
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto koupil můj brácha rok staré v roce 1988 s najetými 17000km. Občas jsem se s ní svezl, přestup ze Š100 s dost velkou vůlí v řízení do auta s hřebenem (a bez vůle) byl jako v jiném světě
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
MATTESS / Š105 L 1987 - komentáře:
20:21:08
08.05.2011
08.05.2011

kamikaze
No pokud to vyrámuješ jako 420RS...

14:00:58
26.04.2011
26.04.2011

minno
-> VeTeV 25.04.11 21:31:04: jj, je to známe.
22:33:39
25.04.2011
25.04.2011

kamikaze
-> VeTeV: jj máš pravdu

21:48:26
25.04.2011
25.04.2011

VeTeV
-> kamikaze: je ale tam je na 2 pistech licence dunlop 

21:35:42
25.04.2011
25.04.2011

MATTESS
-> VeTeV: njn, objevil jsem Ameriku
-> kamikaze: no vida
-> Tuner#2: alespoň nejsem sám

-> kamikaze: no vida
-> Tuner#2: alespoň nejsem sám
21:31:04
25.04.2011
25.04.2011

VeTeV
-> MATTESS: jejda to vim davno...myslel jsem ze je to zname 

20:59:29
25.04.2011
25.04.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 24.04.11 00:18:48: Hodně zajímavý, to jsem netušil...
20:52:36
25.04.2011
25.04.2011

kamikaze
-> MATTESS: Na předních třmenech je to tuším taky

00:18:48
24.04.2011
24.04.2011

MATTESS
Pro mě zajímavé zjištění - ta licence
06:04:39
21.04.2011
21.04.2011

MATTESS
-> kamikaze: silou vůle, jedním šroubem vpředu u světla a lehce u dveří
-> Stuart324: jo, tehdy jo
-> Stuart324: jo, tehdy jo
23:50:18
20.04.2011
20.04.2011

Stuart324 - zrušená registrace - zrušená registrace
vtich rokoch vizerala krasne



23:20:54
20.04.2011
20.04.2011

kamikaze
Ou, na čem to tam drželo

22:33:23
08.04.2011
08.04.2011

MATTESS
-> Hurdis: není, si to vychutnávám

20:55:46
08.04.2011
08.04.2011

DEKODOVAC
-> MATTESS 08.04.11 20:52:25: nme sa presne tak isto odtrhli zasterki ale nie su to tie povodne ale napodobenina proste šepleta tie origo maju zaliate plechove vystuzenie v zasterke to je kvalita socialisticka zdravim vsetkich sudruhov !!!!!!

20:55:44
08.04.2011
08.04.2011

Hurdis
-> MATTESS: To ještě není rozebrané?
-> MATTESS 08.04.11 19:53:46: Kolikrát lepší takovéhle spoje hezky utrhnout než si hrát s matkou na závitník.

-> MATTESS 08.04.11 19:53:46: Kolikrát lepší takovéhle spoje hezky utrhnout než si hrát s matkou na závitník.
20:53:52
08.04.2011
08.04.2011

Pavel P..
-> MATTESS:



20:52:25
08.04.2011
08.04.2011

MATTESS
-> Pavel P..: vidíš, že bych se divil? (
). Pouze konstatuju
Zástěrky jsem utrhal. Kvalitní druhoška



20:48:17
08.04.2011
08.04.2011

Pavel P..
-> MATTESS: to je klasika... čemu se divíš? na spoji blatníku s čelem jsem takhle urval všechny, na zástěrkách taky a u zadního čela téměř všechny.

19:53:46
08.04.2011
08.04.2011

MATTESS
A už to začíná - trhání šroubů
21:05:37
07.04.2011
07.04.2011

kamikaze
-> MATTESS: Válení je v garáži taky lepší, poslední dny jsem tam odpočíval tak do 1 
