skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přední náprava:
Široká s hřebenem
Výztuhy podle LA
Upravené odklony a záklon svislého čepu
Pružiny 220mm 70kN
Tlumiče HP sporting
Stabilizátor 22mm ve tvrdých gumách by Pemit
Odlehčené náboje
Zadní náprava
Široká úhlová.
Výztuhy podle LA
Příčka starší typ ( je hrubší)
Pružiny originál R zkrácené o mrtvé zavity.
Tlumiče HP sporting
Zadní stabilizátor 17mm by Svozil ve tvrdých gumách by Pemit. Uchycení vlastní výroby.
Kola
MTX kříže 5.5j13 (Hmotnost 3,7kg)
Obuto 185/60 R13 Nankang NS-2R medium
Motor
Blok 135
Vačka 278/270 by Chovanec
Celooplechované těsnění by Kalina s.r.o.
Hlava se Sacími a výfukovými kanály průměr 27 úprava by Chovanec
Ventily s 7mm dříky a kuželové pružiny
Odlehčený setrvačník
Spojka odpružená SACHS p.190
Karburátor WEBR DCHD s mech. otvítáním 2. komory ala DCD
Kontaktní rozdělovač PAL s upravenou regulací a cívkou BOSCH by Urbi
Palivová pumpa Facet silver top uchycená na 3 silentbloky topení š100/110
Alternátor 70A s drážkovanou hliníkovou řemenicí průměr 100mm
Vodní pumpa Felície
Uchycení na tvrdé silentbloky
Výfuk Škoda 100 na svodech 4-1
Převodovka
Na suché poloosy sp.3,9
Přidáno horní uchyceni na 2 motorové silentbloky
Brzdy
HBV 19mm s posilovačem
Trubky tažené tunelem včetně spojkové a tlaku oleje
Přední chlazené kotouče by PMautosport
Rozšířené 4p brzdiče s propojkami by Radek Svěcený (RST)
Zadní bubnové brzdy s 22mm válečky
Chlazení
Náporový chladič škoda 130 a el. ventilátor.
Voda tažená mědí v tunelu
Topeni pryč a odbočka pro něj zaslepená
Karoserie
Přední čelo a kapota s výřezem pro chladič
Zadní blatníky rozšířené "narovnáním podběhu"
Kulaté zadní lemy z předních blatníků
Zadní čelo a mřížka upravena ve stylu modelu 71
Lak 4 vrstvá perleť „Yellow pearl“
Elektrika
Spínání světel přes relátka
Pojistková skříň na nožové pojistky
Baterka přesunuta do kufru
Startování tlačítkem s imobilizérem
Interiér
Barevně laděn do černé s hliníkem
Budíky leštěný hliník
Kličky dveří hliník ze š1000MB
Volant Kolínská nástrojárna
Široká s hřebenem
Výztuhy podle LA
Upravené odklony a záklon svislého čepu
Pružiny 220mm 70kN
Tlumiče HP sporting
Stabilizátor 22mm ve tvrdých gumách by Pemit
Odlehčené náboje
Zadní náprava
Široká úhlová.
Výztuhy podle LA
Příčka starší typ ( je hrubší)
Pružiny originál R zkrácené o mrtvé zavity.
Tlumiče HP sporting
Zadní stabilizátor 17mm by Svozil ve tvrdých gumách by Pemit. Uchycení vlastní výroby.
Kola
MTX kříže 5.5j13 (Hmotnost 3,7kg)
Obuto 185/60 R13 Nankang NS-2R medium
Motor
Blok 135
Vačka 278/270 by Chovanec
Celooplechované těsnění by Kalina s.r.o.
Hlava se Sacími a výfukovými kanály průměr 27 úprava by Chovanec
Ventily s 7mm dříky a kuželové pružiny
Odlehčený setrvačník
Spojka odpružená SACHS p.190
Karburátor WEBR DCHD s mech. otvítáním 2. komory ala DCD
Kontaktní rozdělovač PAL s upravenou regulací a cívkou BOSCH by Urbi
Palivová pumpa Facet silver top uchycená na 3 silentbloky topení š100/110
Alternátor 70A s drážkovanou hliníkovou řemenicí průměr 100mm
Vodní pumpa Felície
Uchycení na tvrdé silentbloky
Výfuk Škoda 100 na svodech 4-1
Převodovka
Na suché poloosy sp.3,9
Přidáno horní uchyceni na 2 motorové silentbloky
Brzdy
HBV 19mm s posilovačem
Trubky tažené tunelem včetně spojkové a tlaku oleje
Přední chlazené kotouče by PMautosport
Rozšířené 4p brzdiče s propojkami by Radek Svěcený (RST)
Zadní bubnové brzdy s 22mm válečky
Chlazení
Náporový chladič škoda 130 a el. ventilátor.
Voda tažená mědí v tunelu
Topeni pryč a odbočka pro něj zaslepená
Karoserie
Přední čelo a kapota s výřezem pro chladič
Zadní blatníky rozšířené "narovnáním podběhu"
Kulaté zadní lemy z předních blatníků
Zadní čelo a mřížka upravena ve stylu modelu 71
Lak 4 vrstvá perleť „Yellow pearl“
Elektrika
Spínání světel přes relátka
Pojistková skříň na nožové pojistky
Baterka přesunuta do kufru
Startování tlačítkem s imobilizérem
Interiér
Barevně laděn do černé s hliníkem
Budíky leštěný hliník
Kličky dveří hliník ze š1000MB
Volant Kolínská nástrojárna
ZdenoR / SunShine - komentáře:
-> Tuner#2: Štítek není takže možné je vše.
-> ZdenoR: Aha, takže to může být noname s výšivkou? A nebo OMP je jisté? Štítek to už teda asi nemá co?
-> Tuner#2: Pokud přijdeš na to co je to za typ dej vědět sám netuším 

-> ZdenoR: Co to máš konkrétně za typ sedaček? To bude asi něco staršího, když to má logo vyšívané? Pomalu se poohlížím co a jak a kdo se s čím spokojen 

-> Eidy: Jak jsi řek je to jen občas a začalo to poslední dobou tak že nebyl ani čas to řešit.
Na stole už mi leží soustava 4 jednokomorových karburátorů s plavoucím difuzorem. Až pořeším sání vemu jinou vačku a jede se ladit k Urbimu.
Na stole už mi leží soustava 4 jednokomorových karburátorů s plavoucím difuzorem. Až pořeším sání vemu jinou vačku a jede se ladit k Urbimu.
-> Eidy: Zdarec. Pěkný to máš. Hlavně se mi v tom jako v málokterým autě super sedí. A proč ti ten motor občas vynechá? Řešíš to nebo už chystáš novej motor? Nejede to špatně. 

-> koko: Dilema kolem motoru stále řeším. Jen nevím jestli 1500 nebo šneka.



-> ZdenoR: Vždycky to bylo krásně ovladatelné a čitelné zároveň, ale teď se k tomu přidal navíc grip, fakt už jen poladit motor a skříň a bude to pila

-> Tuner#2: tohle tvoje přirovnání používám často a rád.

-> Eidy 27.04.13 21:45:59: 

-> ZdenoR: Hlavně ta hranice není kulatá, ale ostrá. Směsí jsou tohle už spíš slicky, sériovce jsou bližší konstrukcí. Jak řekl T2, sériová guma ti napíše román, než se sklouzne. Semislick ne e.
-> Eidy: Z tohoto důvodu bylo auto svěřeno do rukou zkušenějšího, oni ty hranice jsou dál než jsem já ochoten zajít 

-> ZdenoR: Právě to chce vyzkoušet na hraně. Tyhle gumy podrží mnohem, mnohem víc, než začne jeden konec auta klouzat nebo neposlouchat.
-> radekp: Těžko říct jak samotný stabík. Předchozí byla 20ka a sakyho 230ky. Vzhledem k tomu co je vzadu to bylo hodně měkké. Teď je to mezi sebou krásně neutrální a předek jde kam má i s prázdným kufrem. Předtím se hrnul ven ze zatáčky. Samozřejmě obrovský rozdíl je v gumách. Porovnávat nynější papuč s Barumkou 165/70 není jiná liga, ale úplně jiná hra.
-> ZdenoR: To je dost. Jak bys popsal přínos stabilizátoru? kolik jsi tam měl předtím?
-> radekp: Ačka ještě plánuju vpředu. Jinak by to spravila i menší guma, řekněme 175, ale ta se zase nedělá v rozumné smesi. Tyhle papuče mají skutečnou šířku skoro 210mm
Nádherné, ale opticky k autu moc velké...možná by to spravily větší áčka
zasterky bych zkusil takovy ty tvarovany gumovy... at to neni nejakej rally styl :-) koazdopadne kola i pneu paradni, konecne to zas nekomu pekne vyplnuje bltnik a ne ze je mrkavy kolecko v obrim lemu .-) Uz mi nevadi ani ty kulaty zadni lemy
Proběhl krátký test a kombinace gum tvrdších pružin a 22tky tsabíku funguje perfektně. Jen budu muset poladit přední lemy občas si škrtnou.
-> ZdenoR: tie kola a tie pneu, uplna pecka.
