skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
16:47:52
17.08.2010
17.08.2010

marek668112
tie hodiny nie su z manty?
21:36:44
16.08.2010
16.08.2010

tunerlada
-> Marcius: jo to vim co mysliš o tom sem kdysi taky přemýšlel ale není kde to splašit tak asi zkusím ty podvazy
já to taky na závodění nemám ale víš jak raději si chci všecky tyhle věci tak nějak pojistit dopředu abych předcházel nehodám 


20:25:48
16.08.2010
16.08.2010

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no ono de o to vychytat tu dýlku no. já je udělal radši delší... jak dám kyvkový pružiny, tak se uvidí... a ještě sem přemýšlel jak mi kdysi Tuner#2 radil nechat si udělat mezi poloosu a šikmý rameno zhruba 5mm tlustou podložku s dírama na imbusy... mělo by to zajistit i při náklonu, že tripod zůstane v domku a nevylítne to... a vono když vemu, že bych dal ty krátký kyvkový pružiny tak se to při troše rozumu za jízdy dá zvládnout... na závody to nemám, takže ok... spíš tohle udělám no.

18:24:02
16.08.2010
16.08.2010

tunerlada
-> Marcius: jaja právě že mě se to dycky vypáře sviňa tak přemýšlím jak na to
já to tam právě chci mít na pořád páč se mi kolikrát stane že jedu třeba cestou do serpentyn tak si tam chci něco zkusit nebo když začne pršet a někde je velkej plácek klouzavej tak si zablbnout..no ještě uvidím jak to bude,přeci gardečka to měli některé od serie myslim ne?-> krtik: tak u školy bych se o to tak moc nebál když se na to můžeš jít mrknout třebas o přestávce to ještě ztrávím ale když mě to má stát někde venku tak je to hrozný
-> Vitek: jó taky bych rád taky jel ale jak řikáš ztrach ztoho že mi to někdo rozbije nebo vykrade mi nedá spát
aji taky tomu moc nevěřim ikdyž už to šlape jak má..pořád je taková nejistota že nedojedu a tak,ztrach z událostí co se mi staly no
sem za tenhle rok najezdil akorát pár km když sem zkoušel motor,párkrát po okolí se projet nebo pro mladou abych se aspoň svez a pak jeden sraz a toť vše





18:21:44
16.08.2010
16.08.2010

krtik
-> Marcius: tak už to chňápu
a věřte nebo ne, tak mě to taky napadlo

a věřte nebo ne, tak mě to taky napadlo

16:28:40
16.08.2010
16.08.2010

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: tak přecjen se to trochu šponuje... nevim no. spíš takhle to mám plug and play, když to potřebuju... za jízdy se mi ještě nestalo, aby mi vylítla poloosa... bylo to pouze od ostrýho startu z místa ze zatáčky...
-> krtik: proč tolik pásů ? tady jde o to, že v místě, kde je pás ukotvenej na B sloupek je v něm zašitej ten kovovej bazmek s dírou na šroub... no a ty máš pak míň práce s vyráběním onoho bazmeku... protože chytat jen ten samotnej pásek na kastli nebo tak, tak si myslím, že by se to brzo vypáralo... ty švy...
-> krtik: proč tolik pásů ? tady jde o to, že v místě, kde je pás ukotvenej na B sloupek je v něm zašitej ten kovovej bazmek s dírou na šroub... no a ty máš pak míň práce s vyráběním onoho bazmeku... protože chytat jen ten samotnej pásek na kastli nebo tak, tak si myslím, že by se to brzo vypáralo... ty švy...

15:52:03
16.08.2010
16.08.2010

Vitek
-> tunerlada: jj jsem na tom stejně, nejrači bych s tím někam vyrazil třeba na tejden, zbalit stan a pokaždé někde v kempu přespat,ale netroufnu si to nechat stát někde u zámku
15:49:04
16.08.2010
16.08.2010

krtik
-> Marcius: asi v tom mám trošku zmatek, ale myslim, že nějak vim, zkrátka normální podvázání
.
ale na co tolik pásu?
-> tunerlada: tak to se taky trošku bojim, že až Škůdku nechám před školou, tak jí někdo něco může udělat



ale na co tolik pásu?
-> tunerlada: tak to se taky trošku bojim, že až Škůdku nechám před školou, tak jí někdo něco může udělat


13:48:18
16.08.2010
16.08.2010

tunerlada
-> Marcius: jj přesně tak to chci udělat
jak si to ale myslel stím že tomu nevěříš na normoš provoz?dělalo to neplechu či co?-> Vitek: tak na rapida sem na žurání viděl tak t osem se nebál,horší to bylo ve Slavkově na zámku kde sem ho nechal na takovym zapadlym parkovišti za náměstím
je to naprd taky se o to bojim proto stim nemůžu jet ani k mladé aniž bych to nechal u ní stát před panelákem
štve mě to pač stim autem skoro vůbec nejezdim jak se bojim o to a jen mi to stojí před garáží 




07:31:08
16.08.2010
16.08.2010

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> krtik: ne ne ne, chce to udělat tak jako to mám já. jedním koncem chytnout dole na rameno (já to mám za tlumič) a druhým koncem do kastle - tam mám šroub prohnanej nosníkem- však viděls 

00:11:41
16.08.2010
16.08.2010

Vitek
-> tunerlada: Další kdo si udělal výlet na Žuráň, taky jsem tam nedávno byl,závidím že tam jedeš rapidem, já mám strach nechat někde erko stát, že by mi ho nějaká svině ukradla

21:53:13
15.08.2010
15.08.2010

krtik
-> tunerlada: ty to cvhceš udělat jako pás normálně na zacvaknutí?
a nebo to chceš udělat navíjecí?
... nějak to nechňápu 



21:52:08
15.08.2010
15.08.2010

Kaprof-Pisařík
-> tunerlada: Ty vole hlavně s tim nestuj někde u MŠ jinak te seberou za mravnostní delikty k mladeži až rapida uviděj 



21:47:33
15.08.2010
15.08.2010

tunerlada
-> hany: diky
ty káble chci celkově nějak zakrýt,přemýšlím o nějakým krytu odjimatelným kterej se bude táhnout od hodin až k tunelu a zakryje i spodek rádia a hadice od topení

21:46:22
15.08.2010
15.08.2010

tunerlada
-> krtik: jj kobereček z ikei
ktěm podvazům..chci druhý abch moh použít ty konce co se ukotvují do kastle v introšu na ukotvení k ramenům a jen z druzýho konce nějak udělat držák do kastle..no snad ztoho pochopíš jak to myslim je to zamotaný
-> Fén: jj malý výlet na žuráň
-> Placko: na předek nižší pružiny mám,jen potřebuju ještě kyvkový aby si sed i zadek a pak tam dám koplet,ale i teď mi to vyhovuje (krom vzhledu)když jedu třeba k mladé na chatu tak tam je cesta hrozná takže aspoň neškrtám čelem o zem




21:45:18
15.08.2010
15.08.2010

hany
máš to moc pěkný, ale chtělo by to doladit třeba ty kabliky k těm hodinám
jsou vidět

21:28:39
15.08.2010
15.08.2010

Fén
Není to Žuráň na té první fotce?
Na té šesté... :o)
Na té šesté... :o)
21:28:29
15.08.2010
15.08.2010

krtik
-> tunerlada: pěkné foto
, byli jste na výletě? ...ten koberec máme doma taky
, ode mně z pokojíku se přesunul na chodbu
edit: naco tolik pásu? to stačí jeden na podvaz, ne?


edit: naco tolik pásu? to stačí jeden na podvaz, ne?
21:24:56
15.08.2010
15.08.2010

Placko
na 1. foto mu to slušíí
len by to chcelo čumák trocha nižšie 



14:03:14
15.08.2010
15.08.2010

tunerlada
-> MOLSO: jj ztěch to plánuju už mám sehnaný jeden ještě musím jeden někde sehnat -> Marcius: proč vto nemáš důvěru?