skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem si koupil další křáp do baráku :D
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Luky / Standa(rd) - komentáře:
Uvažuju spíš o snížení zadku, ale vůbec nevím jak a čím a vůbec se mi do toho nechce. Jestli tyhle pružiny fiknout, nebo sehnat nějaký unavený nebo z kyvky (jak je to pak s horníma domkama?). Někde na techwebu je tuším nějaký článek o tom, ale ještě jsem to neštudoval
-> Tuner#2: tady je to taky už od víkendu
Nad podložkou uvažuju dlouhodobě. Nicméně s tou 195 gumou to není nějak vyloženě utopený. Je to míň než předek samozřejmě, ale sám o sobě je ten zadek docela fajn.
Ale stejně by se mi spíš líbilo něco takového s NEšroubovaným límcem

Nad podložkou uvažuju dlouhodobě. Nicméně s tou 195 gumou to není nějak vyloženě utopený. Je to míň než předek samozřejmě, ale sám o sobě je ten zadek docela fajn.
Ale stejně by se mi spíš líbilo něco takového s NEšroubovaným límcem

-> Tuner#2: Tak..
Podložky 25 mm na srovnání jako u každý škodovky a je to
.
Podložky 25 mm na srovnání jako u každý škodovky a je to

-> Luky: Já se všimnul už o víkendu na anglických FB stránkách, chce to min. podložku na zadek ;) ale jinak good.
-> Milan 136: Jo, taky možnost. 

-> Eidy: nebo nějaký našroubovat, jako omaret na kopretiny
skoda-virt.cz/cz/.../2424 3-hmotnost-disku?gotopost= 3...

skoda-virt.cz/cz/.../2424 3-hmotnost-disku?gotopost= 3...
-> Luky: Kup jiný 15", ukroj z nich límce a nech navařit. 

-> Eidy: jo, sluší. Navíc takhle čerstvě nalakovaný, když v nich ještě není zažraná špína...
Jen nevím jestli vzadu těch 5,5" šířky není málo 


Panečku, ATS tomu moc sluší. 

-> Luky:
Proužky nebo vhodnou slepici - anebo použít alespoň ten speciál odrezovač, co z oxidů ve vráskách udělá sklovinu..

Proužky nebo vhodnou slepici - anebo použít alespoň ten speciál odrezovač, co z oxidů ve vráskách udělá sklovinu..
-> Jozka: jo on se asi lak začal odlupovat odstředivou silou v zatáčkách
Ty dveře jsem obrušoval až na železo, neb na nich byly ťupky rezu, a tady jsem to asi udělal nedostatečně. Snad to nebude nikde jinde, tohle jsem objevil dneska náhodou, když jsem měnil měkký kolo. Auto stojí ve stodole pod plachtou, takž zbytek není moc vidět.
Uvidíme co s tím, jestli to obrousit pořádně až na železo a nechat ten roh stříknout do ztracena... Nebo na to dám ňáký rychlí proušky a bude vyřešeno

Ty dveře jsem obrušoval až na železo, neb na nich byly ťupky rezu, a tady jsem to asi udělal nedostatečně. Snad to nebude nikde jinde, tohle jsem objevil dneska náhodou, když jsem měnil měkký kolo. Auto stojí ve stodole pod plachtou, takž zbytek není moc vidět.
Uvidíme co s tím, jestli to obrousit pořádně až na železo a nechat ten roh stříknout do ztracena... Nebo na to dám ňáký rychlí proušky a bude vyřešeno

-> Luky: to mi povidej :) po oprave subaru to bylo asi za mesic. z toho jsem nebyl uplne happy. ted uz je to zkrz. ale aspon vim, komu auto nesverovat.
-> Luky: Dáš černej pruh, tim to maskuje kde kdo :D.
-> Luky: No ale tys s tím jezdil..
Jinak mě by asi trefilo..

Jinak mě by asi trefilo..

-> Luky: jéj ...asi dost nekvalitní lak že ?
nebo špatná příprava ?

No... Uznávám, že jsem čekal, že než na mě vykoukne první rez pod lakem, bude trvat trochu dýl. Tak o 10 až 15 let...



-> Luky: luxusní kolečka!
budou na nej pěkně sedět! 


Pěkné 

-> Eidy: naštěstí to tak vypadá
Ale gumě už asi nebude pomoci...

-> Luky: Ale zase je prázdný jenom dole. 
