skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Desatero spárvného řidiče
14:21:04
08.01.2010
08.01.2010

Jozka
-> King: No taky se Šubísovi klepaly ruce ještě večer, i když je to skoro dvoumetrovej chap hodně přes 40.. Zažít bych to rozhodně nechtěl.
11:34:55
08.01.2010
08.01.2010

King
-> Syny: "Sem pirat ja vim… ..."
Což vo to, taky se hlásím do klubu :) Ale tzv. "silniční pirátství" chápu stejně jako autor desatera tzn. vč. bodu 9
Což vo to, taky se hlásím do klubu :) Ale tzv. "silniční pirátství" chápu stejně jako autor desatera tzn. vč. bodu 9
11:30:07
08.01.2010
08.01.2010

King
-> Jozka: Tak s tím kamionem - to je hlína!

11:11:49
08.01.2010
08.01.2010

Jozka
-> King: No dneska je jistější se krotit, pokud sebou (nad)člověk nemá ochranku. Někdy loni, možná už předloni jsem vytroubil jsem nějakýho kreténa v zatmaveným BMW, kterej v situaci odbočování vlevo na kříži normálně do křižovatky najel a pak v ní zničenonič záludně dupl na brzdy, přestože na průběžný hlavní ani jinde nic nejelo (to, že mě 200m předtím předjel 80kou v obci přes plnou zahnáním k obrubníku, jsem ještě v klidu vydejchal) - no a když pak v centru o kus dál auto nějak manévrovalo a přes světlejší přední okno jsem viděl dva mafiánský ksichty s boulema na sakách, docela mi zatrnulo -netvářili se na mě moc přátelsky.
Večer jsem to dal lepšímu v knajpě a známej, co jezdí s kamiónem pravil, že to nic není- že ten samej den ráno (tuším v Tachově) v průmyslový zóně odplachtoval návěs, otevřel, že bude vykládat a nějakej týpek, kterýmu se nechtělo udělat 100 metrovou okliku kolem sousední haly, na něj rovnou vytáhl pistoli, ať mu uhne. Tak uhnul...
Večer jsem to dal lepšímu v knajpě a známej, co jezdí s kamiónem pravil, že to nic není- že ten samej den ráno (tuším v Tachově) v průmyslový zóně odplachtoval návěs, otevřel, že bude vykládat a nějakej týpek, kterýmu se nechtělo udělat 100 metrovou okliku kolem sousední haly, na něj rovnou vytáhl pistoli, ať mu uhne. Tak uhnul...
09:45:46
08.01.2010
08.01.2010

King
-> Syny: Nejsem žádnej Dušín, ale přístup "jak vy k my, tak my k vy" se snažím za volantem už nepoužívat. V roli předjížděnýho už vůbec ne bez vyjímky - i kdyby mi ten druhej pral ze zadu dálkovejma z 1m a vidět bylo na 1km (viz moje nedávná story :). U agresivních hovad jsem rezignoval i na blikání a troubení a ušetřil jsem si dost nervů - nikdy nevíš, kdy nějakýmu testosteroňáčkovi rupne v bedně kvůli blbýmu vytroubení. Žijou ve světě, kde lepším řidičem je už snad jenom Nejvyšší a napomínat "č.2" je už taky rouhání :)
21:45:55
07.01.2010
07.01.2010

Syny
Hmm, dneska akorat sem vjel an zelenou do krizovatky a cekal az odjedou protijedouci, ty ale staly a predemnou prosvistel na cervenou kolmo Baworak tak 120 km/h :) Ten taky asi neodhadl rychlost a vzdalenost jakou ma od semaforu s cervenou... Kdyby proti me nebyli auta kterejm sem daval prednost, tak sem ho mel na sedadle spolujezdce
A hned o kousek dal nekdo asi neodhadl rychlost a akcelaraci na kruhaci, kdyz mi to tam fouknul 5m pred autem... A jeste se mu asi nezdalo ze sem na nej zatroubil s pomalu s kourem od kol... Na takovyhle idioty seru :) Ja spis razim teorii jak kdo ke me, tak ja k nemu... Samo od sebe naschvaly nedelam, ale kdyz me vyloznene nejakej blb schvalne sere, tak pak mu to taky zneprijemnim :) Nikdy nezavodim s autama co me predjizdi (ac jich moc neni
), ale kdyz se mi zamnou nekdo lepi na naraznik kdyz jedem 130 tam kde se ma jet 90 a jeste furt nervozne vykukuje a pak se me rozhodne predjet na zebre, tak proc mu to drobet neosolit
Samozrejme v ramci mezi a nevyvolet tim jeste nejakou nebezpecnou situaci... Zati sem to udelal asi jen 2x a stejne sem ho pak nechal, pac je lepsi blb pred sebou, nez za sebou... To ze pak nastali brzdy a jizda dle predpisu a bzrdil zase on me, to uz je vec druha... Ale nez abych s nim zavodil, tak sem zastavil a sel se vychcat :) Sem pirat ja vim... Kazdopadne jeste mam rad takovy ty co najednou z niceho nic zastavej na ulici a az kdyz stojime a nikdo nevi co se deje, takvyhodi blinkr...



21:05:48
07.01.2010
07.01.2010

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> David29: vypíchnul jsi mu oko rohlíkem? 

13:05:49
07.01.2010
07.01.2010

David29
-> Mr.Lumpy: Neber to zas doslova-) Nemyslim tim, že když mi někdo nedá přednost, že mi ji nedám taky...
Ale když mi tuhle idiot udělal myšku, já musel prudce nabrzdy (čímž riskuju náklad), tak jsem si na červený stoup těsně za něj... Jó, kdyby se omluvil nebo něco... prosim....
Ale když mi tuhle idiot udělal myšku, já musel prudce nabrzdy (čímž riskuju náklad), tak jsem si na červený stoup těsně za něj... Jó, kdyby se omluvil nebo něco... prosim....
13:00:57
07.01.2010
07.01.2010

Mr.Lumpy
David29 07.01.10 12:57:25 napsal:
→ dna69 – „zde je místo pro Vaši reklamu“ :) : Spíš
ano, ale používám ještě jedno pravidlo – oko za oko, zub za zub
jenže tím porušíš dobrou polovinu desatera

→ dna69 – „zde je místo pro Vaši reklamu“ :) : Spíš
ano, ale používám ještě jedno pravidlo – oko za oko, zub za zub
jenže tím porušíš dobrou polovinu desatera


12:57:25
07.01.2010
07.01.2010

David29
-> King: Ajo
Ted jse to přečet celý, a tam píše že je to z netu
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Spíš ano, ale používám ještě jedno pravidlo - oko za oko, zub za zub


-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Spíš ano, ale používám ještě jedno pravidlo - oko za oko, zub za zub
12:20:19
07.01.2010
07.01.2010

Jozka
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 06.01.10 19:48:54: Taky tak, ale zpravidla se omezuju na nepublikovatelné výrazy - zvlášť od tý doby, co jsem si u jedoho MB rázným použitím světelný i klasický houkačky zničil sdruženej přepínač světel..
-> Luky.: Máš pravdu, uhýbám sice taky (ale nikdy za snížené viditelnosti apod.), ale s rozvahou - všiml jsem si, že čas od času se na to polísmeni zaměřujou a honorujou to.
-> Luky.: Máš pravdu, uhýbám sice taky (ale nikdy za snížené viditelnosti apod.), ale s rozvahou - všiml jsem si, že čas od času se na to polísmeni zaměřujou a honorujou to.
11:28:24
07.01.2010
07.01.2010

Luky
Dobrý, dobrý.
Jen k bodu 6) bych podotkl, že uhýbat do odstavného pruhu se nesmí. To se týká asi zejména toho, kdy uhnu předjíždějícímu rychlejšímu. Pokud uhýbám protijedoucímu, tak jsem vlastně vytlačen a tímto přestupkem zabraňuji nehodové situaci.
Já to teda tak dělam, nicméně trest za přejetí podélné čáry souvislé je jasně daný. Jedná se stejný přestupek, jako předjíždění na plné čáře (pokud tedy není doplněna svislou značkou Zákaz předjíždění, pak je trest za takové předjíždění několikařádově tvrdší).
Takže uhýbejte, buďte ohleduplní, ale bacha na hbité příslušníky PČR
Jen k bodu 6) bych podotkl, že uhýbat do odstavného pruhu se nesmí. To se týká asi zejména toho, kdy uhnu předjíždějícímu rychlejšímu. Pokud uhýbám protijedoucímu, tak jsem vlastně vytlačen a tímto přestupkem zabraňuji nehodové situaci.
Já to teda tak dělam, nicméně trest za přejetí podélné čáry souvislé je jasně daný. Jedná se stejný přestupek, jako předjíždění na plné čáře (pokud tedy není doplněna svislou značkou Zákaz předjíždění, pak je trest za takové předjíždění několikařádově tvrdší).
Takže uhýbejte, buďte ohleduplní, ale bacha na hbité příslušníky PČR

09:50:34
07.01.2010
07.01.2010

King
-> David29: Jsou to samozřejmě moudra hodná tesání do žulových monolitů, ale občas se zapomíná na uvedení zdroje - v tomhle případě:
www.autorevue.cz/Zivot-ri dice/.../default.aspx
A je to jedna z perel Pavla Jandy (skutečných perel :) a vůbec celá ta rubrika stojí za přečtení, protože to aspoň pootevře oči každýmu fanoušovi dopravní buzerace :)
BTW nevíte někdo, jestli ten Janda není oním PJ ze Š120 konfery na yahooo? Ty názory a sloh by tomu odpovídaly :)
www.autorevue.cz/Zivot-ri dice/.../default.aspx
A je to jedna z perel Pavla Jandy (skutečných perel :) a vůbec celá ta rubrika stojí za přečtení, protože to aspoň pootevře oči každýmu fanoušovi dopravní buzerace :)
BTW nevíte někdo, jestli ten Janda není oním PJ ze Š120 konfery na yahooo? Ty názory a sloh by tomu odpovídaly :)
21:26:23
06.01.2010
06.01.2010

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> myschaak AZNP K.Hora:
Dobrý řidič je předvídatelný - Dobrý řidič nenechává ostatní pochybovat o svých skutečných úmyslech.



Dobrý řidič je předvídatelný - Dobrý řidič nenechává ostatní pochybovat o svých skutečných úmyslech.

20:09:52
06.01.2010
06.01.2010

myschaak AZNP K.Hora
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : jasně že určitě dodržuje
Jsem ohleduplný-uhni p*čo
Jsem zodpovědný-šéfe,ty rohlíky samy uplavaly
Jsem zdvořilý-kok*te nevidíš že tu je zákaz stání
Jsem předvídavý-to stihnu,to stihnu...a k*rva
Jsem kolegiální-musim tam bejt první,budou prémie,upustim jim gumy
Nezneužívám svou velikost-jsem se o vás jen trochu opřel a co!
Nedělám myšky-hele sanitka,rychle za ní
Nebrzdím ostatní zbytečně pomalou jízdou-jo,jo....hned to pečivo dosbírám
Neomezuji ostatní řidiče-no tak mi to tak nejede,no....si zkus vízt 10000 rohlíku voe
Dodržuji bezpečnou vzdálenost-no co,mám přebrždenej zadek
Dodržuji pravidlo zipu-počkej si jo mladej

Jsem ohleduplný-uhni p*čo
Jsem zodpovědný-šéfe,ty rohlíky samy uplavaly
Jsem zdvořilý-kok*te nevidíš že tu je zákaz stání
Jsem předvídavý-to stihnu,to stihnu...a k*rva
Jsem kolegiální-musim tam bejt první,budou prémie,upustim jim gumy
Nezneužívám svou velikost-jsem se o vás jen trochu opřel a co!
Nedělám myšky-hele sanitka,rychle za ní
Nebrzdím ostatní zbytečně pomalou jízdou-jo,jo....hned to pečivo dosbírám
Neomezuji ostatní řidiče-no tak mi to tak nejede,no....si zkus vízt 10000 rohlíku voe
Dodržuji bezpečnou vzdálenost-no co,mám přebrždenej zadek
Dodržuji pravidlo zipu-počkej si jo mladej
19:48:54
06.01.2010
06.01.2010

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> David29: tak hlavně jestli se tím sám řídíš 
Když jsem si to přečet celý, tak můžu říct že já docela jo... jediný s čím mám občas problém jsou ty emoce, když mě někdo opravdu hodně nas***

Když jsem si to přečet celý, tak můžu říct že já docela jo... jediný s čím mám občas problém jsou ty emoce, když mě někdo opravdu hodně nas***

18:31:54
06.01.2010
06.01.2010

David29
Děkuju bohouškovi, ze Sdružení za zpracování, předávám dále:
Jsem ohleduplný
Jsem zodpovědný
Jsem zdvořilý
Jsem předvídavý
Jsem kolegiální
Nezneužívám svou velikost
Nedělám myšky
Nebrzdím ostatní zbytečně pomalou jízdou
Neomezuji ostatní řidiče
Dodržuji bezpečnou vzdálenost
Dodržuji pravidlo zipu
------------------------- -----------
1. Dobrý řidič nejezdí otrocky podle předpisů
Kontroverze hned v prvním bodě? Kdepak, tímto nebudeme nikoho nabádat k porušování pravidel silničního provozu. Mnozí ovšem žijí v tom, že když jezdí vždy podle pravidel, jsou těmi nejlepšími a nejslušnějšími řidiči na silnicích. Není to pravda, dopravní předpisy nejsou a nikdy nebudou žádným univerzálním návodem pro bezpečnou
jízdu, tou bude vždy jen vlastní rozum. Limit 90 km/h platí ve čtyři ráno v létě na pusté čtyřproudé silnici i na tři metry široké rozbité okresce v zimě
, kdy po ní všichni jedou do práce. Jen špatný řidič pojede v obou případech tempomatových 90.
2. Dobrý řidič nedělá naschvály
Znáte to všichni a mnozí z vás to jistě i dělají. Přibrzdit někomu, kdo podle vás jede příliš blízko za vámi, zrychlit, když vás předjíždí jiné auto, blokovat levý pruh, zabrat mezeru, kam se chce zařadit někdo, kdo se připojuje z vedlejší... Našli bychom tisíc podobných nešvarů, které jsou na silnici k vidění dnes a denně. Vedeni zdánlivě dobrými úmysly ("Vždyť on
za mnou jede příliš blízko, co kdyby bylo třeba rychle brzdit.") předcházíme potenciálně nebezpečným situacím tím, že reálně nebezpečnou situaci přímo způsobíme. Vyučování a poučování na silnici nepatří, rozhodně ne způsobem, který je sám o sobě naprosto zbytečně nebezpečný.
3. Dobrý řidič předvídá
Co se asi tak dá čekat v 7:30 ráno u základní školy. Co asi tak může být na horizontu, když fouká silný vítr a na polích je sypký sníh. Co asi tak může udělat řidič, který se 300 metrů před křižovatkou pomalu potácí u středu silnice. Dobrý řidič na silnici myslí nejen za sebe, ale i za ostatní, tím spíše, když je to řidič zkušený a schopný. Většinu problematických situací lze odhadnout, i když krom vašeho úsudku nic přímo nenasvědčuje tomu, že by k nim mělo dojít.
4. Dobrý řidič je předvídatelný
Dobrý řidič nenechává ostatní pochybovat o svých skutečných úmyslech. Jen špatný řidič před křižovatkou dříve brzdí než ukazuje blinkrem, kam hodlá odbočit, jen špatný řidič ukazuje blinkrem, že předjíždí, až když mu o páčku blikače zavadí ruka při točení volantem. Není to ale jen o blinkrech, způsob pohybu po silnici, pohyb při pravém či levém okraji vlastního pruhu, způsob akcelerace i decelerace, to vše dává najevo, co hodláte provést.
5. Dobrý řidič upozorní
Upozorňovat jen na své chování ale nestačí. Dobrý řidič blikne protijedoucím, když se blíží k nehodě a pustí varovné blikače, když sám k takovému místu přijíždí. Pouhá informace má na silnici mnohdy cenu života, předat ji ostatním najevo ale nemusí stát nic více než jednou bliknout dálkovými...
6. Dobrý řidič jezdí vpravo
České dálnice mnody připomínají ty anglické. Jako by snad všichni zapomněli, že od Hitlera jezdíme vpravo. A čím více jízdních pruhů, tím hůře, nejprázdnější je vždy ten nejpravější. Dobrý řidič vždy uhybá vpravo, i když jede relativně rychle a mezera v pravém pruhu neměří tři kilometry, pomáhá to plynulosti a tedy i bezpečnosti provozu. Můžete se stokrát zlobit, že vás někdo podjel, obvykle je ale chyba právě ve vás - když vás stihne podjet, stihl by vás tím spíše předjet zleva, kdybyste mu uhnuli.
A neplatí to jen na dálnicích. Není žádný hřích uhnout rychlejšímu řidiči do odstavného pruhu, pokud máte dostatečný rozhled, popř. udělat to samé, když proti někdo neodhadne vzdálenost potřebnou na předjíždění. Mnoho lidí na ostatní raději bliká, místo toho, aby jemně zatočili volantem a udělali jim místo. Vyjít si vstříc je základem bezpečného provozu.
7. Dobrý řidič se umí omluvit
Dobrý řidič by neměl nikoho ohrozit, ale může někoho omezit. Vsadím se, že i Michaelu Schumacherovi se někdy stalo, že neodhadl dokonale rychlost přijíždějícího vozu při odbočení na hlavní či kruhový objezd a donutil někoho lehce zabrzdit. Všichni jsme chybující lidé, ale rozdíl mezi dobrým a špatným řidičem v tomto případě definuje schopnost si svou vlastní chybu přiznat. Dobrý řidič se kaje a omlouvá, špatný svaluje vinu na druhé.
8. Dobrý řidič odpouští
Je pochopitelné, pokud vás třeba výše uvedená situace vyvede z míry. Pokud se vám ale dotyčný omluví, měli byste být schopni mu odpustit. Omluví-li se někdo, ví, že udělal chybu a příště se jí vyvaruje. Více nemůžete chtít, čas nikdo nevrátí a jen hlupák bude za takové situace dále láteřit. Virtuálně si za takové situace podat ruce a usmát se na sebe definuje řidiče na úrovni.
9. Dobrý řidič nechává emoce doma
Je to někdy těžké, ale emoce za volant nepatří. A platí to pro všechny. Špatný je ten, kdo se chová na silnici agresivně a dává najevo své problémy doma či v práci. Ani o trochu lepší ale není ten, kdo mu to vrací naschvály, agresivní gestikulací, nebo si to s ním snad dokonce jde na křižovatce „vyříkat”. Řiďte se za volantem rozumem, ne srdcem.
10. Dobrý řidič zkrátka přemýšlí
Vše výše uvedené lze shrnout do této jediné věty. Stačí přemýšlet a vše z uvedeného vás napadne samo. Kdybychom všichni za volantem přemýšleli, nepotřebovali bychom žádné zákony, žádnou policii a ostatně ani tento článek...
Pokud za volantem přemýšlíte, dáte nám za pravdu a budeme jen rádi za další potřehy. Pokud nikoli, můžete se v diskusi dokola hádat o tom, že vybrzďovat ostatní je prostě cool. Dobrým řidičem ale nikdy nebudete...
Jsem ohleduplný
Jsem zodpovědný
Jsem zdvořilý
Jsem předvídavý
Jsem kolegiální
Nezneužívám svou velikost
Nedělám myšky
Nebrzdím ostatní zbytečně pomalou jízdou
Neomezuji ostatní řidiče
Dodržuji bezpečnou vzdálenost
Dodržuji pravidlo zipu
------------------------- -----------
1. Dobrý řidič nejezdí otrocky podle předpisů
Kontroverze hned v prvním bodě? Kdepak, tímto nebudeme nikoho nabádat k porušování pravidel silničního provozu. Mnozí ovšem žijí v tom, že když jezdí vždy podle pravidel, jsou těmi nejlepšími a nejslušnějšími řidiči na silnicích. Není to pravda, dopravní předpisy nejsou a nikdy nebudou žádným univerzálním návodem pro bezpečnou
jízdu, tou bude vždy jen vlastní rozum. Limit 90 km/h platí ve čtyři ráno v létě na pusté čtyřproudé silnici i na tři metry široké rozbité okresce v zimě
, kdy po ní všichni jedou do práce. Jen špatný řidič pojede v obou případech tempomatových 90.
2. Dobrý řidič nedělá naschvály
Znáte to všichni a mnozí z vás to jistě i dělají. Přibrzdit někomu, kdo podle vás jede příliš blízko za vámi, zrychlit, když vás předjíždí jiné auto, blokovat levý pruh, zabrat mezeru, kam se chce zařadit někdo, kdo se připojuje z vedlejší... Našli bychom tisíc podobných nešvarů, které jsou na silnici k vidění dnes a denně. Vedeni zdánlivě dobrými úmysly ("Vždyť on
za mnou jede příliš blízko, co kdyby bylo třeba rychle brzdit.") předcházíme potenciálně nebezpečným situacím tím, že reálně nebezpečnou situaci přímo způsobíme. Vyučování a poučování na silnici nepatří, rozhodně ne způsobem, který je sám o sobě naprosto zbytečně nebezpečný.
3. Dobrý řidič předvídá
Co se asi tak dá čekat v 7:30 ráno u základní školy. Co asi tak může být na horizontu, když fouká silný vítr a na polích je sypký sníh. Co asi tak může udělat řidič, který se 300 metrů před křižovatkou pomalu potácí u středu silnice. Dobrý řidič na silnici myslí nejen za sebe, ale i za ostatní, tím spíše, když je to řidič zkušený a schopný. Většinu problematických situací lze odhadnout, i když krom vašeho úsudku nic přímo nenasvědčuje tomu, že by k nim mělo dojít.
4. Dobrý řidič je předvídatelný
Dobrý řidič nenechává ostatní pochybovat o svých skutečných úmyslech. Jen špatný řidič před křižovatkou dříve brzdí než ukazuje blinkrem, kam hodlá odbočit, jen špatný řidič ukazuje blinkrem, že předjíždí, až když mu o páčku blikače zavadí ruka při točení volantem. Není to ale jen o blinkrech, způsob pohybu po silnici, pohyb při pravém či levém okraji vlastního pruhu, způsob akcelerace i decelerace, to vše dává najevo, co hodláte provést.
5. Dobrý řidič upozorní
Upozorňovat jen na své chování ale nestačí. Dobrý řidič blikne protijedoucím, když se blíží k nehodě a pustí varovné blikače, když sám k takovému místu přijíždí. Pouhá informace má na silnici mnohdy cenu života, předat ji ostatním najevo ale nemusí stát nic více než jednou bliknout dálkovými...
6. Dobrý řidič jezdí vpravo
České dálnice mnody připomínají ty anglické. Jako by snad všichni zapomněli, že od Hitlera jezdíme vpravo. A čím více jízdních pruhů, tím hůře, nejprázdnější je vždy ten nejpravější. Dobrý řidič vždy uhybá vpravo, i když jede relativně rychle a mezera v pravém pruhu neměří tři kilometry, pomáhá to plynulosti a tedy i bezpečnosti provozu. Můžete se stokrát zlobit, že vás někdo podjel, obvykle je ale chyba právě ve vás - když vás stihne podjet, stihl by vás tím spíše předjet zleva, kdybyste mu uhnuli.
A neplatí to jen na dálnicích. Není žádný hřích uhnout rychlejšímu řidiči do odstavného pruhu, pokud máte dostatečný rozhled, popř. udělat to samé, když proti někdo neodhadne vzdálenost potřebnou na předjíždění. Mnoho lidí na ostatní raději bliká, místo toho, aby jemně zatočili volantem a udělali jim místo. Vyjít si vstříc je základem bezpečného provozu.
7. Dobrý řidič se umí omluvit
Dobrý řidič by neměl nikoho ohrozit, ale může někoho omezit. Vsadím se, že i Michaelu Schumacherovi se někdy stalo, že neodhadl dokonale rychlost přijíždějícího vozu při odbočení na hlavní či kruhový objezd a donutil někoho lehce zabrzdit. Všichni jsme chybující lidé, ale rozdíl mezi dobrým a špatným řidičem v tomto případě definuje schopnost si svou vlastní chybu přiznat. Dobrý řidič se kaje a omlouvá, špatný svaluje vinu na druhé.
8. Dobrý řidič odpouští
Je pochopitelné, pokud vás třeba výše uvedená situace vyvede z míry. Pokud se vám ale dotyčný omluví, měli byste být schopni mu odpustit. Omluví-li se někdo, ví, že udělal chybu a příště se jí vyvaruje. Více nemůžete chtít, čas nikdo nevrátí a jen hlupák bude za takové situace dále láteřit. Virtuálně si za takové situace podat ruce a usmát se na sebe definuje řidiče na úrovni.
9. Dobrý řidič nechává emoce doma
Je to někdy těžké, ale emoce za volant nepatří. A platí to pro všechny. Špatný je ten, kdo se chová na silnici agresivně a dává najevo své problémy doma či v práci. Ani o trochu lepší ale není ten, kdo mu to vrací naschvály, agresivní gestikulací, nebo si to s ním snad dokonce jde na křižovatce „vyříkat”. Řiďte se za volantem rozumem, ne srdcem.
10. Dobrý řidič zkrátka přemýšlí
Vše výše uvedené lze shrnout do této jediné věty. Stačí přemýšlet a vše z uvedeného vás napadne samo. Kdybychom všichni za volantem přemýšleli, nepotřebovali bychom žádné zákony, žádnou policii a ostatně ani tento článek...
Pokud za volantem přemýšlíte, dáte nám za pravdu a budeme jen rádi za další potřehy. Pokud nikoli, můžete se v diskusi dokola hádat o tom, že vybrzďovat ostatní je prostě cool. Dobrým řidičem ale nikdy nebudete...