
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
-> Pavel P..: Jj :) To je hroznej peklostroj, ale nakonec se mi v tom jelo docela pekne 

-> Syny: panda
-> Bukaj 01.09.23 22:12:45: Kdepa, to je rok 2007 

-> Syny: Něco z půlky devadesátek - Bravo/Brava?
Dneska jsem kamosovi odridil domu z Jiznich Cech jednoho cerstve koupenyho draka - kdo pozna co to je? 

-> dragon_cb_cz: proti origo dobrejm - nicméně nedokážu posoudit, jestli jsou ve stavu jako origo nové. Strongflexy nedávám primárně že je něco KO, ale na přední nápravu víceméně preventivně komplet vše co se prodává. U P106 to teda byl krok vedle, tam jsem se už vrátil k origo řešeni, ne kvůli tuhosti ale kvůli nekvalitě objímek.
Toto jsem poprvé dělal u BMW E30 a docela se zpřesnilo řízení, auto líp drželo stopu, pak jsem dělal i zadní nápravu, kde origo siláče nejsou řešené úplně ideálně a všechny PU jsou lepší. Na kompostu budu příští rok asi zadní nápravu dělat taky.
Toto jsem poprvé dělal u BMW E30 a docela se zpřesnilo řízení, auto líp drželo stopu, pak jsem dělal i zadní nápravu, kde origo siláče nejsou řešené úplně ideálně a všechny PU jsou lepší. Na kompostu budu příští rok asi zadní nápravu dělat taky.
-> minno 31.08.23 21:04:27: Áno F&FF. Fást & Fúrious Fiat. 

-> minno: 

-> castrol: áno, FF, furt fiat

-> minno 31.08.23 10:29:34: a furt je to len fiat 

-> charon 31.08.23 12:23:07: No a je to tak že je nepoznáš proti starejm vymačkanejm, nebo proti novým origům? Já co měl auta kde třeba byly Powerflexy, tak to sice fungovalo, ale prostě to bylo tvrdší/hlučnější.
-> dragon_cb_cz 31.08.23 10:28:46: Moje zkušenost je taková, že červený člověk vícméně nepozná, kor jen u stabíku. Žlutý jsem nikdy neměl, cečný jsou stejně tvrdý jako červený.
-> Jirik_Tuňák1983:
-> dragon_cb_cz: Nič z toho, ale tak má to už určité vylepšenia aj v introši a v motorovom priestore

-> dragon_cb_cz: Nič z toho, ale tak má to už určité vylepšenia aj v introši a v motorovom priestore

-> dragon_cb_cz:
Rovnou bych tam jebl elektromotor..
Rovnou bych tam jebl elektromotor..

-> minno 31.08.23 10:29:34: Takže můžeme čekat výrobu koberců, domácí obšívky a dodělaný výhřev sedaček?
A kdy dojde na změnu koncepce zadní nápravy?

-> charon 31.08.23 09:45:22: Lemförder 

Aby som prispel do vlákna. Zas trochu tuningu
Rok zháňania originál ALU diskov z Punto Sporting. Chcel som presne tieto a je ich veľmi málo. Mesiac trvala profi renovácia diskov a včera konečne nahodené na auto
(inak moje úpravy: lakované kľučky dverí a zrkadlá, čierne "B" stĺpiky, disky)

Rok zháňania originál ALU diskov z Punto Sporting. Chcel som presne tieto a je ich veľmi málo. Mesiac trvala profi renovácia diskov a včera konečne nahodené na auto

(inak moje úpravy: lakované kľučky dverí a zrkadlá, čierne "B" stĺpiky, disky)
-> minno: Jen počítej, že to bude úměrně tvrdší... tak jestli zrovna tohle hledáš 

-> charon: Ok, vďaka.
-> minno 30.08.23 19:15:41: Aby to vydrželo? Srongflex pokud se dělá - www.strongflex.eu/en/.../
grande-punto-abarth-05-09 . Ale třeba objímky od nich stoji ze velke hovno, na P106 my obe objimky ramene od Strongflexu upadly
Jinak kupuju gumove dily Meyle HD nebo Lomferder, ale uz ani jedno neni co byvalo ...
Jinak kupuju gumove dily Meyle HD nebo Lomferder, ale uz ani jedno neni co byvalo ...
-> minno: No, spíš si nechceš nechat pomoci mi přijde
Mrknu do EPER-u, najdu číslo dílu, cinknu do autorizáku co to bude stát. Speciálně u Fiatu, kde jsou ceny origo dílů velmi příznivé mi to přijde jako rozumné řešení...
A i origo díly umí jít PPLkou ;)

A i origo díly umí jít PPLkou ;)
Ja mám autorizák Fiatu najbližšie 60 km, pre 2 gumky sa mi tam neoplatí utekať.
Z druhošky kto robí dobré gumové diely - silentbloky, uloženia?
Z druhošky kto robí dobré gumové diely - silentbloky, uloženia?
Na S40 jsem si sehnal katalog a jen sem vzdycky zavolal do autorizaku, co mi maj objednat a druhej den sem si tam dosel 
Obzvlast tyhle maly kokotiny atypicky - tesneni pod solenoid VVT kola, kluzny pouzdro spojkovyho pedalu atd...

Obzvlast tyhle maly kokotiny atypicky - tesneni pod solenoid VVT kola, kluzny pouzdro spojkovyho pedalu atd...
No, ste mi moc nepomohli.
-> minno 30.08.23 20:19:01: Proč ne? Já jdu do Volva a koupím všechno originál i na starý vehikl. Na Fiat to podle mého nebylo jiné, když na za posledních třicet let dělali asi jen štyry modely. 

-> Milan 136: Myslím z after marketu. Origo jednak neviem či by ešte bol na tak staré auto a za druhé mi to za to ani nestojí zháňať po dealeroch takú drobotinu.
-> minno 30.08.23 19:15:41: Origo?
Uloženie stabilizátora kúpiť akú značku, aby to vydržalo?
Idem meniť origo po 130tkm a 16 r. Nové by mohli vydržať rovnako
Idem meniť origo po 130tkm a 16 r. Nové by mohli vydržať rovnako

-> Jakub05:



Díky za tipy, zřejmě to skončí tím Sachsem, přestože je to vlastně marná snaha. Jezdí s tím žena a kdybych jí tam místo tlumičů dal 2 násady od koštěte, zřejmě by si ani nevšimla

-> Jakub05 18.07.23 08:56:48: Na Punte II mám vpredu tlmiče Sachs, pružiny KYB. Fungujú výborne, auto sa chová fakt dobre. Zatiaľ mám na nich okolo 45 tis. km.
Mam KYB vepredu na Golfu od roku 21 a neni s tim vubec zadny problem. Neni to vubec tvrdy a pri prejeti prahu to houpne stejne jako vzadu. Kdyz jsem si tady driv podobnou diskusi cetl, tak jsem se bal jaky to bude, ale je to naprosto v pohode.
-> saskyn2 18.07.23 12:34:46: hele zpomalovák jsem s tím asi žádnej nepotkal, ale teď za červenec jsem s tím najezdil 2000km po výměně a nepozoroval jsem něco nepatřičnýho.
-> Jakub05 18.07.23 08:56:48: BTW nezkoušel jsi poptat originály? Origo díly na Fiaty většinou bývají celkem za pusu...
-> saskyn2: Jo, mám stejnou zkušenost ze Saaba. Předky KYB jak z betonu.
-> vhml: a když sjíždíš ze spomalováku tak se neozve rána jak když měl 1,5m výšku? Možná už začali dělat něco jinak, ale konkrétně na O2 jsem přední borcovi měnil asi po 1000km protože řekl že se s tím nedá jezdit
kdybys chtěl, mám je hozený někde na hromadě šrotu.

Teď jsem KYB dával na oktávku a charakteristikou jsou v pohodě.
-> dragon_cb_cz: No já jsem nechtěl nic psát protože italy nedělám, ale jinak za mě kyb i monroe hrozná sračka, kyb je tvrdej jak beton, monroe zase teče po pár tisících, šel bych cestou sachs/trw ale jak říkám na tohle konkrétní auto nevím.
-> vhml 18.07.23 08:58:32: Minimálně s KYB bych byl opatrný pokud je nemáš fakt ozkoušené na konkrétním autě.
-> Jakub05: na Boru jsem kupoval v roce 2020 Monroe, na zadnich aktualne 40tkm, na prednich 20tkm, zatim to funguje.
-> Jakub05 18.07.23 08:56:48: Sachs nebo KYB
Neměli byste nějaký tip na slušné přední tlumiče na Punto II? V mém oblíbeném autokrámu jsou Sachs, TRW, Monroe a pak takové ty Meyle, Kamoka, Maxgear, KYB a podobné.
Určitě bych si zvyknul na obojí, ale dočasně mi společnost dělala jen ta stříbrná. Fajn povoz, trochu malej a společná DNA se Saabem se nezapře, ale doma si to určitě představit dokážu. Ale v Norsku teda těžce ohrožený druh, stejně jako ty Saaby a vůbec spalováky:
-> Jirik_Tuňák1983 02.07.23 15:58:01:
Šak tak je to správné, tak to má být, je třeba řešit matičky i šroupki, lesklí i nelesklí, opčas nějakej ten nábojek. A né nějakej kovit nebo Ukarjinu.
Šak tak je to správné, tak to má být, je třeba řešit matičky i šroupki, lesklí i nelesklí, opčas nějakej ten nábojek. A né nějakej kovit nebo Ukarjinu.

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 02.07.23 16:47:31: Ne, přecházel jsem na 4x100, takže pertinaks pozbyl smyslu. Nevěřil jsem ale stejně moc těm dlouhým šteftům, podložce nevystředěné na bubnu a i samotné kolo nestředěné na podložce bez osazení. To mi prostě při tloušťce 28 mm přišlo jako vepřovina.
Když se na nich jelo prase, tak bylo na zatíženém kole občas slyšet takové skřípání, nebo něco jako mechanické čvachtání. Určitě tedy k nějakém pohybu nebo žvejkání docházelo. Jestli to byly štefty, kužel na bubnu či něco jiného je fuk. Pak jsem přešel na 7,5x16 (ET20 a ET30) s ještě širší gumou, ale podložka středěná na bubnu a měla i středící kroužek pro ráfek, kombinace původní štefty s matkou a nalisované štefty pro 4x100. Už jsem nikdy žádné pazvuky neslyšel.
Když se na nich jelo prase, tak bylo na zatíženém kole občas slyšet takové skřípání, nebo něco jako mechanické čvachtání. Určitě tedy k nějakém pohybu nebo žvejkání docházelo. Jestli to byly štefty, kužel na bubnu či něco jiného je fuk. Pak jsem přešel na 7,5x16 (ET20 a ET30) s ještě širší gumou, ale podložka středěná na bubnu a měla i středící kroužek pro ráfek, kombinace původní štefty s matkou a nalisované štefty pro 4x100. Už jsem nikdy žádné pazvuky neslyšel.
-> Jirik_Tuňák1983: O to mi rozhodně nešlo. Jen jsem napsal svoji zkušenost. A samotný pertinax ti tam nějak odešel, nebo to šlo do háje kvůli těm šteftům? Mě to nezajímá kvůli hádce nebo k poměřování penisů, ale z čistě praktického hlediska - zkušenosti a na co si dávat pozor. 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 02.07.23 14:49:47: Tak jsem měl asi štefty vybouchaný z bramborovýho těsta. Dále se v tom netřeba nimrat a vytvářet tady rozbor na patnáct stránek, jako je zvykem. Někdy až čumím, na kolik stran dokážou lidi řešit šroubek nebo matičku. 

-> Jirik_Tuňák1983: Vlečka 185/60 R14 samozřejmě zadek bez středění.