skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vymena oleja
prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 02.05.2015 do 04.05.2015, založil/a Skoda 130 l/474
-> ochoda 03.05.15 19:16:17: Ako písal Urbi.... Každý nech si má otáčky aké chce :) Vyššie otáčky voľnobehu ničomu samozrejme nevadia, zvlášť nie u LEKRa, kde sa otáčky voľnobehu nastavujú priotváraním klapky.... Je to akoby si držal stlačený plynový pedál... Ale je to zbytočné.
Kryste pane... tu se zase řeší věci... Jakákoli sériová škodovka od 1000MB po fabiu s jednotkou má mít 800-900 ot., pokud má někdo jiné otáčky, ať si je má, je to na obě strany ať je více či méně ot., úplně zbytečné, malé otáčky dokonce až nebezpečné - v nejnižších někdy sotva udržitelných ot. je velké dynamické namáhání klikovky, tyto přeběhové otáčky by měl motor při startu co nejrychleji překonat a už se do nich za normálního provozu nedostávat. Zvýšené otáčky jsou pro "závodní" motory, protože někdy vačka nedovoluje držet volnoběh malý.
-> Skoda 130 l/474: stáhni si knihu www.ulozto.cz/xJtD4Bug/ja roslav-andrt-udrzba-a-opra vy-automobilu-skoda-105-12 0-125-130-135-136-garde-ra pid-pdf
a přečti si vždy co budeš potřebovat, až to tam nenajdeš, zkoušej pak forum, bývá to tak lepší
-> minno: máš jakési divné měrky
4L oleje jsem měl vždy až po vrch i když už motor bežel. Zase řešíme kraviny...at si každý nalije co uzná za vhodné dle rysky, mě 4L bandaska stačila na 10 000,- km = jeden výměnný interval na všech motorech fav/fel./fab.
-> Skoda 130 l/474: stáhni si knihu www.ulozto.cz/xJtD4Bug/ja roslav-andrt-udrzba-a-opra vy-automobilu-skoda-105-12 0-125-130-135-136-garde-ra pid-pdf
a přečti si vždy co budeš potřebovat, až to tam nenajdeš, zkoušej pak forum, bývá to tak lepší

-> minno: máš jakési divné měrky

-> Skoda 130 l/474:
No když někde přisává falešnej vzduch, tak to jde vskutku docela obtížně nastavit. Zkus to podle níže popsaného postupu a uvidíš. Vždy za OHŘÁTÉHO motoru.
No když někde přisává falešnej vzduch, tak to jde vskutku docela obtížně nastavit. Zkus to podle níže popsaného postupu a uvidíš. Vždy za OHŘÁTÉHO motoru.
a to bez toho nenastavim ?
-> Petr Urban 03.05.15 11:19:37:
K tomu seřízení nutno dodat "za předpokladu vyhovujícího stavu karburátoru - těsnosti kroužků seřizovacích šroubů, správného nastavení klapek, těsnosti os klapek a přírub, atd. atd."
K tomu seřízení nutno dodat "za předpokladu vyhovujícího stavu karburátoru - těsnosti kroužků seřizovacích šroubů, správného nastavení klapek, těsnosti os klapek a přírub, atd. atd."
Ked pridam na tych 800 tak uz nesvieti
Ja si to neviem nastavit 

-> minno: A Může to něčemu vadit? Já to tak mám proto, že na tyhle otáčky stíhá fungovat i altík a motor běží tak nějak fajně. Ono tam bude míň otáček podle ucha, ale budík ukazuje asi 1000 no.
-> Skoda 130 l/474: Odkat ses? 500ot na volnobehu je sakra malo. Chce to minimalne 800. Kdyz pridas plyn normalne nohou, tak to maze? Takhle si ten motor brozo oddelas, jestli uz oddelanej neni...
-> Skoda 130 l/474: To mě přijde málo. Já mám třeba na fávo motoru s Lekrem asi 1100ot. (podle budíku)
Mam otacky tak okolo tych 500 na volnobehu.
-> Petr Urban 02.05.15 14:07:57: Ja keď nalejem do motora 4 litre oleja, tak na ryske ho mám tak 3 mm od rysky MAX (po preštartovaní a odstátí motora na rovine v garáži), a kedže mám rád, keď mi to ukazuje MAX, tak tam vždy ešte tie 2-3 deci dolejom. Rovnaká skúsenosť na 120M aj 742.136 motore (čo je vlastne z pohľadu množstva náplne a mierky to isté).
-> Skoda 130 l/474: Horním větším šroubem na karb. si povol vzduch na 800-900ot., dolním doseřídíš bohatost, odtahuj až to bude mít klidný chod, poté zase dotahuj do momentu než začnou klesat otáčky, ihned se zastav a povol 180st. zpátky a máš nastaveno na ideál. Pokud ti to nemaže na 900ot. a olej není přehřátý po jízdě na limitu, tak uložení motoru už nejsou to co by měly, olejové čerpadlo vydrřené nebo přetlakový ventil na sacím koši netěsní nebo je sací koš už vydřený a na olejové čerpadle je velká axiální vůle a utíká tlak nebo je příruba sacího koše prohnutá nebo ti utíká tlak dalšími už přes míru ojetými uloženími v motoru ... řekl bych že to bude součin více faktorů jak to bývá standardně, bohužel.
A co je to volnoběh? kolik to točí?? Když ti to chcípá a nemaže netočí to náááhodou tak 500 ot apod?? Pokud má těch cca 750-800 tak je to ok a pak max můžeš zkusit vyměnit čidlo tlaku oleje, nebo když jsi měl vanu dole zkontrolovat přetlakovou kuličku , sací koš a zuby čerpadla. Nebo máš vylágrovanej motor tzn. minimálně klika líta sem a tam apod.

Ono mi to robilo aj predtym, myslel som ze to po vymene prestane ale stale mi to svieti na volnobehu
-> Nwkt: vidim
Mam to za sebou. Problem je v tom ze na vonobehu mu stale svieti kontrolka oleja a motor ma tendenciu zdochnut.
-> Skoda 130 l/474: Na těsnění pod vanu bych se vykašlal a dal vanu jenom na silikon. Očistit, pomazat motorovym silikonem, lehce dotáhnout a po pár hodinách dotáhnout ještě trochu, dělal sem tak už asi 5 van a nikdy to neteklo.
-> Skoda 130 l/474 02.05.15 14:31:27: tam hádam ani nieje co posriat
-> Skoda 130 l/474: tak do dej do servisu, tam ti vyndají starý rozlisovaný kroužek-hliníkové či měděné těsnění kleštěma a nandají druhý za cca 30 vteřin celá operace, jen tě výměna oleje vyjde na 200-500,- a je dost možný že nebude vyměněn všechen jak je dnes dobrým zvykem. Pokud chceš vyměnit těsnění pod celou vanou, zkus nejdříve zda nestačí pouze dotáhnout těch 20 šroubů co ji drží, případně si kup nové těsnění, sundáš vanu, očistíš dosedací plochy, nandáš těsnění a zašroubuješ 20 šroubů, pokud si fajšmekr, tak nové šrouby M6x25, pružná podložka přímo pod hlavu a pak obyč., 6Nm a dotahovat šrouby od středu ven.
Já ještě trochu zalejvám olejový filtr než ho našroubuju. Ale jen tak aby mi olej nevytek až ho nakloním. To se myslím taky úplně neztratí.
Olej mi nezerie, ale viac sa bojim vymeny toho tesnenia na ol. vani
Ja davam tak 3,8 a ty dve decky si necham na doliti na ktere nikdy nedoslo ani u jednoho auta...
-> Klubko_ 02.05.15 13:59:57: 4,5 litru?
-> Klubko_: 4L oleje je až nad rysku max. !
-> Skoda 130 l/474: 4L oleje ti na výměnu bude stačit, při žraní oleje tam dolívat zcela stejný olej.
-> Skoda 130 l/474: 4L oleje ti na výměnu bude stačit, při žraní oleje tam dolívat zcela stejný olej.
čoveče není ti stydno ... za prvé je to všude milionkrát, za druhé je to v každé příručce nejen k škoda a za třetí je to jak udělat si čínskou polívku. ale podrobně: vylít, vyměnit filtr (doporučuji normální značky jako FRAM, CHAMPIOUN, MANN,...nedoporučuji BOSCH-nedokážou si čiňani pohlídat u výroby a vše od této značky začlo stát těžce za hovno!) - pomazané těsnění na filtru malou vrstvou oleje, dát nové hliníkové těsnění (když je nevymáčklé,není třeba,já dávám vždy) a nalít druhý olej. O tom jaký olej, jé téma vedle ! Specifikace SEA (viskozní) 15w-40 nebo 10w-40, specifikace aditivační (vákonová) API SL. Nekupovat oleje z tesca apod. je snad jasné. Ale takový MOGUL 15w-40 je plně dostačující pro tento typ motoru, ale možná ti tady mraky "odborníků" řeknou něco jiného
A hlavní je nezabudnout dát zespod šroub než naliješ horem nový, tzn. nedělat to úplně ožralý v noci při garážové párty s vrstevníky

A hlavní je nezabudnout dát zespod šroub než naliješ horem nový, tzn. nedělat to úplně ožralý v noci při garážové párty s vrstevníky

zahřát motor, vypustit olej, vyšroubovat starej filtr, zašroubovat výpustný sřoub do vany, vyměnit těsnení pod vanou, šrouby utahovat přiměřeně, nervat vší silou. Před nasazením novyho filtru trochu namáznout olejem gumičku novyho, našroubovat novej, utáhnout rukou, nalít 4,5l novyho oleje a je hotovo.
Ahojte dneska sa chystam vymenit olej v svojej skodovke + tesnenie olejovej vane + olejovy filter. Poprosil by som o rady, ked ste to uz robili na co si dat pozor alebo naco nezabudnut. Dakujem