skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak to udělat s Lpg
08:26:25
28.04.2010
28.04.2010

harveyyy
NO tak som konečne prišiel na to, prečo mám v aute smrad plynu. Netesnosťou multiventilu to nebolo. Dokonca ani netesnosťou víčka na nádrži splyňovača. Včera som natlačil do výfuku 40-ku rúru 20 cm dlhú a je po smrade. Teraz tam hodím ešte nejaké to kolienko, odrežem ho a bude to OK. Výfuk bo síce nový ale podľa všetkého krátky.
13:31:33
20.04.2010
20.04.2010

harveyyy
LPG je Lovato. No ale s tou netesnosťou multiventilu máš určite pravdu. Ja tam mám to víčko iba tak aby sa nepovedalo. Je okrúhle a má dolámané všetky tri, či štyry úchytky. Chcel som ho kúpiť ale už je starý a nikde taký nemali.
To je sranda. Ja som už kôli tomu smradu vyskúšal naozaj všetko (hlavne čo sa týka výfuku) ale toto ma nenapadlo. Hneď ako prídem k autu určite si vyrobím nové. Sice nebude priesvitné, ale to nevadí. Zatiaľ ďakujem.
To je sranda. Ja som už kôli tomu smradu vyskúšal naozaj všetko (hlavne čo sa týka výfuku) ale toto ma nenapadlo. Hneď ako prídem k autu určite si vyrobím nové. Sice nebude priesvitné, ale to nevadí. Zatiaľ ďakujem.
11:45:51
19.04.2010
19.04.2010

King
-> harveyyy: K tomu plováku - to, že ti na 80pct stavu nádrže pravděpodobně nezavírá přívod LPG je spíš výhoda. Na starý nádrži u feldy mi taky nefungoval, takže to 20pct zvyšovalo akční rádius plynivky :) Samozřejmostí je tankovat pokud možno před jízdou, aby se před dojetím domů už v nádrži vytvořila rezerva pro případnou objemovou expanzi LPG.
Smrad u 120tky je už na pováženou, vzhledem k tomu, že vejfuk a potažmo celej motor je "na konci" auta. Obvykle se jedná o netěsnost spojů na nádrži nebo multibentilu (obvykle netěsní víko multiventilu, případně chyběj a nebo jsou prasklý chráničky lpg trubic, který odváděj "smrad" pod auto)
Co máš za lpg systém? BRC?
Smrad u 120tky je už na pováženou, vzhledem k tomu, že vejfuk a potažmo celej motor je "na konci" auta. Obvykle se jedná o netěsnost spojů na nádrži nebo multibentilu (obvykle netěsní víko multiventilu, případně chyběj a nebo jsou prasklý chráničky lpg trubic, který odváděj "smrad" pod auto)
Co máš za lpg systém? BRC?
11:22:44
19.04.2010
19.04.2010

harveyyy
----king
Ďakujem za info.
Je to Forman 135 LX. Pod pošteľovaním trisky som myslel iba pridanie voľnobehu na splyňovači. Preto som bol zhrozený z tej ceny.
K tej netesnosti. Až ku hlave som sa nedostal, ale pozriem.
Predtým som ma skodu 120 L, tiež na lpg, len bola obrovská škoda, že som ju kúpil so zlým motorom. Dal som ju doporiadku, cez prahy, interiér, až po novú farbu, no začala nekontrolovateľne žrať olej aj palivo a prestala ťahať. Kúpil som na ňu 2 motory no po nahodení som zistil, že sú na tom podobne ako ten starý.
Tak musela ísť... :-(
V nej bol tiež problém so smradom.
Ďakujem za info.
Je to Forman 135 LX. Pod pošteľovaním trisky som myslel iba pridanie voľnobehu na splyňovači. Preto som bol zhrozený z tej ceny.
K tej netesnosti. Až ku hlave som sa nedostal, ale pozriem.
Predtým som ma skodu 120 L, tiež na lpg, len bola obrovská škoda, že som ju kúpil so zlým motorom. Dal som ju doporiadku, cez prahy, interiér, až po novú farbu, no začala nekontrolovateľne žrať olej aj palivo a prestala ťahať. Kúpil som na ňu 2 motory no po nahodení som zistil, že sú na tom podobne ako ten starý.
Tak musela ísť... :-(
V nej bol tiež problém so smradom.
11:10:13
19.04.2010
19.04.2010

harveyyy
K tomu plaváku. Viem že je zlý podľa toho, že mám 45 litrovú nádrž a natankujem do nej 45 litrov.
11:17:07
18.04.2010
18.04.2010

King
-> harveyyy: Sice si nás ze skromnosti neinformoval o jaký auto se jedná, ale předpokládám předohrab. Pokud je to skutečně smrad spálenýho LPG, pak bych hledal problém v celý výfukový soustavě tzn. jakákoliv netěsnost počínaje těsněním u hlavy motoru.
Co znamená "poštělování volnoběžný trysky"? :)
Co znamená "poštělování volnoběžný trysky"? :)
09:18:45
17.04.2010
17.04.2010

Jarda/felda
-> harveyyy: plovák je v pohodě nastavenej při natankování 80% má ukazovat plnou 

18:05:15
14.04.2010
14.04.2010

harveyyy
-->Dušan
Zle nastavené LPG? A nevieš čo by sa s tým dalo robiť? Čo konkrétne by tam malo byť rozladené?
Inak od toho LPG mám papier o montáži, ale ten chlap čo to tam robí je taký zdierač, že za výmenu ventylu ktorý by som si kúpil chcel 1000 SK. Veď je to len pár šrobov. Za nastavenie motora (pošteľoval iba voľnobežnú trisku) zobral 200 sk. A keďže ja mám ešte starý splyňovač bojím sa, že ďalšiu výmenu tie hadice nevydržia a zasa mi to dá zaplatiť. Ešte uvidím čo stým.
Zatiaľ dik.
Zle nastavené LPG? A nevieš čo by sa s tým dalo robiť? Čo konkrétne by tam malo byť rozladené?
Inak od toho LPG mám papier o montáži, ale ten chlap čo to tam robí je taký zdierač, že za výmenu ventylu ktorý by som si kúpil chcel 1000 SK. Veď je to len pár šrobov. Za nastavenie motora (pošteľoval iba voľnobežnú trisku) zobral 200 sk. A keďže ja mám ešte starý splyňovač bojím sa, že ďalšiu výmenu tie hadice nevydržia a zasa mi to dá zaplatiť. Ešte uvidím čo stým.
Zatiaľ dik.
14:38:44
14.04.2010
14.04.2010

Dušan
-> harveyyy: spatne serizeny LPG se ti vraci zpet do auta. Auto by v podstate plynem ani nemelo jit citit. Jinak ten kdo ti to montoval ti dal podle me i doklad a tudiz by se to z nich melo dat vymlatit at ti to vymeni za jinou. V podstaste to byl podvod.
14:17:16
14.04.2010
14.04.2010

harveyyy
Zdravím. Ja som si dal asi rok do zadu vymeniť lpg nádrž. Stálo ma to s robotou 6000 SK Jednoducho poriadna pálka a teraz som sa dozvedel, že mi namontovali inú starú nádrž, ktorá má platnosť už iba 4 roky a jej montáž je zakázaná. K tomu v nej ešte zle nastavili plavák, takže je ju možné natankovať úplne plnú čo sa nesmie. Takže s tými cvičenými opicami úplne súhlasím. A to bolo certifikované pracovisko.
Ale mám iný problém:
Nevedel by mi niekto poradiť čo by sa dalo robiť s tým, keď nemožem otvoriť okno na aute, pretože mi tam vtiahne odniekiaľ smrad z LPG? Už mám aj nový výfuk a nič sa nezmenilo.
PS: Je to smrad spáleného LPG.
Ale mám iný problém:
Nevedel by mi niekto poradiť čo by sa dalo robiť s tým, keď nemožem otvoriť okno na aute, pretože mi tam vtiahne odniekiaľ smrad z LPG? Už mám aj nový výfuk a nič sa nezmenilo.
PS: Je to smrad spáleného LPG.
23:20:48
31.03.2010
31.03.2010

King
-> Klubko_: Mno, za bůra je to docela nářez. Kdysi jsem to zvládnul za sobotní dopoledne a instalace v novým autě byla po stránce provedení tak o třídu vejš, než původní bastl tzv. "odporníků". Jenom jsem si dojel na revizi za 200 a zlegalizoval to jako fiktivní výměnu karoserie + změna barvy. Přestavbová STK stála celkem asi 500 a nikdo ani nepípnul. Jenže, jak říkám, od tý doby se leccos změnilo, takže nejschůdnější je asi hodně poctivá klempířina při stěhování plechu s číslem kastle :-)
21:55:32
30.03.2010
30.03.2010

Klubko_
chtel jsem udelat to samy a tohle mi rekli v dilne, kde to montujou -> Stromek: podivinskyho sem se ptal. Rekli mi 1000kc odborna demontaz+legislativni vyrazeni lpg z puvodniho auta. Pak 4000 za montaz do novyho auta, jejiz soucasti je vymena trubek a spotrebni ho matrose, revize a zapsani do papiru auta.
22:03:18
28.03.2010
28.03.2010

King
-> Jarda/felda: To, že plyn do aut může montovat i cvičená vopice a podle toho to taky na lpg scéně vypadá, se v lpg komunitě ví už dávno 

21:23:02
28.03.2010
28.03.2010

Jarda/felda
-> King: nebo se za cca 1500- 2000 nechat proškolit jako montážní technik LPG 

20:58:22
28.03.2010
28.03.2010

King
-> Stromek: Nejjednodušší je postavit ten non-lpg favorit na papíry oné plynivky.
Prostě přestěhovat VIN.
LPG "přestěhovat" jde, ale oficiálně lze zapsat jenom novější zařízení s homolagací R01 (r.v. 2001 a mladší). Vzhledem k ceně montáže (resp. přestěhování) ve vztahu k dnešní ceně favorita bych viděl stěhování v servisu jako krajně neekonomický řešení. Navíc to určitě bude komplikovat končící životnost nádrže, kterou nějakej kokot stanovil na 10 let a prakticky je nemožný tlakovou zkouškou jí prodloužit. Nádrž se obvykle mění i s multiventilem a celá ta sranda přijde na 6 litrů minimálně.
Jak je to s možností přestěhování lpg musí napsat někdo, kdo to nedávno absolvoval. Jedinou schůdnou variantou je asi přemontovat svépomocí a pak z nějakýho rozumnýho plynaře vymámit s pomocí motivačních bankovek razítko.
Předpokládám, že ojebávka v podobě fiktivní výměny karoserie na plynivce už dneska možná není, protože proces zmrdifikace automobilky v MB postihnul i tech. legislativu týkající se favořiťů.
Prostě přestěhovat VIN.
LPG "přestěhovat" jde, ale oficiálně lze zapsat jenom novější zařízení s homolagací R01 (r.v. 2001 a mladší). Vzhledem k ceně montáže (resp. přestěhování) ve vztahu k dnešní ceně favorita bych viděl stěhování v servisu jako krajně neekonomický řešení. Navíc to určitě bude komplikovat končící životnost nádrže, kterou nějakej kokot stanovil na 10 let a prakticky je nemožný tlakovou zkouškou jí prodloužit. Nádrž se obvykle mění i s multiventilem a celá ta sranda přijde na 6 litrů minimálně.
Jak je to s možností přestěhování lpg musí napsat někdo, kdo to nedávno absolvoval. Jedinou schůdnou variantou je asi přemontovat svépomocí a pak z nějakýho rozumnýho plynaře vymámit s pomocí motivačních bankovek razítko.
Předpokládám, že ojebávka v podobě fiktivní výměny karoserie na plynivce už dneska možná není, protože proces zmrdifikace automobilky v MB postihnul i tech. legislativu týkající se favořiťů.
20:01:43
28.03.2010
28.03.2010

Stromek
Čau chci se zeptat jestli jde udělat tot: mám dva favority, jeden má LPG ale auto je v hroznym stavu, ale to lpg je v pohodě, můžu to přemontovat z jednoho do druheho a pak to dát jen někam na revizi ? nebo se tyhle šachy smí dělat jen v ofiko servisech , aby to pak bylo bez problémů na papírech ?? dik za nápady a za odpovědi 
