
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem si koupil další křáp do baráku :D
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Škoda Rapid 136 Standard LDD. Na českých papírech, navíc od držitele ZTP v posledním záříjovém týdnu, takže to je skoro jako výhra v Bingu :)
Auto je v původním (tedy několikrát opravovaném) předrenovačním stavu, ale jako celek je to hezký kousek. Vymění se přední blatníky, kapota, zavaří se sem tam dírka a je to v cajku. Jo a asi taky vyměnit zadní nápravu, tahle už má svoje nejlepší léta asi za sebou, mám tu místo ní krásnou zachovalou.
22. 10. 2013
O víkendu jsem auto dorozkuchal, momentálně ve stavu holé kastle na kolech, s převodovkou a částečně demontovaným motorem. Pod čalouněním rámu na mě místy vykoukla povrchová koroze, tak se to bude muset trochu pořešit svářečkou, aby vůbec bylo kam tu koženku pak zase přilepit :)
16. 11. 2013
Odvoz ke klempíři. Když to bude někdy v lednu hotové, v březnu uděláme lak a na jaře vyjedeme (haha)
26. 11. 2013
V mezičase rozebíráme a čistíme motor, byla na něm asi centimetrová vrstva mazutu. Stav dílů, které jsem měl dnes v ruce zatím moc radostí nepřináší:
- spojková lamela ojetá až na nýty
- přítlačák ojetý od ložiska, s ulomenou pacičkou
- vodní kanály sacího potrubí ucpané blátem
- výfukové potrubí má vyžrané dosedací plochy, takže foukalo kolem těsnění a nejspíš asi zase bude, navíc má momentálně ulomený šteft (ale za to angláni nemůžou :D )
- vstupní trubka vodní pumpy je takřka prožraná skrz (on hliník ve vodě koroduje?!)
- alternátor má vůli na ložiskách
- domeček termostatu má stržené a VELMI odborně odvrtané závity
Sumasumárum, hlavu asi radši sunadavat nebudeme :D Ale zase o co byl motor zasranější zvenku, o to je čistší pod ventilovým víkem
1. 12. 2013
Současně s rekonstrukcí kabria probíhá doma i rekonstrukce stodoly. Jako na potvoru tam v uplynulém týdnu při přemisťování veškerého marastu vyplavala na povrch nová spojková lamela, pěkný alternátor, přítlačák a sací a výfukové potrubí na 742.136 :)
Tak jsem to trošku pohladil dráťákem ve vrtačce a je to jako nový. A provedl jsem halabala pokus o slícování výfukového potrubí s kanály v hlavě. Očekávám nárůst výkonu alespoň 10 koní :)
12. 1. 2014
Prakticky dorozkuchán dárce orgánů (použije se zadní náprava a převodovka). Náprava rozebraná na prvočinitele, připravená na opískování
15. 2. 2014
Přivezeno od klempíře. Kompletně vyvařeno a spasováno. Klempíř nakonec dělal víc než se čekalo, ono to pod těmi vrstvami kytu nebylo moc vidět. Ale byla tam veselá místa, jako třeba zadní lemy přibodované, překytované a přelakované přes ty původní shnilé, kus prahu vyrobený z kytu a pod...
Celkově moc hezky odvedená práce. Teď už jen nalakovat a nastrojit, to už je zívačka :)
23. 2. 2014
O víkendu proběhlo oškrábání problémových míst na spodku a jejich nástřik asfaltovým černidlem. K tomu montáž nádrže, vodovodních trubek, táhla řazení a podobných drobností na spodku a v tunelu
12. 4. 2014
Nalakováno. Do jarních Běšin zbývá méně než 10 týdnů...
13. 4. 2014
Částečně natahaná elektrika, montáž chladiče, hrnců světel apod.
20. 4. 2014
Původní zadní náprava ven, zrepasovaná dovnitř. S ní i převodovka. A odvzdušněna hydraulika, takže brzdíme a spojkujeme
4. 6. 2014
Na autě dveře, přední kapota, kus interiéru, motor. Už se to pomalu chýlí ke konci
8. 6. 2014
Konečně dolepené koženky, namontovány tapeci
18. 6. 2014
Jezdí! Ono to fakt jezdí! :)
**SHÁNÍM ČERNOBÍLÉ PRUHOVANÉ SEDAČKY V PĚKNÉM STAVU, ALESPOŇ PŘEDNÍ NEBO I PO KUSECH**
Luky / Standa(rd) - komentáře:
Tie zasterky dufam namontujes
inak skvela pracicka..

Máš to super



-> Luky: Hezky pane.



-> Luky:



-> krup: nn, mam jen tu co byla na autě
..náhodou tu anténu, nemáš eště jednou?
-> vhml: já to vždycky mezi focením přestříkám, proto to tak trvá 

-> vhml: mě se teda víc líbí tak jak je na foto 1:)
Zajímavej rozdíl odstínů mezi fotkama 1 - 2 a 3 

-> vhml: pff, já už mám dávno (už od neděle) očalouněno
Navíc stíhám pít pivo u toho

Navíc stíhám pít pivo u toho

-> vhml:
že jo ? Však ten klatovskej pracuje i výjezdním způsobem..


-> Luky 05.06.14 12:03:32: sežeň ještě čalouníka, nech je kutit a běž na radši na pivo :-)
-> aDAm: no, předně je říct, že se s elektrikou moc nekamarádím. Ale o to nejde. Jde o čas. Přijde elektrikář, cvakne to tam, protože to ví z paměti, a je hotovo. Nač se s tím budu srát celý odpoledne, když ten čas můžu věnovat třeba čalounění...
-> Luky: pocekj to jako ty tri draty co sou celkem ve skodovce nezvladnes sam?
-> Eidy: Tak tovíš, ne všichni mají na najmutí kvalitních mechaniků ...




-> Eidy: hups 

-> Eidy: Kde sa pod to možem podpísať? 

-> Luky: Problém je, že Se To a Samo většinou věci jen ničí a rozbíjí.

Já jsem zaregistrovaný už asi měsíc a půl
No snad to stihnu, těch drobností zbývá už asi jen 996. O víkendu by měl přijít elektrikář, takže pak už bude poznat, který drát vpředu vede kam do světla nebo do blinkru a může se to zaklapnout. Plus něco málo elektriky v interiéru a u motoru.
Zbývá polepit ochranný oblouk, pak tam můžou přijít tapeci a sedačky, sešroubovat trochu něco na palubce čímž by byl hotov interiér. Nanýtovat zadní laminátový kryt zadního plata.
Zadní čelo, zadní kapota, zadní nárazník.
Zespodu plech pod nádrž, podélný plech pod trubky, geometrie.
No a to je snad vše. Vše je připraveno, zbývá to na auto pověsit, tak snad se zadaří.
Blbý je, že teď o víkendu jdu na svatbu a příští víkend ji budu zapíjet. Tak moc nevím kdy na tom budu dělat. Naštěstí jsem domluvil dva pracovité Japonce: Se To a Samo
Jo a nemám výfuk, objednal jsem Ronelt, tak snad ho obdržím nějak včas...
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: no je to typ Standard, familiérně Standa

No snad to stihnu, těch drobností zbývá už asi jen 996. O víkendu by měl přijít elektrikář, takže pak už bude poznat, který drát vpředu vede kam do světla nebo do blinkru a může se to zaklapnout. Plus něco málo elektriky v interiéru a u motoru.
Zbývá polepit ochranný oblouk, pak tam můžou přijít tapeci a sedačky, sešroubovat trochu něco na palubce čímž by byl hotov interiér. Nanýtovat zadní laminátový kryt zadního plata.
Zadní čelo, zadní kapota, zadní nárazník.
Zespodu plech pod nádrž, podélný plech pod trubky, geometrie.
No a to je snad vše. Vše je připraveno, zbývá to na auto pověsit, tak snad se zadaří.
Blbý je, že teď o víkendu jdu na svatbu a příští víkend ji budu zapíjet. Tak moc nevím kdy na tom budu dělat. Naštěstí jsem domluvil dva pracovité Japonce: Se To a Samo

Jo a nemám výfuk, objednal jsem Ronelt, tak snad ho obdržím nějak včas...
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: no je to typ Standard, familiérně Standa

-> Luky: Ses zaregistroval, aby nebylo cesty zpět ? Tak ať stihneš..
Jinak já se dneska do Běšin zaregistroval i zaplatil taky, ale už moc nedoufám, pořád doléčuju otravný nachlazení a těch asi 158 drobností plus STK prostě nedám.. Budu asi letos soutěžit o největší plečku srazu..
Jinak já se dneska do Běšin zaregistroval i zaplatil taky, ale už moc nedoufám, pořád doléčuju otravný nachlazení a těch asi 158 drobností plus STK prostě nedám.. Budu asi letos soutěžit o největší plečku srazu..
