
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
centralni zamykani felicie
11:40:04
31.12.2015
31.12.2015

krtik
-> StepaNoFUN: Jo, tak už to chápu. Že mi to ale trvalo
.

09:12:12
31.12.2015
31.12.2015

ZZ__Top
Jak píše -> StepanbezFUNa: už jsem to taky tak viděl, ale nikdy jsem to nemusel zapojovat případně pokud jsem to dodělával já na svém tak jsem nechtěl blinkry. No teď jsem je chtěl na stará kolena kdybych zapomněl barvu svého auta 

06:45:21
31.12.2015
31.12.2015

StepaNoFUN
-> krtik: Protože je jednodušší vytáhnout jeden výstup, než dělat oddělenej dvojitej. A pokud někdo chce signalizaci blinkrama, ať si diody dodá. Bylo to tak na hromadě levnějších centrálů.
00:39:22
31.12.2015
31.12.2015

krtik
-> ZZ__Top: Sice na tom schématu moc nepoznám, ale z toho co tam je bych taky moc chytrej nebyl. Pokud to funguje, tak máš asi vyhráno, bez podívání se víc říct nedá. Hlavně abys měl vše dobře zaizolované a uložené.
Do éteru: Nevíte někdo proč to výrobce takto udělal? Mě nic moc nenapadá...
Do éteru: Nevíte někdo proč to výrobce takto udělal? Mě nic moc nenapadá...
09:03:02
25.12.2015
25.12.2015

ZZ__Top
A dnes jsem to zapojil. Drát vedoucí z jednotky jsem rozdělil, napájel dvě diody a pak dráty a ty pak připojil podle toho co jsem našel na netu. Hele funguje to. Jen doufám, že se jednoho dne nevzbudím kvůli blikajícím modrým světlům a houkačkám hasičů 

09:01:18
25.12.2015
25.12.2015

ZZ__Top
-> krtik: konečně jsem to tak nějak nafotil kalkulačkou
09:33:17
14.12.2015
14.12.2015

krtik
-> ZZ__Top: ukaž to schéma :)
14:58:21
11.12.2015
11.12.2015

ZZ__Top
V tom mém v návodě píšou o diode i schéma tam je, ale nepíšou jakou
13:09:46
11.12.2015
11.12.2015

castrol
-> krtik: taký tak a mam to tak aj vo fele
12:17:44
11.12.2015
11.12.2015

krtik
Proč řešíte diody?
V létě jsme montovali nějaký čínský dálkáč k origo centrálu. Vývod z dálkáče jsme napojili na jeden pin konektoru na spínači varovných světel.
V létě jsme montovali nějaký čínský dálkáč k origo centrálu. Vývod z dálkáče jsme napojili na jeden pin konektoru na spínači varovných světel.
19:26:38
10.12.2015
10.12.2015

StepaNoFUN
-> ZZ__Top: Směrem od jednotky k napojovacímu bodu. Proud diodou protéká ve směru "k čárce"...
Edit: Jinak Schottky je pro tenhle účel zbytečná... Ne nepoužitelná, ale naprosto zbytečná. Ta se používá v jinejch aplikacích.
Edit: Jinak Schottky je pro tenhle účel zbytečná... Ne nepoužitelná, ale naprosto zbytečná. Ta se používá v jinejch aplikacích.
16:34:29
10.12.2015
10.12.2015

ZZ__Top
-> Stepan FUN: Ok jen se ptám tak dalece do elektroniky nevidím. Já včera jen prohlížel webovky a našel prvně tuhle: www.ges.cz/cz/schottky-di
oda-1n5822-GES04900185.htm
l takže jsem myslel, že mi ji v podstatě tu nebo podobnou někdo doporučí a proto mě překvapila tvoje hodnota.
A ještě bych se zeptal když to budu montovat tak tam kde je čárečka směrem od jednotky?
A ještě bych se zeptal když to budu montovat tak tam kde je čárečka směrem od jednotky?
16:25:33
10.12.2015
10.12.2015

StepaNoFUN
-> ZZ__Top: Tak klidně dej slabší. Proudově. Napětím se asi moc níž nedostaneš. Nevyplatí se vyrábět různý diody na různý napětí.
A k tomu proudu - 2x21W+5W+4W=51W -> 51W/12V = 4,25A. Když k tomu připočítáš i směrovku vozejku což je dalších 21W, tak jsi na 6A...
Ona by to ta slabší vydržela (je to hodně krátkodobý zatížení), ale osobně bych dával min. 5A
A k tomu proudu - 2x21W+5W+4W=51W -> 51W/12V = 4,25A. Když k tomu připočítáš i směrovku vozejku což je dalších 21W, tak jsi na 6A...
Ona by to ta slabší vydržela (je to hodně krátkodobý zatížení), ale osobně bych dával min. 5A
15:40:57
10.12.2015
10.12.2015

ZZ__Top
-> Stepan FUN: Díky moc. Jen není ta hodnota moc nadsazená? 1000V/5A nebo ta druhá 800V/10A? Jsem myslel, že by stačilo něco pro napětí kolem 20V (to co je v autě) a kolem 3A
10:06:29
10.12.2015
10.12.2015

StepaNoFUN
-> ZZ__Top: Třeba tohle:
www.ges.cz/cz/dioda-by550 -1000-GES04900354.html
případně: www.ges.cz/cz/dioda-diote c-p1000k-GES04913498.html S vlekem by to byla jistota, nicméně klidně stačí ta první. Krátkodobě to vydrží.
www.ges.cz/cz/dioda-by550 -1000-GES04900354.html
případně: www.ges.cz/cz/dioda-diote c-p1000k-GES04913498.html S vlekem by to byla jistota, nicméně klidně stačí ta první. Krátkodobě to vydrží.
21:22:32
09.12.2015
09.12.2015

ZZ__Top
Vylovím tohle téma. Potřeboval bych radu od elektrikářů co se vyznají v součástkách. Jak jsem tu psal. V autě je origo jednotka centrálu a já k ní přibastlil přídavnou jednotku DO. Teď jsem si tak uvědomil, že bych byl rád kdyby mi blikli při zavírání a otevírání blinkry. Kam to připojit jsem si našel, ale v balení nebyli diody a já nevím jaké.
Mohl by jste někdo poradit? Nejlépe odkaz na ges.cz nebo gme.cz
Moc děkoval
Mohl by jste někdo poradit? Nejlépe odkaz na ges.cz nebo gme.cz
Moc děkoval
21:50:44
20.05.2015
20.05.2015

ZZ__Top
-> krtik: To teda jo. Až na to, že nějaká kunda u řidiče to zrcátko protáhla vrtákem zvenku takže jsou tam tři díry.
20:58:57
20.05.2015
20.05.2015

krtik
-> ZZ__Top: jak jsou zrcadla v barvěm jsi pán 

20:36:56
20.05.2015
20.05.2015

ZZ__Top
-> krtik: 12/96 starý model z výbavy navíc nevím jestli to je, ale rádio, centrální zamykání na klíč, ostřikovače světel, zadní stěrač
a elektrická zrcátka dokonce v barvě to je snad i vše

20:29:28
20.05.2015
20.05.2015

krtik
-> ZZ__Top: No vidiš, jak jsi to zvládl.
Jednotek origo centrálu jsou snad 2 typy a ty máš hold ten druhý no
. Jakou máš Feldu?
Jednotek origo centrálu jsou snad 2 typy a ty máš hold ten druhý no

19:46:26
20.05.2015
20.05.2015

ZZ__Top
-> krtik: Díky moc. Našel jsem na netu nějaké rary a v tom elektrická schémata různých věcí a mezi tím i centrální zamykání. Našel jsem si piny, které odemykají a zamykají i barvy. Vše si napsal a vyrazil k autu. Ne ne tam byla asi trochu jiná jednotka, která měla jiný konektor a jiné zapojení. Měla na sobě svůj vlastní popis tak jsem na to čuměl jak do blba.
Prvně jsem dálkáč chtěl zapojit na kostru co je jakási výztuha za přístroji a kde byl šikovný šroub. Plus jsem chtěl vzít z takové svojí dodělávané svorkovnice, ale po zapojení a jen naprázdno vyzkoušení to nechtělo šlapat. Zapnul jsem klíček, vyzkoušel naklápění světel, které je z toho okruhu napojené a jelo to. Zkusím dálkáč a cvakal. Vypnu klíč a nic. Bylo to jasné ta svorkovnice je zapojená až po zapnutí zapalování. Tak jsem zase čuměl na zapojení na původní jednotce a našel na ní plus a picnul to k ní hezky přes čokoládu na prase. No a pak jsem začal tak nějak zkoušet kdy to začne fungovat přikládáním kabelů.
Výsledek jede to. A až uslyšíte ve zprávách, že někomu přes noc blafla felda tak už víte proč a koho byla

Prvně jsem dálkáč chtěl zapojit na kostru co je jakási výztuha za přístroji a kde byl šikovný šroub. Plus jsem chtěl vzít z takové svojí dodělávané svorkovnice, ale po zapojení a jen naprázdno vyzkoušení to nechtělo šlapat. Zapnul jsem klíček, vyzkoušel naklápění světel, které je z toho okruhu napojené a jelo to. Zkusím dálkáč a cvakal. Vypnu klíč a nic. Bylo to jasné ta svorkovnice je zapojená až po zapnutí zapalování. Tak jsem zase čuměl na zapojení na původní jednotce a našel na ní plus a picnul to k ní hezky přes čokoládu na prase. No a pak jsem začal tak nějak zkoušet kdy to začne fungovat přikládáním kabelů.
Výsledek jede to. A až uslyšíte ve zprávách, že někomu přes noc blafla felda tak už víte proč a koho byla


18:41:39
20.05.2015
20.05.2015

krtik
-> ZZ__Top: Dle jednotky centráního zamykání hádám, že máš buď Feldu 97+ nebo centrál z ní. Pokud k tomu máš v autě origo svazek mimořádných výbav z Feldy 97+ či origo, tak bys měl káblíky, které posílají impulzy/signál z jednotky dálkáče zapojit do volných pozic konektoru svazku mimořádných výbav. Konektor svazku mimořádných výbav má tyto dvě pozice (pin 9 a 10) volné. Konektor najdeš někde v palubce v okolí spínačky a zásuvky zapalovače.
Pokud nechceš káblíky napojovat do konektoru svazku mimořádných výbav (tuším, že tam nejsou ani piny), tak je můžeš dát rovnou k jednotce centrálu na piny 1 a 2 (DZ a DO, asi zamykání a odemykání?).
Napájení jednotky dálkáče můžeš píchnout už relativně kam chceš. Třeba napíchnout ze svorkovnice svazku mimořádných (pin 2 jestálých +12V přímo z baterky přes pojistku, pin 6 je kostra) výbav nebo taky přímo od jenotky centrálu.
Pokud nechceš káblíky napojovat do konektoru svazku mimořádných výbav (tuším, že tam nejsou ani piny), tak je můžeš dát rovnou k jednotce centrálu na piny 1 a 2 (DZ a DO, asi zamykání a odemykání?).
Napájení jednotky dálkáče můžeš píchnout už relativně kam chceš. Třeba napíchnout ze svorkovnice svazku mimořádných (pin 2 jestálých +12V přímo z baterky přes pojistku, pin 6 je kostra) výbav nebo taky přímo od jenotky centrálu.
18:10:17
20.05.2015
20.05.2015

ZZ__Top
2
18:09:58
20.05.2015
20.05.2015

ZZ__Top
Jak zapojit dálkáč na původní jednotku? Přečetl jsem si odpověď -> Stepan FUN: a předpokládám, že budu muset zapojit celkem pět drátů co mi jde z dálkáče. Dva pro napájení +a- a tři pro motory zamykání, odemykání a kostru. +a- mi jsou jasné, ale kam připojit na původní jednotce nebo k ní dráty pro zamknutí a odemknutí?
Předem se omlouvám za kvalitu fotky snad z ní bude někdo něco schopen vyčíst. Druhá fotka je někde z netu je na ní schéma zapojení původní jednotky.
Předem se omlouvám za kvalitu fotky snad z ní bude někdo něco schopen vyčíst. Druhá fotka je někde z netu je na ní schéma zapojení původní jednotky.
20:10:01
12.02.2015
12.02.2015

ZdeněkH - zrušená registrace
-> suri: No hlavně, že si už rozumíme. A já se aspoň zabavím a baví mě to. Hlavně se mi líbí jak se felda primitivní a že se dá vše opravit.
19:36:37
12.02.2015
12.02.2015

suri
-> ZdeněkH - zrušená registrace 12.02.15 19:25:11: ajo som slepý , len predné
19:25:11
12.02.2015
12.02.2015

ZdeněkH - zrušená registrace
-> suri: Pravé zadní dveře mají mikrospínač? Kde? Motorek jak jsem psal jsem rozdělal. Je tam motorek na jeho hřídelce ozubené kolečko a to točí větším plastovým ozubeným kolečkem s plastovou tyčkou na které je jezdec a ten má nějak hýbat táhlem. Na táhlu je vidět ze strany co je blíž k motorku opálení a lom na plastu i když nevím kam se onen kousek co asi chybí poděl. A motorek stejně nefunguje. Zkusil jsem na něj připojit rovnou 9V baterku z měřáku a nic ani ťuk
19:20:34
12.02.2015
12.02.2015

suri
-> ZdeněkH - zrušená registrace 12.02.15 18:27:56: dá sa rozlepiť , sem tam stačí vyčistiť a namazať a raz som menil mikrospínač - tiahlo nie je priamo ovládané motorčekom ale len spína mikrospínač a následne ten napätie do motora ...
18:27:56
12.02.2015
12.02.2015

ZdeněkH - zrušená registrace
-> Kuladmin: Už dobrý nevydržel jsem čekat a šel na to násilním. Bohužel tomuto motorku už pomůže jen spalovna. Motorek je spálen a je zlomené i plastové táhlo uvnitř. Přesto díky za radu.
18:11:40
12.02.2015
12.02.2015

Kuladmin
-> ZdeněkH: JJ je to slepený leda rozřezat. Teda pokud je to ten hranatý Brano. Někde na netu jsem kdysi viděl návod.
17:27:03
12.02.2015
12.02.2015

ZdeněkH - zrušená registrace
Vytáhnu tuto otázku. Lze nějak nenásilně rozdělat motorek centrálu feliny? Originální.
V autě je origo centrál, ale nefungoval na PZ dveřích. Tak jsem se tam dnes proboural a když jsem odpojil kabeláž a přiložil hroty na konektor co jde ze sloupku tak při zamknutí/odemknutí se objevilo napětí. Motorek ani ťuk. Takže jsem ho ze zámku vymontoval a mám ho doma. Zdá se mi, že táhlo chodí nějak moc lehce a rád bych se do něj prvně podíval než bych sháněl jiný.
Po obvodu je sice spára, ale osobně bych řekl že to je lepené. Nerozebíral to už někdo?
V autě je origo centrál, ale nefungoval na PZ dveřích. Tak jsem se tam dnes proboural a když jsem odpojil kabeláž a přiložil hroty na konektor co jde ze sloupku tak při zamknutí/odemknutí se objevilo napětí. Motorek ani ťuk. Takže jsem ho ze zámku vymontoval a mám ho doma. Zdá se mi, že táhlo chodí nějak moc lehce a rád bych se do něj prvně podíval než bych sháněl jiný.
Po obvodu je sice spára, ale osobně bych řekl že to je lepené. Nerozebíral to už někdo?
22:39:22
26.03.2014
26.03.2014

Pavell
Vždyť jo.já jsem spokojen.děkuji
22:00:56
26.03.2014
26.03.2014

Nwkt
-> Pavell: Vše potřebný tu bylo napsáno, tak já nevim co víc chceš
21:57:22
26.03.2014
26.03.2014

Pavell
Tak moc děkuji za pomoc.pomuzu si sam.
21:36:27
26.03.2014
26.03.2014

Nwkt
-> Stepan FUN: No to evidentně nedošlo 

21:31:57
26.03.2014
26.03.2014

StepaNoFUN
-> Nwkt:
-> Pavell: Vyhodit původní jednotku a zapojit to na tu uni....
Samozřejmě že to jde... A není to ani tak složitý... Jenom stačí pochopit jak to funguje, k čemuž zřejmě příliš nedošlo. ;-)
-> Pavell: Vyhodit původní jednotku a zapojit to na tu uni....
Samozřejmě že to jde... A není to ani tak složitý... Jenom stačí pochopit jak to funguje, k čemuž zřejmě příliš nedošlo. ;-)
21:29:58
26.03.2014
26.03.2014

Pavell
O to mi přesně jde. Chci tam dát pouze dálkovou UNI jednotku a nechci k ní tahat i kabely od motorů, které mám k UNI jednotce...
21:29:08
26.03.2014
26.03.2014

StepaNoFUN
-> Pavell: Bílej a hnědej zapojíš na DZ a DO. Ale bacha. Pokud nemáš správně signály a směr motorů, tak to nebude pracovat. Motor totiž dává impuls zamknout a servo odemyká. A jelikož je ovládací, tak zárověň dává signál odemknout. A to jednotka prostě nedá. Ideální je odpojit motory ovládacích serv (2 dráty - zbylý 3 ovládací zůstanou zapojený) a zkoušet to na zadních servech. Ta předek dopojit až nakonec.
21:28:30
26.03.2014
26.03.2014

Nwkt
-> Stepan FUN: No pokud má tu krabičku co sem dával, tak ta jde použít jako náhrada tý sériový jednotky ne
21:24:08
26.03.2014
26.03.2014

Pavell
Jsem to asi blbě popsal, tu origo tam nechci vůbec, k čemu taky. Chci tam dát jen tu uni...Jde mi jen o ten hnědý, bílý, kam to dát do původní instalace..
21:22:23
26.03.2014
26.03.2014

StepaNoFUN
Já se z toho zblázním... Včera mi jeden člověk volá jaktože mu nechodí centrál - po 10ti minutách hovoru mi to došlo a dalších 10 minut jsem mu vysvětloval, že si koupil jenom dálku a ne centrál, dneska zase druhej páchá celej centrál jako dálku a s elektrikou moc kamarád není... Kam ten svět spěje... :-/
21:18:55
26.03.2014
26.03.2014

StepaNoFUN
-> Pavell: Vyhodit původní jednotku a zapojit to na tu uni. Nebo do tý uni jednotky pouze připojit napájení a na DO a DZ (paralelně) připojit bílej a hnědej drát z tý uni. A vše ostatní nechat tak jak bylo v tý původní jednotce.
21:15:16
26.03.2014
26.03.2014

Pavell
-> Stepan FUN: jasný, takže na tý origo jak je DO DZ tak ty nechat a zbylé 2 zapojit do tý UNI ...Tak jsem to dnes měl a jen se to zamklo a pak už nic....
21:12:46
26.03.2014
26.03.2014

StepaNoFUN
-> Pavell: Na tý origo jednotce jsou od motorů jenom 2 dráty. Další 2 jsou signály od ovládání (servo či spínač), pak napájení a kostra. To musí stačit.
Ty poseldní 2 vstupy vypadaj jako signál od spínače dveří. Ale už si to nepamatuju. Za prvý mám tu o něco starší jednotku, za druhý jsou to 3 roky, co jsem to do auta páchal...
Ty poseldní 2 vstupy vypadaj jako signál od spínače dveří. Ale už si to nepamatuju. Za prvý mám tu o něco starší jednotku, za druhý jsou to 3 roky, co jsem to do auta páchal...
21:09:28
26.03.2014
26.03.2014

Pavell
je to ten bílý a hnědý
21:08:22
26.03.2014
26.03.2014

Pavell
-> Stepan FUN: na tý origo jsou 4 vodiče od motorů a já mam jen 2 jak jsi správně napsal
21:04:49
26.03.2014
26.03.2014

StepaNoFUN
-> Pavell: Co Ti na tom nevychází? Z jednotky dálky Ti jdou určitě 2 dráty. Lock a Unlock. A na 99% jsou to jenom výstupy relé, které spíná proti kostře. Takže zapojíš na ovládací servo a je hotovo.
Edit: Jo vyměnit celou jednotku - a co je špatně? 5 drátů od předních motorů a 2 dráty dozadu... Tak to v tom autě musíš mít. Jenom ty dráty na ovládání serv jsou sloučený s těma zadníma, takže se Ti možná zdá, že máš málo drátů...
Edit: Jo vyměnit celou jednotku - a co je špatně? 5 drátů od předních motorů a 2 dráty dozadu... Tak to v tom autě musíš mít. Jenom ty dráty na ovládání serv jsou sloučený s těma zadníma, takže se Ti možná zdá, že máš málo drátů...
21:01:39
26.03.2014
26.03.2014

Pavell
toto mám
21:01:11
26.03.2014
26.03.2014

Pavell
Ahojte. Řešim něco podobného. Mám origo jednotku pouze na klíč a mám uni jednotku na dálku. Nevychází mi počet vodičů, konkrétně ty signály od předních motorů..
19:05:26
20.11.2011
20.11.2011

Nwkt
-> jirka1977: Si to zapojil blbě