Kde sehnat tyto dečky?

prohledat
46 příspěvků (zobrazeno 1 až 46) od 12.12.2009 do 23.01.2010, založil/a David V6
řadit dle data
12:01:49
23.01.2010
David V6
děkuji všem dečky jsem už sehnal1
17:41:20
22.01.2010
Rabbit
Já sem taky pro zakrejvání. Navíc když se zakreje jen maska tak zustanou volný díry v čele ;-) .



-> haso:

Njn, zaseklej termostat v otevřený poloze je svině. Kámoš taky loni na Fábii zakrejval chladič alobalem.
13:40:10
22.01.2010
afro100
-> p.b.: na 5. nemam skusenost, ale vytocena 4., lahko cez 120 km/h, cca 15 km a teplota sa zastavila na 90°
10:11:59
22.01.2010
p.b.
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 15.12.09 10:39:34 napsal:

→ Syny:v lete nebol probelm s chladenim nikdy,

ani ked som auto nalozene po strechu hnal nonstop po dialnici asi hodinu…




Na vytočenou 4ku? :) Já sem s chlazením stofky měl problémy akorát v takovejhle situacích, ale připisuju to tomu, že na 5ku měl motor (větrák) malý otáčky a toho vzduchu do tech kapes už asi taky tolik nešlo. Ale nevím, nejsem fyzik...
09:18:27
22.01.2010
Petr - Rapid 135
vyřešil jsem topení v zimě prostě namontováním termostatu z FAVORITA i ve stovce bez třílistový vrtule nikdy totiž nevíš kdy budeš i krátkoddobě třeba v kopci potřebovat uchladit výkon 130 motoru mám ještě v těle topení větrák ze 120 musíte si uvědomit co všechno ve stovce ohříváte než to foukne na sklo celej tunel a rozvody v přístrojovce s uvedenejma vychytávkama mám po 3 km v minus 15 čistej pruh asi tak 15 cm a po 8 km začínají osychat boční okna
08:28:15
21.12.2009
Jozka
Tak čerstvě - včera jsem při mínus 16ti jen se sériovou dečkou litoval, že sebou nemám něco na zakrytí - embéčko ani po 30 km nešlo přes 55-60°C.
22:21:50
16.12.2009
gim
no nevim, nemam nicim zakrytej chladic a dneska sem nemel daleko k vareni, ale je fakt ze stat hodinu v kolone je trosku extrem... ale aspon to topilo, nejak mi tahne dverma
18:28:06
15.12.2009
Gryzly
Tak ono tím zajkrytím chladiče vepředu se určitě zkrátí čas na ohřátí vody a tím začne topit dřív. Já vždycky zakrýval masku kartonem zevnitř a ono to dostatečně chladilo ještě těma průduchama pod nárazníkem. Karton jsem vyndával až koncem dubna.
13:17:32
15.12.2009
Jozka
-> Peťa Klíč: Na mý užovce bys mřížku za 3,5 minuty nesundal, tam jsou úplně origo rezatý šroubky 3. Nebo možná ani ne origo - jsou to dobový M5 samořezky do plechu s nízkejma maticema a ještě mají hlavičky otočený odvnitř k chladiči..

A z kila mám nejspíš dodnes někde v koutě z červenýho plastovýho pásu do výkopu nad kabel vyrobený přesně padnoucí a slušivý clony s výřezama na příčky mřížky, se kterým jsem ho koupil.

-> sliwowitz: Možná jo.. To by asi chtělo mrknout do návodu k obsluze, jak to mysleli. Vyzkoušet to nemůžu, na žádným MB klapku aktuálně nemám - ona to byla taková regulace z nic moc na skoro nic 4.
11:17:57
15.12.2009
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Jozka: dobře no tak sundám xicht, připnu na něj dečku přidělám xicht furt je to sedum minut 4



-> David V6: na stovce sem vozil dekl že to byl papundekl, v něm 4 dirky a přivázaný dvěma drátkama 4 40
10:39:34
15.12.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Syny: Myslis, ze sa tam vsetko utesnilo tak, ze tam nesiel zadny vonkajsi vzduch? Ked sa pozries, ako je to na kile riesene, tak uvidis, ze uplne tesne to nikdy nebude a stale sa tam najde dost vzduchu, ktory to uchladi... smaozrejme zavisi od vonkajsej teploty. No a topit to bude tiez lepsie s deckami, pretoze ventilator nebude nasavat vzduch priamo z vonka ale vzduch ktory je o par stupnov teplejsi....



A celkove, co sa tyka chladenia ne kile, tak je to ovela rozumnejsi system, jednoduchsi ako na 120, kym tam mas kvapalinu a vetrak sa toci, tak nieje sanca to uvarit, s erkou som jazdil v zime aj v lete, v zime kurila krasne, hlavne ked som tam dal hlinikovy radiator a v lete nebol probelm s chladenim nikdy, ani ked som auto nalozene po strechu hnal nonstop po dialnici asi hodinu....
00:11:52
15.12.2009
sliwowitz
-> Jozka: tak klapka na ventilatore regulovala prietok - ak bola pootvorena tak cast vzduchu za ventilatorom unikala von...



-> haso: tak to vyzera huste... :))) este keby to robili z kozenky, tak si to kupim na feldu... :) aj ked to je platne ako mrtvemu kabat - studeny vzduch bude fukat cez dieru na spodu naraznika...
22:49:32
14.12.2009
Jarda/felda
-> Syny: všudepřítomnej mráz 3
22:47:56
14.12.2009
Syny
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: To nechapu 3 To mi teda rekni, co tu vodu ochlazovalo? 6
upraveno 1x, naposled 14.12.2009 22:48:02
22:05:16
14.12.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Syny: jezdil sem kilkem 2 zimy,a když sem ucpal co šlo tak i krásně topilo, a chladilo jak mělo4
18:33:44
14.12.2009
haso
18:15:59
14.12.2009
David V6
takže jsme se schodli že pomáhají ale mě nezáleží na funkci já je jen chci mít na boku tak kde je sehnat????1
15:00:09
14.12.2009
Jozka
-> Peťa Klíč: No to jóóó.. Já myslel tu origo dečku, ta má takový řemínky jak nějakej starej sandál a zapínaj se za mřížkou..
13:27:00
14.12.2009
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Jozka: jakto? sundat xicht narvat tam papundekl, zadělat xicht sedum minut co je na dečce tak složitýho??
12:41:39
14.12.2009
Jozka
-> Peťa Klíč: Tak nějak.. papundekl je i lepší, než se tam na podzim dala ta origo dečka a po jaru zas vyndala, bylo půl odpoledne pryč.. hnedle.
10:04:03
14.12.2009
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
já zakrejvám papundeklem na rapidu asi tak půlku chladiče, ocením když začne být v autě teplo po 8km než aby začlo být teplo až po 20 km 4
09:27:52
14.12.2009
Jozka
-> su.tech: V podstatě máš pravdu - ty dečky a různý jiný clonící vynálezy u MB a hlavně kil omezovaly nátok studenýho vzduchu do chladiče, vlastně jakýhokoliv, takže větrák nemá kde brát a celá "soustava" se rychleji zahřeje. MB maj třeba na obdobným principu ještě klapku na větráku topení, který v zimní poloze saje ne zvenku, ale z mot. prostoru.. O něco lepší alternativa je větší řemenice.

Podobný dečky jsou i na 105/120 - užovky - tam ale člověk musel dávat víc pozor na teploměr, včas zastavit a jednu nebo i obě kapsy otevřít, jinak to může raz dva uvařit..
08:51:55
14.12.2009
Majo1883
-> David V6: Písal som ti SZ4
08:51:10
14.12.2009
Majo1883
-> čert: Ja som na 120 nepoznal pojem nekúri. Mne to kúrilo aj v lete1
08:43:40
14.12.2009
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> čert: To že auta řady 742 jsou náchylná k tomu že špatně topí není žádné překvapení. Já jsem ale v základu mluvil o funkčnosti dečky. Ty se bavíš už o tepelných ztrátách a stavbě systému jako takového, nikoli o funkčnosti dečky.
08:40:42
14.12.2009
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> David V6: Nemyslím si. Tím, že zamezíš chladiči průtoku vzduchu se snižuje funkčnost chladiče takže bych si z toho já vyvodil, že se ti zvýší teplota celého systému. Protože na průchodu vzduchu je vlastně postaven chladič. To že tam máš ať už malý nebo velký okruh teď není důležité. Jde nám předce jen o funkci té dečky.
08:31:25
14.12.2009
čert
-> su.tech: to ze 120 špatně topí je podle tím jak je veden teplý vzduch od radiátoru k výdechům topení. Teplý vzduch který ohřeje radiátor se ti pak ochladí v mezistěně kudy vede k výdechům, protože na tu mezistěnu při jízdě fouká studený vzduch (pokud nemáš na kapotě ucpaný nasávač, ale i tak tam proudí vzduch). Takže nejdřív se musí ohřát ta mezistěna a pak to teprve bude topit..
20:38:40
13.12.2009
David V6
-> su.tech: no jo ale uvědom si že topení má svůj okruh jakoby pod termostatem i když je termostat zavřený tak je v topení teplá voda v koloběhu,jediný kdy to má víznam je když ti termostat propouští



a co dečky nikdo neví
18:22:12
13.12.2009
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Syny: Tak to bych spíš než v motoru viděl funkčnost těch deček trochu jinde. Motor si to řídí sám v tom máš pravdu. Teoreticky si sám určí s tím souhlasím, ale teplotu v systému celém ti neohlídá. Hlídá jen sám sebe - tedy motor. Když dáš dečku, tak se ti udržuje vyšší teplota v celém systému - lépe auto topí, ofukuje okna apod. Když budeš mít celý systém studený tak tomu termostatu postačí jen popustit a po chvíli zas uzavřít okruh, ale co zbytek? Chladič ti to furt chladí a moc tepla zrovna u 120-tky do kabiny nedostaneš a když tak po delší jízdě a to ještě spíš vlažný než teplý. Takže funkčnost bych viděl v tom, že ti celý systém zůstane teplejší a chladič jako takový ti nechladí průchodem vzduchu, ale chladí jen do okolí což sice snižuje jeho funkčnost, ale v zimě stačí bohatě.
upraveno 1x, naposled 13.12.2009 18:23:34
18:13:16
13.12.2009
palinator
-> Syny:

Třebaže ne vždy funguje termostat ideálně? Kor u dnešních druhovýrobních sráčů. Praskat hlavy kvůli tomu nemusej.
18:05:48
13.12.2009
haso
-> Syny: ja som jazdil s kartonom pred chladicom celu minulu zimu a nemal som stym ani najmansi problem...4
18:05:26
13.12.2009
Syny
-> Nwkt: Stejne nechapu vyznam decky, kdyz teplotu vody ladi termsotat :) Motor ma furt 80, takze pokud ma byt termostat otevrenej 5 vterin a nasat vodu co ma 10°C a nebo otevrenej 10 vterin a nasat vodu co ma 20°C... :) Nevim no :)
upraveno 1x, naposled 13.12.2009 18:05:53
18:02:03
13.12.2009
Nwkt
-> Syny: Loni jsem jezdil s kartone, pustil se větrák a fungovalo to, takže nevim kde je problém 3
18:01:06
13.12.2009
Syny
-> Nwkt: a ten te pres decku nasaje prd 3 Teda pres decku jeste mozna, ale ty experti co hodi pred chladic za masku karton, to nechapu 6
upraveno 1x, naposled 13.12.2009 18:01:23
17:59:34
13.12.2009
Nwkt
-> Syny: Neuvaříš, pustí se ventilátor
17:58:35
13.12.2009
Syny
-> David V6: Noto neni tak uplne pravda... Jako pravda je ta, ze pokud ma termostat, tak si teplotu motoru reguluje termostat a je mu jedno jestli je voda vic studena nebo ne - podle toho bude dlouho nebo malo otevrnej... Ale pokdu tam mas decku, tak se ta voda blbe ochlazuje a mel bych strach ze to pak nekde v mensi kolone uvarim... Ale kazdoapdne taky si mylsim, ze termsotat si urci jakou teplotu bude mit voda a je mu fuk jestli ta voda u chlaidce ma 20°C a nebo 60°C.
17:53:24
13.12.2009
David V6
-> Martin14: to jsou oni ale dvě vteřiny před koncem aukce mě někdo přehodil

-> Syny: já říkám když má auto termostat ok tak je to uplně jedno jesti to zakreješ nebo ne

-> red.bill: jo v zimě takhle jezdil známej asi 15km do práce každý den a v poho1
11:42:18
13.12.2009
m8rinek
-> Syny: na to aby jsi dřív ohřál motor jsou ty dečky gut, jinak zimní úpravy jako velká řemenice, 3listá vrtule atp jsou docela běžný :)))
09:25:53
13.12.2009
red.bill
-> Syny: to co říkáš platí v létě, v zimě se dá jezdit i bez řemenu na větrák pár takových znám co tak jezdili a žádnej problém neměli
01:18:07
13.12.2009
Syny
-> m8rinek: To bylo mysleno trochu obrazne :) Ale ucpavat ty nasosy kery jsou v podstate jedinou moznosti nasat vzduch k chladici me prijde jako kravina... Ostatne me to pridje jako blbost i na naporaku u skodovek... Ale tady tim spis...

Pokud ma kilco origo vetrak na remen, tak chladi pekne (leckdy mozna lip nez shade), ale zaklad je dle me prisun vzduhu skrz nasosy...
01:01:29
13.12.2009
Martin14
-> David V6: Ted jsou zrovna nejaky na aurku.Ale neni to tenhle typ je to original co byl s roletkama.Kdyz tam pohledas tak urcite najdes ale jestli chces primo tyhle tak to bude uz problem je sehnat.
00:58:24
13.12.2009
m8rinek
-> Syny: jseš si jistej, že kilo nechladí? Nebo to je nějakej nepodloženej výplod fantazie? :)))
upraveno 1x, naposled 13.12.2009 00:58:54
00:56:50
13.12.2009
Syny
Tyvoe kilu se jeste ucpavali ty dva nasosy kterejma to stejne skoro nechladilo i kdyz byly odkryty? :)
22:38:43
12.12.2009
David V6
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : to jsou origo na 100,že by byly stejný?
22:31:07
12.12.2009
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> David V6: sundat z nějakýho autobusu? 140
22:27:12
12.12.2009
David V6
Nevíte kdo by měl nebo kde bych sehnal tyto krycí dečky na škodu 100-110l.

Předem děkuji moc
zvětšit Kde sehnat tyto dečky? - obrázek od David V6 vložen 12.12.2009 22:27:12
Extreme Tyres