-> vhml 15.09.21 10:10:25: Určitě to není zanedbatelný, ale to samý se dá říct o naftě a té taky nikdo dálniční známky zdarma nedává a navíc je ještě výrazně víc zdaněná, než LPG...
Hlavně ale platí to co už jsem napsal - že ta podpora není myšlená k tomu, aby "co nejvíc lidí jezdilo na ekologický palivo". Je myšlená na to, aby na něj začalo jezdit dost lidí na to, aby se roztočilo kolečko úspor z rozsahu na infrastruktuře, vývoji atd - a tím se odbourala většina překážek, které většině lidí brání na to ekologický palivo přejít. Až se to stane, tak nám ho prostě nařídí a bude...
U LPG tohle už není relevantní, infrastruktura je, kdo na něj chtěl přejít tak už měl dávno tu možnost, cenová bariéra tam taky není. Koho nepřesvědčí 40% nebo kolik úspora nákladů na palivo, toho asi těžko přesvědčí ušetřených 1500 Kč ročně za dálničku. Což teda platí pochopitelně i pro ty elektromobily, v bilanci spalovák-elektro těch 1500 Kč těžko bude hrát nějakou zásadní roli a moc nechápu, proč tam to osvobození dávali... asi nějaká psychologická hra
Pokud by stát opravdu chtěl podpořit větší rozšíření LPG (což je ale blbost, když auta který ho budou moci používat už jsou na ústupu a za pár let se už nebudou prodávat), tak bude třeba podporovat investice do podzemních garáží, aby se v nich s LPG dalo parkovat atd.