krouťák. (převrácená dvojka má 0,47 - 3000ot/min = 171km/h, 2200ot/min = 126km/h).
Tolik k teorii, teď by mě zajímalo a doufám, že bude mít někdo konstruktivní odpověd na mou otázku, zda-li by to šlo to tahle vyměnit. Výhoda by byla v tom, že pořizovací náklady jsou téměr nulové narozdíl od toho, nechat si vyrobit 2 ozubená kola na zakázku. Jen nevím tyhle 3 věci:
Vlezlo by se to do bloku?, šlo by to kvůli osazení na osy? nebyl by nějaký jiný problém?
samozřejmostí by asi byla i změna 4. rychlostního stupně (1,08) na rychlejší z obyčejné 4kvaltové převodovky (0,96), ale to tuším, by asi neměl být problém.
Předem díky k věcné diskuzi, ideálně někoho, kdo už nějakou tu převodovku rozebral. Já osobně jsem v tomhle laik a úpravu bych nechal na někom odbornějším, kdo by mi i správně seřídil vůle vyměnil nějaké synchrony a tak.
Přikládám pro zajímavost tabulku vypočtené rychlosti v závislosti na otáčkach a převodovém poměru.