skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Repase synchronů
19:55:32
27.01.2017
27.01.2017

MVM
-> Vojťas: Jo tam jsem to taky měřil .. Ty drážky nemají až tak zásadní vliv na funkci rostlináře..
19:52:54
27.01.2017
27.01.2017

Vojťas
-> MVM: ale je mi jeste divny ze nemaji ty "zarezy" kolmo na drazkovani
19:50:56
27.01.2017
27.01.2017

Vojťas
-> MVM: dikes, tam ze to by mohlo byt spravne, nebyl sem si jistej jestli nejsou na 1203,
19:42:52
27.01.2017
27.01.2017

MVM
-> Vojťas 27.01.17 19:37:37: 50mm měřeno velmi zhruba bez desetin.
19:40:34
27.01.2017
27.01.2017

Petr98
-> Vojťas: vnitřek je do konusu ne?
19:37:37
27.01.2017
27.01.2017

Vojťas
Vite nekdo nebo muzete zmerit jakej maj synchrony 100-136 vnitrni prumer? Nekde to tu bylo ale nemuzu to najit... :/
01:02:45
01.12.2016
01.12.2016

ondie
-> dragon_cb_cz: ono ani třeba ne "dojdou" ale jak píšeš,překupníci tomu budou hledat čímdál větší strop,že si každej rozmyslí,jestli nekoupit nezajímavej mokrej 4q na ND..
Anebo dokonce se třeba té vzniklé mezery na trhu někdo chopí s kvalitní novovýrobou.
Anebo dokonce se třeba té vzniklé mezery na trhu někdo chopí s kvalitní novovýrobou.
21:20:19
30.11.2016
30.11.2016

dragon_cb_cz
Já se hlavně toho, že by originály "došly" zas tak moc neobávám - jako vůbec všech možnejch dílů. Syslíci maj nasysleno na 300 let dopředu a doba kdy začnou pouštět taky přijde, byť za tučný sumy pochopitelně. A holt si pak lidi daj víc práce než pošlou "nezajímavé" převodovky typu mokrý 4.22 4q na šroťák - nejdřív z nich ty synchrony a pár dalších dílů vytáhnou, no...
17:21:44
30.11.2016
30.11.2016

MVM
Já jsem Turecký synchrony asi myslím tři kusy použil v.r. 2008 při stavbě zkrácený převodovky Kalmar.(Budu ji rozdělávat a fotit možná na prodej - tak je přijednom zkouknu) Podle mě na 3,4,5 "nějak" vystačí, na 2,1, jsem dal myslím nový origo. Jde taky jak s tím kdo jezdí o zacházení. Pokud to budu mít na veterána ve škoda 100/1000B a budu jezdít 80max,řadit s meziplynem ve 2500ot,auto celkově šetřit a hlavně řadit nahoru i dolu lehce s citem(jednadvacet,dváadva
cet) - tak se jen tak neomačkají ani ty celobronzový. Ppkud se s tím začne prasit - je synchronní kroužek spotřební díl .. ale přesto lze zacházením životnost hodně prodloužit.
11:46:20
30.11.2016
30.11.2016

ondie
-> Bukaj: Hmm,to je asi pravda. Taky jsem je viděl vždycky jen na fotce.
22:47:51
29.11.2016
29.11.2016

Bukaj
-> ondie: Ty turecké, nebo jaké druhovýrobní synchrony byly prý na houby...
tam jsou právě důležité rozdílné vlastnosti materiálů - vnější věnec se třemi zoubky by měl být poměrně tvrdý, aby zoubky neubývaly otěrem (materiál by měl být ideálně tentýž, jako u synchronních jader a spojek), zatímco vnitřní třecí rýhování musí být měkké, aby do leštěné konické plochy neudělalo vrypy a nedocházelo k zadírání synchronu na konusu kola rychlosti
A předpokládám, že ty druhoškové synchrony byly kompromis, ale spíše měkčí, aby vůbec fungovaly. Bohužel (nebo Bohudík) jsem se s nimi nikdy osobně nesetkal, viděl jsem je jen na fotce a z té poznám prd. Nejlíp kdybych viděl ten synchron použitý a znal jeho historii (z jaké rychlosti jaké převodovky, kolik nakrouceno atd...
tam jsou právě důležité rozdílné vlastnosti materiálů - vnější věnec se třemi zoubky by měl být poměrně tvrdý, aby zoubky neubývaly otěrem (materiál by měl být ideálně tentýž, jako u synchronních jader a spojek), zatímco vnitřní třecí rýhování musí být měkké, aby do leštěné konické plochy neudělalo vrypy a nedocházelo k zadírání synchronu na konusu kola rychlosti

A předpokládám, že ty druhoškové synchrony byly kompromis, ale spíše měkčí, aby vůbec fungovaly. Bohužel (nebo Bohudík) jsem se s nimi nikdy osobně nesetkal, viděl jsem je jen na fotce a z té poznám prd. Nejlíp kdybych viděl ten synchron použitý a znal jeho historii (z jaké rychlosti jaké převodovky, kolik nakrouceno atd...
11:11:06
29.11.2016
29.11.2016

ondie
-> Bukaj: Tak originály jsou takhle dvoubarevný,ale pak bývala na trhu ještě druhoška,která byla celozlatá a ta asi nebývala dvoumateriálová ne ?
Chápu,že byla taky vyhlášená nevalnou kvalitou,ale "nějak" to snad fungovalo.
Až přijde doba,že ty originály ne že budou za trojku,ale nebudou vůbec,tak by to třeba hypoteticky při použití nějakýho kvalitního výchozího materiálu smysl mělo..
Chápu,že byla taky vyhlášená nevalnou kvalitou,ale "nějak" to snad fungovalo.
Až přijde doba,že ty originály ne že budou za trojku,ale nebudou vůbec,tak by to třeba hypoteticky při použití nějakýho kvalitního výchozího materiálu smysl mělo..
20:13:28
27.11.2016
27.11.2016

Antony - zrušená registrace
-> Bukaj: aj ta to je blbý.
19:42:33
27.11.2016
27.11.2016

Bukaj
-> Antony: Materiálově jsou zvláštní pouze tím, že jsou ze dvou materiálů slisovaných dohromady (ocel/bronz)

19:05:09
27.11.2016
27.11.2016

Antony - zrušená registrace
Zeptám se asi blbě, ale materialově jsou synchrony nečím zvláštní, nebo se dá sehnat? Myslím, že pokud by se dal sehnat, vyrobit je na cncčku by asi nebyl problem, za lepší cenu, než vychází poslední dobou v inzerci, ne?
17:43:59
27.11.2016
27.11.2016

radekra
18:10:12
20.03.2011
20.03.2011

aceboss
-> Sepp: 300Kč- v inzerci i s krabičkou
jinak asi těch 1200-1500 ...

13:56:06
20.03.2011
20.03.2011

darklord
-> Sepp: to by tak sedelo pokial predavajuci vie co predava
13:50:33
20.03.2011
20.03.2011

Sepp
Jak se tak +/- pohybují ceny originálních nových synchronů, když už se někde objeví? Před cca. dvěmi lety jsem je několikrát viděl kolem 1500Kč za čtyři kusy.
16:58:51
18.03.2011
18.03.2011

vhml
Máme za sebou skládání převodovky a výsledek?
Zkoušeli jsme poměřovat sílu jakou brzdí synchron. Nasadit na kolečko, v ruce protočit.
Výsledky jsem dostali dva:
- Nový mosazný synchron brzdí znatelně menší silou, než i jetý kovový.
- Kovový je třeba vybrat vždy konkrétní kus na konkétní kolo. Některé synchony brzdily málo, ale na jiném kole víc, jiné se zase třeba i zasekávali, že ani nešli sundat.
Zkoušeli jsme poměřovat sílu jakou brzdí synchron. Nasadit na kolečko, v ruce protočit.
Výsledky jsem dostali dva:
- Nový mosazný synchron brzdí znatelně menší silou, než i jetý kovový.
- Kovový je třeba vybrat vždy konkrétní kus na konkétní kolo. Některé synchony brzdily málo, ale na jiném kole víc, jiné se zase třeba i zasekávali, že ani nešli sundat.
17:15:44
11.03.2011
11.03.2011

suri
-> afro100: má to každá prevodovka , ale mosadz to nebude , teda určite nie čistá
17:13:41
11.03.2011
11.03.2011

afro100
-> suri: akože bol som z toho celkom vyplesknutý a pritom boli ako nové, žiadne osekané packy ani vyšmýkané vnútro ...
17:11:05
11.03.2011
11.03.2011

suri
-> afro100: že jo , a pritom sa na tých plochách toľko neopotrebujú ako kovové , tie lepšie prevodovky a namáhané kvalty majú aj molybdenové
17:09:38
11.03.2011
11.03.2011

afro100
-> MOLSO: niekomu stačí mosadz, niekomu vyjeťák :P :D
17:08:07
11.03.2011
11.03.2011

MOLSO
-> afro100: renoltu staci aj mosadz 

17:05:08
11.03.2011
11.03.2011

afro100
dneska som rozoberal špajzku z r19 a na moje počudovanie tam boli mosadzné synchróny, žiadny bimetal a pritom tú špajsku som predtým jazdil v aute a všetko fungovalo... aj radiace páčky boli z mosadzi ... celkom ma to prekvapkalo ...
11:55:46
11.03.2011
11.03.2011

palinator
-> ozzman1000:
200 lidí? škodíků, šreků?
200 lidí? škodíků, šreků?
11:51:59
11.03.2011
11.03.2011

ozzman1000
Vrba 11.03.11 11:05:52 napsal:
→ palinator: Investoři z virtu
Leepu a Bernie ?
→ palinator: Investoři z virtu
Leepu a Bernie ?

11:05:52
11.03.2011
11.03.2011

Vrba
-> palinator: Investoři z virtu
10:45:27
11.03.2011
11.03.2011

ozzman1000
-> palinator:
asi nikto, je to pomerne malý náklad a cena za výrobu by určite nízka nebola. Ale stačí keby si každý z virtu objednal 1 sadu a rozobralo by sa to
asi nikto, je to pomerne malý náklad a cena za výrobu by určite nízka nebola. Ale stačí keby si každý z virtu objednal 1 sadu a rozobralo by sa to

09:53:57
11.03.2011
11.03.2011

suri
-> palinator: asi nikto kedže origo ich je ešte celkom dosť akurát za ceny vysoké ale to by boli aj tieto
09:49:03
11.03.2011
11.03.2011

palinator
-> ozzman1000:
1000 ks - kdo to zaplatí?
1000 ks - kdo to zaplatí?
09:45:29
11.03.2011
11.03.2011

saskyn2
-> vhml: Na kuželu nesmí mít vůli a musí s nim jít při přitlačení pootáčet co nejvíce ztuha. Na přesuvníkách s jádrem není co zkazit, jen snad nesmí mít okousané zuby.
09:26:32
11.03.2011
11.03.2011

ozzman1000
-> palinator:
neviem či by bol niekto schopný to vyrobiť v požadovanej kvalite, je to bimetalické, pomerne náročné na kvalitu materiálu a opracovanie. Ale možno by sa našla firma ktorá by bola ochotná to vyrobiť aj menšom množstve cca 1000 ks
neviem či by bol niekto schopný to vyrobiť v požadovanej kvalite, je to bimetalické, pomerne náročné na kvalitu materiálu a opracovanie. Ale možno by sa našla firma ktorá by bola ochotná to vyrobiť aj menšom množstve cca 1000 ks
08:22:35
11.03.2011
11.03.2011

vhml
Takže synchron nasadím na kužel a v ideálním případě se nesmí ani hnout?
To o těch zkurvenejch kuželech v 5Q můžu nepřímo potvrdit, protože předloni byla repase převodovky, novej synchron a dvojka tam jde jen hrubým násilím.
Na těch přesuvníkách s jádrem je co zkazit? Jestli je mám nějak vybírat, nebo tam mrsknu první co mi padne do ruky?
To o těch zkurvenejch kuželech v 5Q můžu nepřímo potvrdit, protože předloni byla repase převodovky, novej synchron a dvojka tam jde jen hrubým násilím.
Na těch přesuvníkách s jádrem je co zkazit? Jestli je mám nějak vybírat, nebo tam mrsknu první co mi padne do ruky?
01:01:51
11.03.2011
11.03.2011

saskyn2
-> Ultim: Nejde přebrousit. Dobrý se pozná tak že když u rozebrané převodovky točíš hnací hřídelí a dotoho začneš řadit(zasouvací vidličkou) tak se ti přes kolo řazeného rychlostního stupně musí roztočit ta druhá hřídel ještě dřív než tam ta rychlost zapadne. Nebo stačí ten synchron zkusit na kole a musí jít ztuha. Okem se to 100%poznat nedá.
22:10:13
10.03.2011
10.03.2011

Athlonek
jednička a trojka má zuby kulaté, téměř bez náběhu.

22:07:17
10.03.2011
10.03.2011

Athlonek
pětka
22:03:55
10.03.2011
10.03.2011

Athlonek
kroužek
21:47:35
10.03.2011
10.03.2011

suri
-> palinator: všici na to nadávajú a mrkol som to v podstate s kamarátom len tak a nebolo to nič hrozné , aspoň vidieť iné zvyky a kultúry , určite to nie je horšie ako ordinácia v ružovej záhrade a iné seriály kde súloží každý s každým
21:29:36
10.03.2011
10.03.2011

palinator
-> suri:
Tak dobře, samotná Šeherezáda za hovno nestojí, ale ten seriál ano.
Tak dobře, samotná Šeherezáda za hovno nestojí, ale ten seriál ano.

21:27:54
10.03.2011
10.03.2011

suri
palinator 10.03.11 21:27:21 napsal:
→ Stepan FUN:
I ta Šerednázáda stojí za hovno.
ale no :-)
→ Stepan FUN:
I ta Šerednázáda stojí za hovno.

21:27:21
10.03.2011
10.03.2011

palinator
-> Stepan FUN:
I ta Šerednázáda stojí za hovno.
I ta Šerednázáda stojí za hovno.

21:25:33
10.03.2011
10.03.2011

aceboss
-> Ultim: Všechno jem, ale kdo to zaplatí?

21:25:30
10.03.2011
10.03.2011

StepaNoFUN
-> darklord: Ale palinator: myslel vyrobit synchron a ne napodobeninu synchronu, kterou Turci oprvdu velmi "úspěšně" tvoří ... :-/ Otázka - vypadá to jako synchron, montuje se to jako synchron, nefunguje to jako synchron. Co to je? Přece pokus o synchron z turecka... :-/
21:11:20
10.03.2011
10.03.2011

palinator
-> darklord:
Jenže těm se o tom spíš jen zdálo a pak sen zrealizovali, já říkám vyrobit.
Jenže těm se o tom spíš jen zdálo a pak sen zrealizovali, já říkám vyrobit.

21:05:18
10.03.2011
10.03.2011

upír 130
důležitá věc je taky aby byly schodný kužely synchronu a kola.. na pětikvaltech už stály kužely kol za nic.. proto se kolikrát stane že se kroužek nasadí na kužel kola a normalně se vyklá, prostě nesedí a pak se každej divý že to neřadí i s dobrým synchronem.. je to dost problém..
21:04:41
10.03.2011
10.03.2011

afro100
-> darklord:
bohuzial

21:04:05
10.03.2011
10.03.2011

darklord
-> palinator: premyslali nad tym turci... a potom sa tu predava co sa predava

21:01:17
10.03.2011
10.03.2011

palinator
A co takhle synchron vyrobit? Nad tím nikdo nepřemýšlel?