Hluk dělají a záleží na typu, modelu a výrobci vstřikovače.umi mlátit jako totálně posmrtne hydra úplně v pohodě.
Když se ti chce sundej hlavu, pojodluj pistama jestli mají nějakou větší vůli, ale jestli něco zjistíš je 50/50, vůli na čepu bez demontáže prakticky nezjistis, to by musel být vylagrovany total a to by tedy mlátilo jinak. Teoreticky by mohly být trochu vyžduchane kroužky, nicméně je to u tohoto motoru nepravděpodobné (nikdy sem to neviděl, taky hlavně bez další projevů problému jako spotřeba oleje a tak). Asi jezdi a až to klekne tak se s tím pokojně rozluč.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kovové klepanie Felícia
-> Borderer 07.05.25 12:31:45: vsak uz jsem Ti 2x psal, ze s nejvetsi pravdepodobnosti cep :), ale nezaclo by to asi hned, ale postupne, na to jsem se Te take ptal
-> 11mAjA11 07.05.25 10:45:35: -> darklord 07.05.25 06:33:31: tj, hluk dokazi delat, ale trochu jinej..., spis jako cvakaji
-> 11mAjA11 07.05.25 10:45:35: -> darklord 07.05.25 06:33:31: tj, hluk dokazi delat, ale trochu jinej..., spis jako cvakaji

-> Eidy: Dík. Z čehož plyne, že jestli to leze z motoru, tak to bude pístní čep nebo volný píst ve válci, když je vačka OK. Ať už jedno nebo druhé, tak to něco naklape, než se to rozletí a nemá smysl s tím nic dělat. 

-> Borderer 07.05.25 10:55:15: Ano, čím řidší/teplejší olej, tím víc to mlátí.
A mohl by mi prosím někdo vyvrátit/potvrdit myšlenku, že lágry ať už na klice nebo na ojnicích by v tomto stádiu byly spíš potichu za studena a začalo by to klepat za tepla?
-> Borderer: kamarádovi mlátí Petkovy golf 1.4 už několik let a furt to jezdí, rány sou to v taktu jak běhá ojnice nahoru a dolů ale co tam klepe se nepodařilo odhalit. Jezdí to furt a je to furt stejné. Čekáme kdy to zkolabuje aby se tedy samo projevilo co je špatně..
Ty většinou mlátí jak kurwy kolikrát sem řešil že mlátí motor a stačilo vyměnit LPG vstriky za jiný (kulturně fungující) typ a bylo po mlácení..
-> ajok: vstrekovacie ventily zvyknu dost mlatit
-> 11mAjA11 06.05.25 20:03:11: jakej by na to mohlo mít vliv LPG?

-> 11mAjA11: Klepe si to furt stejně, bohužel. 

A zkoušel si to nechat běžet na benzín jestli to pořád klepe ?
-> Borderer: aby klepala klika na hlavních lágrech na 5x uloženým, to už by muselo být... ani ojnici nevěřím, nivu jsem přidržel poslední šálku, že se motor kousal, nic neklepalo, klíče skoro nic nebylo, dal jsem jen preventivně nový šálky a jezdila dal... nejpravděpodobnější je pístní čep, no něco tam klepat musí :)
-> 11mAjA11: To LPG je jediná věc, proč už to auto není 4-6 let v hutích.
Takže jop, běží.
Jinak sem měl v pátek otočku Liberec - Jihlava - Liberec v dálničním tempu 130-150kmh. Po příjezdu sem zkusil něco natočit. A to je to, proč se mi to zrovna nechce rozebírat, klepání téměř zmizí. Vždyť, kdyby klepala ojnice nebo klika, tak se to prohřátím oleje musí ještě zhoršit, ne?

Jinak sem měl v pátek otočku Liberec - Jihlava - Liberec v dálničním tempu 130-150kmh. Po příjezdu sem zkusil něco natočit. A to je to, proč se mi to zrovna nechce rozebírat, klepání téměř zmizí. Vždyť, kdyby klepala ojnice nebo klika, tak se to prohřátím oleje musí ještě zhoršit, ne?
Běží to LPG ????
-> Borderer: srouby menit, ja vetsinou novy nedavam a nikdy nic neselhalo... dal jsem novy na spojku u octy, protoze tam jsem mel strach, ze takove prace delat znovu
Kamarad se ucil automechanikem a rikal, ze jeho spoluzaka vyhodili u zkousek, ze nedal novy srouby na brzdy, to taky kdo dela, treba na 130, je vubec sehnat, ja davam, kdyz je koroze nebo poskozenej natazenej nebo potrhanej zavit.
Jinak si myslim, ze to muze byt pistni cep, ale zahraty ze nedela je divne, takova vule by se uplne nevymezila. Zacalo to postupne a zhorsovalo se to nebo najednou? Pistni cep poznas lehce, kdyz sundas spodni viko ojnice, tak potom by mela ojnice smerem nahoru vuli.
Kamarad se ucil automechanikem a rikal, ze jeho spoluzaka vyhodili u zkousek, ze nedal novy srouby na brzdy, to taky kdo dela, treba na 130, je vubec sehnat, ja davam, kdyz je koroze nebo poskozenej natazenej nebo potrhanej zavit.
Jinak si myslim, ze to muze byt pistni cep, ale zahraty ze nedela je divne, takova vule by se uplne nevymezila. Zacalo to postupne a zhorsovalo se to nebo najednou? Pistni cep poznas lehce, kdyz sundas spodni viko ojnice, tak potom by mela ojnice smerem nahoru vuli.

hele a běží ten LPG ?
-> Borderer: Tak stejně musíš ty ojnice povolit a ložiska zrovna vyměnit.
-> MVM: To si nerozumíme. Ja se ptám, jestli dokážu najít příčinu bez rozebírání lágrů, neb ojniční šrouby se musí měnit.
-> Borderer: Kovový mechanický klepání neopraviš žádným olejem ani aditivama a pod. Jedině rozebrat proměřit a fyzicky zkontrolovat. Všechno ostatní je projebany čas a peníze.
-> ajok: viz. Štěpán. A že to nejsou hydra vím jednoduše. Jsou nové a zvuk se nijak nezměnil.
Edit: oleje ma dost, k horní měrce.

Edit: oleje ma dost, k horní měrce.
-> ajok 01.05.25 08:37:20: opravil to, ze video bylo soukrome...
-> Borderer 30.04.25 20:09:02: jak jsi vyloucil hydra? takto mi klepe anglicka funka, ale jen kdyz dyl nejede, treba mesic, ani po tydnu to studena neudela... a bluesky takto klepe, kdyz ma malo oleje. ale ne tak malo, ze by uz blikalo mazani, to jsem nikdy nedopustil
U obouch jsem presvedcen, ze to jsou hydra. Cervena s EDS klepe tak, jak daval Ota a jemu se maznul pist, tak me asi taky... Par lidi mi tvrdilo, ze se muze uvolnit sedlo ventilu.
p.s. a jak jsi to opravil? pises opraveno a pak zas ze klepe... :)
U obouch jsem presvedcen, ze to jsou hydra. Cervena s EDS klepe tak, jak daval Ota a jemu se maznul pist, tak me asi taky... Par lidi mi tvrdilo, ze se muze uvolnit sedlo ventilu.
p.s. a jak jsi to opravil? pises opraveno a pak zas ze klepe... :)
-> 11mAjA11: Opraveno. Jinak...motor má najeto dost, přes 300 tisíc kilometrů určitě. Nicméně, rok a půl zpět sem dělal těsnění pod hlavou a na válcích bylo ještě patrné honování, spotřeba oleje nulová. Táhne a má chuť jet. Jen klepe. Hydra nový, uložení vačky netknutý. Evidentně to maže a dobře.
Video je soukromé....
Pokud není vyzduchana klika nebo ojnice, můžou to být písty, ale to by muselo mít najeto nesmysly a být to vyloženě utýrané..žere to nějak olej ? Možná by stálo za pokus nalít tam hustší olej, jestli už teď to nejezdí na 15w40 obětovat 150tikorunu a nalít tam Supercharge od Wynnsu jestli se něco změní ?
Pokud není vyzduchana klika nebo ojnice, můžou to být písty, ale to by muselo mít najeto nesmysly a být to vyloženě utýrané..žere to nějak olej ? Možná by stálo za pokus nalít tam hustší olej, jestli už teď to nejezdí na 15w40 obětovat 150tikorunu a nalít tam Supercharge od Wynnsu jestli se něco změní ?
Vytáhnu mrtvolu. Motor 1.6 AEE, řešíme, jestli by byl vhodný dárce pro jiné auto, přičemž ale vydává tento zvuk, který po zahřátí téměř zmizí. Dá se nějakým způsobem zjistit, kde se daná vůle nachází? Zatím jsem vyloučil vačku a hydra. Takže klika, ojnice nebo vůle pístu ve válci.
Nicméně bych rád nejdřív dojezdil STK, tzn. se mi nechce hned sundavat třmeny, protože se mají měnit šrouby....
https://youtu.be/r4KNP9L0 7xA
Nicméně bych rád nejdřív dojezdil STK, tzn. se mi nechce hned sundavat třmeny, protože se mají měnit šrouby....
https://youtu.be/r4KNP9L0 7xA
-> darklord: Možno máš pravdu.Postupne to riešim.Vymenil som olej,pozrel ventily ďalej pojdu rozovdy na rad potom ďalšie veci...
-> dominique: no, mne ked na favomotore odisiel piestny cap ci ojnicne oko, tak to zo zaciatku tiez nebol ziadny super hluk, auto jazdilo stale rovnako, akurat ten hluk pribudal az na uroven ze sa nedalo normalne jazdit po ulici, ked sa vsetci otacali
Ale teda auto slo aj do srotu po vlastnej osi, od odhlaenia priciny po srot bolo hadam 10000km

-> darklord: Ano ale neprejavilo by sa to na chode motora?
-> darklord: však to môžu byť hocikde vôle ale nebál by som sa nejakej katastrofy , tieto odstáte motory stoja za hovno , motor z felicie tuto z 13 000km by som vymenil za hocijaký z 200tis lebo čo s tým je trápenia nie je možné
-> dominique: a co tak napriklad ze ked je motor teply je olej redsi a tym padom sa ozyvaju vole napr na ojnici?
-> dominique: tak skúšaj studené aj teplé a uvidíš
-> suri: Jediné čo ma napadá logicky že reťaz sa teplom rozťahuje vzniká vôla preto je to pri studenom motore ticho.Možno výrobná vada možno únava materialu
-> Tommyk: je to na všetkých feldách okrem diesla a karbecu , ale tá len cvaká a nie moc nahlas
-> dominique: a co nádobka s aktivním uhlím? nejsem si ted teda jistej jestli to je i u 1.3mpi, ale ona taky nekdy vydava divny zvuky 

-> suri: dobre dík
-> dominique: zoberieš šroubovák a vyskúšaš akú má reťaz vôlu , toto môže byť ozaj hocičo , kľudne aj niečo okolo olejového čerpadla
-> suri: A potom?
-> dominique: vyhod zaslepku rozdelovača a hned vieš na čom si
-> suri: OK
-> dominique: tak vyskúšaj či nie je volná nie? škoda lamentovať , možné je všetko
Je možné že je to tá reťaz?Vzhladom na km a únavu materialu uvedenie auta do bežnej prevádzky po dlhej dobe.Nechal som auto pozvolne sa zohriať a bol klud.Až keď som motor zaťažil cca. 15min jazdy tak to začalo sem tam zvoniť chrastiť cinkať klepaž či ako to nazvať...
-> michalkatka: jj vodítka by mohli byť
Podobný zvuk robia vôle ventilov vo vodítku...
alebo ten piestny čap...
alebo ten piestny čap...
-> dominique: budeš vyberať zdvihátka tak pozri aj rozvod keď už sa v tom vrteaš , za hodinu nie je čo robiť
-> suri: Okej okej.Je to len akustická vada takže teraz pozrem zdvihatká na jar rozvody pak 15w olej ....Postupne.Idem to skúsiť pozreť za tepla.Už sa teším...
-> dominique: to platí pre klasiku
pozrel by som zdvihatka , rozvod a ak to nepomôže neriešil , jebnúť tam 15tku olej a jazdiť ak to bude ticho , lebo nakoniec to rozoberieš do šroubu a zistíš že je v piči piestny čep a budeš spokojný , mám takú skúsenosť
pozrel by som zdvihatka , rozvod a ak to nepomôže neriešil , jebnúť tam 15tku olej a jazdiť ak to bude ticho , lebo nakoniec to rozoberieš do šroubu a zistíš že je v piči piestny čep a budeš spokojný , mám takú skúsenosť
No aktuálne tam sú hliníkové tyčky aj na výfukových aj na sacích
-> Gemini: raď si čo chceš to je citácia človeka znalého oboru
-> suri: za studena aj za tepla je ta ista hodnota na sacom ? zaujmave
-> dominique: 0,25 sanie , 0,40 výfuk a dokonale prehriaty motor musí byť - budeš mať radosť keď to budeš robiť