skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator: tak teoreticky je vzdy, kdyz pouzijes treba MONROE MAGIC CAMBER :-)
-> U-Geen:
...pokud je...
...pokud je...

-> palinator 08.08.23 13:45:16: třeba odklon, pokud je nastavitelný? :-)
-> Syny:
A co se na McPheronu ještě seřizuje kromě sbíhavosti?
A co se na McPheronu ještě seřizuje kromě sbíhavosti?

-> Syny: presne tak, cilem bylo nazorne ukazat, ze lidi se geometrie nemusi ntne jenom bat, proste ji jen odkladaj az to bude mit smysl 
EDIT: ostatne zcela podle zakladni poucky opravare spotrebniho auta: "neser se do toho co funguje" :D

EDIT: ostatne zcela podle zakladni poucky opravare spotrebniho auta: "neser se do toho co funguje" :D
-> Syny: ok, za tyhle penize to smysl dava, takze az vymenim i predni napravnici a vsechno kolem ni, tak to tam vezmu :D
-> palinator 08.08.23 12:47:58: Tak ne kazda odchylka mimo toleranci nutne musi hned blbe sjizdet gumy (to dela hlavne sbihavist/rozbihavost). Navic to muze byt jak pise Milan.
-> Syny:
Třeba proto, že to dosud nemetlo kola?
E: ale jinak máš samozřejmě pravdu.
-> Milan 136:
Ale potáhne to taky ne?
Třeba proto, že to dosud nemetlo kola?
E: ale jinak máš samozřejmě pravdu.
-> Milan 136:
Ale potáhne to taky ne?
-> palinator 08.08.23 11:56:48: Tak to pojede na 4 stopy 

-> palinator: A mas jistotu, ze po letech je ta predni dobre? Ja zkratka to beru tak, ze pokud se hrabu v naprave, tak proste geometrii necham preventivne zkouknout/srovnat a je to. Neni to zadny drama co by nekoho zruinovalo a mas jistotu, ze to mas cajk.
-> Syny:
Ale u tyče nejde nic jinýho řešit, než jestli je usazená rovně. Neznamená to náhodou, že kdyby to bylo blbě, tak při dobře nastavený geometrii předku, by auto táhlo do strany?
Ale u tyče nejde nic jinýho řešit, než jestli je usazená rovně. Neznamená to náhodou, že kdyby to bylo blbě, tak při dobře nastavený geometrii předku, by auto táhlo do strany?
Njn, tak ja preboucham jeste asi i predni napravz sakum prdum a zajedu tam, tak je to vsecko v poradku ...
-> Sita 08.08.23 09:52:25: Dneska vlastne ani nevim. Asi taky zalezi jak kde. Ale posledne (4/2021) jsem daval 1500 (mam vzadu viceprvek, takze stelovali i zadek). Ono se to nezda, ale dokaze to hodne zklidnit celej jizdni projev auta atd. Neni to jen o sjizdeni gum. Treba nachylnost na bocni vitr atd. Jak s tim autem jezdis porad, tak ti neprijde, ze se neco zhorsilo, ale po serizeni to muze udelat divy. Pokud to na tom aute nikdy nikdo neresil, tak si bud jistej, ze spravna nebude :)
-> charon 08.08.23 09:10:38: ako pise Milan presne tie drziaky ktore si nechal -zajebane- je obcas nutne povolit a doladit zadnu napravu s prednou. Mam to iste na G4variant....a funguje to.
Nikdy to nebude tabulkovo presne...ale urcite trafis kompromis ktory bude fungovat.
Len musi robit geometriu niekto co rozumie cislam a uhlom na obrazovke.
Nikdy to nebude tabulkovo presne...ale urcite trafis kompromis ktory bude fungovat.
Len musi robit geometriu niekto co rozumie cislam a uhlom na obrazovke.
-> gim: ok, to by asi slo. Ja vychazim z toho, ze kdyz auto po takovyhle vymene napravy (taky to mam za sebou) jede porad rovne, volant je serizenej jako driv, nikam netahne, ze je to +/- OK.
-> Sita: loni jsem platil kolem 2t
-> charon 08.08.23 09:22:05: No nejde. Jde, hýbeš celou nápravou na držácích a seřídíš to tak, aby byla sbíhavost pokud možno na obou stranách stejná.
-> Syny: kolik stoji kontrola a kolik stoji serizeni? Uvazujme 20 let stary auto v prumernym stavu.
Přesně tak, zajel bych na geometrii a nevymýšlel. Přecijen je jednou za čas dobré ji udělat i preventivně. Nevím, proč se jí plno lidí tak bojí nebo jí vůbec neřeší. Teď jak jsem bez svého auta, tak občas jezdím s autem bráchy i mámy a oba maj volant šejdrem a zdálo se mi, že ta auta jim jedou tak nějak neklidně. Budu muset na tu geometrii nahnat oba dva.
-> charon: Ak chceš mať istotu, tak zájdi na geometriu. Načo špekulovať.
-> minno 08.08.23 09:17:14: Tak sbíhavost stejně nastavit nejde. Ale mě šlo špíš o celkovou pozici - sice to dělají v nějakým přípravku, ale po svých 15 letech v automotive vim jak vypadají přípravky pro výrobu dílů do prvovýroby a nedělám si iluze, že přípravky pro výrobu náhradních dílů jsou v lepším stavu/konstrukci/koncepci
.
S držákama nápravy jsem nehýbal, ale nevím, zda se dá nějak ověřit, jestli třeba není každé raneno jinak dlouhé nebo celá náprava šejdrem.
S držákama nápravy jsem nehýbal, ale nevím, zda se dá nějak ověřit, jestli třeba není každé raneno jinak dlouhé nebo celá náprava šejdrem.
-> charon 08.08.23 09:10:38: pokud jsi nehýbal s držákama nápravy na kastli tak by geoška měla sedět
ovšem víme jak to bývá s kvalitou výroby 


-> charon 08.08.23 09:10:38: Geometriu by to chcelo. Ale veľa ľudí to po výmene zadnej nápravy tohto typu nerieši a jazdí :) Ona tá súbežnosť by mala byť tak nejako bez zmeny a viac tam toho aj tak ovplyvniť nejde.
Tady už na autě. Nový hadičky, trubičky od kostek, mám nachystané trubičky na ramena, nová prasátka, čekám na nová ložiska a šrouby trnu ložiska a pak to složim. Zbytek zůstane - vše je relativně zánovní - bubny i pakny mají najeto cca 15000 km
BTW - řešili byste geometrii? tohle doma asi nejsem schopen změřit, musel bych někam zajet.
BTW - řešili byste geometrii? tohle doma asi nejsem schopen změřit, musel bych někam zajet.
Tady připravená nová Klokerholm za 4500 i s dopravou. Zpracování celkem solidní, váha odpovídá. Vnitřek vyvoskován a víc asi nemá smysl s tím dělat
-> charon 01.08.23 21:00:20: Tak opravdu se rozloupala jako perníček - byla plná písku, rameno u řidiče bylo téměř zu grunt, i oko na SB bylo výrazně zeslabeno.
-> Milan 136 04.08.23 20:13:14: diky a ještě když Tě tady mám.U spolujezdce z ofuku fouká pořád teplý vzduch a v tomto jediném mistě nefunguje klima.Kdyz jsem koukal pod palubku,oba motorky co jsou vidět se hýbou... čim to může být?
-> venni 04.08.23 19:18:54: Nic mi to neříká. Aktivní není. Je to v archivu akcí.
Z jaký svolávačky je tato nálepka? O III CXXB ?
Ď
Ď
-> Milan 136 03.08.23 16:25:47: Jsi moc šikovný. 

-> Jirik_Tuňák1983 01.08.23 21:56:30: Špatně
Odpojíš zámek, pak obě světla v kufru a pořád svítí otevřený kufr. Tak vypíchneš pin z jednotky BCM, aby sis ověřil, že to bez toho drátu nesvítí. Na tom drátu naměříš zkrat na kostru a pak prostě holt hledáš po cestě, kde to je.

-> Milan 136 01.08.23 21:23:05: Zjevně se ve výrobě montuje nejdřív svazek elektroinstalace a pak až pásy... 

-> StepaNoFUN: vola sa to TDR, a odhali to poskodeny kabel aj bez rozoberania izolacie. Otazkou ostava, ci to ale funguje s takto kratkymi kablami v aute. Aj ked by mohlo, pouzivaju ich aj v letectve, a tam kabel dlhy kilometer tiez nenajdeme.
-> Jirik_Tuňák1983: Blbě. Jdeš po svazku... Víš že problém je mezi bodem A a bodem B a kontroluješ to "okometricky". Jinej recept na to asi není.
Tady je dobrý, že je to vidět "na první pohled" (po odkrytí). Větší průser by byl přerušenej drát s nepoškozenou izolací. To pak v podstatě nejde najít.
Tady je dobrý, že je to vidět "na první pohled" (po odkrytí). Větší průser by byl přerušenej drát s nepoškozenou izolací. To pak v podstatě nejde najít.
-> charon 01.08.23 21:00:20: hodně štěstí,pokud nenarazíš na nápravu z nějaký tourky nebo třeba málo jetýho G IV tak je to prostě nereálný.Neschnilá náprava je u jednoho z x aut.Jinak Viku určitě ne,váží snad půlku a kroutí se,když se na ni podíváš.Párkrát už byla na autě vika přední nápravnice,tu jsem vzal a vyhodil.
-> Milan 136 01.08.23 21:23:05: Jak se na takové věci přichází? 

-> Nwkt: Tak opravu by lidi i možná zaplatili. Ale bude to někdo opravovat? Kdž je dneska móda vyměňovat díly, který stojej nesmysl...
-> StepaNoFUN: Lehce, bude to po záruce, zaplať si všechno sám
-> Milan 136: Jsem zvědavej, až se tam začnou po letech (kvuli zkurvený ekologii a absenci toho malýho množství olova v pájce) řešit nějaký studeňáky jako na tý fóbii. :-D
Naštěstí jsem stihnul nakoupit cínovou pájku s olovem tak na 2 svoje životy. :-)
Naštěstí jsem stihnul nakoupit cínovou pájku s olovem tak na 2 svoje životy. :-)
-> StepaNoFUN 01.08.23 21:24:58: Stane se. V tom frmolu tam. Chvíli to fungovalo.
-> Milan 136: Se ve výrobě trochu nepovedlo no... Pondělní, nebo páteční auto. :-D
O4, najeto necelé 4tkm.
A stále svítí otevřený kufr.
A rozebraný skoro celý traktor
A stále svítí otevřený kufr.
A rozebraný skoro celý traktor

-> charon 01.08.23 21:00:20: Určitě vyměnit. Ta se brzy složí jak domeček z karet.
Kolegové prosím o radu - dneska jsem začal dělat brzdový hadici a trubičky na manželky oktavce a našel jsem nehezkou korozi - je to durch - viz foto. Má smysl s pokoušet to opravit/vy arit a vyztužit? Nebo shánět jetou? Nebo se na to vybonout a za 4400 koupit novou Klottenholm? Nebo stačí ViKa za polovic? Poraďte ... Co jsem koukal na jste v inzerátech různe, tak to není žádnej rev a pohnila stojí totéž co ViKa ...
-> Syny 14.07.23 19:27:08: chápu, že koukáš po obdobných autech, ale mrkni se co stojí podobné konfiguraci Oktávka nebo Golf jako nový. Tam ti 800 bude málo. Mám doma 7 Golfa a i30 obojí v benzínu 1,4 turbo. Že by Golf byl o těch 200+ zásadněji lepší bych neřekl. Platilo to i u O3 - do firmy jsme brali i30, protože stáli o víc než 30% méně než koncern. Ano je Golf je prostornější ve všech ohledech, má lepší sedačky a řazení. Ale motor v Hyundai je lépe odhlučněný, pružnější. Interiér je praktičtěji řešený u i30. Uznávám, že ofuky na zadní sedačky jsou fajn a Hyundai je má až nějaká top verze v balíčku za nesmysl, stejně tak ten senzor na stěrače, ale jinak tam nic zásadnějšího nechybí. Alespoň v té verzi co chceš.
Golf se blíží ke 180tkm, tak ho zkusím poslat do světa, dokud má nějakou cenu (prodám za co jsem ho koupil) a i30 si odkoupím domů. Má 1/3 nájezd a ženě poslouží bez problémů.
Golf se blíží ke 180tkm, tak ho zkusím poslat do světa, dokud má nějakou cenu (prodám za co jsem ho koupil) a i30 si odkoupím domů. Má 1/3 nájezd a ženě poslouží bez problémů.
Hele .. dotaz .. O2 2.0 TDi. Při dlouhé jízdě se po zastávce na benzince rozsvítila kontrolka motoru. Teda v manuálu je psaný "Systém kontroly výfukových plynů". Nepozoroval jsem žádný rozdíl v jízdní dynamice, jako snížený výkon nebo něco .. kontrolka svítila i po dalších třech startech. Včera jsem potřeboval kousek popojet .. a kontrolka už nesvítí. To je nějaká hra se světýlkama ? Nebo co to je ?
Doplňkové info: Auto vždycky po jízdě nechávám chvíli běžet, aby se ochladilo. Ochlazení kontroluju teplotou oleje. Dokud neklesne nejmíň o dva stupně, motor nevypínám.
Doplňkové info: Auto vždycky po jízdě nechávám chvíli běžet, aby se ochladilo. Ochlazení kontroluju teplotou oleje. Dokud neklesne nejmíň o dva stupně, motor nevypínám.
-> Jarda/felda 17.07.23 10:11:38: To je v tomhle případě spíš plus, ne? Jinak viz -> darklord 17.07.23 10:26:59: