skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
20:22:57
31.05.2012
31.05.2012

OndraKrupi
-> tunerlada: něco jako rat styl?
20:09:30
31.05.2012
31.05.2012

tunerlada
a tady něco na ukázku na příští projekt..shromažďujem pomalu díly :)
20:08:20
31.05.2012
31.05.2012

tunerlada
jinak aby se neřeklo že auto jen stojí bez motoru a rozpadá se (což je pravda
) tak tady jsou fotka již nyní skoro složeného motoru kterej sem začal dělat po práci od začátku tohlhle týdne ... samože do rapida a bude to obyč serie favorit buď na sedru 130kovým nebo zkusím implantovat fávo lekr,jen prostě aby to jezdilo nežralo olej a aspoň jeden půlrok před koncem sem si pojezdil po těch 6 letech..

20:04:09
31.05.2012
31.05.2012

tunerlada
-> DEAtH ROLL: máš pravdu :) už se na to těším ,beru to jako takovej kompromis když nemůžu mít doma skrz místo americký vůz :-/ jen je mi líto zrušit jedno z bizardních aut virtu 

09:52:48
23.05.2012
23.05.2012

DEAtH ROLL
-> tunerlada: Tak tak tiež som toho názoru, užovka je taká klasickejšia také old school
veľa šťastia s novým projektom, som zvedavý čo to bude


19:57:43
07.05.2012
07.05.2012

tunerlada
-> Lubes: no jednoducho se mi libi..spusta chromu atd.. takové víc klasické mi to příjde
-> Ultim: no jako konečně sem poznal jak to auto sedí nádherně,dal svých prvních tachometrových 170 s tímhle vozem a parádně v serpentýnách ujel frajeovi v ochcávce 


21:29:56
04.05.2012
04.05.2012

ŠKODA 120 GLS
opravdu, něco ti tam chybí 

21:07:13
04.05.2012
04.05.2012

Ultim
-> tunerlada: Tvl Lado, neco ti ta chybi ne? 
Jaka posledni jizda, povidej, prehanej...

Jaka posledni jizda, povidej, prehanej...
20:31:21
04.05.2012
04.05.2012

Lubes - zrušená registrace
-> tunerlada: užovka???
...prečo sa chceš vzdať práve kupéčkaa???

20:29:43
04.05.2012
04.05.2012

tunerlada
a motor je pryč... nakonec sem se rozhodl že tahle sezova bude poslední a oživým mrtvý motor z favorita který se mi válí doma takže bude g.o. spodku aby byl použitelný a dojezdíme tuhle sezonu a přez zimu bude rozprodej a během zimi nebo na jaře koupě užovky 

20:25:10
25.04.2012
25.04.2012

Karel.
-> tunerlada: sežeň jinou

20:15:40
25.04.2012
25.04.2012

tunerlada
-> Karel.: myslíš tuhle aktuální ? ta je... v minulosti nabouraná na levou stranu následně opravena,potom ještě min. jednou vyvařovaná od původního majtele a potom znovu vařená odemně
07:54:52
25.04.2012
25.04.2012

Karel.
-> tunerlada: pokud ta kastle není vařená, ale původní a v dobrým stavu, tak rozhodně zachovat, pokud už je přeplátovaná, tak bych to pochopil, jinak si ji nech, budeš mít zbytečný problémy s papírama, přepisem atd

22:27:29
24.04.2012
24.04.2012

tunerlada
-> Lubes: -> Marcius: kluci možnost to někam zavřít není a taky ani nechci.Mám představu o následovníkovi kterej by tak jako tak přišel a auto mi dalo strašně moc nápadů a hodně sem se naučil ale je na čase se posunout dále.. kdybych si nezačal plnit velkej sen tak bych ten rozprodej třeba ještě o rok prodloužil ale momentálně budu rád když si někdo do měsíce vezme kastli a motor a budu šťastnej, nechám si jen věci na další projekt a jakmile si splním první kousek mého velkého snu tak začnu dělat na dalším projektu který bude zase někde jinde a snad překvapí tak jako růžový rapid kterej bude už na věky jedinečný
pokud se to neprodá do června tak si to holt nechám ještě..

22:27:16
24.04.2012
24.04.2012

OndraKrupi
na láďu je to moc rychlej motor
on je zvyklej na pomalejší jízdu


22:23:54
24.04.2012
24.04.2012

šrek

08:31:53
24.04.2012
24.04.2012

Lubes - zrušená registrace
-> tunerlada: to sa chceš naozaj len tak zbaviť svojho auta???....ja som mal tiež tŕnistú cestu kým som prišiel do tohto štádia v akom je auto teraz....tiež nebolo času ani peňazí ale za 2 roky zháňania a šetrenia sa to pomaličky dalo....musel som sa uskromniť a všetky peniaze šli len do auta ...chcem tým povedať len to aby si sa nevzdával....potom ťa to bude mrzieť
08:07:41
24.04.2012
24.04.2012

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: pokud máš možnost, zavři to do stodoly a nech si nastrojenou kastli.. papíry do depozitu, treba te to jednou chytne, prdne ti v kouli a budes chtit si postavit nejakej zavodak, tak budes mit idealniho pokusnyho kralika...
22:51:24
23.04.2012
23.04.2012

tunerlada
-> J3STER: kdyby si viděl jak zté barvy šílely slovenské děti
-> Marcius: ono peníze je jedna věc těch není nikdy dost a času je ještě míň ale prostě jsem si řekl že když už tak už a pokud to půjde začnu od znova na autě které opravdu chci a vím jakým směrem se bude ubírat a taky už jak jakou techniku úprav/oprav zvolit protože na tomhle autě to bylo jen tápání/hledání/učení a zkoušení a proto to tak vypadá... zkrátka chcem mít pěkné auto podle sebe :) a když vidím co by to všecko obnášelo tak sem si řek že to udělám na něčem novém než látat již několikrát látané :)

18:52:54
22.04.2012
22.04.2012

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: já sem si řekl, že si během cca 2 let vyladím techniku, potom to celý rozeberu, dovyvařím kastli, pak se nechá opískovat a udělat kompletní lak... mezitím si nascháním plechařinu atd... sice ta kastle má zvenčí odřeniny, různý dolakování sprejema, loupající se kit od bouračky atd. ale na to to přece nejede... když začít znova, tak na svým, co už máš zkontrolovaný, ono že bys koupil něco po někom, tak pak třeba taky budeš nadávat.... druhá věc u mě je, že prostě i kdybych se na hlavu stavěl, tak prostě nemám prachy na začátek od znova, navíc vím, že mě ještě ledasco láká a že stavba od znova by znamenala to za rok po novým seskládání zase rozjebat, protože bych si vzpoměl, že jsem na něco zapoměl, nebo že se změnil trend úprav apod...
až bude auto po laku, tak se kolem něj bude muset chodit pomalu po špičkách... to ne jak teď, že se kolem něj v garáži natěsno protáhnu a knoflíkem na kalhotech přejedu přes dveře...
