Tak jsem si udělal radost a 13.2. 2011 jsem dovezl (doufám, že trošku raritní) MBGčko. Bylo vyrobené 10.8. 1967. Jelikož jich je poměrně málo, tak se budu snažit o oživení tohodle vraku. Aspoň, že zůstaly karburátory, filtr, sání, svody. Už jsem se pustil do rozebírání a zjišťuju, že kastle není tak hrozná jak jsem si původně myslel. Ale je dost překopané a dostat ho do původního stavu bude záhul- jak časový, tak finanční. Dobrá zpráva - z archivu se podařilo zjistit původní barvu, kterou Géčko dostane. Původní barva je 8220 - červeň rubínová. Vždycky jsem chtěl červené EMBO, tak ho snad konečně budu mít.
V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.
3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)
19.6. Auto přivezeno z karosárny.
22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny
2016
11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.
14.7. Auto je nalakováno.
K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění
11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.
Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)
3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)
22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví
1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků
24.5. 2017 - hotová elektrika :-)
16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)
Petr98/MBG67 - komentáře:
-> zralous:
-> Jozka:
Safra. A ja horko tezko poshanel ty horni kryty s prepinacema asi tri - abych aspon jeden vybral a ony tam nepatri.
Byl jsem presvedceny, ze je to vysada deluxu

-> Petr98: i já jsem si to vysvětloval problémem s dodávkou dílů, ale pokud se zavedly do výroby až od 9/68, jak zmiňuje Joža, pak je záhada objasněna

-> Petr98: Tý jo ! První nový tacho, na kterým je trojka (doposavad jsem viděl jen kusy s "natočenými" dvěma km).
Co vím, tak vrásněnej horní kryt s přepínačema a rámeček má nominálně být v autech od 9/68, ale objevovalo se až postupně, některý širokosloupky zkraje jejich výroby mají hladký oboje, pak kombinace antireflexního krytu s hladkým rámečkem a až posléze oboje drsný - asi že buď předzásobení nebo potíže plánovaného hospodářství.
-> zralous: Nemohu souhlasit. To byl právě jeden z "inovačních" prvků ten drsný kryt sloupku řízení.
-> Petr98: -> Danster: Nemohu potvrdit ani vyvrátit. Na naprosto původní DeLuxe 67 bylo lesklé tacho i obal sloupku.
-> Petr98: Tak to jo. Ten plast mám taky jak píšeš i na svojí 68" jen na vrchním krytu sloupku řízení

-> Danster: Kde se objevoval tento nevím, dneska mi přišel balíček, tak jsem to cvaknul. Ale taky mi něco říká, že tento plast (zabraňující odleskům) je jen na vrchním krytu sloupku řízení.
-> Petr98: Jen když tak koukam na ty budíky nějak mi tam nesedí ta hrubá struktura toho plastu. Žiju v domění že se objevoval až na modelech 69"
Nové auto - pojedeme od nuly.

Po mnoha marných pokusech a po několika omylech, je konečně komplet pohonné ústrojí na cestě k doktorovi. Mám velkou radost

-> Jozka 08.03.16 19:12:45: Jo, jo, změna byla až u kil...
...od kila až po užovku pak byla stejné tyčky, změna byla až na Garde (úzký hřeben) a Mku (široký šnek)

-> Petr98: Tak snad ti ze spojů nic nepoleze - jsem zavrhl kvůli máchání v kyselinkách, který se nemusí povést vypláchnout a proto, že zinku se galvanicky do škvír a dutin moc nechce, ale možná je taková opatrnost zbytečná, kdo ví...
E: Nedávno jsem ale zahlídl, že někdo nechával přezinkovat uzávěr chladiče vcelku - tak asi taky jeden zkusím, co to udělá..
upraveno 2x, naposled 11.03.2016 09:07:26
-> Jozka: nazinkovali to vcelku slusne. Ale neco davam na prezinkovani - nejake chybky jsem nasel. Zvazoval jsem rozebrat to, ale pak to nytovat.... Tak jsem zvolil tenhle postup.
-> Petr98: Pěkné, nicméně zde volím raději "komaxit" - připadá mi, že aby to nebylo jen na tu parádu, byl by nutno rozložit na prvočinitele..
-> zralous: Podle okyslejch nýtů a často rozdílnýho stavu jednotlivých dílů bych tipoval z výroby na zinkování před sestavením - ale je to jen odhad.
-> Petr98: já je měl taky zinkované, a pak šedá barva. Jenže nebyl jsem si jistej, jestli byly zinkované jednotlivé části zvlášť a pak snýtované, nebo zinkované až po kompletaci. Takže jsem nechtěl riskovat nějaký Al mezikomponent o který bych eventuelně mohl přijít a u stahovaček na MBX by to byl vcelku průser. Takže mechanické čištění a pak barva. Hodit do lázně je brnkačka, proto se ptám.. u druhého MBX bych to případně aplikoval jako ty

-> zralous: Origo jsou zinkované. Já je teda zinkované měl. Lakované jsem měl táhla na otvíraní dveří. Chodí to dobře - už jsem to zkoušel.
-> Petr98: taky jsem přemejšlel o zinkování stahovaček, leč jsem měl trochu obavu o následnou funkci.. Dej vědět, jak ti budou šlapat, já nakonec volil lakování dle origo.
-> Petr98: Jasný - tím jsi mi potvrdil dávný podezření, že zkracování tyček etc. není vždy úplně nutný a mělo se udělat pro snažší nastavování sbíhavosti - resp. proto, aby se dala naladit jen na jedný straně v potřebným rozsahu.
-> Jozka: Jsem se v tom nějak zamotal
Na autě byly tyčky 260mm cca. a byl tam kulák novodobý. Jelikož jsem měl nové tyčky, neřešil jsem nějaké jiné do doby, než jsem zjistil, že mé nové mají cca 280mm. Pochopil jsem, že jsou asi Mkové. Zahlídl jsem inzerát, krajní tyčky na úzkou nápravu. Psal jsem chlapíkovi, kolik že měří. Psal cca 25 cm. Řekl jsem si, že nejspíš blbě měří a vzal je. No a měřil pán dobře. Na mm jsem to neměřil, ale bude to těch 252, jak jsi psal. Toť můj příběh se spojovačkou
