skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vymenik oleje
-> Urbi: jj o 53-55 mm delsi
-> Dušan: Vem starej průtočák, vem výměník a zajdi za soustružníkem a řekni co chceš. Je to origo průtočák jen o cca 55mm delší,ale už to nevím přesně.
-> Dušan: ked ti ten srob poziciam urobis mi podla neho zo dva? 

nemate nekdo presne rozmety toho sroubu ?
-> darklord: výmeník je lepší určite ale aspoň poriadny čo ide hore do hadice k chladiču , a samozrejme treba aby sme prvé stihli vodu vychladiť
-> kwiko: a ja zase hovorim ze vymennik je lepsi. Skorej ti to ohreje olej a udrzuje ho na plusminus konstantnej teplote podla chladiacej zmesi. Chladic mi fakt do seriovaho motoru pride nepotrebny.
-> palinator: Suhlasim ze neuskodi, ale dodavam, ze ani nepomoze v tej kolonovej situacii.
Byvam v Petrzalke, tak typicka ranna cesta autom je 5minut opatrneho hrkania pomedzi zaparkovane auta, potom mam 3x semafor a ochvylu som na jednom z mostov cez ktore sa posuvanim dostanem az na miesto urcenia. polovica casu je jazda na volnobeh. V aute som cca 30-50minut
Zatial co ked som na vidieku, nastartujem, a zakratko som mimo obec kde si to mozem rubat tzv. "podla stavu penazenky", ale nerobim to, lebo setrim este studeny motorcek... a vacsinou aj tak vezmem dizloveho spotrebaka.
preto si myslim ze chladic oleja (vybaveny termostatom s obtokom) je pre mna lepsie riesenie hoci by sa otvorill len 10x rocne
-> vhml: nad tym budem uvazovat neskor
, ale pokukujem po nezavislom kureni.
Byvam v Petrzalke, tak typicka ranna cesta autom je 5minut opatrneho hrkania pomedzi zaparkovane auta, potom mam 3x semafor a ochvylu som na jednom z mostov cez ktore sa posuvanim dostanem az na miesto urcenia. polovica casu je jazda na volnobeh. V aute som cca 30-50minut
Zatial co ked som na vidieku, nastartujem, a zakratko som mimo obec kde si to mozem rubat tzv. "podla stavu penazenky", ale nerobim to, lebo setrim este studeny motorcek... a vacsinou aj tak vezmem dizloveho spotrebaka.
preto si myslim ze chladic oleja (vybaveny termostatom s obtokom) je pre mna lepsie riesenie hoci by sa otvorill len 10x rocne
-> vhml: nad tym budem uvazovat neskor

-> palinator: u chladenia ide skorej o to ze to auto ma este klimu, a to je potom problem uchladit.
-> kwiko:
Proč by měl mít výměník zvláštní smysl pro jízdy mimo hustě obývané oblasti? Já bych právě viděl jeho výhodu v tom, že na krátkých pojížďkách několikanásobně rychleji ohřeje olej na provozku, takže míň ničíš motor. A scénáře o tom, jestli to uchladí nebo neuchladí sahara, se mi zdají poněkud přehnané. Že by ten výměník při chlazení dával do okruhu o tolik víc tepla, aby to chladič nepobral, to bych neřek.
Proč by měl mít výměník zvláštní smysl pro jízdy mimo hustě obývané oblasti? Já bych právě viděl jeho výhodu v tom, že na krátkých pojížďkách několikanásobně rychleji ohřeje olej na provozku, takže míň ničíš motor. A scénáře o tom, jestli to uchladí nebo neuchladí sahara, se mi zdají poněkud přehnané. Že by ten výměník při chlazení dával do okruhu o tolik víc tepla, aby to chladič nepobral, to bych neřek.
-> MOLSO: tam das este redukciu a filter pojde bokom 

-> vhml: a filtrom bude skrtat o asfalt 

-> kwiko: a proc nedat obojí, vymenikem ohrivat, chladicem chladit
netesnosti sa bojim hlavne na vodnom okruhu.
A mi prijde ze ten vymennik je vhodnejsi na rychlejsie prehriatie oleja, ale ako chladic sa mi to zda uplna utopia kedze voda ma cca 90-100stup. a olej 100-110... fyzika mi vravi ze tak mala plocha a nizky teplotny spad znamena nizucky vykon.
Na druhu stranu ten chladic je snad az privelmi ucinny
a samozrejme ma bude stat viacej casu a penazi vymena oleja.
Suhlasim ale ze vymennik ma zmysel pre auta co viac jazdia mimo husto obyvane oblasti.
Cela dilema je o tom ze mam k dispozicii ako chladic, tak vymennik
A dost ma prekvapuje Vas jednotny suhlas ze chladic je prezitok...
klimu budem vypinat pri predbiehani, a nerad by som aby to bolo nutne aj pri posuvani
A mi prijde ze ten vymennik je vhodnejsi na rychlejsie prehriatie oleja, ale ako chladic sa mi to zda uplna utopia kedze voda ma cca 90-100stup. a olej 100-110... fyzika mi vravi ze tak mala plocha a nizky teplotny spad znamena nizucky vykon.
Na druhu stranu ten chladic je snad az privelmi ucinny

Suhlasim ale ze vymennik ma zmysel pre auta co viac jazdia mimo husto obyvane oblasti.
Cela dilema je o tom ze mam k dispozicii ako chladic, tak vymennik
A dost ma prekvapuje Vas jednotny suhlas ze chladic je prezitok...
klimu budem vypinat pri predbiehani, a nerad by som aby to bolo nutne aj pri posuvani

-> kwiko: tak v kolone isto skodovacke OHV olej neuvari
A holt klimu budes mat vypnutu ked sa to bude prehrievat... alebo skusit ten dizlovy chladic.

Ja sa bojim len toho scenara, ze pojdem nalozeny ludmi v lete na vylet, pripadne aj s vozikom... ostanem stat v kolone na dialnici ci v kopcoch niekde v chorvatsku, a ta sahara to neuchladi... ten kondenzator klimy pred chladicom sa totiz v kolone tvari ako karton v zime...
-> darklord: asi tak vymennik aspon po starte zohrieva olej a potom mu drzi +- stabilnu teplotu. toto bude zbytocna tovaren na problemy hadice uniky a netesnosti.
-> kwiko: a meral si tu teplotu oleja vobec? mi pride ze to sa hadam ani neotvori termostat do chladica ako bude rok dlhy. Osobne radsej vymennik
No chladic je zatial originalny, len vetrak je silnejsi, (fabricka konfiguracia) ale do jary pribudne uprava na 1,6kovy (dizlovy sa mi uz zda privela rezania do kasne), vetrak dam ale 1,9 ako ma Michal... teraz na jesen sa konecne namontuju tie polske podblatniky, tak mi za hmlovkou vznikne dutina kam uvazujem ze by sa zmestil olejovy chladic...
-> palinator: napodobne 

-> kwiko: podľa toho aký máš vodný chladič tak určite
-> kwiko:
Já tomu teda nevěřim.
Já tomu teda nevěřim.

osobne verim ze pre mojho formana s klimou bude lepsi olejovy chladic vybaveny termostatom... ako vymennik olej-voda.
-> MOLSO: pozri a pošli nazad ja nemám , a neposielaj to nikomu radšej
-> suri: ja ho mam tusim v maili ... 

niekde tu výkres odomňa na toto koloval alebo som to niekomu posielal
-> m8rinek:



-> TTomas: uz to ze me vytahl :D
-> Nepér: do fabie 1.4 8V ten sro pasuje bez uprav. Ale favo tam ma iny zavit
-> Nepér 14.09.11 21:18:36: Jo, Semik to tak mel.
-> havlik: mě to nepasovalo... nebo jestli to nebylo z 1,9?
-> Nepér: pasuje
Původní šroub z 1.9D motoru do 1.4 8V Fábie nepasuje?
-> m8rinek: Ok, díky alespoň za to.
-> Venca.: oměřim Ti vejšku výměníku a průměr díry... Zbytek si doměř ze šroubu bloku...
-> m8rinek: Noo jak to spěchá, o víkednu slalom, za měsíc běšiny, ale zas na druhou stranu do teď jsem jezdil bez toho, takže tak. Jako v podstatě já materiál mam zadarmo, přístup ke strojům za levno, jenom se mi to nechce vymejšlet a hlavně zatím ten výměník nemam doma abych to oměřil, tak sem myslel že bych si to udělal dopředu, ale v nejhoršim si to nějak nakreslim sám, sem jen myslel pro usnadnění práce. Jak dlouho by to trvalo u tebe?
-> Venca.: jak to spěchá? Cenově počítej, ale tak kolem 600-800Kč...
-> Nepér: áááá, tak výměníčku se nepérovi zachtělo... 

-> Nepér: Za litr novej v mototechně
Kluci, já chci taky výměník, nemá někdo nějakej přebytečnej? 

-> m8rinek: Hmm a co z toho plyne pro mě? Já z tebou konflikt neměl
Ne vážně, nemohl bys mi ho nějak poskytnout, popř. vyrobit pokud jsi to myslel takhle???

Ne vážně, nemohl bys mi ho nějak poskytnout, popř. vyrobit pokud jsi to myslel takhle???
-> Venca.: Mám, ale bohužel po jistém ,,konfliktu,, odmítám dealovat svou práci...
Nwkt 14.09.11 20:20:39 napsal:
→ Venca.: Mám na motoru. Zeptej se →
m8rinek:
-> m8rinek: Nemáš náhodou výkres?
→ Venca.: Mám na motoru. Zeptej se →
m8rinek:
-> m8rinek: Nemáš náhodou výkres?
-> VeTeV: Nojo no

-> Matthes, záškodník z TechWebu: to bnevis ze batvicky a lesk je +5 koni? 

-> havlik: Na venek sere pes :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no ja sem musel ten vymenik drhnout znova zvenku
-> havlik: Jo. Musel sem ho mejt v mori benzinu, aby ten sroub a vymenik byl cistej 
