
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 RSL Cult 7J 4x100, ET26, po renovaci a ručním leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič, výfukové svody p. Pešan 4 in 1, plnoprůchozí trubka 60mm až do zadního tlumiče Soieta
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 RSL Cult 7J 4x100, ET26, po renovaci a ručním leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič, výfukové svody p. Pešan 4 in 1, plnoprůchozí trubka 60mm až do zadního tlumiče Soieta
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
Peca/Akční edice - komentáře:
-> Tomaso435: Na mokru? To mu neudělám, jezdit v dešti 

-> Peca: já bych stabik asi nechtěl v předu... Na mokru se to nemusí vyplatit nepoznat kdy už to ma dost... Ale v zadu ho mám taky včetně zadní rozpěry tlumičů
-> Tomaso435: Lepší stabilita snad bude, o to mi ostatně jde, proto ty tyče budu mít vepředu i vzadu. Mám i nějaké sportovnější pružiny -40mm, tak uvidím, jak to doladím s tlumiči, chce to asi zkoušet a hledat optimum
-> Peca: tím bude níž těžiště a mohla by bejt i lepší stabilita..
-> Tomaso435: Je to přece jen festovnější roura oproti plechovému svařenci. Proč?
-> Peca: porovnával si váhu feldí nápravy oproti fávu ?
Kladivo, ponk, par dobre mířených ran a řezů, a ono to půjde...
-> Chali: Původní zavarim a udělám nové dle vzoru. Díky za fotku 

-> Peca: Ano je tam Favorití silemblok a oba šrouby.
Díry na šrouby u Feldí nápravnice ale nepasují, jsou trošku bokem. Pasujou jen středící díry.
Díry na šrouby u Feldí nápravnice ale nepasují, jsou trošku bokem. Pasujou jen středící díry.
-> Chali: A k tomu takto tedy pouzijes Favorití silenblok s obema srouby do podlahy, jo?
-> Peca: Já to mám na obou autech takto
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_105_11326__201 7-02-07_21-37-33_6.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_105_11326__201 7-02-07_21-37-33_6.jpg
-> MOLSO: Molso, dute uzavřené rameno nebo ohly nabodovany plech... Ja nevím, no, však čas ukáže, ale fakt se bojím chronické koroze na jiných místech než teď tady 

-> Peca: akurát tá kyselina čo v tých zákutiach a spojoch zostane je ovela agresívnejšia ako napr len šplechnutá voda. Keď som dával zinkovať šikmé ramená, kyselina sa zvnútra nedala tiež dobre vypláchnuť a po cca 3? 4 ? rokoch zožralo to rameno naskrz a prasklo.
-> Eidy: Já si prostě myslím, že standartně ošetření pozinkovaný blatník vydrží nesrovnatelně víc než standartně ošetřený obyčejný. Bez ohledu na to, co koupání v kyselině s sebou nese viz miniškvírky...
A s tou nápravou máš pravdu: zadní dosedací plochu okol děr nemá felda rovnou jako Favo, ale po venkovní stranách vyklenutou. Zkoušel jsem nějaký téma přes TechWeb, ale tam je to vesměs mrtvý, tak musím pohledat web, jestli už to někdo předělával a hlavně jak... Napadlo mě třeba vyříznou kus z Favo nápravnice a nahradit?
A s tou nápravou máš pravdu: zadní dosedací plochu okol děr nemá felda rovnou jako Favo, ale po venkovní stranách vyklenutou. Zkoušel jsem nějaký téma přes TechWeb, ale tam je to vesměs mrtvý, tak musím pohledat web, jestli už to někdo předělával a hlavně jak... Napadlo mě třeba vyříznou kus z Favo nápravnice a nahradit?
-> Peca 16.12.20 21:21:11: s tímhle tvrzením bych byl opatrný.
-> Peca 21.12.20 15:59:40: super. Tam je potřeba předělat ty zadní díry, že jo?
-> Peca 21.12.20 15:59:40: super. Tam je potřeba předělat ty zadní díry, že jo?
Přední a zadní náprava bude mít stabilizátor. Obě už jsou doma.
-> Prcalik135L: Ok, budu na to myslet a kdyžtak ti dám vědět


