skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zamennost motoru
18:10:41
24.03.2009
24.03.2009

Rider skoda
bych tam prdnul cislo 105kovy a motor ze 130ky 5ti kanal a to by mohl prehlednout i technik na stk.protoze jediny rozdil je v tom zebre na bloku na strane jak je vyfuk nic vic.
08:26:33
22.03.2009
22.03.2009

jarda.u1
-> roman7: Kdyz sezenes papiry ze 130-tky (jiste by ti je nechal nekdo rad zadarmo) a i kdyz \"upravis\" VIN,tak si moc nepomuzes.Budes muset pak zrusit tvoje papiry,protoze to auto prakticky jiz nebude existovat a pri prepisu tech 130-tkovejch papiru na tebe se urcite nevyhnes tomu slavnymu ekopoplatku,coz te vyjde na 10000,-plus nejaka ta stovka navic.Takze si myslim,ze je lepsi treba koupit nejakou ulozenku 130,135,136 za rozumnej peniz a tam by se pak ta investice za ten ekopoplatek mozna vyplatila.........-> LiMaK: Ano,mel jsem puvodne Skodu 130 l a chtel jsem zapsat do TP motor 781.136.To s tou moznosti zameny bez prepisovani mi nikdo nerekl,dokonce ani technik na stk,proto jsem si myslel ze to nejde.V TP mam v kolonce tovarni znacka stale uvedeno Skoda 130 l,jen mam zmenen typ motoru na 781.136.Jestli to opravdu jde,tak bych asi stejne mel problemy na stk,protoze technici tady u nas to bud nevedi,nebo to uz ani nechteji vedet.Me tato defakto\"prkotina\&q
uot; stala nemale vydaje a starosti.Bez pomoci znameho bych to asi ani nevybehal.Mas pravdu,ze o stare auta uz na uradech nikdo nema zajem
01:50:42
22.03.2009
22.03.2009

LiMaK - 742 forever
-> roman7: když sezenes papiry ze 130, a karu budes mit 120 real, tak co si jako pomuzes? v papirech budes mit cislo karoserie 130, a v aute v kufru budes mit vyražené úplně jiné číslo z tvojí 120tky....
to chces na ceste polišům vysvětlovat jako jak?
ledva nejen sehnat papiry 130, ale i k nim odpovidajicí část karoserie s odpovidajicím 130tkovým číslem a převařit...i tak by se dalo..pak by jsi měl nejen papirovou 130,ale i v kufru ti to bude sedet...
ale jako neni to zas tak davno, co ti auto zabavili, když zjistili zásah do identifikatoru...znamej se tak chodil dívat dva roky na jeho auto na policejni parkoviště, přes plot...prasečina, ale souhlasím že mnohdy jedinná (krajní) metoda
to chces na ceste polišům vysvětlovat jako jak?
ledva nejen sehnat papiry 130, ale i k nim odpovidajicí část karoserie s odpovidajicím 130tkovým číslem a převařit...i tak by se dalo..pak by jsi měl nejen papirovou 130,ale i v kufru ti to bude sedet...
ale jako neni to zas tak davno, co ti auto zabavili, když zjistili zásah do identifikatoru...znamej se tak chodil dívat dva roky na jeho auto na policejni parkoviště, přes plot...prasečina, ale souhlasím že mnohdy jedinná (krajní) metoda
21:42:22
21.03.2009
21.03.2009

roman7
Kluci tak nějak o tom přemyšlim a pořád mě to nedá spát ja chci taky 130 ve 120. Nedalo by se to udělat tak, že bych sehnal papiry ze 130 a tam uz motor 130 je, a nechal bych pouze napr.vymazat cislo motoru, pze bych do svoji skodovky dal 130 a papirove (polde tech nově sehnanych papiru) by to byla 130 hmm?? Samozrejme bych na 120 musel mit 4pistky a uhlovku s petikvaltem to mi je jasny..
02:20:22
21.03.2009
21.03.2009

LiMaK - 742 forever
jarda.u1 13.03.09 07:56:41 napsal:
→ LiMaK: Ja jsem delal prestavbu ze 130 na 136-ku,takze
nesouhlasim,ze 130,135 a 136 jsou stejne typy a proto nejsou bez prestavby
zamenne.Kvuli 3 kw vykonu bylo okolo prestavby hodne behani
pochopil jsem te tak, že jsi mel papirove a realne 130tku...
chtel jsi mit papirove a realne 136 tak jsi udelal "prestavbu"
a v technicaku mas uvedeny typ vozidla ŠKODA 136L a motor 742.136....
dobrá, budiž. ale jak už zde nekdo další píse, již asi 6 let je motor 742.130, 742.135 a 742.136 motorem stejného typu...což oficiálně znamená, že pokud mas vymaz cisla, tak prakticky muzes ve své 130tce autě prehazovat 130 za 135 za 136 každý mesíc dokola....bez nutnosti cokoli kdekoli vyřizovat.
tak samo je to s auty Typu Skoda 105 a Skoda 120....bloky motoru 742.10 a 742.12 a 742.12X jsou taktéž bloky stejného typu, což zase v praxi znamená, že do 105ky můžes dat 120LS bez jakékoli návstevy ouřadů....
ALE
o motoru z eRka se zde nikde nepise, coz je ten problém...neresme tady situaci, kdy senilní technik nepozná číslice...ono jde o to, že jednou tam ta číslice je...co výrobce auta určí jako stejný typ, tak to je stejný typ...co tam nenapise, tak to asi stejný typ nebude.
A ted nejvetsi lahudka nakonec pro vsechny špekulanty....jak už tady víme, tak od nového roku škodovky dělá mrtvého brouka, VESKERE zmeny na autech ma resit urad. v novem vyjadreni NENI nic o 742, favech...dokonce už aji ty felicie tam ojebali....takže...ouřada vezme do ruky poslední prohlášení, neuvidí tam nic o 742, a nakonec řekne, že NEEXISTUJE mít ve 105ce motor 120... A MÁ PRAVDU....
protože výrobce už neurčuje co se smí a co se nesmí, a přece ten konkrétní státní zaměstnanec nebude zkoumat, zdali před 5 lety to šlo...rozhodne po svém a má klid a na konci měsíce výplatu. proto taky je úřad, kde pantáta mávne nad 120-->105 rukou a vklidu zapíše a proto taky je úřad, kde mladej 20letej technik vůbec neví co se děje, tak to pošle dořiti....
Jedna věc je teda, co škodovka ve svých přestavbových vyjádřeních tvrdila, někdy od roku 76.....
a druhá věc je, že letoškem přestala vyjadřovat uplně všecko a v podstatě to znamená, že cokoli, co neni zapsane do 1.1.2009, tak to už zapsat nebo zmenit nepujde....
→ LiMaK: Ja jsem delal prestavbu ze 130 na 136-ku,takze
nesouhlasim,ze 130,135 a 136 jsou stejne typy a proto nejsou bez prestavby
zamenne.Kvuli 3 kw vykonu bylo okolo prestavby hodne behani
pochopil jsem te tak, že jsi mel papirove a realne 130tku...
chtel jsi mit papirove a realne 136 tak jsi udelal "prestavbu"
a v technicaku mas uvedeny typ vozidla ŠKODA 136L a motor 742.136....
dobrá, budiž. ale jak už zde nekdo další píse, již asi 6 let je motor 742.130, 742.135 a 742.136 motorem stejného typu...což oficiálně znamená, že pokud mas vymaz cisla, tak prakticky muzes ve své 130tce autě prehazovat 130 za 135 za 136 každý mesíc dokola....bez nutnosti cokoli kdekoli vyřizovat.
tak samo je to s auty Typu Skoda 105 a Skoda 120....bloky motoru 742.10 a 742.12 a 742.12X jsou taktéž bloky stejného typu, což zase v praxi znamená, že do 105ky můžes dat 120LS bez jakékoli návstevy ouřadů....
ALE
o motoru z eRka se zde nikde nepise, coz je ten problém...neresme tady situaci, kdy senilní technik nepozná číslice...ono jde o to, že jednou tam ta číslice je...co výrobce auta určí jako stejný typ, tak to je stejný typ...co tam nenapise, tak to asi stejný typ nebude.
A ted nejvetsi lahudka nakonec pro vsechny špekulanty....jak už tady víme, tak od nového roku škodovky dělá mrtvého brouka, VESKERE zmeny na autech ma resit urad. v novem vyjadreni NENI nic o 742, favech...dokonce už aji ty felicie tam ojebali....takže...ouřada vezme do ruky poslední prohlášení, neuvidí tam nic o 742, a nakonec řekne, že NEEXISTUJE mít ve 105ce motor 120... A MÁ PRAVDU....
protože výrobce už neurčuje co se smí a co se nesmí, a přece ten konkrétní státní zaměstnanec nebude zkoumat, zdali před 5 lety to šlo...rozhodne po svém a má klid a na konci měsíce výplatu. proto taky je úřad, kde pantáta mávne nad 120-->105 rukou a vklidu zapíše a proto taky je úřad, kde mladej 20letej technik vůbec neví co se děje, tak to pošle dořiti....
Jedna věc je teda, co škodovka ve svých přestavbových vyjádřeních tvrdila, někdy od roku 76.....
a druhá věc je, že letoškem přestala vyjadřovat uplně všecko a v podstatě to znamená, že cokoli, co neni zapsane do 1.1.2009, tak to už zapsat nebo zmenit nepujde....
14:54:41
16.03.2009
16.03.2009

Jozka
-> Nwkt: No blok z kila nebo embéčka od 105/120 bych řekl bych že poznám i já na první pohled.. Erkomotor třeba z roku 79 od 120 už se rozlišuje asi těžko, ale 130ka pak už zase snáze..
12:23:00
16.03.2009
16.03.2009

Nwkt
-> Jozka: A jak by to měl poznat, když to stejně nastrojíš?
12:19:04
16.03.2009
16.03.2009

Jozka
Málokterej technik se nechá oblbnout číslem za lomítkem.. Už vidím, jak bych dopadl u nás, kdybych dojel s motorem 105 v embéčku. A oba mají lomeno 1. Měl by to totiž být motor stejného typu a obsahu...
-> Syny: ale to erko, to bych zkusil.. Poslední motory už musely taky mít ťupkovaný náběhy k vodní pumpě, třeba by to nikdo neřešil..
-> Syny: ale to erko, to bych zkusil.. Poslední motory už musely taky mít ťupkovaný náběhy k vodní pumpě, třeba by to nikdo neřešil..
18:23:12
13.03.2009
13.03.2009

Nwkt
-> bflm: To už by dopadlo tak, že by tam dal rovnou celou fábku 

17:45:29
13.03.2009
13.03.2009

bflm
-> Syny: Ty máš dvou motoráka?Dej tam 136 s číslem 105
17:43:22
13.03.2009
13.03.2009

Syny
-> Speeder15: Ale do 105ky muzes dat 120tku, ale musis udelat vymaz cisla motoru... Das tam motor steneho typu, ale s jinym cislem - to poresi prave ten vymaz, takze pak by to melo bej legal... Ja mam v TP oba motory - ten kdo dopisoval 120tku neskrtnul tu 105ku... Takze nevim jak se pak rasi ten vymaz :)
17:41:13
13.03.2009
13.03.2009

Syny
-> LiMaK: Ano, ale xxxxxxxxx /4 je eRko... A me jde o to, jestli to muzu dat do uzofky (origo 105 - motor prepsanej na 120) legalne stejne jako motor 105, 120 nebo 120LS (s tim ze bych udelal vymaz cisla). Protoze pokud to legalne nepujde, tak uz tam dam rovnou 136ku a nebudu se delat se 130tkou s naklepanym cislem z eRka :)
17:32:10
13.03.2009
13.03.2009

bflm
-> Speeder15: Ten kod je na každém motoru 1 je 105 2 je 120 atd
17:29:36
13.03.2009
13.03.2009

Speeder15
Ja som tiez chcel hodit do mojej skodovky motor 136....a bol som sa koli tomu poradit s hlavnym technikom na STK...povedal ze je to nepovolene a ak to dakto v nasom okrese ma tak je to nacierno....ani 742.136nie je dovolena....vraj do 105ky treba 105kovy motor...vraj ani 120kovy motor nemozno dat do 105ky
....cislo motora vraj nekontroluje ale kod motora....cize 742.10....ale ten kod nie je nikde vyrazeny na motore tak newem ako to skontroluje na najblizsej STK
...nakoniec tam pojde 742.12X.z GARDE s ostrejsou vackou...a atd


14:59:34
13.03.2009
13.03.2009

Jozka
Mě tedy motor z erka, resp. ze 110LS označenej XXXXXX/4 prošel ve 120L s výmazem i na STK, ale byl originální včetně všeho..
Jak to vůbec berou - mě bylo řečeno, že když vymažu motor, musím tam mít už potom shodný nebo záměnný s původním, ať už bylo před výmazem v TP napsáno cokoliv - takže naposledy jsem šel v embéčku ze 110L zpátky na obyčejnou stovku.
Jak to vůbec berou - mě bylo řečeno, že když vymažu motor, musím tam mít už potom shodný nebo záměnný s původním, ať už bylo před výmazem v TP napsáno cokoliv - takže naposledy jsem šel v embéčku ze 110L zpátky na obyčejnou stovku.
11:14:36
13.03.2009
13.03.2009

jarda.u1
-> Nwkt: Tak to vyjadreni jsem bohuzel nevidel.Prestavbu jsem delal loni a musel jsem na prestavbovou stk s autem.
08:05:56
13.03.2009
13.03.2009

Nwkt
-> jarda.u1: Kdys to dělal? Protože když se koukneš do posledního vyádření od škodovky, tak tam je to jasně napsaný, že jsou mezi sebou záměný jako ND a nejdená se o přestavbu
07:59:23
13.03.2009
13.03.2009

jarda.u1
-> Syny: Pokud tam mas vyrazeno 130-kove cislo,tak motor neni zamenny do 120.Policajti to vetsinou nepoznaj,ale na stk budes mit problemy.
07:56:41
13.03.2009
13.03.2009

jarda.u1
-> LiMaK: Ja jsem delal prestavbu ze 130 na 136-ku,takze nesouhlasim,ze 130,135 a 136 jsou stejne typy a proto nejsou bez prestavby zamenne.Kvuli 3 kw vykonu bylo okolo prestavby hodne behani
07:45:25
13.03.2009
13.03.2009

Nwkt
Jedná se o muj 130 motor, je to novej blok kupovanej v 95 s tim že je na něm vyražený číslo z Rka xxxxxx/4
07:11:12
13.03.2009
13.03.2009

MOLSO
-> Syny: daj tam 130 motor naklep cislo zo 120ky a mas dozivotny pokoj.
alebo tam daj 136ku a dufaj ze ti policajna kontrola nebude chcet videt motor
alebo tam daj 136ku a dufaj ze ti policajna kontrola nebude chcet videt motor

01:20:07
13.03.2009
13.03.2009

LiMaK - 742 forever
130/5/6 byl a je stejnej typ....
105/120 byl a je zase jinej typ....
co ja vim, tak vždycky, když si chtel motor 130/5/6 delala se prestavba káry na 130...
ale praxe je taková, že 130 motor na první pohled jde těžko poznat, ale to už tady běží 5 jiných vláken, že...
105/120 byl a je zase jinej typ....
co ja vim, tak vždycky, když si chtel motor 130/5/6 delala se prestavba káry na 130...
ale praxe je taková, že 130 motor na první pohled jde těžko poznat, ale to už tady běží 5 jiných vláken, že...
23:30:23
12.03.2009
12.03.2009

Syny
Mam 105ku s motorem 120 - v TP je zmena motoru na motor stejneho typu. Vymena probelha v roce 89. Mam ted moznost mit blok 130 s cislem xxxxxxxxxxx /4 :) Jde mi o to, jestli kdyz dam do auta tohle, tak to bude lagalni... Pokud udelam vymaz cisla motoru - jde takovyhle motor povazovat za motor stejneho typu?
Jestli ma cenu tam bastlit tohle a nebo rovnou 136ku pokud to bude nelegalni tak jako tak...
Jestli ma cenu tam bastlit tohle a nebo rovnou 136ku pokud to bude nelegalni tak jako tak...