5q do škody 100

prohledat
68 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.11.2013 do 11.12.2025, založil/a tukanovec83
řadit dle data
19:30:52
11.12.2025
Bukaj
-> ajok 11.12.25 19:19:34: Do modelu 86 včetně ježek v kleci, od modelu 87 kost...
19:19:34
11.12.2025
ajok
-> Tom Troll 09.12.25 16:42:25: ani nevim, co mam u BAZe, ale u zlutyho jsem daval novou kost, tam hlavne mam nesmrtelny kus konce radici tyce, aby to uz neulitlo...6
22:33:15
09.12.2025
Bery
dají se použít i jiné kloubky.
A s upravenou kulisou se ti pak stane, že mi třeba táta, když se zkoušel jednou rozjet, tvrdil, že tam jde jen 3 a 4. ostatní kvalty nenašel...
19:11:48
09.12.2025
stepan
-> Boco: Třeba já. Jeden kloub u kulisy, druhej hned u převodovky.
16:42:25
09.12.2025
Tom Troll
V Rapidu mám 5q v kombinaci s ježkem v kleci - ne až tak časté řešení vzhledem k blízkosti náběhu 5q a přechodu na kost, s komplet novým ježkěm z autotypu a novou kuličkou ve zkrácené páce, a musím řít je to nejlepší sklatba řazení co jsem ve škodovce zatim kdy měl možnost zkusit. 5
16:38:47
09.12.2025
StepaNoFUN
-> Boco 09.12.25 16:17:41: Na zavodakach skoro vsichni.
16:17:41
09.12.2025
Boco
-> stepan 09.12.25 08:13:59: Fiha tak toto ma teda este nenapadlo... fakt to niekto jazdi?
14:06:46
09.12.2025
Bukaj
S kloubem z řízení nemám osobní zkušenost. Domnívám se, že řazení bude pak velmi přesné, ale že se budou přes táhlo a kulisu řazení přenášet do tunelu všechny rezonance agregátu.
Nicméně je to řešení "na furt" bez potřeby měnit gumy nebo kost a bez nutnosti montáže objímky na tyč řazení.
11:46:31
09.12.2025
Bery
já šetřím a dávám 1 kloub
08:13:59
09.12.2025
stepan
-> Boco: Jsem pro dva klouby z řízení a žádný uložení tyče ani vůle nemusíš řešit.
00:05:30
09.12.2025
Boco
-> Bukaj: Ježka v kleci jazdím teraz a po tuningu sikovkami (knipexami) je ticho, ale mám k dispo zachovalú tyč s kosťou a príde mi nie zlý ten systém s plastovým ložiskom. Ale je fakt že kosť má asi väčsie vôle... a nie je problém s ND...
19:48:51
08.12.2025
Bukaj
-> Boco: Ježek v kleci je určitě "levnější" varianta - gumy do něj seženeš bez problému a i celou klec. Je s ním přesnější řazení, jen občas začne chrastit (dá se vyřešit přibodováním plíšků klece svářečkou.
Oproti tomu gumokovová kost je komfortnější (nehrozí pazvuky z tunelu), bezúdržbová, ale je větší vůle v ředicí páce a vůle se stále zvětšuje s používáním, až přeroste únosnou mez...
...kost se blbě shání.
Asi bych zachoval ježka v kleci.
15:53:17
08.12.2025
Boco
Alebo použiť toto uloženie s kosťou?
zvětšit 5q do škody 100 - obrázek od Boco vložen 08.12.2025 15:53:17
15:52:40
08.12.2025
Boco
Ahojte,
pomaly sa pripravujem na výmenu prevodovky v mojej 100, prakticky som rozhodnutý že tam pôjde 5q.

Otázka na tých čo už s tým majú skúsenosti - je lepšie tam nechať klasickú radiacu tyč s kockou a ponechať klasický uzáver vzduchového kanálu (foto), alebo tam implementovať riešenie z posledných 742, čiže klzné ložisko (2 plastové polmesiace) a kosť?

Samozrejme viem že treba posúvať tunel a skracovať radiaciu tyč, ide mi o to aký typ tyče a uloženia je na základe skúseností lepšie použiť.
zvětšit 5q do škody 100 - obrázek od Boco vložen 08.12.2025 15:52:40
21:17:38
26.02.2014
Lock007
-> minno: spíš blbost než odvaha 1 hold to bylo buď a nebo a nepovedlo se...
21:12:48
26.02.2014
minno
-> Lock007: ono je to aj tak odvaha dať do auta neznámu prevodovku bez kontroly v akom je stave.
20:38:07
26.02.2014
Lock007
-> srdcar 120L: no zatim teda schánim jinou ... jak píšeš jezdit s tim jde, ale ten zvuk je hroznej. Já jí dostal zadarmo k jednomu autu s tim, že je to bez záruky, takže můžu nadávat akorát tak sobě 8

Ještě tu mam jednu, ale tam zas spadnul kamarádovy kámen z poloosy omlelo to zuby a diferák je natvrdo... takže možná by z těch dvou byla jedna dobrá :D
upraveno 1x, naposled 26.02.2014 20:39:46
19:51:18
26.02.2014
srdcar 120L
-> Lock007: Já si tedy myslím, že tu převodovku budeš muset nejspíš vyndat a rozebrat, domnívám se, že máš nejspíš neměněné dvojité ložisko u pátého kvaltu nebo nestejný počet vymezovacích podložek pod ložiskem a kříží se. GO asi nic moc.10 Jen můj názor.

Něco podobného jsem měl taky, všechny kvalty "žvejkavě zpívaly", nějaký čas jsem s tím jezdil a dopadlo to tak, že se vylomil zub na hrušce v diferáku. Po rozebrání jsem zjistil, že hlavní hřídel byla ohnutá. A převodovka údajně byla taky po GO. No a úplně bonbonek nakonec, švagr dotyčného, od kterého jsem tu převodovku koupil, se u piva prokecl, že ji měli původně v domo malotraktoru a tahali s ní dřevo z lesa. A tenkrát jsem za ni dal 5 tisíc 30
16:06:53
26.02.2014
Lock007
-> vhml: jo jasný vim že zpátečka má rovný zuby jen sem to blbě napsal dělá to hodně divnej zvuk nevim jak to popsat prostě takovej chrčivej/ rachtavej. Olej klasika mogul trans 80 2,5 litru
15:57:58
26.02.2014
vhml
-> Lock007 26.02.14 15:49:20: na zpatecku to delat musí, ta má rovný zuby. Olej tam máš?
upraveno 1x, naposled 26.02.2014 15:58:03
15:49:20
26.02.2014
Lock007
Mám dotaz. Dal sem si do stovky pětikvalt který byl údajně po GO, no řadit jde krásně , nic nikde neteče, ale za jízdy hrůza převodovka hrozně chrčí jako by měla rovný zuby. Nejvíc to dělá na zpátečku to je zvuk jak ve vejtřasce.Jel sem s tim asi 1 km a dělá to na všechny kvalty ale od dvojky nahoru už to neni takový. Když je auto v pohybu a vyřadim na neutrál, tak je hned klid a krásně ticho. Nenapadá vás čím to je ? Jestli to dělá diferák nebo třeba nějaká kravina náhodou než to začnu zas vyndavat. Dík
09:47:20
13.12.2013
Olgoj Chorchoj
-> tukanovec83: motivace drsně lenošská, ale má správnej výstup - vyhnout se SEDRu... Dále: je li ten pierrebuřt správně (lambda jak má být) natryskován, pak tě nic nesežere (na třístovce vačce jezdim při otryskování 26(I. komora): 125/150 a 28 (II. komora): 162/140 asi za deset). Blbý natryskování se dá řešit, pokud nevyhraje "chci nechat tyhle, abych nemusel zašroubovávat nový" :-)

...Že se to blbě vejde vedle chladiče je jediná nepříjemnost. Vyřešit to ale jde
upraveno 2x, naposled 13.12.2013 12:39:26
16:29:49
11.12.2013
sliwowitz
pri tej 136 nahodou saniu/karbu/filterboxu nezavadzia hadica od termostatu?
10:41:37
11.12.2013
tukanovec83
sání chci nechat tohle, abych nemusel lícovat jiný...:-/
22:33:32
10.12.2013
dragon_cb_cz
-> tukanovec83: Spíš bych sháněl sání 742.136, dá se dneska sehnat už celkem bez problémů. Jinak karburátor tam můžeš dát libovolnej kterej difuzorama odpovídá tomu objemu... klidně to ukrmí i SEDR, jen ho musíš vhodně natryskovat.
19:40:51
10.12.2013
tukanovec83
tak jsem si sehnal toto: favorit, na bloku je 135M, odlehčený ventily, jinej rádius na nich, vačka 280/280, leštěný a zvětšený kanály jak hlava, tak sání/výfuk, slícováno. Zatím ej tam karburátor prej pro třídu A1, stejně jako jsou dělaný všechny upravy pro A1, ale pro ježdění v provozu mě to prej sežere, jakej bych tam měl dát karbec? A měl by někdo výkres podložky pro favoritácký sání na montáž do stovky se změnou úhlu? Díky
19:40:26
01.12.2013
tukanovec83
samozdřejmě bych to tam narval celý, akorát bych musel vyřešit snímač otáček klikovky...
16:34:24
01.12.2013
ochoda
-> tukanovec83: čip ti ale bud k hovnu pokud tam nedáš i vstřikování
12:43:40
01.12.2013
tukanovec83
Na auto mám 175/60/R13 Kopretiny :) 4q zachovám a asi tam pujde felda 13MPi, kámoš má motor, kterej prý s feldou mával jak svině, je tam asi prej čip, ale neví to jistě...
14:14:28
30.11.2013
vhml
-> Olgoj Chorchoj 30.11.13 12:10:13: potvrzuju. Auto je se širokým zadkem výrazně méně děsivé. ALe nic co by zpět nedohnali řádně přefoukaný Barumky :-D
12:10:13
30.11.2013
Olgoj Chorchoj
Hluk se nechá snížit větší řemenicí ventilátoru (po zajetí stovka bezpečně uchladí s velkou řemenicí a devíti-mínus-tři'listou vrtulí). Špajz 4.22, kola třeba 165/60/14, aspoň trochu upravená 120 nebo 130 a bude to vynikající. Sám to mám podobně a když pospíchám, ručička je schovaná v palubce (vpravo od volantu:) jedna dvě! ...Pětku bych tam řadil někde na dálnici, chce to vybírat spíš zatáčkový trasy a jet furt 3-4. Na pětku si pak ani nevzpomeneš.
BTW: zábavnost a děsící potenciál auta se širokou nápravou hrozně klesne, užovku radím zachovat:-)
upraveno 1x, naposled 30.11.2013 12:11:48
08:31:16
23.11.2013
aceboss
-> dragon_cb_cz: Třeba litoval toho, že si koupil škodovku a utopil v ní peníze....., které už možná nikdy neuvidí.:-/
22:33:45
22.11.2013
tukanovec83
kdybych byl pevně rozhodnut a veděl přesně co chci, neptal bych se tu...
20:58:02
22.11.2013
dragon_cb_cz
-> aceboss: Je rozdíl kecat mu do toho a upozornit ho, že ze zkušenosti jiných by určitých věcí mohl litovat...
18:08:03
22.11.2013
aceboss
-> tukanovec83 20.11.13 14:41:31: Napsal bych jen toto. Je to tvé auto a ty sním máš nějaký plány, já si taky vyslechl kritiku za to, že mám eRko na 4p, hřebenu, 5q,motoru MPI a loukotích..... a co jako? Je to moje auto moje peníze a každý at mi vleze na hrb. Jednou je človek plnoletý a mám svůj rozum, ví co chce a jakou má představu o tom co dělá a co od toho očekává.4 A pokud se to někomu nelíbí tak co měl stejnou možnost jako já si vůz koupit.
16:12:29
21.11.2013
tukanovec83
Začal jsem před měsícem, co jsem si kilo koupil :-/ takže jsem ve fázi poznávání :) ovšem něco vím...
21:18:08
20.11.2013
m8rinek
-> tukanovec83: Na kilí motor se vykašli. Zrepasuj si jakejkoli motor o 1200ccm a víc. K tomu pak vzít SP ze suchý převodovky, dle 4q upíchnout konec hřídele a vytočit závit + vytočit opěrnej kroužek pro ložisko. Otázka je jak jsi na tom se zkušenostma, já kvůli tomu měl pár bezesnejch nocí...
20:59:31
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> tukanovec83: Myslím, že v učebnici fyziky pro základní školy kde se definují veličiny výkon a moment... jsou spolu pevně svázané.
19:27:37
20.11.2013
stepan
-> tukanovec83: Měří se kroutící moment. Výkon se dopočítává z kroutícího momentu a otáček. Tak to prostě je.

Například:
utad.af.mendelu.cz/en/... /auto
upraveno 2x, naposled 20.11.2013 19:41:28
19:25:21
20.11.2013
tukanovec83
-> stepan: kde jsi to četl? :)
18:46:27
20.11.2013
stepan
-> tukanovec83: A potáhne to pak vocpoda? Výkon je dopočítanej z kroutícího momentu...
18:44:46
20.11.2013
tukanovec83
Tyhle věci ti výkon většinou nepřidaj, ale přidaj kroutící moment, díky lepšímu plnění :)
18:17:23
20.11.2013
stepan
-> tukanovec83: To moc nepojede. Nepředstavuj si, že vyleštění kanálů přidá nějakej výkon. Možná přidá, ale 100% to ani nepoznáš.
18:14:25
20.11.2013
tukanovec83
Jsem pro to spíš nechat motor originál ze stovky upravený vyleštěním kanálů atd, dvoukomoráč a poskládání jiné 4q převodovky pomocí teda koleček z 5q.
15:45:11
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> stepan: Jako jo, proč ne. Já bych na to byl línej 3

-> tukanovec83: Větrák na motor normálně bez úprav pasuje, tam není co vymýšlet. Pokud chceš ušetřit výkon a snížit hlučnost, můžeš prořezat vrtuli a nechat jen 5 listů, pokud máš chladič v pořádku, uchladí to taky, případně ještě zvětšit řemenici. Opět, tohle všechno už m8rinek vyřešil za tebe 4
15:41:33
20.11.2013
tukanovec83
Když už budu dávat jinej motor, kterej byl bez větráku, budu to řešit větrákem z mazdy, nebo z feldy
15:41:29
20.11.2013
stepan
-> dragon_cb_cz: Je to jedna díra do hliníku, to není úkol pro jadernýho inženýra. Já sem ji udělal i do fabie abych větral obouma způsobama.
15:39:38
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> stepan: Funkčně ano, ale komu by se chtělo rejpat do bloku 4
15:38:52
20.11.2013
stepan
-> dragon_cb_cz: To už je celkem jedno.
15:38:03
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> stepan: A nebo nechat zapojený odvětrávání tak jak je na 130, stejně bude mít karburátor a tudíž i filtrbox ze 130ky...
Extreme Tyres