skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
12:28:02
08.07.2013
08.07.2013

minno
Pekné. Mám len jednu technickú pripomienku: -> Hurdis 07.07.13 19:19:34: tú medzeru na prepruženie nápravy máš hodne malú; + chcelo by to už vypodložiť stabík pri takomto znížení.
23:55:20
07.07.2013
07.07.2013

dragon_cb_cz
-> Hurdis: Máte to pěkné pane
Takhle nějak bych si představoval svýho Rapida... snad někdy v budoucnu.

19:33:53
07.07.2013
07.07.2013

Eidy
-> Hurdis: Jo tak panáček pucuje po srazu. No ale pěkně pane, pěkně. Já bych měl teda taky bo na předku mám masovej hrob.
19:19:34
07.07.2013
07.07.2013

Hurdis
Všude uklizeno.
19:16:07
07.07.2013
07.07.2013

Hurdis
Tady už je taky zase kulturno.
19:15:17
07.07.2013
07.07.2013

Hurdis
Aby se neřeklo, že ty auta jen trápím a kromě lití benzinu nic nedělám. :-)
Někdo dává údržbu před srazem, někdo po srazu. A za dva týdny jim věnuju skoro celou dovolenou.
Někdo dává údržbu před srazem, někdo po srazu. A za dva týdny jim věnuju skoro celou dovolenou.
18:54:06
29.05.2013
29.05.2013

Hurdis
Podle této tabulky už se dá asi považovat záběh za zcela ukončený. skoda-zeliv.cz/clanky/115
–16-sraz-casy-spri nty
Takže příště už těch 5000 ot./min. nebudu dodržovat.
Takže příště už těch 5000 ot./min. nebudu dodržovat.
17:45:18
26.05.2013
26.05.2013

Kurier Grobar
-> Hurdis: gratulujem
19:10:04
21.04.2013
21.04.2013

Hurdis
Uhrazeno povinné ručení, sakra to už je v provozu rok!?
:-)

11:39:59
23.03.2013
23.03.2013

Hurdis
-> Bobesh: Počká pane. Já už mám toto zboží přebrané, zůstaly jen vyrachtané kusy dobré do kováku.
Možná zkusím v týdnu Červinku, jestli nevyhrabe novou za pultem.
Možná zkusím v týdnu Červinku, jestli nevyhrabe novou za pultem.
11:18:53
23.03.2013
23.03.2013

Bobesh
-> Hurdis: Snad jo. Otázka je,v které noře to mám ukryto,navíc balím do Itálie. Nepočká to do Velikonoc?
09:39:36
23.03.2013
23.03.2013

Hurdis
Přátelé, kamarádi z okolí, nemáte někdo navíc dobrou kompletní páku ruční brzdy? Tj. bez rozpadající se aretace rohatky?
19:09:12
16.03.2013
16.03.2013

Lubes - zrušená registrace
-> Hurdis: až tak žiari 

18:58:56
16.03.2013
16.03.2013

Hurdis
Konečně zase venku.
18:55:46
16.03.2013
16.03.2013

Hurdis
2013 Vstávej semínko olala.
20:45:02
15.02.2013
15.02.2013

Hurdis
Zkouška nespárovaných JOMů z výprodeje. Nejextrémnější stav v naprosté tmě - zakšiltované pod GL palubkou a poličkou je to i tak OK. Nahoře stejně není místo, tam je 6'' dotykovka s GPS, dole je radio s CBčkem.
Ještě rozmýšlím, kam nejlépe čidlo na teplotu oleje, při první jarní výměně. Vana nebo blok.
Jinak opraveny a převáženy disky ze zadku. Sázku jsem vyhrál, sobotní směna v www.pneukuthan.cz/ nepoznala původ kol, při vyzvednutí se ptal šéf i technik.
Mezisněhová zimní projížďka, vše funguje na výbornou. Jen při manévru R, plnej se ustřihly oba šrouby na držáku výfuku :-)
Ještě rozmýšlím, kam nejlépe čidlo na teplotu oleje, při první jarní výměně. Vana nebo blok.
Jinak opraveny a převáženy disky ze zadku. Sázku jsem vyhrál, sobotní směna v www.pneukuthan.cz/ nepoznala původ kol, při vyzvednutí se ptal šéf i technik.
Mezisněhová zimní projížďka, vše funguje na výbornou. Jen při manévru R, plnej se ustřihly oba šrouby na držáku výfuku :-)
21:31:38
05.01.2013
05.01.2013

Hurdis
-> Zeke-ten šestý: Mám tyto právě od Libora v metráži. Kvalita super, na prořez zbude, i když jsi zastáncem 2x řež a neměř.
Cenovka byla tady na stránkách. Já si věci kolem Rapida už nepíšu, skončil jsem, když to přesáhlo základ Fabie II a soudní znalec to podepsal. Ale tuším, kolem 800,-.
Doporučuju a poradím zásadní věc. Lišty na míru nikdy (!!) neřezat, ale sekat. Normálně na pořádném prkýnku, přiložit ostrý sekáček na maso a přes něj razit ocelovou palicí. Pak je hrana lišty dokonalá a bez jediného otřepu. S ohledem na tuhost lišty bych to ani jinak nedoporučoval.
Není to lišta made in číňan, kde stačí kapesní nožík a odlepí se po prvním dešti. Tuhle už při špatném nalepení jen tak nesundáš.
Cenovka byla tady na stránkách. Já si věci kolem Rapida už nepíšu, skončil jsem, když to přesáhlo základ Fabie II a soudní znalec to podepsal. Ale tuším, kolem 800,-.
Doporučuju a poradím zásadní věc. Lišty na míru nikdy (!!) neřezat, ale sekat. Normálně na pořádném prkýnku, přiložit ostrý sekáček na maso a přes něj razit ocelovou palicí. Pak je hrana lišty dokonalá a bez jediného otřepu. S ohledem na tuhost lišty bych to ani jinak nedoporučoval.
Není to lišta made in číňan, kde stačí kapesní nožík a odlepí se po prvním dešti. Tuhle už při špatném nalepení jen tak nesundáš.
21:26:58
05.01.2013
05.01.2013

havlik
-> myschaak AZNP K.Hora: má to i v nabídce e-shopu cca 600kč
21:22:47
05.01.2013
05.01.2013

myschaak AZNP K.Hora
-> Zeke-ten šestý: Tili dělal druhošku,zkus ho
20:26:37
05.01.2013
05.01.2013

Zeke-ten šestý
-> Hurdis 13.10.12 18:40:15: ahoj, kde jsi koupil ty listy na bok auta? také sháním